Nevím přesně kolik to nese, ale zvážil bych menší šroub, ale 10,9, tím nepoškodíš původní závit, kterej by se během operace mohl uvolnit...
Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13222
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Používám rýsovací jehlu a vingl s 45°. Tady bych asi jen tenkou fixou rýsoval čáry, až bych se trefil a pak důlčík, páč ten se ti v tej poloze stejně smekne
A i když se trefíš přesně, tak pak vrtačku neudržíš kolmo... prostě to je blbý a chce to vofafrně a nespěchat aby ti pak vyšly díry na protikusech. Zvážil bych měděnou podložku, která požere případnou nepřesnost v kolmosti a tím ušetří šroub od lámání.
Nevím přesně kolik to nese, ale zvážil bych menší šroub, ale 10,9, tím nepoškodíš původní závit, kterej by se během operace mohl uvolnit...
Nevím přesně kolik to nese, ale zvážil bych menší šroub, ale 10,9, tím nepoškodíš původní závit, kterej by se během operace mohl uvolnit...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 721
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 II 2008, M66, 2.5T Stage 2 170kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
pevnostní šrouby 10.9 jsem už koupil, teda v tom původním rozměru, no. Ty by sis tam dal radši třeba M12, když tam je M14?
_________________
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Otázka, na kterou neznám odpověď
Začali mi pískat brzdy... Jen mě trochu znepokojuje, že to je jak na Miatě, tak na obou Volvech. Kotouče ATE, desky ATE. Netušíte kde by mohl být problém? Desek i kotouče je ještě kus a nechce se mi zdát, že by ve všech byl bordel, ale vyloučit to nemůžu, no.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Otázka, na kterou neznám odpověď
At na to koukam, jak na to koukam, tak nemuzu prijit na to co znamena "debilně zobrazuje / Takhle odskočených",yebat píše: 23 dub 2025 20:57 Hele a když už jsme u toho, mám já něco spatně v mobilu, nebo proč se to cca poslední týden u některých příspěvků takhle debilně zobrazuje? Viz poslední příspěvek. Takhle odskočených je za poslední dobu víc...
z mobilu na forum prakticky nelezu, takze netusim, co se z tohodle pohledu zmenilo, ani nevidim nic co by bylo spatne.
Jinak ten cca tyden odpovida, posledni zmeny sem delal 13.4.
Takze prosim lehce polopaticky vysvetlit co je spatne
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 3641
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
já žádný problém na mobilu neměl a to sem lezu přes edge
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Otázka, na kterou neznám odpověď
Asi myslí tohle.
PS: Firefox.
PS: Firefox.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 6034
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
Asi bych jel postupně vrtáky. Např. 4,5,6,8,10,11 a pak pokud jsi mimo osu, jde někdy ten zbytek vyklepnoutGiew píše: 23 dub 2025 23:52 A nějakej tip jak to dobře trefit/udržet kromě důlčíku máš? Chystal jsem se udělat si značku důlčíkem, pak asi 5mm vrták a pak předepsaný 12.5mm vrták, nakonec závitníky M14x1.5. Jsou nějaký fígle, co si hlídat?
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1202
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ano, tohle mi to taky dělá. Taky na mobilním firefoxu.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
-
Offline
- Příspěvky: 2064
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jak psal Kuba, tak bych to vzal od menšího vrtáku k většímu. Nejlépe vzít třeba kobaltový vrtáky (třeba Dewalt) na ten pevnostní šroub, ty obyčejný HSS se rychle tupí, jen pozor jsou vcelku křehký.Giew píše: 23 dub 2025 23:52 A nějakej tip jak to dobře trefit/udržet kromě důlčíku máš? Chystal jsem se udělat si značku důlčíkem, pak asi 5mm vrták a pak předepsaný 12.5mm vrták, nakonec závitníky M14x1.5. Jsou nějaký fígle, co si hlídat?
-
Offline
- Příspěvky: 3641
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
-
Offline
- Příspěvky: 2064
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Pánové malý hloupý dotaz, ale vrtá mi to hlavou a díly zatím nemám. Když se mění zadní tlumič na P3, dává se nahoru na tlumič uložení a přišroubuje se to k tlumiči matkou.
Co mi není jasný:
- při tom utahování drží se ta osa tlumiče nějak? Předpokládám je tam nějaký zkosení za co to chytnout? (Na videu to vzal malým rázákem)
- jak moc utáhnout matku, předpokládám s citem, VIDA neukazuje
EDIT: už je mi to jasný, podobný jako na předku. Používáte na to přípravek nebo máte nějaký fígl?
Co mi není jasný:
- při tom utahování drží se ta osa tlumiče nějak? Předpokládám je tam nějaký zkosení za co to chytnout? (Na videu to vzal malým rázákem)
- jak moc utáhnout matku, předpokládám s citem, VIDA neukazuje
EDIT: už je mi to jasný, podobný jako na předku. Používáte na to přípravek nebo máte nějaký fígl?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14728
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tyčku tlumiče si přidržím klíčkem a matku utahuju fajfkou.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2064
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Super, rozumím - moc Ti děkuji!

-
Offline
- Příspěvky: 2116
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
Otázka, na kterou neznám odpověď
Přesně jak posílají screeny panové nademnou. Tady další příklady:
Příspěvek od Tomas78 a dál od Vapika
Příspěvek od Tomas78 a dál od Vapika
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 6034
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ano, taky se to sem tam šoupě
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Otázka, na kterou neznám odpověď
OKi, ted uz jasny, ono to na tom Screenu od @yebat nebylo tak vyrazdne videt. Kouknu...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1202
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
@Zajsoft
A mně se to čas od času šoupne i na druhou stranu. Android + mobilní firefox.
A mně se to čas od času šoupne i na druhou stranu. Android + mobilní firefox.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
-
Offline
- Příspěvky: 721
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 II 2008, M66, 2.5T Stage 2 170kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
raolsa píše: 23 dub 2025 21:13 Za mě odvrat a vyříznout nový závit.
Pokud to nepovolilo ani při navaření matky na zbytek šroubu, tak to nepovolí nic.
Při použití vytahováku si akorát zaděláš na další problémy.
Romulusw píše: 23 dub 2025 21:34 Teoreticky by se dal použít indukční ohřev, dokud tam něco čouhalo.
Ta věc se musí ohřát do červena, ochladit vodou a možná několikrát. Autogen nepřipadá v úvahu, jinak to shoří celé.
Odvrtat a vyříznout nový závit.
Urvanej píše: 24 dub 2025 00:07 Používám rýsovací jehlu a vingl s 45°. Tady bych asi jen tenkou fixou rýsoval čáry, až bych se trefil a pak důlčík, páč ten se ti v tej poloze stejně smekneA i když se trefíš přesně, tak pak vrtačku neudržíš kolmo... prostě to je blbý a chce to vofafrně a nespěchat aby ti pak vyšly díry na protikusech. Zvážil bych měděnou podložku, která požere případnou nepřesnost v kolmosti a tím ušetří šroub od lámání.
Nevím přesně kolik to nese, ale zvážil bych menší šroub, ale 10,9, tím nepoškodíš původní závit, kterej by se během operace mohl uvolnit...
Jakub Svoboda píše: 24 dub 2025 07:58 Asi bych jel postupně vrtáky. Např. 4,5,6,8,10,11 a pak pokud jsi mimo osu, jde někdy ten zbytek vyklepnout
Děkuji Vám za rady a zkušenosti, doobjednal jsem vrtáky, závitníky a šrouby a zkusím to vyvrtat a dát tam menší šroub, snad se to povedeTomas78 píše: 24 dub 2025 08:50 Jak psal Kuba, tak bych to vzal od menšího vrtáku k většímu. Nejlépe vzít třeba kobaltový vrtáky (třeba Dewalt) na ten pevnostní šroub, ty obyčejný HSS se rychle tupí, jen pozor jsou vcelku křehký.
_________________
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 766
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ráno cesta 200km, pak auto osm hodin stálo. Půl hodiny po vyjetí v levé zatáčce kopání do volantu jaxviň. O chvíli později při jkémkoliv rychlejším pohybu volantem, vibrace jak od povoleného kola (ne, to to není).
Oblitá nádržka posilovače, kapalina je před výměnou-ale rezervoár evidentně tlakuje, olej napěněný, žádná emulze, šlem neidentifikuju... Po 150+ km chybí asi půldecka oleje, řízení je suché (narozdíl od podběhu), Při rychlém ohybu volantem to kope, vibruje a dokáže to i zakňučet (nebo když chci na místě do plného), v jízdě s plynulými pohyby žádný problém.
Řemen podle všeho neprokluzuje, pumpa pumpuje. Jen to dokáže vibrovat a olej fakt dost zpěněný, i když si to do pěti minut sedne.
Nasměrování co dělat (rovnou řešit repas, nebo b mohl stačit proplach?
Nemáte někdo v okolí Benešov-Vlašim-Votice dvě deci servo oleje do devítky (TRW), které byste mohli postrádat?
Díky
Oblitá nádržka posilovače, kapalina je před výměnou-ale rezervoár evidentně tlakuje, olej napěněný, žádná emulze, šlem neidentifikuju... Po 150+ km chybí asi půldecka oleje, řízení je suché (narozdíl od podběhu), Při rychlém ohybu volantem to kope, vibruje a dokáže to i zakňučet (nebo když chci na místě do plného), v jízdě s plynulými pohyby žádný problém.
Řemen podle všeho neprokluzuje, pumpa pumpuje. Jen to dokáže vibrovat a olej fakt dost zpěněný, i když si to do pěti minut sedne.
Nasměrování co dělat (rovnou řešit repas, nebo b mohl stačit proplach?
Nemáte někdo v okolí Benešov-Vlašim-Votice dvě deci servo oleje do devítky (TRW), které byste mohli postrádat?
Díky
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 721
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 II 2008, M66, 2.5T Stage 2 170kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Popovice u Postupic mám doma SSF od Ravenolu. Nevím, zda je kompatibilní.
_________________
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
-
Online
- Radní
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Otázka, na kterou neznám odpověď
Za mě by tam měl být LM ATF Top Tec 1300, stejně jako v mých 240. Pokud je to tak, tak mám. Psáry u Prahy, mezi Jílovým a Jesenicí.
Přidáno za 31 minut 13 sekund:
Přidáno za 31 minut 13 sekund:
Tak po proplachu asi ok, ale je to syntetika, kterou rozhodně výrobce v době vzniku Devítky nepředepisoval.Giew píše: 26 dub 2025 23:34 Popovice u Postupic mám doma SSF od Ravenolu. Nevím, zda je kompatibilní.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '91 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '91 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 766
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Otázka, na kterou neznám odpověď
Děkuju. SSF asi není dobrý nápad na dolití, o které mi jde hlavně-aby to nebralo vzduch.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 766
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Otázka, na kterou neznám odpověď
Po noci olej v nádržce usazený, bez bublin. Okamžitě po nastartování našlehaný jak pěna do kafe, samá bublinka. Pumpa suchá, řízení suché, hadice suché, fitinky také. Ale chová se to, jako by to někde přisávalo vzduch. Oleje od včera neubylo, pořád je nad ryskou minima.
Někdo nějaký nápad?
Někdo nějaký nápad?
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 3469
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Není to našlehané díky kavitaci? To by odpovídalo i tomu hluku co popisuješ. Zkontroluj průchodnost sací hadice do čerpadla.
-
Offline
- Příspěvky: 766
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Otázka, na kterou neznám odpověď
Důvod objeven:
Gufero (?) na přední straně pod řemenicí je schované pod plechovou krytkou. A tahle věc se rozhodla že už nebude pevně v pouzdru pumpy, ale bude se chvílemi točit spolu s hřídelí. Přitom se trochu přiohnula-a evidentně přitom deformovala gufero, které ztrácelo těsnost. V momentě, kdy jsem ji šroubovákem za točící se řemenicí trochu umravnil, tak pěnění okamžitě opadlo.
Po dalším lehkém dorovnání zmizelo vlastně úplně.
Teď musím vymyslet jak ji odtamtud vyrvat (roztrhnout napůl a vyndat), aby gufero nezničila definitivně, točit se tam zbůhdarma prostě nemůže.
A máme tu novou kvízovou otázku do tématu:
Jak je na pumpě serva 945 D24TIC MY96 přidělaná řemenice? Žádný šroub, žádný kolík napříč, na náboji jen drážka jak kdyby do ní měl zapadnout tak 1,5mm límec kleštiny stahováku (nalisovaná za tepla? kuwa to se blbě sundavá...).
Nemáte někdo ve skládku pumpu serva na půjčení, než tu svoji dám dohromady?
Gufero (?) na přední straně pod řemenicí je schované pod plechovou krytkou. A tahle věc se rozhodla že už nebude pevně v pouzdru pumpy, ale bude se chvílemi točit spolu s hřídelí. Přitom se trochu přiohnula-a evidentně přitom deformovala gufero, které ztrácelo těsnost. V momentě, kdy jsem ji šroubovákem za točící se řemenicí trochu umravnil, tak pěnění okamžitě opadlo.
Po dalším lehkém dorovnání zmizelo vlastně úplně.
Teď musím vymyslet jak ji odtamtud vyrvat (roztrhnout napůl a vyndat), aby gufero nezničila definitivně, točit se tam zbůhdarma prostě nemůže.
A máme tu novou kvízovou otázku do tématu:
Jak je na pumpě serva 945 D24TIC MY96 přidělaná řemenice? Žádný šroub, žádný kolík napříč, na náboji jen drážka jak kdyby do ní měl zapadnout tak 1,5mm límec kleštiny stahováku (nalisovaná za tepla? kuwa to se blbě sundavá...).
Nemáte někdo ve skládku pumpu serva na půjčení, než tu svoji dám dohromady?
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Apofys
