EV: Diskuse o elektroautech

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
faktotum
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 89
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Trutnovsko

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od faktotum »

Přesně.
Lidi ať si vyberou sami, co je pro ně vhodné. Mě ten ekoterorismus taky sere.
A dotace na EV, to je hnus.

Přidáno za 4 minuty 1 sekunda:
Vapik píše: 11 dub 2025 17:50 Jo tohle logiku má bez debat. Mít na ev které bez významného omezování dá 300km tak bych jedno taky uživil, ale štve mě to co už je tady mnohokrát popsáno + taky to ze ev je mimo jine cesta k významnému budoucímu omezení osobní přepravy, protože jednoduše sídliště typu jižní město v nejbližších 50letech neutáhne stejně množství elektro vozidel jako tam je spalováků a štve mě to i přesto ze se mě to zrovna netýká.
Ano, tohle je svatá pravda. Dokud nebude mít každé druhé parkovací místo na sídlišti alespoň jednofázovou 16A dobíječku, nikdy to nebude fungovat.
_________________
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1693
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od koch »

faktotum píše: 11 dub 2025 17:58 Dokud nebude mít každé druhé parkovací místo na sídlišti alespoň jednofázovou 16A dobíječku, nikdy to nebude fungovat.
toto a mnoho dalsich zasadnich nerealizovatelnych podminek pro plnohodnotny prechod na full EV, bohuzel, ekofasisty absolutne vubec nezajima, resp. lze se z vyvoje situace dokonce domnivat, ze je eliminace pohybu lidi jednim z cilu onoho prechodu na EV. zajimalo by mne, kdy si masy uvedomi co na ne vsichni ti slunickari uplaceni/dementni upekli

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12922
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Urvanej »

Hele ber to v klidu. Zatim nikdo nic nezakázal. Euro limity si automobilky vymyslely samy, protože v nich příliš vysoko sedí ne příliš chytří lidé. No a jak už v tisku a hlavně z úst znalých problematiky zaznělo, 2035 je vytyčený cíl, ke kterému je dobré směřovat, nikoliv tvrdé a pevné datum, přes které nejede vlak. Jak řikám furt, je potřeba jít ke zdroji a né se vztekat nad cancama, který clickbejtový titulky a ještě horší texty pod nima, přináší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1693
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od koch »

ja jsem stale relativne v klidu, par prizpevku zpatky rikam, ze tomu "davam rok, maximalne dva" a skutecne tomu verim.
ale ja jsem ve specifickych situacich clovek, ktery rika co ma na srdci a zrovna, kdyz ctu tu zvracenou propagandu a nesmyslne argumenty vsech tech, co uz to bohuzel koupili a ted musi drzet format, aby nebyli za ..., tak to uz je za mne extrem, kdy se vyjadrit proste musim, pze oni si to nejspis ani neuvedomuji, ale delaji obrovskou medvedi sluzbu tomu zverstvu, co se zde pacha a ve sve zaslepenosti nevidi ty hovna, ktere kali i do sveho hnizda. :beer:

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12922
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Urvanej »

Hele a to teda fakt nesouhlasim. Jesi si to koupím, tak to bude proto, že chci já a ne že mi to někdo nutí. A stejně tak klidně budu kydat houna, pokud to bude křáp a nebo budu chrochtat, pokud budu spokojen.
Tady zase zníš ty, jako zaslepec, protože proč by nemohl být někdo spokojen? Šéf má Tuarega v hybridu a většinu cest obstará čistě elektricky a je hrozně spokojenej. Samozřejmě dlouhý cesty jede spalovák, ale doma má nabito, dojede do práce, za 3h má nabito a jede někam na jednání po okolí, vrátí se, nabije a pak jede domu a furt na elektřinu...
Zase nesmíš bejt zaslepenej ani na druhou stranu. Chápu, že je potřeba vyvažovat kydy elektrohujerů, ale vocamcaď pocamcaď. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1693
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od koch »

zkusim jeste jednou, vymezuji se vuci absurditam a extremizmu, ne vuci elektrickemu vozu, ktery v principu a za urcitych okolnosti dava smysl

Jasper
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 808
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Jasper »

Treba v kombinaci se spalovakem a nabijenim ze strechy RD. Cekam az prijde a pak tady poreferuji,jestli to vidim podobne jako "sef v Tuaregu" a nebo jeste o trochu lepe,kdyz nebudu za el.vetsinu dobijeciho casu ani platit...
_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar / na prodej

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1693
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od koch »

Urvanej píše: 11 dub 2025 21:16 v klidu. Zatim nikdo nic nezakázal.
statement jsem si vsiml posleze... jsi si tim jisty?
protoze my jsme ted aktualne v situaci, ze se musi urva neco stat, aby se status quo zmenil

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6183
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

faktotum píše: 11 dub 2025 17:58 Přesně.
Lidi ať si vyberou sami, co je pro ně vhodné. Mě ten ekoterorismus taky sere.
A dotace na EV, to je hnus.
Vapik píše: 11 dub 2025 17:50 Jo tohle logiku má bez debat. Mít na ev které bez významného omezování dá 300km tak bych jedno taky uživil, ale štve mě to co už je tady mnohokrát popsáno + taky to ze ev je mimo jine cesta k významnému budoucímu omezení osobní přepravy, protože jednoduše sídliště typu jižní město v nejbližších 50letech neutáhne stejně množství elektro vozidel jako tam je spalováků a štve mě to i přesto ze se mě to zrovna netýká.
Ano, tohle je svatá pravda. Dokud nebude mít každé druhé parkovací místo na sídlišti alespoň jednofázovou 16A dobíječku, nikdy to nebude fungovat.
O jakých dotacích se prosím bavíme? Nějaký konkrétní výzvy a tak, děkuji.

Mě zase sere, jak lidí furt plácají nesmysli a točí dokola stejné nepravdy, nebo lži.

Proč by to nemohlo fungovat? Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody. Jo bydlím na sídlišti, nabiječka tam není a stejně hledám EV. :)
Vapik píše: 11 dub 2025 17:50 Jo tohle logiku má bez debat. Mít na ev které bez významného omezování dá 300km tak bych jedno taky uživil, ale štve mě to co už je tady mnohokrát popsáno + taky to ze ev je mimo jine cesta k významnému budoucímu omezení osobní přepravy, protože jednoduše sídliště typu jižní město v nejbližších 50letech neutáhne stejně množství elektro vozidel jako tam je spalováků a štve mě to i přesto ze se mě to zrovna netýká.
A teď otázka do pranice, kolik lidí z jížniho města denně jezdí do práce pár km naprosto zbytečně autem? Všichni chcou do Prahy páč je to tam všude blízko a funguje tam MHD a pak všichni jezdí autem a vypadá to jak to kolikrát vypadá. :) Pokud eletrická síť ustojí ranní špičky, ustojí i nabíjení. ;)

koch píše: 11 dub 2025 18:33
faktotum píše: 11 dub 2025 17:58 Dokud nebude mít každé druhé parkovací místo na sídlišti alespoň jednofázovou 16A dobíječku, nikdy to nebude fungovat.
toto a mnoho dalsich zasadnich nerealizovatelnych podminek pro plnohodnotny prechod na full EV, bohuzel, ekofasisty absolutne vubec nezajima, resp. lze se z vyvoje situace dokonce domnivat, ze je eliminace pohybu lidi jednim z cilu onoho prechodu na EV. zajimalo by mne, kdy si masy uvedomi co na ne vsichni ti slunickari uplaceni/dementni upekli
To je rozum za všechny prachy, než ses tady zjevil tak debata byla celkem věcná a faktická, chápu že máš špatný den, ale běž radši na pívo do nejbližší hospůdky a tam to s klukama prober jak je to všechno špatně a ekofašisti ti přes noc pomale rozebírají tvůj spalovák a chtějí tě omezit na pohybu tím, že ti NUTÍ EV... Jestli nechceš být za úplného primitiva zjisti si jak a proč a kdy vznikly slavné euro normy a proč po mileníu byl "zlatý věk nafty". :)
Naposledy upravil(a) python.p dne 12 dub 2025 07:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5739
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

Asi tak. Muj připad a použiti je 50km v tydnu a 400km o vikendu. Moje nejdelši cesta je 360km. Asi 5 minut pěšky mam 14 AC a 6DC nabiječek na Šumavske. Běžně se chodim večer projit. Kdyby neklapla nabijeci zasuvka v garaži dokažu si představit to tam nabijet. Uplně nejlepši by byla varianta domaci zasuvky na spotu. Pak člověk stejně jak se solary muže o vikendu nabijet gratis z přetoku. Co mi aktualně u aut chybi je V2L ktery umi jenom korejci. Až se to rozšiři bude to vyrazny benefit pro auta.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

georg
Offline
Příspěvky: 155
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: Volvo XC60 D5 '14
Participant x 1

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od georg »

Tak se přidám do diskuze. Včera jsme si přivezli plně elektrickou Mazdu MX-30. Zánovní auto, najeto 25 tis. km. Na jedno nabití ujede reálně 160 - 180 km. Důvody pro rozhodnutí byly:
- manželka dojíždí do práce cca 10 km - měla benzínové auto, za rok najezdí 5-6 tis. km
- máme na střeše FVE, od ČEZ režim virtuální baterie, a takto jsme v posledním zúčtovací období "darovali" ČEZu 1,2 MWh
Na ekologii prdím, koukám na vlastní kapsu. S elektrokárou se dostávám na čtvrtinové náklady (možná i méně) na palivo, o servisu a údržbě ani nemluvím. A žena sama nejede dál, než 50 km od baráku. Pokud jedeme dál, bereme XC60ku.
Mě to zatím dává veliký smysl.
_________________
Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Mazda MX-30 (BEV)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6183
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

MX-30 se mi moc líbí a taky po ní koukám (ale Mazda a rez, to mě děsí), ale nakonec to vidím na "supersport" aneb BMW i3 - hliníkové šasi, karbonovej monokok, RWD, plasty. Nemá tam co reznout, motor stojí 1000€, 94Ah s výměnou stojí 4000 €. :)

Jen je potřeba nějakou ulovit, protože dávat 600k za 5 let starý auto je takový meh...

Podobně jsem si to spočítal i já a to budu nabíjet v garáži z D27d, pokud bych nabíjel na nabiječkách u obchodů a počítal tak 10kč za kW, tak jsem furt na úspoře kolem 3k měsíčně... V případě nabíjení doma a minimalizace servisu jsem v tom klidně za 50k za rok ušetřených. Na rodinné výlety a 1000km na jeden zátah si nechám XC70 a na blbnutí MX-5, kde ty provozní náklady jsou celkem malé. Teda než to začně pořádně reznout. :D
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

georg
Offline
Příspěvky: 155
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: Volvo XC60 D5 '14
Participant x 1

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od georg »

BMW i3 byl nejdříve i náš favorit. Ale jen do té doby, než si do něj člověk sedne a sveze se. Je to strašně mrňavý a vzadu se dospělý ani pořádně nevejde. A pak jsme se ženou řešili, jak by v i3 dopadla, když by se do ní někdo trefil. Prošli jsme několik modelů v cenové relaci +-450 tis. Kč a vyhrála Mazda. Dílenské zpracování, desig, zpracování, materiály v interiéru, dostupnost dílů a servisu, infotaiment, ... A pak ještě jeden poznatek - ta elektroMazda vypadá i uvnitř jako normální auto, ne jako poletucha ze StarTreku :-) .
_________________
Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Mazda MX-30 (BEV)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6183
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

A s ženou jste to řešili na základě čeho? :) Páč když se podívám na NCAP tak mi to nevychází zásadně jinak od té MX-30. Případně od V70. :)

Já mám 185cm a dozadu jsem si sám za sebe v klidu sedl, jo do Hrvatska bych tam jet nechtěl, ale hodinku v tom člověk asi vydrží. :) Ale nikdo ze známých nemá tu mazdu v okolí abych si to zkusil.

Kvalitu BMW bych asi neřešil seděl jsem ve dvou, každý kolem 100tkm a nikde nic nevrzalo takže zpracování a materiály mě právě baví.... Dizajn je subjektivní - ale jo není to moc pěkné. Díly a jejich dostupnost, tím myslíš co? Jasný BMW i3 už se nevyrábí, ale třeba ramena jdou furt normálně koupit a co jsem tak zběžně koukal, tak jsem nenašel nic co by měl být problém, ale rád se přiučím. :) Infoteiment neumím zhodnotit, BMW ho dělá X let stejný a na to abych si pustil radio a nebo zrcadlil mobil to stačí.
image.png
Tak já v tom z 90% budu jezdit sám a když by náhodou bylo potřeba, tak děti tam naložím a kousek popovezu. Furt bezpečnější jak většina aut co jezdí okolo. Jo neberu v potaz ty 2t SUV. Ulovit někde rozumně MX-30, tak bych do toho možná i šel, ale ještě uvidíme.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5739
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

Ta i3 je takova divna. Oni se chlubi že tam je hromada rozložitelnych materialu no moc mě to tehdy -5 let nebralo. Navic ty pneomatiky jsou jak z kola. Zase auto kterych se prodalo hodně.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

faktotum
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 89
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Trutnovsko

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od faktotum »

python.p píše: 12 dub 2025 07:15 O jakých dotacích se prosím bavíme? Nějaký konkrétní výzvy a tak, děkuji.
V německu byly dlouho velice štědré dotace. U nás v ČR loňský rok 200k - stačil živnosťák. V Norsku jsou EV oproti spalováku mnohem méně zdaněné při prodeji ( skrytá dotace ). Atd atd.

Přidáno za 4 minuty 15 sekund:
python.p píše: 12 dub 2025 07:52 MX-30 se mi moc líbí a taky po ní koukám
U té MX-30 je problém, že co vím, tak nemá třífázovou palubní nabíječku.
_________________
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6183
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Byly... v Německu... V Norsku. Oukej, takže u nás nic a nejsou dobře no.

Asi si podívám jestli někde není a půjdu se v té MX-30 projet a vyzkoušet, ale má vyšší spotřebu a menší baterku oproti BMW.

Warcz: Gumy jsou za 4k jedna no, ale na stabilitu a tak to nemá moc vliv, prostě to tak nějak funguje, nedávno jsem někde zahlédl na YT rozhovor s člověkem z Brdigestone co ty gumy navrhoval. :) Mě teď utekla jedna s 60Ah baterii s 70% SoH a nějakou závadou za 170, to mě štve, ale dřív jsem to holt nestihl. Počítal jsem ukecat je na 150 a pak u Havrli dát 94Ah baterku za 100 a byl bych cca 150 pod aktuálníma cenama.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1140
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od nebel »

python.p píše: 12 dub 2025 08:28 A s ženou jste to řešili na základě čeho? :) Páč když se podívám na NCAP tak mi to nevychází zásadně jinak od té MX-30.
Třeba na základě řidičských pocitů. Za sucha dobrý, ale za mokra, nedejbože sněhu, je to svině zákeřná s malým rozvorem a úzkými koly jak z bicyklu - proti V70 je i3 (minimálně pocitově) nestabilní. Kolega mi dovolil párkrát vyzkoušet si to. V takovým počasí v tom jet nechcu a do práce musím jet dle rozpisu směn, ne podle počasí. :)
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5739
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

Přesně stejny pocit jsem z i3 měl. Chce si to testovat
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6183
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Bezpečnost se na základě řidičských pocitů podle mě nehodnotí...

Jízdní vlastnosti? Zajisté. Já v tom seděl a jel a přijde mi to v pohodě, ale nejel jsem v tom ve sněhu, dešti, kroupech, nebo když padali trakaře. A Nebel, představ si, že já do práce taky jezdím podle směn a nikdo se mě na nic neptá, tahle poznámka mi přijde trochu mimo, ale ok.

Ale jsem divnej, mokro, sníh listí a jezdím japonskou mrtkou s RWD a zimákama co mají přes 10 let. Zatím jsem vždy dojel.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2374
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: EV - NIRO

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Hájčus »

Přidám se taky do diskuse.
14 dní vlastníme Kiu Niro. Reálný dojezd 400km.
Už jsem to vyzkoušel zda to sedí a po ujetí 220km mi ukazoval dojezd ještě 170km takže plus mínus výrobce ani palubní počítač nekecá.
Důvod koupě byl ten, že jsme loni na podzim pořídili FVE s výkonem 10,5 KWp a zjistili jsme že i přes zimu máme přetoky. Od ledna do března už jsem přetekl 1MWh takže EV byla jasná volba. Nabíjíme ze slunce 10KW auto do plna nabité je za 6h protože má 64KWh baterii.
Má 3F nabíječku, Tepelné čerpadlo, a pro mě nadstandardní výbavu. Čili naprostá spokojenost.
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

faktotum
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 89
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Trutnovsko

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od faktotum »

" Nabíjíme ze slunce 10KW auto do plna "

Co v tom je za baterii ? Pokud LiFePO4 tak pohoda. Pokud Li-ion, moc se jim to nabíjení do 100% nelíbí. Zejména když pak stojí a hned nejedou.
_________________
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Žádná baterka nemá ráda dobíjení do 100% (už vůbec na tom napětí nechávat ležet), ani FLP, tam je to pouze nutnost jednou za čas.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

faktotum
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 89
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Trutnovsko

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od faktotum »

Tak dle toho co vím, tak LFP je nejvíce blbuvzdorná. A ano, máš pravdu, že při nabití do 100% se kalibruje.
_________________
VOLVO V70 I, 2,5 TDi
BMW i3 120Ah

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1140
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od nebel »

python.p píše: 12 dub 2025 11:22 ale nejel jsem v tom ve sněhu, dešti, kroupech, nebo když padali trakaře.
Právě, tys v tom za toho počasí nejel, já jo. Proto píšu své pocity a jak to na mne působí. S V70/940 jsem jezdil i za ledovky, slejváků, chumelenic atd. a šlo to nějak, ale i3 na mne v tomto nepůsobí vůbec dobře. Přišla mi ještě zákeřnější než Fabia III 1.0, která uměla ve sněhu u Dalešic taky dost nepříjemně překvapit.

Mimochodem, řekl bych že lidi, kteří si nevyhodnotí nedobrý pocit z jízdy, jsou vašimi častými „zákazníky", páč furt je to dobrý, furt je to dobrý a najednou k nim jedete vy. ;)
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé