S60 D5 slabé topení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3308
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
S60 D5 slabé topení
Jj to už jsem taky potkal, tu obrácenou sponu.
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
S60 D5 slabé topení
Kde ten "nastavovač teploty" najdu? To je nějaká klapka za palubovkou? Musí palubovka dolu?
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
Však ji dáváš taky obráceně ne? Z druhé strany. Nebo to je ta druhá trubka?raolsa píše: 18 úno 2025 15:45 Je potřeba zkontrolovat jestli chodí dobře a volně nastavovače teplot pro obě strany. Teď jsem se setkal s tím, že někdo dal po výměně radiátoru obráceně sponu na trubku, ta bránila chodu táhla, které následně prasklo.
Ono jako trefit se tam chce nervy...

Sundaš ty spodní plastu pod palubovkou a vidíš motorky a táhla klapek.Kde ten "nastavovač teploty" najdu? To je nějaká klapka za palubovkou? Musí palubovka dolu?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 slabé topení
Z druhé strany dávám tu spodní, tam to ničemu nevadí.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 slabé topení
Zkusím zítra vzít komp s VIDOU a podívat se na ty hodnoty.Tod2 píše: 18 úno 2025 09:34 a dělal jsi kalibraci klapek?
když dáš teplotu naplno, tak stejné?
co ukazuje čidlo vnitřní teploty (není zanešené?)
/možná jsme tu už tyhle věci řešili, ale už si to nepamatuju a nechce se mi to zpětně hledat
jinak jestli chceš měnit vodní pumpu a máš blízko i rozvody, tak to udělej zrovna komplet
Přidáno za 59 sekund:
jo a ukazatel teploty na polovině je tak 50°C, takže nic moc
Přidáno za 1 minuta 11 sekund:
nebo na polovině znamená na středu, kolmo vzhůru?
Přidáno za 42 minut 37 sekund:
"provozní" teplota, tedy rafička tam, kde má být, je už od cca 75°C, což ale nevysvětluje, že to netopí![]()
Znáte někoho s origo diag po Praze, kdo by udělal kalibraci klapek?
Radku, kolik by tak u tebe cca stály rozvody? Jde ještě sehnat pumpa Aisin? Přemýšlím, že bych to mechal na podzim udělat, popravdě nejvíc podezírám tu pumpu. Sice byly dělané před cca 30k, ale předchozím majitelem a rozvody dával INA, což je asi běžné, ale pochybuju, že pumpu dával Aisin.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
jestli máš vidu, tak kalibraci uděláš sám
a na to nemusí být ani origo, zvládne to i běžná diag
ještě mne napadlo, že bys mohl odpojit výstupní hadici z radiátoru (tu provizorně zaslepit), napojit tam bypas do nádobky a zjistit průtok
a na to nemusí být ani origo, zvládne to i běžná diag
ještě mne napadlo, že bys mohl odpojit výstupní hadici z radiátoru (tu provizorně zaslepit), napojit tam bypas do nádobky a zjistit průtok
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 slabé topení
Rozvody INA dávám taky, akorát tu pumpu Aisin.
Komplet rozvody u mě cca 8500 Kč. Záleží co všechno chce majitel měnit a jaký model D5 (a derivátů) to je.
Komplet rozvody u mě cca 8500 Kč. Záleží co všechno chce majitel měnit a jaký model D5 (a derivátů) to je.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 slabé topení
Kalibrace CCM hotova, bez efektu. Jinak teplotní čidlo v kabině ukazovalo ráno teplotu kolem -3°C, což odpovídalo.
Teplota chladicí kapaliny dle VIDY byla 83°C. Po cca 15 minut jízdě po dálnici a cca 10 minut okres. Vzduch z výdechů na volnoběh pořád lehce teplý, ale vzhledem teplotě kapaliny mi tady pořád něco nehraje
Můj soukromý tip je fakt ta pumpa, do její výměny už s tím asi nepohnu. Jedině, že by to bylo nějak zavzdušněné, asi neuškodí proplach a nová kapalina, až budu řešit pumpu.
Teplota chladicí kapaliny dle VIDY byla 83°C. Po cca 15 minut jízdě po dálnici a cca 10 minut okres. Vzduch z výdechů na volnoběh pořád lehce teplý, ale vzhledem teplotě kapaliny mi tady pořád něco nehraje
Můj soukromý tip je fakt ta pumpa, do její výměny už s tím asi nepohnu. Jedině, že by to bylo nějak zavzdušněné, asi neuškodí proplach a nová kapalina, až budu řešit pumpu.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Taky tipuju pumpu.
-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
S60 D5 slabé topení
Horní hadice do chladiče byla teplá? Jestli ano, tak je to termostat.
A mimo to, kdyby to byla pumpa, tak se to bude přehřívat.
A mimo to, kdyby to byla pumpa, tak se to bude přehřívat.
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
No to si nejsem jistej. Bylo to teda na jiném autě v benzínu, ale v zimě topilo jen když se tomu pořádně pohulilo jízdou nad 4000 otáček. Jinak vlažný vzduch. Rafička teploty přesně na středu a ani se nehla. Ve svém čtvrtém autě mám taky podobný problém. Teplota motoru je hnedka uprostřed, ale absolutně netopí. Třeba až po hodině jízdy, což je na 1.6 benzín úplně mimo. Termostat nový.
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 slabé topení
To je v podstatě totéž co u mě. Termostat je tam nový cca půl roku, tuším Gates na doporučení Radka.
Ze všech aut, ve kterých jsem kdy jel, je tady topení suverénně a o několik úrovní nejhorší - takže tam něco zásadního musí být špatně. Superb 2.0 TDI za stejných mrazů topí za pár minut po vyjetí. Chápu, že D5 se ohřívá pomaleji ale že by to ani po 20 minutách jízdy včetně dálnice nebylo kvůli jendnomu válci navíc ohřáté, je nesmysl.
Ze všech aut, ve kterých jsem kdy jel, je tady topení suverénně a o několik úrovní nejhorší - takže tam něco zásadního musí být špatně. Superb 2.0 TDI za stejných mrazů topí za pár minut po vyjetí. Chápu, že D5 se ohřívá pomaleji ale že by to ani po 20 minutách jízdy včetně dálnice nebylo kvůli jendnomu válci navíc ohřáté, je nesmysl.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
S60 D5 slabé topení
Že je termostat nový nic neznamená, já je měnil co dva roky. Vždy odešly v létě a na podzim už to netopilo.
Co ta horní hadice do chladiče? To je důležité. Je teplá, nebo ne? Nejlépe nastartovat studený motor, nechat na volnoběh a jestli se do 5ti minut ohřeje, tak je termostat po smrti.
V této chvíli to musí být studené.
Co ta horní hadice do chladiče? To je důležité. Je teplá, nebo ne? Nejlépe nastartovat studený motor, nechat na volnoběh a jestli se do 5ti minut ohřeje, tak je termostat po smrti.
V této chvíli to musí být studené.
-
Offline
- Příspěvky: 852
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
S60 D5 slabé topení
Taky bych se přikláněl k pumpě, je to typický projev, že na volnoběh netopí a v otáčkách ano. Kdyby byl termostat KO, tak se při -3°C motor rozhodně nedokáže ohřát na 83°C. Ale zároveň ten termostat nemusí fungovat zcela optimálně a může propouštět dřív, na svých autech ho měním poměrně často, i na Volvu se u mě měnil už dvakrát a to jsem dával origo.
Superb topí rychle, protože má navíc elektrický přímotop. Ale když je vše OK, tak obecně se D5 dostane na provozní teplotu (i bez bufíku) výrazně rychleji, než koncernový TDI.
Superb topí rychle, protože má navíc elektrický přímotop. Ale když je vše OK, tak obecně se D5 dostane na provozní teplotu (i bez bufíku) výrazně rychleji, než koncernový TDI.
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Přesně, párkrát jsem teďka zase jel s O3 1,6 TDI, která má elektrickej příhřev a žádný zázrak to není. Topí to o maličko rychleji, ale zahřívá se to na provozní teplotu podobně pomalu.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
S60 D5 slabé topení
Za 25 minut intenzívní jízdy musí být motor na provozní teplotě, kor pokud ti to blbě topí...JiFi píše: 20 úno 2025 09:04...Teplota chladicí kapaliny dle VIDY byla 83°C. Po cca 15 minut jízdě po dálnici a cca 10 minut okres. ...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
S60 D5 slabé topení
A kdyby byla pumpa bez lopatek, tak možná i uvařenej 

-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
S60 D5 slabé topení
Děkuji ti předsedo, že ses mě zastal!
Takže termostat!

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé