S60 D5 slabé topení

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3308
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Vapik »

Jj to už jsem taky potkal, tu obrácenou sponu.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od videoice »

Kde ten "nastavovač teploty" najdu? To je nějaká klapka za palubovkou? Musí palubovka dolu?

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

raolsa píše: 18 úno 2025 15:45 Je potřeba zkontrolovat jestli chodí dobře a volně nastavovače teplot pro obě strany. Teď jsem se setkal s tím, že někdo dal po výměně radiátoru obráceně sponu na trubku, ta bránila chodu táhla, které následně prasklo.
Však ji dáváš taky obráceně ne? Z druhé strany. Nebo to je ta druhá trubka?
Ono jako trefit se tam chce nervy... :)
Kde ten "nastavovač teploty" najdu? To je nějaká klapka za palubovkou? Musí palubovka dolu?
Sundaš ty spodní plastu pod palubovkou a vidíš motorky a táhla klapek.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Z druhé strany dávám tu spodní, tam to ničemu nevadí.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od JiFi »

Tod2 píše: 18 úno 2025 09:34 a dělal jsi kalibraci klapek?
když dáš teplotu naplno, tak stejné?
co ukazuje čidlo vnitřní teploty (není zanešené?)
/možná jsme tu už tyhle věci řešili, ale už si to nepamatuju a nechce se mi to zpětně hledat :)
jinak jestli chceš měnit vodní pumpu a máš blízko i rozvody, tak to udělej zrovna komplet

Přidáno za 59 sekund:
jo a ukazatel teploty na polovině je tak 50°C, takže nic moc

Přidáno za 1 minuta 11 sekund:
nebo na polovině znamená na středu, kolmo vzhůru? :)

Přidáno za 42 minut 37 sekund:
"provozní" teplota, tedy rafička tam, kde má být, je už od cca 75°C, což ale nevysvětluje, že to netopí :)
Zkusím zítra vzít komp s VIDOU a podívat se na ty hodnoty.

Znáte někoho s origo diag po Praze, kdo by udělal kalibraci klapek?

Radku, kolik by tak u tebe cca stály rozvody? Jde ještě sehnat pumpa Aisin? Přemýšlím, že bych to mechal na podzim udělat, popravdě nejvíc podezírám tu pumpu. Sice byly dělané před cca 30k, ale předchozím majitelem a rozvody dával INA, což je asi běžné, ale pochybuju, že pumpu dával Aisin.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

jestli máš vidu, tak kalibraci uděláš sám
a na to nemusí být ani origo, zvládne to i běžná diag

ještě mne napadlo, že bys mohl odpojit výstupní hadici z radiátoru (tu provizorně zaslepit), napojit tam bypas do nádobky a zjistit průtok
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Rozvody INA dávám taky, akorát tu pumpu Aisin.
Komplet rozvody u mě cca 8500 Kč. Záleží co všechno chce majitel měnit a jaký model D5 (a derivátů) to je.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od JiFi »

Kalibrace CCM hotova, bez efektu. Jinak teplotní čidlo v kabině ukazovalo ráno teplotu kolem -3°C, což odpovídalo.

Teplota chladicí kapaliny dle VIDY byla 83°C. Po cca 15 minut jízdě po dálnici a cca 10 minut okres. Vzduch z výdechů na volnoběh pořád lehce teplý, ale vzhledem teplotě kapaliny mi tady pořád něco nehraje

Můj soukromý tip je fakt ta pumpa, do její výměny už s tím asi nepohnu. Jedině, že by to bylo nějak zavzdušněné, asi neuškodí proplach a nová kapalina, až budu řešit pumpu.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mlgviktorko »

Taky tipuju pumpu.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Romulusw »

Horní hadice do chladiče byla teplá? Jestli ano, tak je to termostat.

A mimo to, kdyby to byla pumpa, tak se to bude přehřívat.

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mlgviktorko »

No to si nejsem jistej. Bylo to teda na jiném autě v benzínu, ale v zimě topilo jen když se tomu pořádně pohulilo jízdou nad 4000 otáček. Jinak vlažný vzduch. Rafička teploty přesně na středu a ani se nehla. Ve svém čtvrtém autě mám taky podobný problém. Teplota motoru je hnedka uprostřed, ale absolutně netopí. Třeba až po hodině jízdy, což je na 1.6 benzín úplně mimo. Termostat nový.

JiFi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od JiFi »

To je v podstatě totéž co u mě. Termostat je tam nový cca půl roku, tuším Gates na doporučení Radka.

Ze všech aut, ve kterých jsem kdy jel, je tady topení suverénně a o několik úrovní nejhorší - takže tam něco zásadního musí být špatně. Superb 2.0 TDI za stejných mrazů topí za pár minut po vyjetí. Chápu, že D5 se ohřívá pomaleji ale že by to ani po 20 minutách jízdy včetně dálnice nebylo kvůli jendnomu válci navíc ohřáté, je nesmysl.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Romulusw »

Že je termostat nový nic neznamená, já je měnil co dva roky. Vždy odešly v létě a na podzim už to netopilo.

Co ta horní hadice do chladiče? To je důležité. Je teplá, nebo ne? Nejlépe nastartovat studený motor, nechat na volnoběh a jestli se do 5ti minut ohřeje, tak je termostat po smrti.

V této chvíli to musí být studené.

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 852
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od jirkaTDI »

Taky bych se přikláněl k pumpě, je to typický projev, že na volnoběh netopí a v otáčkách ano. Kdyby byl termostat KO, tak se při -3°C motor rozhodně nedokáže ohřát na 83°C. Ale zároveň ten termostat nemusí fungovat zcela optimálně a může propouštět dřív, na svých autech ho měním poměrně často, i na Volvu se u mě měnil už dvakrát a to jsem dával origo.

Superb topí rychle, protože má navíc elektrický přímotop. Ale když je vše OK, tak obecně se D5 dostane na provozní teplotu (i bez bufíku) výrazně rychleji, než koncernový TDI.

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mlgviktorko »

Přesně, párkrát jsem teďka zase jel s O3 1,6 TDI, která má elektrickej příhřev a žádný zázrak to není. Topí to o maličko rychleji, ale zahřívá se to na provozní teplotu podobně pomalu.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Urvanej »

JiFi píše: 20 úno 2025 09:04...Teplota chladicí kapaliny dle VIDY byla 83°C. Po cca 15 minut jízdě po dálnici a cca 10 minut okres. ...
Za 25 minut intenzívní jízdy musí být motor na provozní teplotě, kor pokud ti to blbě topí...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Romulusw »

A kdyby byla pumpa bez lopatek, tak možná i uvařenej :-D

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Urvanej »

Děkuji ti předsedo, že ses mě zastal! :-D Takže termostat!
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé