B230E pěna v oleji a ztráty v chladícím systému

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
maakus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha Smíchov Radlice
Vůz: 740GLE B230E 90'

B230E pěna v oleji a ztráty v chladícím systému

Příspěvek od maakus »

Ahoj,
(740 B230E s K-jetronic z roku 1990 s LPG) mám dva problémy:

1. když vytáhnu měrku oleje, je od takové "kávové pěny", ale pod víčkem je olej úplně průzračný a čistý
2. ztrácí se mi voda v chladícím systému. Zhruba litr na 30km, ale nikde není vidět, že by něco teklo. Jen to smrdí, jako když se někde odpařuje

Nevíte někdo, jestli to může spolu souviset?

Díky

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5945
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

B230E pěna v oleji a ztráty v chladícím systému

Příspěvek od python.p »

Voda v oleji, ztráta vody a motor suchý... cítit odpařování...

Kam se ta voda asi tak může ztrácet, to podle mě není úplně raketová věda ne?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

maakus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha Smíchov Radlice
Vůz: 740GLE B230E 90'

B230E pěna v oleji a ztráty v chladícím systému

Příspěvek od maakus »

To by snad byla pěna i pod víčkem, ne? Ale tam je to úplně čistý.

peter cz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2167
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

B230E pěna v oleji a ztráty v chladícím systému

Příspěvek od peter cz »

1. možná kondenzace pokud jezdíš krátké trasy a máš špatné těsnění na měrce
2. pokud je to cítit uvnitř, tak radiátor topení, pokud venku a motor je suchý, tak těsnění pod hlavou a souvislost s 1.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

maakus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha Smíchov Radlice
Vůz: 740GLE B230E 90'

B230E pěna v oleji a ztráty v chladícím systému

Příspěvek od maakus »

Je to cítit zvenku i zevnitř, ale nijak výrazně a spíš na začátku po ujetí třeba 5 kiláků, pak už moc ne.
Ta pěna, spíš takový šlem kávové barvy, té je plná trubička měrky. Kdyby se dostávala voda přes těsnění pod hlavou, bylo by od pěny i víčko na dolévání oleje, nebo se mýlím?
Kdyby byla pěna i pod víčkem, tak je to jasné. Ale tohle mě mate.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12788
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

B230E pěna v oleji a ztráty v chladícím systému

Příspěvek od Urvanej »

Udělej si CO2 test v nádržce. Jo a někdy to umí vodu odbarvit, takže pokud leješ zelenou a za chvíli je to průhledný, tak víš. Šlem na víčku se udělá po delší jízdě, pokud ti to žere litr na 30km, tak to třeba nestihneš ohřát.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

maakus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 39
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha Smíchov Radlice
Vůz: 740GLE B230E 90'

B230E pěna v oleji a ztráty v chladícím systému

Příspěvek od maakus »

Mně už to takhle mizí docela dlouho,mám za sebou dlouhé cesty a nikdy nebylo víčko od šlemu. Olej je tam průzračně čistý. To mě právě mate.

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé