S60 D5 slabé topení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
S60 D5 slabé topení
Kolik litrů kapaliny bude potřeba doplnit po sundání termostatu? (mám V70, ale počítám že to bude u D5 podobně)
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Vlezl jsem se do 2 litrů a ještě mi zbylo.
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
Však to můžeš vypustit některou hadicí a pak zase vrátit s minimální ztrátou
Pod chladičem je sice vypouštěcí ventil, ale ten můžeš urvat.
Pod chladičem je sice vypouštěcí ventil, ale ten můžeš urvat.

-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Odsál jsem si co nejvíc šlo z nádobky, pomačkal hadice k termostatu a pak už toho moc nevyteklo.
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
S60 D5 slabé topení
Dneska jsem termostat obhlídnul a ten šroubek dole je prakticky nepřístupný.
Opravdu musím sundat servopumpu abych vyměnil termostat?
Opravdu musím sundat servopumpu abych vyměnil termostat?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 slabé topení
No není to úplně nutné. Existují cesty. Ale je to nejjednodušší. Ale musíš mít speciální nástavec na golu, který se nedá koupit. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Já sundával a byla to docela rychlovka. Vypadá to hůř, než jaké to je.
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
Nemusíš sundat, stačí myslím jeden šroub, druhý povolit, vyklonit pumpu a pod ním je přístup. Ale řemen dolů no.
Nebo jak říká Radek.
Nebo jak říká Radek.

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 slabé topení
Takhle vypadá ten klíč. Mohl by být i o chlup kratší.

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Nemusí být nutně na golu. Takové se standardně prodávají dlouhé šroubováky.
https://www.alza.cz/hobby/sroubovak-torx-t40-s2-festa-d7115737.htm?kampan=adwho_hobby-a-zahrada_pla_all_naradi_rucni-naradi_c_1003764___683755793739_~158099258604~&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyoi8BhDvARIsAO_CDsDk-JNmIlyS-HyM2aB46BfbZcBKiIJTIleO1R5rlLgGiovfC0hnbCQaAg0jEALw_wcB
Shodit řemen, povolit pumpu, dát vše stranou, potom prostrčíš šroubovák nachystaným otvorem a spodní šroubek povolíš.
Umění je spíš tam ten šroubek vrátit zpátky
Doporučuji nějaký magnet na tyčce
https://www.alza.cz/hobby/sroubovak-torx-t40-s2-festa-d7115737.htm?kampan=adwho_hobby-a-zahrada_pla_all_naradi_rucni-naradi_c_1003764___683755793739_~158099258604~&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyoi8BhDvARIsAO_CDsDk-JNmIlyS-HyM2aB46BfbZcBKiIJTIleO1R5rlLgGiovfC0hnbCQaAg0jEALw_wcB
Shodit řemen, povolit pumpu, dát vše stranou, potom prostrčíš šroubovák nachystaným otvorem a spodní šroubek povolíš.
Umění je spíš tam ten šroubek vrátit zpátky

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 slabé topení
Jj, šroubovákem by to taky šlo, akorát, že ten šroubek bývá problém povolit, tak jsem si vyrobil nástavec na golu. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
S60 D5 slabé topení
Řemen jsem zatím nesundaval. Ale dle yt by měl jít dolů rychle. Na povolení napínáku je ale potřeba TX60, což je hodně netypický/velký rozměr. Dneska jsem TX60 koupil na 1/2 v Hornbachu, ale ten nástavec, byť v krátkém provedení, je s ráčnou moc dlouhý, nevejde se mezi karoserii.
Tak mám v plánu zkusit vzít TX55 bit do rychloupínacích kleští.
Pumpa by dolů měla jít rychle, moc obestavěná není.
Až budu dávat zpátky řemen, tak doufám, že jen stačí opět povolit napínák a nemusí se ta pumpa nějak na ten řemen centrovat.
Tak mám v plánu zkusit vzít TX55 bit do rychloupínacích kleští.
Pumpa by dolů měla jít rychle, moc obestavěná není.
Až budu dávat zpátky řemen, tak doufám, že jen stačí opět povolit napínák a nemusí se ta pumpa nějak na ten řemen centrovat.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
S60 D5 slabé topení
Torx 55 jde použít, zrovna to mam za sebou, páč T60 taky nemam, obě sady, co mam, končí T55. BTW 10mm bit T55 v 1/2 gole mi přišlo tak akorát síla nutná k povolení a navíc sem si ráčnu šprajcnul o ořech nasazený na 13mm hlavu jednoho z těch 4 šroubů na hlavní řemenici a měl super přístup na práci s řemenem. Uplně mi srdce zaplesalo radostí, jak to šlo hezky. Ale T60 musim koupit, o tom žádná.
Takže nevim co mam jinak, ale vešlo se mi to tam v pohodě, ještě mi cca 2 cm místa zbyly. Pro případy malýho prostoru existuje redukce z 19mm ráčnovýho klíče na 1/2" golu. To je ještě o cca 1cm mělčí jak ráčna.
Takže nevim co mam jinak, ale vešlo se mi to tam v pohodě, ještě mi cca 2 cm místa zbyly. Pro případy malýho prostoru existuje redukce z 19mm ráčnovýho klíče na 1/2" golu. To je ještě o cca 1cm mělčí jak ráčna.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
S60 D5 slabé topení
V Hornbachu měli něco v tomto duchu - https://www.aretacni-pripravky.cz/bity-torx-t-star-3/bitova-hlavice-12-5-mm--1-2---t-star-tamperproof--pro-torx--t60/ - a s 1/2 ráčnou, která má 1.5 cm tloušťku, by se nevešlo ani se sundaným kobercem nalevo. Resp. možná nadoraz bez koberce vešla, ale nereálné šikmo nasadit.
Nevím co myslíš 19 mm, mám ještě 1/4 ráčnu, ale tam asi TX60 nekoupím.
Nevím co myslíš 19 mm, mám ještě 1/4 ráčnu, ale tam asi TX60 nekoupím.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 slabé topení
Normálně stačí ten torx z ořechu vytlouct a použít s 12 fajfkou. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Nee, až se probojuješ pracovním prostorem u řemenu, tak je to rychlovka. Pár šroubků ven a pak zase zpátky. U mě na foto jde vidět, že jsem si pumpu jen posunul kam hadice dovolila a řemen jsem si taky svlékl jen z pumpy. Žádný speciální postup.
BTW, update po 2 měsících na samostatný termostat GATES za lidových 300 Kč.
I při dnešních mrazivých ránech často pod -5 stupňů to funguje parádně. Žádná katastrofa se nekoná. Zhruba po minutce na oškrabání skla a 3 km městského posunu už jsem někde mezi první a druhou čárkou teploty vody a auto topí tak, aby hezky zahřálo ruce a rozmrazilo skla.
Za mě teda úplně v poho, dám pak za nějakou dobu zase vědět
BTW, update po 2 měsících na samostatný termostat GATES za lidových 300 Kč.
I při dnešních mrazivých ránech často pod -5 stupňů to funguje parádně. Žádná katastrofa se nekoná. Zhruba po minutce na oškrabání skla a 3 km městského posunu už jsem někde mezi první a druhou čárkou teploty vody a auto topí tak, aby hezky zahřálo ruce a rozmrazilo skla.
Za mě teda úplně v poho, dám pak za nějakou dobu zase vědět

-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
no on asi není problém, že by nefungoval, spíš to, že nevydrží dlouho...
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Tomu rozumím. Proto dávám report po dvou měsících, protože se tu zmiňovalo, že vydrží sotva týden.
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
S60 D5 slabé topení
První výměna je vždycky náročná, ale povedlo se 
Na povolení napínáku jsem potřeboval TX55 (má být TX60) hlavici na 1/2 ráčnu s celkovou délkou 65 mm (vč. ráčny). Jen tak tak jsem ji nasadil zleva. Délka standardní 1/2 ráčny je tak akorát páka.
Potom jsem potřeboval TX40 s tenkou osičkou s délkou 190 mm. Lépe ještě víc, aby se tolik nemusela vyklánět pumpa.
Tím se sundá domeček termostatu a potom byl potřeba TX30 na odmontování samotného termostatu.
Mezi domečkem a blokem motoru je kovové těsnění. To jsem znovupoužil. Mezi díly domečku bylo nějaké těsnění na bázi silikonu, ten jsem neměl zrovna po ruce, tak jsem nechal původní, jelikož se nic moc nedrolilo. Nic neteče.
Samotná výměna termostatu je snadná. Jen je potřeba dát dirku v termostatu do nejvyššího bodu.
Původní termostat jsem porovnal s novým a nevypadal špatně. Jen neobsahoval nýtek v dirce, možná ureznul a někde koluje
, a zároveň jsem udělal test ve vařící vodě a po vyjetí osičky při 100 °C jsem jej zchladil zpět. Osička o 5 mm nezajela ani při pokojové teplotě, tedy jasný důkaz, že původní termostat zůstával otevřený.
Nový jsem testoval ve vařící vodě taky, u něho se osička vracela, ale zaujalo mě, že osička doslova vypadávala. V namontovaném stavu pod tlakem pružiny to snad nevadí.

Na povolení napínáku jsem potřeboval TX55 (má být TX60) hlavici na 1/2 ráčnu s celkovou délkou 65 mm (vč. ráčny). Jen tak tak jsem ji nasadil zleva. Délka standardní 1/2 ráčny je tak akorát páka.
Potom jsem potřeboval TX40 s tenkou osičkou s délkou 190 mm. Lépe ještě víc, aby se tolik nemusela vyklánět pumpa.
Tím se sundá domeček termostatu a potom byl potřeba TX30 na odmontování samotného termostatu.
Mezi domečkem a blokem motoru je kovové těsnění. To jsem znovupoužil. Mezi díly domečku bylo nějaké těsnění na bázi silikonu, ten jsem neměl zrovna po ruce, tak jsem nechal původní, jelikož se nic moc nedrolilo. Nic neteče.
Samotná výměna termostatu je snadná. Jen je potřeba dát dirku v termostatu do nejvyššího bodu.
Původní termostat jsem porovnal s novým a nevypadal špatně. Jen neobsahoval nýtek v dirce, možná ureznul a někde koluje

Nový jsem testoval ve vařící vodě taky, u něho se osička vracela, ale zaujalo mě, že osička doslova vypadávala. V namontovaném stavu pod tlakem pružiny to snad nevadí.
-
Offline
- Příspěvky: 361
- Registrován: 2 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 slabé topení
Tak dneska -7, půl hodinová jízda 1/2 město, 1/2 mimo a při volnoběhu z výdechů regulérně studený vzduch i přesto, že voda byla ohřátá na provozní teplotu, ukazatel teploty vody na poloviční čáře, tedy kolmo vzhůru, což by mělo být něco kolem 90°C.
Při zvýšení otáček začne být vzduch teplý, i když rozhodně ne horký. Má smysl měnit jen vodní pumpu, nebo radši počkat a udělat komplet rozvody?
Další divná věc je, že mi přišlo, že to za stejných podmínek foukalo chladnější vzduch na nohy než na tělo.
Při zvýšení otáček začne být vzduch teplý, i když rozhodně ne horký. Má smysl měnit jen vodní pumpu, nebo radši počkat a udělat komplet rozvody?
Další divná věc je, že mi přišlo, že to za stejných podmínek foukalo chladnější vzduch na nohy než na tělo.
Naposledy upravil(a) JiFi dne 18 úno 2025 09:00, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
a dělal jsi kalibraci klapek?
když dáš teplotu naplno, tak stejné?
co ukazuje čidlo vnitřní teploty (není zanešené?)
/možná jsme tu už tyhle věci řešili, ale už si to nepamatuju a nechce se mi to zpětně hledat
jinak jestli chceš měnit vodní pumpu a máš blízko i rozvody, tak to udělej zrovna komplet
Přidáno za 59 sekund:
jo a ukazatel teploty na polovině je tak 50°C, takže nic moc
Přidáno za 1 minuta 11 sekund:
nebo na polovině znamená na středu, kolmo vzhůru?
Přidáno za 42 minut 37 sekund:
"provozní" teplota, tedy rafička tam, kde má být, je už od cca 75°C, což ale nevysvětluje, že to netopí
když dáš teplotu naplno, tak stejné?
co ukazuje čidlo vnitřní teploty (není zanešené?)
/možná jsme tu už tyhle věci řešili, ale už si to nepamatuju a nechce se mi to zpětně hledat

jinak jestli chceš měnit vodní pumpu a máš blízko i rozvody, tak to udělej zrovna komplet
Přidáno za 59 sekund:
jo a ukazatel teploty na polovině je tak 50°C, takže nic moc
Přidáno za 1 minuta 11 sekund:
nebo na polovině znamená na středu, kolmo vzhůru?

Přidáno za 42 minut 37 sekund:
"provozní" teplota, tedy rafička tam, kde má být, je už od cca 75°C, což ale nevysvětluje, že to netopí

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 slabé topení
Já mám momentálně rafičku na čtvrtce (do kopce se těžko vyšplhá na dílek před půlkou), díky vadnému termostatu a auto stejně topí, jenom mu o něco déle trvá, než topit začne.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
S60 D5 slabé topení
Kde ten senzor teploty uvnitř je? V klimapanelu mezi větráčkem a malou mřížkou veprostřed? A je jen jeden, ačkoli se teplota dá nastavit nalevo i napravo?
Ptám se proto, že z nějakého důvodu napravo mi topení topí hůř. Kalibraci klapek jsem dělal. Musím napravo nastavit min. o 2, 3 stupně víc aby topilo když nalevo topí.
Čudlíky jsou snad nasazené správně, jdou otáčet z minima do maxima.
Ptám se proto, že z nějakého důvodu napravo mi topení topí hůř. Kalibraci klapek jsem dělal. Musím napravo nastavit min. o 2, 3 stupně víc aby topilo když nalevo topí.
Čudlíky jsou snad nasazené správně, jdou otáčet z minima do maxima.
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
ano, ten v klimapanelu, jak je větráček a je jen jeden
taky mám pocit, že mi to topí trochu rozdílně, čím to je, nemám tušení, ale klapky jsou logicky pro každou stranu zvlášť, tak bych hádal problém někde tady
taky mám pocit, že mi to topí trochu rozdílně, čím to je, nemám tušení, ale klapky jsou logicky pro každou stranu zvlášť, tak bych hádal problém někde tady
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 slabé topení
Je potřeba zkontrolovat jestli chodí dobře a volně nastavovače teplot pro obě strany. Teď jsem se setkal s tím, že někdo dal po výměně radiátoru obráceně sponu na trubku, ta bránila chodu táhla, které následně prasklo.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé