S60 D5 slabé topení

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od videoice »

Kolik litrů kapaliny bude potřeba doplnit po sundání termostatu? (mám V70, ale počítám že to bude u D5 podobně)

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mlgviktorko »

Vlezl jsem se do 2 litrů a ještě mi zbylo.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

Však to můžeš vypustit některou hadicí a pak zase vrátit s minimální ztrátou
Pod chladičem je sice vypouštěcí ventil, ale ten můžeš urvat. :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mlgviktorko »

Odsál jsem si co nejvíc šlo z nádobky, pomačkal hadice k termostatu a pak už toho moc nevyteklo.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od videoice »

Dneska jsem termostat obhlídnul a ten šroubek dole je prakticky nepřístupný.

Opravdu musím sundat servopumpu abych vyměnil termostat?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

No není to úplně nutné. Existují cesty. Ale je to nejjednodušší. Ale musíš mít speciální nástavec na golu, který se nedá koupit. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mlgviktorko »

Já sundával a byla to docela rychlovka. Vypadá to hůř, než jaké to je.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

Nemusíš sundat, stačí myslím jeden šroub, druhý povolit, vyklonit pumpu a pod ním je přístup. Ale řemen dolů no.
Nebo jak říká Radek. :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Takhle vypadá ten klíč. Mohl by být i o chlup kratší. :D
Torx.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mlgviktorko »

Nemusí být nutně na golu. Takové se standardně prodávají dlouhé šroubováky.
https://www.alza.cz/hobby/sroubovak-torx-t40-s2-festa-d7115737.htm?kampan=adwho_hobby-a-zahrada_pla_all_naradi_rucni-naradi_c_1003764___683755793739_~158099258604~&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyoi8BhDvARIsAO_CDsDk-JNmIlyS-HyM2aB46BfbZcBKiIJTIleO1R5rlLgGiovfC0hnbCQaAg0jEALw_wcB

Shodit řemen, povolit pumpu, dát vše stranou, potom prostrčíš šroubovák nachystaným otvorem a spodní šroubek povolíš.

Umění je spíš tam ten šroubek vrátit zpátky :D Doporučuji nějaký magnet na tyčce
Snímek obrazovky 2025-01-11 122521.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Jj, šroubovákem by to taky šlo, akorát, že ten šroubek bývá problém povolit, tak jsem si vyrobil nástavec na golu. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od videoice »

Řemen jsem zatím nesundaval. Ale dle yt by měl jít dolů rychle. Na povolení napínáku je ale potřeba TX60, což je hodně netypický/velký rozměr. Dneska jsem TX60 koupil na 1/2 v Hornbachu, ale ten nástavec, byť v krátkém provedení, je s ráčnou moc dlouhý, nevejde se mezi karoserii.

Tak mám v plánu zkusit vzít TX55 bit do rychloupínacích kleští.

Pumpa by dolů měla jít rychle, moc obestavěná není.

Až budu dávat zpátky řemen, tak doufám, že jen stačí opět povolit napínák a nemusí se ta pumpa nějak na ten řemen centrovat.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Urvanej »

Torx 55 jde použít, zrovna to mam za sebou, páč T60 taky nemam, obě sady, co mam, končí T55. BTW 10mm bit T55 v 1/2 gole mi přišlo tak akorát síla nutná k povolení a navíc sem si ráčnu šprajcnul o ořech nasazený na 13mm hlavu jednoho z těch 4 šroubů na hlavní řemenici a měl super přístup na práci s řemenem. Uplně mi srdce zaplesalo radostí, jak to šlo hezky. Ale T60 musim koupit, o tom žádná.
Takže nevim co mam jinak, ale vešlo se mi to tam v pohodě, ještě mi cca 2 cm místa zbyly. Pro případy malýho prostoru existuje redukce z 19mm ráčnovýho klíče na 1/2" golu. To je ještě o cca 1cm mělčí jak ráčna.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od videoice »

V Hornbachu měli něco v tomto duchu - https://www.aretacni-pripravky.cz/bity-torx-t-star-3/bitova-hlavice-12-5-mm--1-2---t-star-tamperproof--pro-torx--t60/ - a s 1/2 ráčnou, která má 1.5 cm tloušťku, by se nevešlo ani se sundaným kobercem nalevo. Resp. možná nadoraz bez koberce vešla, ale nereálné šikmo nasadit.

Nevím co myslíš 19 mm, mám ještě 1/4 ráčnu, ale tam asi TX60 nekoupím.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Normálně stačí ten torx z ořechu vytlouct a použít s 12 fajfkou. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mlgviktorko »

Nee, až se probojuješ pracovním prostorem u řemenu, tak je to rychlovka. Pár šroubků ven a pak zase zpátky. U mě na foto jde vidět, že jsem si pumpu jen posunul kam hadice dovolila a řemen jsem si taky svlékl jen z pumpy. Žádný speciální postup.

BTW, update po 2 měsících na samostatný termostat GATES za lidových 300 Kč.

I při dnešních mrazivých ránech často pod -5 stupňů to funguje parádně. Žádná katastrofa se nekoná. Zhruba po minutce na oškrabání skla a 3 km městského posunu už jsem někde mezi první a druhou čárkou teploty vody a auto topí tak, aby hezky zahřálo ruce a rozmrazilo skla.

Za mě teda úplně v poho, dám pak za nějakou dobu zase vědět :)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

no on asi není problém, že by nefungoval, spíš to, že nevydrží dlouho...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od mlgviktorko »

Tomu rozumím. Proto dávám report po dvou měsících, protože se tu zmiňovalo, že vydrží sotva týden.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od videoice »

První výměna je vždycky náročná, ale povedlo se :)

Na povolení napínáku jsem potřeboval TX55 (má být TX60) hlavici na 1/2 ráčnu s celkovou délkou 65 mm (vč. ráčny). Jen tak tak jsem ji nasadil zleva. Délka standardní 1/2 ráčny je tak akorát páka.

Potom jsem potřeboval TX40 s tenkou osičkou s délkou 190 mm. Lépe ještě víc, aby se tolik nemusela vyklánět pumpa.

Tím se sundá domeček termostatu a potom byl potřeba TX30 na odmontování samotného termostatu.

Mezi domečkem a blokem motoru je kovové těsnění. To jsem znovupoužil. Mezi díly domečku bylo nějaké těsnění na bázi silikonu, ten jsem neměl zrovna po ruce, tak jsem nechal původní, jelikož se nic moc nedrolilo. Nic neteče.

Samotná výměna termostatu je snadná. Jen je potřeba dát dirku v termostatu do nejvyššího bodu.

Původní termostat jsem porovnal s novým a nevypadal špatně. Jen neobsahoval nýtek v dirce, možná ureznul a někde koluje ;-), a zároveň jsem udělal test ve vařící vodě a po vyjetí osičky při 100 °C jsem jej zchladil zpět. Osička o 5 mm nezajela ani při pokojové teplotě, tedy jasný důkaz, že původní termostat zůstával otevřený.

Nový jsem testoval ve vařící vodě taky, u něho se osička vracela, ale zaujalo mě, že osička doslova vypadávala. V namontovaném stavu pod tlakem pružiny to snad nevadí.

JiFi
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 361
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od JiFi »

Tak dneska -7, půl hodinová jízda 1/2 město, 1/2 mimo a při volnoběhu z výdechů regulérně studený vzduch i přesto, že voda byla ohřátá na provozní teplotu, ukazatel teploty vody na poloviční čáře, tedy kolmo vzhůru, což by mělo být něco kolem 90°C.

Při zvýšení otáček začne být vzduch teplý, i když rozhodně ne horký. Má smysl měnit jen vodní pumpu, nebo radši počkat a udělat komplet rozvody?

Další divná věc je, že mi přišlo, že to za stejných podmínek foukalo chladnější vzduch na nohy než na tělo.
Naposledy upravil(a) JiFi dne 18 úno 2025 09:00, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

a dělal jsi kalibraci klapek?
když dáš teplotu naplno, tak stejné?
co ukazuje čidlo vnitřní teploty (není zanešené?)
/možná jsme tu už tyhle věci řešili, ale už si to nepamatuju a nechce se mi to zpětně hledat :)
jinak jestli chceš měnit vodní pumpu a máš blízko i rozvody, tak to udělej zrovna komplet

Přidáno za 59 sekund:
jo a ukazatel teploty na polovině je tak 50°C, takže nic moc

Přidáno za 1 minuta 11 sekund:
nebo na polovině znamená na středu, kolmo vzhůru? :)

Přidáno za 42 minut 37 sekund:
"provozní" teplota, tedy rafička tam, kde má být, je už od cca 75°C, což ale nevysvětluje, že to netopí :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Já mám momentálně rafičku na čtvrtce (do kopce se těžko vyšplhá na dílek před půlkou), díky vadnému termostatu a auto stejně topí, jenom mu o něco déle trvá, než topit začne.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od videoice »

Kde ten senzor teploty uvnitř je? V klimapanelu mezi větráčkem a malou mřížkou veprostřed? A je jen jeden, ačkoli se teplota dá nastavit nalevo i napravo?

Ptám se proto, že z nějakého důvodu napravo mi topení topí hůř. Kalibraci klapek jsem dělal. Musím napravo nastavit min. o 2, 3 stupně víc aby topilo když nalevo topí.

Čudlíky jsou snad nasazené správně, jdou otáčet z minima do maxima.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od Tod2 »

ano, ten v klimapanelu, jak je větráček a je jen jeden
taky mám pocit, že mi to topí trochu rozdílně, čím to je, nemám tušení, ale klapky jsou logicky pro každou stranu zvlášť, tak bych hádal problém někde tady
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60 D5 slabé topení

Příspěvek od raolsa »

Je potřeba zkontrolovat jestli chodí dobře a volně nastavovače teplot pro obě strany. Teď jsem se setkal s tím, že někdo dal po výměně radiátoru obráceně sponu na trubku, ta bránila chodu táhla, které následně prasklo.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: JiFi