S60 D5 slabé topení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 148
- Registrován: 5 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
S60 D5 slabé topení
Kolik litrů kapaliny bude potřeba doplnit po sundání termostatu? (mám V70, ale počítám že to bude u D5 podobně)
-
Offline
- Příspěvky: 161
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Vlezl jsem se do 2 litrů a ještě mi zbylo.
-
Online
- Příspěvky: 3302
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
Však to můžeš vypustit některou hadicí a pak zase vrátit s minimální ztrátou
Pod chladičem je sice vypouštěcí ventil, ale ten můžeš urvat.
Pod chladičem je sice vypouštěcí ventil, ale ten můžeš urvat.
-
Offline
- Příspěvky: 161
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Odsál jsem si co nejvíc šlo z nádobky, pomačkal hadice k termostatu a pak už toho moc nevyteklo.
-
Offline
- Příspěvky: 148
- Registrován: 5 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
S60 D5 slabé topení
Dneska jsem termostat obhlídnul a ten šroubek dole je prakticky nepřístupný.
Opravdu musím sundat servopumpu abych vyměnil termostat?
Opravdu musím sundat servopumpu abych vyměnil termostat?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13808
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 slabé topení
No není to úplně nutné. Existují cesty. Ale je to nejjednodušší. Ale musíš mít speciální nástavec na golu, který se nedá koupit.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 161
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Já sundával a byla to docela rychlovka. Vypadá to hůř, než jaké to je.
-
Online
- Příspěvky: 3302
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
Nemusíš sundat, stačí myslím jeden šroub, druhý povolit, vyklonit pumpu a pod ním je přístup. Ale řemen dolů no.
Nebo jak říká Radek.
Nebo jak říká Radek.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13808
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 slabé topení
Takhle vypadá ten klíč. Mohl by být i o chlup kratší.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 161
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Nemusí být nutně na golu. Takové se standardně prodávají dlouhé šroubováky.
https://www.alza.cz/hobby/sroubovak-torx-t40-s2-festa-d7115737.htm?kampan=adwho_hobby-a-zahrada_pla_all_naradi_rucni-naradi_c_1003764___683755793739_~158099258604~&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyoi8BhDvARIsAO_CDsDk-JNmIlyS-HyM2aB46BfbZcBKiIJTIleO1R5rlLgGiovfC0hnbCQaAg0jEALw_wcB
Shodit řemen, povolit pumpu, dát vše stranou, potom prostrčíš šroubovák nachystaným otvorem a spodní šroubek povolíš.
Umění je spíš tam ten šroubek vrátit zpátky Doporučuji nějaký magnet na tyčce
https://www.alza.cz/hobby/sroubovak-torx-t40-s2-festa-d7115737.htm?kampan=adwho_hobby-a-zahrada_pla_all_naradi_rucni-naradi_c_1003764___683755793739_~158099258604~&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyoi8BhDvARIsAO_CDsDk-JNmIlyS-HyM2aB46BfbZcBKiIJTIleO1R5rlLgGiovfC0hnbCQaAg0jEALw_wcB
Shodit řemen, povolit pumpu, dát vše stranou, potom prostrčíš šroubovák nachystaným otvorem a spodní šroubek povolíš.
Umění je spíš tam ten šroubek vrátit zpátky Doporučuji nějaký magnet na tyčce
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13808
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 slabé topení
Jj, šroubovákem by to taky šlo, akorát, že ten šroubek bývá problém povolit, tak jsem si vyrobil nástavec na golu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 148
- Registrován: 5 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
S60 D5 slabé topení
Řemen jsem zatím nesundaval. Ale dle yt by měl jít dolů rychle. Na povolení napínáku je ale potřeba TX60, což je hodně netypický/velký rozměr. Dneska jsem TX60 koupil na 1/2 v Hornbachu, ale ten nástavec, byť v krátkém provedení, je s ráčnou moc dlouhý, nevejde se mezi karoserii.
Tak mám v plánu zkusit vzít TX55 bit do rychloupínacích kleští.
Pumpa by dolů měla jít rychle, moc obestavěná není.
Až budu dávat zpátky řemen, tak doufám, že jen stačí opět povolit napínák a nemusí se ta pumpa nějak na ten řemen centrovat.
Tak mám v plánu zkusit vzít TX55 bit do rychloupínacích kleští.
Pumpa by dolů měla jít rychle, moc obestavěná není.
Až budu dávat zpátky řemen, tak doufám, že jen stačí opět povolit napínák a nemusí se ta pumpa nějak na ten řemen centrovat.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12467
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
S60 D5 slabé topení
Torx 55 jde použít, zrovna to mam za sebou, páč T60 taky nemam, obě sady, co mam, končí T55. BTW 10mm bit T55 v 1/2 gole mi přišlo tak akorát síla nutná k povolení a navíc sem si ráčnu šprajcnul o ořech nasazený na 13mm hlavu jednoho z těch 4 šroubů na hlavní řemenici a měl super přístup na práci s řemenem. Uplně mi srdce zaplesalo radostí, jak to šlo hezky. Ale T60 musim koupit, o tom žádná.
Takže nevim co mam jinak, ale vešlo se mi to tam v pohodě, ještě mi cca 2 cm místa zbyly. Pro případy malýho prostoru existuje redukce z 19mm ráčnovýho klíče na 1/2" golu. To je ještě o cca 1cm mělčí jak ráčna.
Takže nevim co mam jinak, ale vešlo se mi to tam v pohodě, ještě mi cca 2 cm místa zbyly. Pro případy malýho prostoru existuje redukce z 19mm ráčnovýho klíče na 1/2" golu. To je ještě o cca 1cm mělčí jak ráčna.
-
Offline
- Příspěvky: 148
- Registrován: 5 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
S60 D5 slabé topení
V Hornbachu měli něco v tomto duchu - https://www.aretacni-pripravky.cz/bity-torx-t-star-3/bitova-hlavice-12-5-mm--1-2---t-star-tamperproof--pro-torx--t60/ - a s 1/2 ráčnou, která má 1.5 cm tloušťku, by se nevešlo ani se sundaným kobercem nalevo. Resp. možná nadoraz bez koberce vešla, ale nereálné šikmo nasadit.
Nevím co myslíš 19 mm, mám ještě 1/4 ráčnu, ale tam asi TX60 nekoupím.
Nevím co myslíš 19 mm, mám ještě 1/4 ráčnu, ale tam asi TX60 nekoupím.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13808
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 slabé topení
Normálně stačí ten torx z ořechu vytlouct a použít s 12 fajfkou.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 161
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Nee, až se probojuješ pracovním prostorem u řemenu, tak je to rychlovka. Pár šroubků ven a pak zase zpátky. U mě na foto jde vidět, že jsem si pumpu jen posunul kam hadice dovolila a řemen jsem si taky svlékl jen z pumpy. Žádný speciální postup.
BTW, update po 2 měsících na samostatný termostat GATES za lidových 300 Kč.
I při dnešních mrazivých ránech často pod -5 stupňů to funguje parádně. Žádná katastrofa se nekoná. Zhruba po minutce na oškrabání skla a 3 km městského posunu už jsem někde mezi první a druhou čárkou teploty vody a auto topí tak, aby hezky zahřálo ruce a rozmrazilo skla.
Za mě teda úplně v poho, dám pak za nějakou dobu zase vědět
BTW, update po 2 měsících na samostatný termostat GATES za lidových 300 Kč.
I při dnešních mrazivých ránech často pod -5 stupňů to funguje parádně. Žádná katastrofa se nekoná. Zhruba po minutce na oškrabání skla a 3 km městského posunu už jsem někde mezi první a druhou čárkou teploty vody a auto topí tak, aby hezky zahřálo ruce a rozmrazilo skla.
Za mě teda úplně v poho, dám pak za nějakou dobu zase vědět
-
Online
- Příspěvky: 3302
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
no on asi není problém, že by nefungoval, spíš to, že nevydrží dlouho...
-
Offline
- Příspěvky: 161
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
S60 D5 slabé topení
Tomu rozumím. Proto dávám report po dvou měsících, protože se tu zmiňovalo, že vydrží sotva týden.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Max007