Baterie

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 571
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Já že tam v popisu mají dvojí kapacitu 90 a 77Ah, tak proto jsem se ptal :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

jo, to je otázka, co tím myslí, možná těch 77 je využitelných? nebo je to cha, nevím :)

• duální technologie Dual Power – baterie je vhodná pro napájení elektrických systémů i startování (krátkodobé vysoké proudové odběry)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Baterie

Příspěvek od python.p »

Já mám zafixování - trakční baterie, malý proudy na starty.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

píšou 800A
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Baterie

Příspěvek od python.p »

Jop, to jsem viděl, tak třeba je to nějaká specialitka která umí oboje no. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Baterie

Příspěvek od hajnej »

Jdi do toho! Nestojí to o nic moc víc, jak normální baterka a mohl by to být dobrý kočkopes pro naše vozy s bufíkem.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

No právě...
Když ona ale ta moje nebožka ještě trochu žije :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Baterie

Příspěvek od raolsa »

Tod2 píše: 15 led 2025 12:03 zrovna přemýšlím nad novou baterií, že bych ji zkusil? :)
bufíkuju docela dost, každý den 2x a pak cca 45min jízda
má někdo nějaký argument pro nepoužití při běžném provozu?
45 minut jízda by měla na dobití baterie po bufíkování v pohodě stačit. Obecně se říká, že stačí taková doba jízdy jakou běžel bufík. :wink:
Já jezdím cca 30 minut a musím tak 3x - 4x za zimu baterii dobít.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Baterie

Příspěvek od hajnej »

No a právě proto by byla vhodná ta dualní baterie.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

Stačí, ale už má skoro 5 let a neustálé bufikovani ji dobře nedělá a taky 45 min jezdím poslední rok, předtím to bylo 15 min a dobijel jsem.
Tak si říkám, jestli ji nevyzkouset.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

tomsi
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

Baterie

Příspěvek od tomsi »

Dnes ve Volvo Cardion Brno výměna baterie i s prací za lehce přes 10 000 Kč :cry: i se započítanou slevou 20% na stáří 5+. Volvo V60 II. Je tam nějaká 800A, 80Ah. Baterie, montáž, diagnostika chyb, kalibrace, spotřební materiál.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

jsem si říkal, že u hybrida dobrá cena a ono nééé :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Baterie

Příspěvek od python.p »

tomsi píše: 15 led 2025 23:39 Dnes ve Volvo Cardion Brno výměna baterie i s prací za lehce přes 10 000 Kč :cry: i se započítanou slevou 20% na stáří 5+. Volvo V60 II. Je tam nějaká 800A, 80Ah. Baterie, montáž, diagnostika chyb, kalibrace, spotřební materiál.
Ufffff
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Baterie

Příspěvek od Macek2 »

tomsi píše: 15 led 2025 23:39 Dnes ve Volvo Cardion Brno výměna baterie i s prací za lehce přes 10 000 Kč :cry: i se započítanou slevou 20% na stáří 5+. Volvo V60 II. Je tam nějaká 800A, 80Ah. Baterie, montáž, diagnostika chyb, kalibrace, spotřební materiál.
Koukám, že se Volvoservisy utrhly ze řetězu (jestli to je tedy tak všude) :%) . Omlouvám se za výše uvedenou radu jet na výměnu baterie do autorizáku.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1682
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Baterie

Příspěvek od koch »

manzelka byla se sluzebnim vozem taky v servisu a rikam ji, kdyz uz tam delaji full servis, rekni jim at tam vymeni i zarovku u spz, byl jsem shnily ji to vymenit...
na fakture svitila ta zarovka sumou neco lehce pres 1000,- :)

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5796
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

python.p píše: 16 led 2025 08:33
tomsi píše: 15 led 2025 23:39 Dnes ve Volvo Cardion Brno výměna baterie i s prací za lehce přes 10 000 Kč :cry: i se započítanou slevou 20% na stáří 5+. Volvo V60 II. Je tam nějaká 800A, 80Ah. Baterie, montáž, diagnostika chyb, kalibrace, spotřební materiál.
Ufffff
To máš ale jistě AGM, hoď sem číslo baterie co je na faktuře.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zeb
Offline
Příspěvky: 939
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Baterie

Příspěvek od Zeb »

Já jsem od kolegy v práci, který je fanda do FVE a zároveň pracuje pro divizi ještěrek a ty jsou často elektrické mi říkal, že snad trakční baterie je designovaná na menší počet cyklů - počítá se s malým, konstatntním a dlouhotrvajícím vybíjením a pak dobitím do plna. Takže trakční má mít životnost 500-1300 cyklů, startovací 1000-2000. Také říkal, že u trakční je nejrychlejší cesta do pekla ji vybít, nabít na plno a za chvilku ji třeba při 95% zase připojit na dobíječku, což je přesně nastartování auta a pak jet. Možní to má ta Varta nějak ošetřeno, ale jemu zrovna na jeho boudě, kde má jednoduše udělanou FVE s olověnou trakční baterkou, odešla Bannerka po 260 cyklech.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Baterie

Příspěvek od zdenal111 »

AGM 800A -80Ah je cena kolem 4000kč, tak mu tam šupli 2 baterky a za práci si vzali 2000kč. :wink:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Baterie

Příspěvek od Urvanej »

Zeb: myslim, že jsi ho nějak blbě pochopil. Trakční je dělaná na hlubší vybíjení než startovací. Ještěrku jsem oživil tím, že jí držím permanentně na nabíječce, protože pokud má olovo stálých cca 14V, tak (skoro) nedegraduje. Olovo obecně má rádo furt na max nabito a vybíjet co nejmíň. S bufíkem umíraji dřív, protože tu baterku před startem máš víc vybitou, než bez bufika = hlubší cyklus = kratší život.
Ale já do toho moc nevidim, protože různý aditiva jako vápník, stříbro, nějaký organický sajrajty apod dycky posunou vlastnosti tý baterky trochu jinam, ale princip je furt stejnej, chemická reakce olova s kyselinou sírovou a výměna elektronů. Degradace = tvorba nějaký krystalický formy síranu olova, která se blbě rozbíjí a proto chytrý nabíječky pouští vysokonapěťový pulzy, který vytvoří mikrobublinky vodíku, kterej ten špatnej síran umí rozbít, nebo uvolnit (černej bordel na dně).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zeb
Offline
Příspěvky: 939
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Baterie

Příspěvek od Zeb »

Urvanej: Jo,já to blbě popsal. Rozhodně olověnou baterku držet co nejvíce nabitou. Ten rozdíl mezi tou trakční a startovací je podle něj ve způsobu užívání, kdy trakční je dělaná tak, že má cykly delší, ale při menší zátěži, s možností hlubšího vybití. Ty startovací jsou dělané zase na velký odběr, s krátkými cykly, takže nastartovat a nechat jízdou ihned dobít.
Ale na druhou stranu je to stejně asi jedno, poněvadž v XC mám baterku z roku 2008 a pořád krásně funguje, i s bufíkem. Snažím se ji každé čtvrtletí dobít nabíječkou. No a ve V70 i při stejně častém dobíjení nabíječkou, mi Varta, Excide, Starline, nevím co jsem tam dal nasposled, nejdéle po 4 letech umře.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

no ano, moje nynější Exide 100Ah se blíží k pátému roku a spíš je otázka, jestli přežije tuto zimu
ta zmiňovaná Varta je Professional Dual Purpose EFB, což by měla být odolnější při hlubším vybití a větší počet těchto cyklů oproti klasické a zároveň schopna vysokých startovacích proudů, prostě kombinace trakční a "klasické"
takže co? zkušenost asi nikdo nemá že?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Baterie

Příspěvek od hajnej »

Zní to jako ideál, ale zkušenost nikdo mít nebude.
Já Tě v tom rozhodnutí 100% podporuji :Bravo:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Baterie

Příspěvek od python.p »

Mě by to asi zajímalo, páč auto moc teď nejezdí, tak by to měla snášet líp. No uvidíme.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

dám si chvíli na rozmyšlenou :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2213
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Baterie

Příspěvek od Munga »

Podle popisu ideál ale zkušenost bude za 5let :D

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé