
Baterie
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 571
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Baterie
Já že tam v popisu mají dvojí kapacitu 90 a 77Ah, tak proto jsem se ptal 

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Baterie
jo, to je otázka, co tím myslí, možná těch 77 je využitelných? nebo je to cha, nevím 
• duální technologie Dual Power – baterie je vhodná pro napájení elektrických systémů i startování (krátkodobé vysoké proudové odběry)

• duální technologie Dual Power – baterie je vhodná pro napájení elektrických systémů i startování (krátkodobé vysoké proudové odběry)
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Baterie
Já mám zafixování - trakční baterie, malý proudy na starty.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Baterie
Jop, to jsem viděl, tak třeba je to nějaká specialitka která umí oboje no. 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Baterie
Jdi do toho! Nestojí to o nic moc víc, jak normální baterka a mohl by to být dobrý kočkopes pro naše vozy s bufíkem.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Baterie
45 minut jízda by měla na dobití baterie po bufíkování v pohodě stačit. Obecně se říká, že stačí taková doba jízdy jakou běžel bufík.Tod2 píše: 15 led 2025 12:03 zrovna přemýšlím nad novou baterií, že bych ji zkusil?
bufíkuju docela dost, každý den 2x a pak cca 45min jízda
má někdo nějaký argument pro nepoužití při běžném provozu?

Já jezdím cca 30 minut a musím tak 3x - 4x za zimu baterii dobít.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Baterie
Stačí, ale už má skoro 5 let a neustálé bufikovani ji dobře nedělá a taky 45 min jezdím poslední rok, předtím to bylo 15 min a dobijel jsem.
Tak si říkám, jestli ji nevyzkouset.
Tak si říkám, jestli ji nevyzkouset.
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
Baterie
Dnes ve Volvo Cardion Brno výměna baterie i s prací za lehce přes 10 000 Kč
i se započítanou slevou 20% na stáří 5+. Volvo V60 II. Je tam nějaká 800A, 80Ah. Baterie, montáž, diagnostika chyb, kalibrace, spotřební materiál.

-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Baterie
Uffffftomsi píše: 15 led 2025 23:39 Dnes ve Volvo Cardion Brno výměna baterie i s prací za lehce přes 10 000 Kči se započítanou slevou 20% na stáří 5+. Volvo V60 II. Je tam nějaká 800A, 80Ah. Baterie, montáž, diagnostika chyb, kalibrace, spotřební materiál.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 482
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
Baterie
Koukám, že se Volvoservisy utrhly ze řetězu (jestli to je tedy tak všude)tomsi píše: 15 led 2025 23:39 Dnes ve Volvo Cardion Brno výměna baterie i s prací za lehce přes 10 000 Kči se započítanou slevou 20% na stáří 5+. Volvo V60 II. Je tam nějaká 800A, 80Ah. Baterie, montáž, diagnostika chyb, kalibrace, spotřební materiál.

_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 1682
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
Baterie
manzelka byla se sluzebnim vozem taky v servisu a rikam ji, kdyz uz tam delaji full servis, rekni jim at tam vymeni i zarovku u spz, byl jsem shnily ji to vymenit...
na fakture svitila ta zarovka sumou neco lehce pres 1000,-
na fakture svitila ta zarovka sumou neco lehce pres 1000,-

-
Online
- Příspěvky: 5796
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Baterie
To máš ale jistě AGM, hoď sem číslo baterie co je na faktuře.
-
Offline
- Příspěvky: 939
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Baterie
Já jsem od kolegy v práci, který je fanda do FVE a zároveň pracuje pro divizi ještěrek a ty jsou často elektrické mi říkal, že snad trakční baterie je designovaná na menší počet cyklů - počítá se s malým, konstatntním a dlouhotrvajícím vybíjením a pak dobitím do plna. Takže trakční má mít životnost 500-1300 cyklů, startovací 1000-2000. Také říkal, že u trakční je nejrychlejší cesta do pekla ji vybít, nabít na plno a za chvilku ji třeba při 95% zase připojit na dobíječku, což je přesně nastartování auta a pak jet. Možní to má ta Varta nějak ošetřeno, ale jemu zrovna na jeho boudě, kde má jednoduše udělanou FVE s olověnou trakční baterkou, odešla Bannerka po 260 cyklech.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Baterie
Zeb: myslim, že jsi ho nějak blbě pochopil. Trakční je dělaná na hlubší vybíjení než startovací. Ještěrku jsem oživil tím, že jí držím permanentně na nabíječce, protože pokud má olovo stálých cca 14V, tak (skoro) nedegraduje. Olovo obecně má rádo furt na max nabito a vybíjet co nejmíň. S bufíkem umíraji dřív, protože tu baterku před startem máš víc vybitou, než bez bufika = hlubší cyklus = kratší život.
Ale já do toho moc nevidim, protože různý aditiva jako vápník, stříbro, nějaký organický sajrajty apod dycky posunou vlastnosti tý baterky trochu jinam, ale princip je furt stejnej, chemická reakce olova s kyselinou sírovou a výměna elektronů. Degradace = tvorba nějaký krystalický formy síranu olova, která se blbě rozbíjí a proto chytrý nabíječky pouští vysokonapěťový pulzy, který vytvoří mikrobublinky vodíku, kterej ten špatnej síran umí rozbít, nebo uvolnit (černej bordel na dně).
Ale já do toho moc nevidim, protože různý aditiva jako vápník, stříbro, nějaký organický sajrajty apod dycky posunou vlastnosti tý baterky trochu jinam, ale princip je furt stejnej, chemická reakce olova s kyselinou sírovou a výměna elektronů. Degradace = tvorba nějaký krystalický formy síranu olova, která se blbě rozbíjí a proto chytrý nabíječky pouští vysokonapěťový pulzy, který vytvoří mikrobublinky vodíku, kterej ten špatnej síran umí rozbít, nebo uvolnit (černej bordel na dně).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 939
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Baterie
Urvanej: Jo,já to blbě popsal. Rozhodně olověnou baterku držet co nejvíce nabitou. Ten rozdíl mezi tou trakční a startovací je podle něj ve způsobu užívání, kdy trakční je dělaná tak, že má cykly delší, ale při menší zátěži, s možností hlubšího vybití. Ty startovací jsou dělané zase na velký odběr, s krátkými cykly, takže nastartovat a nechat jízdou ihned dobít.
Ale na druhou stranu je to stejně asi jedno, poněvadž v XC mám baterku z roku 2008 a pořád krásně funguje, i s bufíkem. Snažím se ji každé čtvrtletí dobít nabíječkou. No a ve V70 i při stejně častém dobíjení nabíječkou, mi Varta, Excide, Starline, nevím co jsem tam dal nasposled, nejdéle po 4 letech umře.
Ale na druhou stranu je to stejně asi jedno, poněvadž v XC mám baterku z roku 2008 a pořád krásně funguje, i s bufíkem. Snažím se ji každé čtvrtletí dobít nabíječkou. No a ve V70 i při stejně častém dobíjení nabíječkou, mi Varta, Excide, Starline, nevím co jsem tam dal nasposled, nejdéle po 4 letech umře.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Baterie
no ano, moje nynější Exide 100Ah se blíží k pátému roku a spíš je otázka, jestli přežije tuto zimu
ta zmiňovaná Varta je Professional Dual Purpose EFB, což by měla být odolnější při hlubším vybití a větší počet těchto cyklů oproti klasické a zároveň schopna vysokých startovacích proudů, prostě kombinace trakční a "klasické"
takže co? zkušenost asi nikdo nemá že?
ta zmiňovaná Varta je Professional Dual Purpose EFB, což by měla být odolnější při hlubším vybití a větší počet těchto cyklů oproti klasické a zároveň schopna vysokých startovacích proudů, prostě kombinace trakční a "klasické"
takže co? zkušenost asi nikdo nemá že?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Baterie
Zní to jako ideál, ale zkušenost nikdo mít nebude.
Já Tě v tom rozhodnutí 100% podporuji
Já Tě v tom rozhodnutí 100% podporuji

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Baterie
Mě by to asi zajímalo, páč auto moc teď nejezdí, tak by to měla snášet líp. No uvidíme.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé