Baterie

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Baterie

Příspěvek od Urvanej »

Ejdou Rotacak píše: 06 srp 2024 13:21Tak chcípla úplně. Ráno přijdu k autu a když jsem měl klíče v pozici II. tak auto naráz zdechlo a už se neprobralo (naštěstí jsem neměl stažená okénka) tak nezbylo než vlézt do jiného auta a Volvo nechat svému osudu. Tenhle "infarkt" už jednou proběhl asi před 14 dny, ale auto se po cca 30 vteřinách opět samovolně probralo k životu. Tady po tom infarktu už zůstalo volvo bohužel definitivně mrtvé. Předpokládám, že je na vině 18 let stará autobaterie. V T6R jsem poptal novou. Čekám na nacenění. Pokud by to bylo výrazně víc než cca 3.500kč, vezmu YUASU.
Pozor pozor, tyhle infarkty nejsou baterkou, ale kontaktama. Poněvač odebíraný proud=teplo zoxiduje tu poslední zbylou trošku kontaktu, který tam byl a auto není připojené, i když vypadá. Potřeba odpojit, očistit, nasadit z5.
Když je baterka umrlá, tak většinou jen pohasínají, i když u tech ledek člověk nikdy neví... každopádně za prověření to stojí, abys nemusel kupovat hnedka novou...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3633
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Baterie

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 Uřvanej

díky moc :good: . Šel jsem k autu, že očistím kontakty a když jsem vyndal plato, tak jsem zjistil, že červený plusový kabel je o + pól na baterce jen tak opřený. Povolil šroubek a červený kabel nedržel na pólu. Auto se tváří zase ok, nejspíš bych bez problémů nastartoval, ale mám v sobě tři piva, tak jsem to zamkl a šel domů.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3633
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Baterie

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

tak v srpnu jsem ji ještě oživil, ale teď, teď už je jistojistě po smrti a už nemá smysl ji oživovat (r.v. 2006 - origo z výroby)
Volal jsem do Hostivaře, kde tedy mají skladem ty YUASA. Pán doporučil autobaterii s délkou 305mm (80Ah, startovací proud 760A) za cca 3.000kč vč. DPH. Asi pro ni pojedu, ale ještě jednou vznesu dosud nezodpovězený dotaz.

Máte někdo u P2 platformy vyzkoušené, zda se do kufru vejde i macek s délkou 353mm? (100 - 110Ah). V podlaze kufru je posunovatelná zarážka, podle voka se určitě vejde i bago s délkou 320mm, nejsem si však jist, zda se tam vleze i velká 100Ah. Zkoušel jste někdo? Asi nic nezkazím i tou 80Ah ( nemám bufík ani žádné jiné periferie, které by výrazně žraly proud (gps lokátory, aftermarket alarmy apod)
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

vejde, respektive do S80 se vešla, mám tam tuto https://www.kupoleje.cz/autobaterie-exide-premium-12v-100ah-900a-ea1000/
jestli to má V70 stejné ale netuším
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 170
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

Baterie

Příspěvek od Paťa »

Ve V70 p2 a XC90 mám exide viz. Tod2 a vejde se.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3376
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Baterie

Příspěvek od Vapik »

Xc90 se vejde mám ji tam

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3633
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Baterie

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Pánové, díky za radu. Koupil jsem tedy 353mm. Večer dám vědět, jestli se vešla
20241111_121624.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6288
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Baterie

Příspěvek od python.p »

Vejde...
image.png
:lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

ano, konstruktérská příručka uvádí přesně toto:
"uřízněte to raději větší a pak to tam namlaťte..." :D
což ale nebude tento případ
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5894
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ejdou Rotacak píše: 11 lis 2024 12:17 Pánové, díky za radu. Koupil jsem tedy 353mm. Večer dám vědět, jestli se vešla
20241111_121624.jpg
To je nějaká nová řada baterií? Já zatím viděl buď Yuasa 3000 nebo Yuasa 5000
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Baterie

Příspěvek od Urvanej »

Povedlo se vám sehnat ještě nějakou dolejvací? Já aŤ koukám kamkoliv, tak maji jen zapouzdřený.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1132
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Baterie

Příspěvek od Tom0 »

_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3633
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Baterie

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 Jakub Svoboda

ještě 7000 a 9000. Tohle nevím co je, ale prodavač říkal, že je to oproti té původní Yuasa 80ah "ta lepší!, silnější!" a neměl na mysli Ah. Nicméně, stejně prej bude za 4 roky po smrti, jako všechny ty dnešní jebky. Říkal, že už je to v dnešní době úplně jedno a baterky do 5 let kleknou nezávisle na výrobci - dobře už bylo.

EDIT:
jo a vlezle se i bez kladiva. Ještě jednou chlapi díky za radu. :) 353mm je ale asi strop
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6288
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Baterie

Příspěvek od python.p »

Jako ve finále, když se koukám na ceny tak nejlevnější baterka 45Ah je 900 a Yuasa je za 1100 takže ten rozdíl není velkej.

U větších to bude trošku větší problém.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5675
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Baterie

Příspěvek od Romulusw »

Já nevím, co udělaly ceny za rok, ale yuasu 5000 80Ah jsem loni koupil za 2200,-

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3633
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Baterie

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Já kupoval tu 95Ah, 800A za 3.499 včera v Hostivaři. Na internetu jsou ceny výhodnější, ale baterku jsem potřeboval hned a ideálně v rozumné dojezdové vzdálenosti. Jen netuším, co je ta GS SMF vlastně za typ, jestli alternativa "3000" nebo "5000"
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5894
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Proto jsem se tě na to ptal. :D
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3633
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Baterie

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 Jakub Svoboda

tak jsem volal do https://www.topbattery.cz/, kde jsem včera baterku kupoval. Ta "GS SMF" je podle prodavače taková meziřada. Údajně se jedná o třídu, která je mezi "3000" a "5000". Takže za těch 3.500kč žádná hitparáda (na netu se dá sehnat "5000" řada levněji), ale po ránu jsem neměl chuť googlovat a hodinu obtelefonovávat baterkárny.

Bral jsem tuhle, která byla na prodejně a ihned k odběru
https://www.topbattery.cz/autobaterie-pro-osobni-vozy/autobaterie-gs-smf-yuasa-95ah-12v-800a-smf019.html

Alespoň ji tedy před prodejem změřil - 12.72V, tak to přinejmenším nebude mrtvý zmetek. Když vydrží 4 roky, asi bych měl bejt rád.Přemejšlim, že si tu originál Volvo z prvovýroby, která zdechla v 11/2024, vystavim na poličku (joke) :D na to že byla vyrobena v roce 2006, tak se držela "docela" dlouho.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5894
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Baterie

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jasan, ja vcera prave hledal, ale nic konkretniho kam ji zaradit nenasel.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Baterie

Příspěvek od hajnej »

Co tzv. duální baterie pro vozidla používající nezávislé topení? Vypadá to, že by to mohlo dávat smysl.
https://www.abvb.cz/trakcni-baterie-varta-lfd-90-professional-dual-purpose-12v-90ah-detail
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6288
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Baterie

Příspěvek od python.p »

No tak startovací proud to má slušnej, otázkou je jak by to fungovalo v autě.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Baterie

Příspěvek od hajnej »

No právě.
Docela by mě zajímala úroveň napětí při 50% vybití.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

zrovna přemýšlím nad novou baterií, že bych ji zkusil? :)
bufíkuju docela dost, každý den 2x a pak cca 45min jízda
má někdo nějaký argument pro nepoužití při běžném provozu?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 657
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Baterie

Příspěvek od Majkl1 »

Nějak jsem nepochopil to dual. Jsou to jako dvě baterie v jedné, jedna půlka je 90Ah a druhá 77Ah?
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3501
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Baterie

Příspěvek od Tod2 »

dual bude jako dvojité použití, jako standard baterie v autě, která má vlastnosti trakční baterie, které nevadí hlubší vybíjení
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Vojtech Veskrna