EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5739
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Mě na škodě nejvice mrzi že ma 210Kw v 4x4 i zadohrabu a když ma zadohrab pořad nema předni kufr. Jinak je to ale fajn auto a co mam info ma i rozumnou spotřebu a dojezd. Podle mě jedno z mala Evropskych aut srovnatelnych s Teslou Y. Horši je cenik kdy pokud chce člověk tepelne čerpadlo a vybavu tak to leze nad Y. Nicmeně konkurence je zdrava ! Držim jim palce. Pořad čekam co Volvo EC40 je pořad do města a EC90 je obrovska krava co stoji raketu.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 6183
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Jako tepelný čerpadlo je dobrý věc, řekl bych, že pro delší cesty celkem nezbytnost.
Věc o které se moc nemluví je u Tesly příhřev baterky na cesty okolo komína. Kdy se ti to nepěkně promítne do spotřeby, protože se když budeš popojíždět sem tam X-krát za den, tak se to bude X-krát nahřívat.
Věc o které se moc nemluví je u Tesly příhřev baterky na cesty okolo komína. Kdy se ti to nepěkně promítne do spotřeby, protože se když budeš popojíždět sem tam X-krát za den, tak se to bude X-krát nahřívat.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Ano, EV má velký komfort v tom, že se může před jízdou samo odmrazit/vyhřát/vychladit, případně příprava baterky. Žádný Elektrofotr a podobní ale už nikdy nezmiňují, že tohle ubírá z dojezdu a navíc stojí peníze (za rok to bude dost a nevšiml jsem si, že by to započítavali do nákladů, všichni dobíjí ZADARMO z FVE, a kdo si dá extra elektroměr před nabíječku...). Provoz kouřicího bufíku ale taky není zadarmo a ten komfort je fajn. Pokud je auto na nabíječce, tak si to nebere z baterky, ale rovnou ze sítě, tak aspoň mínus další ztráty.
Já nechávám doma dobíjet auto až před odjezdem, protože baterka se tím vyhřeje, takže to není zbytečné mrhání, pač do rána by vychladla. Fakt mě zajímá spotřeba zima vs léto.
Já nechávám doma dobíjet auto až před odjezdem, protože baterka se tím vyhřeje, takže to není zbytečné mrhání, pač do rána by vychladla. Fakt mě zajímá spotřeba zima vs léto.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6183
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Ano o tomhle se nemluví... to ti řeknou lidi až z očí do očí.
Jinak některé auta a to mají tak že to jde ze sítě do baterky a pak ohřev / chlazení.
Tak pokud má k tomu člověk chytrou nabiječku a nastaví si to takhle tak pohoda. A za mě optimální řešení.
PS: Kdy sis koupil Teslu a proč tu není galerie?
Jinak některé auta a to mají tak že to jde ze sítě do baterky a pak ohřev / chlazení.
Tak pokud má k tomu člověk chytrou nabiječku a nastaví si to takhle tak pohoda. A za mě optimální řešení.
PS: Kdy sis koupil Teslu a proč tu není galerie?

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 465
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
EV: Diskuse o elektroautech
Zase na Enyaq není problém dostat 10% slevu od dealera. Teď někdo dával příklad na FB.Warcz píše: 14 led 2025 11:49 Mě na škodě nejvice mrzi že ma 210Kw v 4x4 i zadohrabu a když ma zadohrab pořad nema předni kufr. Jinak je to ale fajn auto a co mam info ma i rozumnou spotřebu a dojezd. Podle mě jedno z mala Evropskych aut srovnatelnych s Teslou Y. Horši je cenik kdy pokud chce člověk tepelne čerpadlo a vybavu tak to leze nad Y. Nicmeně konkurence je zdrava ! Držim jim palce. Pořad čekam co Volvo EC40 je pořad do města a EC90 je obrovska krava co stoji raketu.
Edit: jsem to dohledal, viz příloha.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) quaero dne 14 led 2025 14:00, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
EV: Diskuse o elektroautech
Já co to sleduju teda jinde než tady, tak se o tom mluví a to jakože dost. Spotřeby zjednodušeně 13-15 a v zimě 20-25 není vyjímkou (stejné auto, trasy, řidič...)
O tepelných čerpadlech se mluví též, nemusí to být žádná výhra - tepelné čerpadlo u BMW i3 = 10kW max. výkon a PTC článek u toho samého = 5kW = tepelná pohoda na palubě u tepelka jasně rychleji, ale ta celková spotřeba topení a výhodnost tepelného čerpadla se u toho modelu srovnává až po hodině jízdy. Takže na městské cukání do hodiny jízdy může být tepelné čerpadlo naopak přítěží...uvádím schválně jenom pro příklad a osobně si o tom myslím, že jsou to drobné nuance kdy se lidi poučí a zjistí až provozem, co je pro ně lepší a výhodnější. Přirovnal bych to ke kotoučovým brzdám na zadku, kdy je všichni v dvoutisícovkách chtěli a pak se zjistilo, že možná lepší buben, páč ten prostě nezrezne a teď tu zase máme spoustu aut co už měli vzadu kotouče zpátky s bubnem, protože jeho brzdný výkon bohatě stačí, ale servisní náklady jsou mnohem mnohem přívětivější, než se každé dva roky na STK nechat vyhodit za orezlé kotouče (opět zveličený příklad). U elektromobilů kotouče x buben dtto.
O tepelných čerpadlech se mluví též, nemusí to být žádná výhra - tepelné čerpadlo u BMW i3 = 10kW max. výkon a PTC článek u toho samého = 5kW = tepelná pohoda na palubě u tepelka jasně rychleji, ale ta celková spotřeba topení a výhodnost tepelného čerpadla se u toho modelu srovnává až po hodině jízdy. Takže na městské cukání do hodiny jízdy může být tepelné čerpadlo naopak přítěží...uvádím schválně jenom pro příklad a osobně si o tom myslím, že jsou to drobné nuance kdy se lidi poučí a zjistí až provozem, co je pro ně lepší a výhodnější. Přirovnal bych to ke kotoučovým brzdám na zadku, kdy je všichni v dvoutisícovkách chtěli a pak se zjistilo, že možná lepší buben, páč ten prostě nezrezne a teď tu zase máme spoustu aut co už měli vzadu kotouče zpátky s bubnem, protože jeho brzdný výkon bohatě stačí, ale servisní náklady jsou mnohem mnohem přívětivější, než se každé dva roky na STK nechat vyhodit za orezlé kotouče (opět zveličený příklad). U elektromobilů kotouče x buben dtto.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Koukal jsem na nějaké nové spalováky, ale všechno mě odradilo jak je to tuctové bez nápadu, letargické v odezvě na plyn a buzeruje mě to za překročení rychlosti třeba o 1 km/h. Nebo mě rovnou odradilo chování u prodejce (Hyundai). Jezdit do autorizáku na olej se mi taky nechtělo a jediné auto, které jsem chtěl opravdu vyzkoušet vlastnit bylo EV. Můj požadavek byl sedan nebo hatchback (žádný SUV nebo crossover), náhon na zadek nebo 4x4. Tím se mi dost zúžil výběr na TM3 nebo auta, která se ještě neprodávají. Byl jsem od podzimu dost nahlodaný po projížďce s HL, ale nějak jsem postupně vycukal z toho si koupit první opravdu nové auto za mega... Už mám za ty roky pěkně zařízenou garáž a teď i objednaný Autolift Twin 
Ke konci roku jsem sledoval, že ceny ojetin jdou relativně dolů, tak jsem to zkusil a zjistit že 2019 vs 2024 není tak propastný rozdíl jak by se mohlo z dát z youtubu. Původně jsem se díval po refreshi hlavně kvůli matrix světlům. A hlavně jsou tam páčky
V prosinci jsem koupil TM3 SR+ 2019 (má zakoupený "FSD" a najeto 132 tisíc)
Já na galerky moc nejsem a každý ví jak vypadá Tesla

Ke konci roku jsem sledoval, že ceny ojetin jdou relativně dolů, tak jsem to zkusil a zjistit že 2019 vs 2024 není tak propastný rozdíl jak by se mohlo z dát z youtubu. Původně jsem se díval po refreshi hlavně kvůli matrix světlům. A hlavně jsou tam páčky

Já na galerky moc nejsem a každý ví jak vypadá Tesla

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6183
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
No na Hyundai hodně lidí na dává na servis a jejich přístup no.
Jojo Tesla je Tesla výhody a nevýhody jsou všem jasný. Mě se líbí Y, ale na to bych potřeboval aby ještě klesly ceny...
Dural8: Jj u auta za 1,5 mega to vypadá vtipně, ale dává to set sakra smysl.
Jojo Tesla je Tesla výhody a nevýhody jsou všem jasný. Mě se líbí Y, ale na to bych potřeboval aby ještě klesly ceny...
Dural8: Jj u auta za 1,5 mega to vypadá vtipně, ale dává to set sakra smysl.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Aź doslouží rodinné auto (5008), tak Y by byla velikostně v pohodě náhrada. Sice teda máme to MPV, kde je místa hromada, ale děti teď pořád chtějí jezdit v trojce a já se můžu pos*at z přendávání sedaček 
K TČ: To má svojí učinnost taky podle teploty okolí, takže při mrazech je učinnost horší.
Tady jsem našel nějaké porovnání, pro zajímavost https://youtu.be/NDTK8mIKvBY
K brzdám: Nejsem BFU, ale v Tesle si v servisním menu můžu aktivovat "zajetí nových brzd", to vypne i rekuperaci a takhle jsem si na pohodu obrzdil brzdy. To servisní menu pro garážníky je taky velký benefit, to vám nikdo jiný nenabídne.

K TČ: To má svojí učinnost taky podle teploty okolí, takže při mrazech je učinnost horší.
Tady jsem našel nějaké porovnání, pro zajímavost https://youtu.be/NDTK8mIKvBY
K brzdám: Nejsem BFU, ale v Tesle si v servisním menu můžu aktivovat "zajetí nových brzd", to vypne i rekuperaci a takhle jsem si na pohodu obrzdil brzdy. To servisní menu pro garážníky je taky velký benefit, to vám nikdo jiný nenabídne.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 5739
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Taky mi nejlépe vychází Tesla Y nebo právě ta Škodovka. Tesla do spotřeby počítá jenom jízdu, což je dost podvod, protože když někde stojíte a máte puštěné topení tak se to do spotřeby nepočítá. Taky mě odrazuje fungl nové auto nechci si ho odřít a pak byt nasraný 

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
EV: Diskuse o elektroautech
Nejsi BFU : i kdyz si zapnes zajeti novych brzd, tak stejne vzdy musi fungovat omezovac brzdneho ucinku(dnes ridi ABS modul), tedy zadni brzdy jsou vyuzivany vyrazne mene a tak se proste mene opotrebovavaji (+) ale take vice zatuhnou ci zreznou(-). Je to dano fyzikou a vahovymi pomery pri brzdeni. Kdyby tato funkce nebyla, tak pri silnejsim brzdeni by to dopadlo jako by jsi vytahl rucni brzdu a nasledoval by smyk. Tedy toto funkce v menu neresi.labanos píše: 14 led 2025 14:50 Aź doslouží rodinné auto (5008), tak Y by byla velikostně v pohodě náhrada. Sice teda máme to MPV, kde je místa hromada, ale děti teď pořád chtějí jezdit v trojce a já se můžu pos*at z přendávání sedaček
K TČ: To má svojí učinnost taky podle teploty okolí, takže při mrazech je učinnost horší.
Tady jsem našel nějaké porovnání, pro zajímavost https://youtu.be/NDTK8mIKvBY
K brzdám: Nejsem BFU, ale v Tesle si v servisním menu můžu aktivovat "zajetí nových brzd", to vypne i rekuperaci a takhle jsem si na pohodu obrzdil brzdy. To servisní menu pro garážníky je taky velký benefit, to vám nikdo jiný nenabídne.
Ale co to mozna resi je celkova vaha auta s rozlozenim hmotnosti a dostatecna funkce i zadnich brzd. To netusim, jenom bych si to tak u tezkeho auta dovedl predstavit.
Hlavne ten primer brzd ode mne ale patril k celkovemu vyvoji, ze nekdy lide chteji to nejlepsi (tepelne cerpadlo, zadni kotouce, sestikvalt misto petikvaltu…) a nakonec ze zjisti, ze to horsi je v nekterych pripadech mnohem lepsi funkcne i vyhodnejsi z jinych hledisek. Tot vse.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Spíš mi šlo o to, že i u Tesly se v pohodě dají ty brzdy jednou za čas obrzdit, protože při normálním ježdění auto skoro jenom rekuperuje. Auto si u toho režimu hlídá rychlost, dochlazování a tlak v brzdách (pocitově intenzivní brždění) a skoro bych řekl, že mají ohlídané i dostatečný tlak pro každé kolo. Je to speciální režim, má se absolvovat 10 takových kontrolovaných zabrždění, bude to na YT.
MB nedávno představili "lifetime" brzdy integrované u motoru. Měnit bych je nechtěl, ale pro prvního majitele super
MB nedávno představili "lifetime" brzdy integrované u motoru. Měnit bych je nechtěl, ale pro prvního majitele super

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 5739
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Tesla hlavně dělá raketovou vědu (Trochu to přeháním ale nechápu že to není normální u všech aut). Oni si hlidaji teplotu, vlhkost a pokud je takové to počasí kdy brzdy oreznou do druhého dne tak si je ohoblují. Proto brzdy na Tesle vydrží opravdu dlouho. Proti tomu Volva jsou schopné přibržďovat zadní brzdy aby stabilizovali tempomat.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
EV: Diskuse o elektroautech
V tomhle případě bych řekl, že z toho nedělá raketovou vědu, ale využívá dostupné prostředky pro dobrou věc. Věřím, že by to skutečně šlo i u standard aut, zejména dnes s ABS/ESP kdy ŘJ umí řídit každé kolo zvlášť, jak povídáš. Byl bych pro...
U Volva to potvrzené nemáme ne? Jenom se všichni shodujeme (včetně mě - též jsem měl), že P3 s adaptivním tempomatem žere zadní desky/kotouče neskutečným fofrem.
U Volva to potvrzené nemáme ne? Jenom se všichni shodujeme (včetně mě - též jsem měl), že P3 s adaptivním tempomatem žere zadní desky/kotouče neskutečným fofrem.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 770
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
EV: Diskuse o elektroautech
Spotřeba vychází z nějaké metodiky, která by měla být pro všechny stejná, ne?Warcz píše: 14 led 2025 15:29 Taky mi nejlépe vychází Tesla Y nebo právě ta Škodovka. Tesla do spotřeby počítá jenom jízdu, což je dost podvod, protože když někde stojíte a máte puštěné topení tak se to do spotřeby nepočítá. Taky mě odrazuje fungl nové auto nechci si ho odřít a pak byt nasraný![]()
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvky: 6183
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Někde jsem kdysi četl, že když na P3 pustíš stěrače tak si brzdy sem tam lehce zmáčknout aby se otřeli, ale nepátral jsem dál.
Měla by být stejná, ale není. Nejlépe jak zjistit spotřebu je podívat se na průměrný spotřeby a poděli kapacitou baterie. A Warcz myslel podle mě to, co ti ukazuje infoteiment, tak ti u Tesly ukazuje jen a jen jízdu, ale u Šáde to máš včetně topení, ztrát nabíjení atd.
Měla by být stejná, ale není. Nejlépe jak zjistit spotřebu je podívat se na průměrný spotřeby a poděli kapacitou baterie. A Warcz myslel podle mě to, co ti ukazuje infoteiment, tak ti u Tesly ukazuje jen a jen jízdu, ale u Šáde to máš včetně topení, ztrát nabíjení atd.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12922
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
To máš jak pal PC u P2, taky nepočítá se spotřebou bufíka, teda aspoň podle mých pozorování.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Tak tak. Stejně jako jediná možnost jak přesně spočítat spotřebu je brát plnou a spočítat si to, tak u EV by to byl ten elektroměr před wallboxem. Veřejné nabíječky ti taky řeknou kolik si to vzalo se ztrátama, ti se okrádat nebudou 

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
EV: Diskuse o elektroautech
Nepočítá s bufíkem, ani s vykotlanejma vstřikama, která mi u každý jedný D5 co jsem kdy měl, dělala 0,5-1l 
U V60 s novým bufíkem mám ale pocit, že ten už to počítá... (původní Webasto vs Thermotop?). Tam za najetých třeba 1000km a 20 studených startů sedí PP na 0,1l/100km.
Přidáno za 2 minuty 2 sekundy:

U V60 s novým bufíkem mám ale pocit, že ten už to počítá... (původní Webasto vs Thermotop?). Tam za najetých třeba 1000km a 20 studených startů sedí PP na 0,1l/100km.
Přidáno za 2 minuty 2 sekundy:
A to je další věc která se v elektromobilismu propírá, že čím déle a pomaleji nabíjíš, tím více to nakonec sežere (provoz auta, ztráty při přenosu, ztráty na nabíječce atd.) a tak ten PP umí pěkně lhát...často to dělá i dost kW. Tedy další penízky navíc, které je nutné připočítat ale zapomíná se na ně, jak říkáš.labanos píše: 15 led 2025 08:18 Tak tak. Stejně jako jediná možnost jak přesně spočítat spotřebu je brát plnou a spočítat si to, tak u EV by to byl ten elektroměr před wallboxem. Veřejné nabíječky ti taky řeknou kolik si to vzalo se ztrátama, ti se okrádat nebudou![]()
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 6183
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Mě to teda u P3 sedí na 0,2l podle palubáku, ale teď už jsem to nějkou dobu neřešil.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12922
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Ty vstřiky nemusí být vykotlaný... protože naopak, když protejkaj, tak ti to vrací do nádrže 
Jak máš čip, tak ten si, většinou, upravuje dávku až po výpočtu a jednotka pak neví, že dává víc. Mam na P2 vstřiky po půl milionu furt zcela v pořádku a lže to cca o ten litr.

Jak máš čip, tak ten si, většinou, upravuje dávku až po výpočtu a jednotka pak neví, že dává víc. Mam na P2 vstřiky po půl milionu furt zcela v pořádku a lže to cca o ten litr.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Na Youtubu přece všichni EV jasánci nabíjejí celoročně zadarmo ze sluníčka, tak neřešíš

Velmi mě pobavil jeden youtubista jak si nabíjel Teslu někde u McDonalnu, kousek na poli se točil větrník a liboval si jak určitě je ta jeho elektřina z tohodle větrníku.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6183
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Přesně z větrníku rovnou do auta!
A víte proč vy šmejdi?! Protože mu to politicky myslelo !
Nicméně zajímavá věc tady je to co nakousl Dural8. Jestli na náhodou na pojížďky okolo komína a tak není lepší klasický PTC, jak TČ. Protože na ten kousek dejme tomu 30km a 30 minut se vyplatí spíš PTC bo sežere méně.
Osobně v zimě dávám něco kolem 18°C páč mě nebaví v půli cesty rozepínat bundu a tak, takže si netopím nějak na max. Jedině když vezu děti, to je jiná.

Nicméně zajímavá věc tady je to co nakousl Dural8. Jestli na náhodou na pojížďky okolo komína a tak není lepší klasický PTC, jak TČ. Protože na ten kousek dejme tomu 30km a 30 minut se vyplatí spíš PTC bo sežere méně.
Osobně v zimě dávám něco kolem 18°C páč mě nebaví v půli cesty rozepínat bundu a tak, takže si netopím nějak na max. Jedině když vezu děti, to je jiná.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Ano, viz to video, co jsem postoval: najel 30km a spotřeba byla nižší bez TČ. Podle mě se to určitě vyplatí pro někoho, kdo jezdí dálníce, taxíky a delší souvislé trasy. Jinak bych na tom netrval, zvláště u ojetého auta bez záruky.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6183
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Jop, sorry, na mobilu jsem to video přehlédl, ale určitě se na to podívám. Já se právě koukal na TMY a nebo TM3, hlavně aby měli TČ!!! Ale u TMY nemáš na výběr a u TM3 to není úplně big deal a třeba pro mě i zbytečnost.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: karelvolvo, PetrHP