EV: Diskuse o elektroautech

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Vidíš to, takhle se na to musí! :) Stačí si to spočítat a mít na to love... :D

Nicméně, jsi za mě uhodil hřebíček na hlavičku. Jako hračka je to pěkný. Máš k tomu tunu aftermarket věcí, pár věcí co musíš vyřešit aby ti to neshnilo a věřím, že do pár let i u nás budou lidi co budou opravovat baterky atd...

Posírá se tam motor - ten stojí 30k od pšonka. Víceprvkové nápravy, hromada silentů atd, ale ceny jsou za mě ok. No a pak se občas vybije 12V baterie a to je pro spoustu lidí nepřekonatelný problém a závada.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Urvanej »

labanos píše: 13 led 2025 11:06... LR mají větší výkon, jsou těžší a na opotřebení tam odchází víc věci....
Tohle máš něčim podložený? Mam totiž pocit, že SR a LR má cca stejnou hmotnost, jen je tam rozdíl NMC vs. LFP.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Taky si myslím, že to je o kapacitě a NMC vs LFP a pár kg, ale nic zásadního.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

dumi.cz píše: 13 led 2025 11:27 Spis mi slo o to, co se tam posira a tak.
Mám SR+ 2019 pro EU. Odchází různě ramena a silentbloky. Co se dalo, tak jsem dal Meyle HD. Cena origo dílů je nízká, ale problém je někdy dostupnost a jak to normálně u nás koupit. Servisní postupy jsou dostupné a servisní náročnost je jednoduchá pro 90% věcí.
https://service.tesla.com/docs/Model3/ServiceManual/en-us/index.html
170 km to ujede. Co jsem vypozoroval, tak spotřebu dost zvyšuje dálnice při 120+ a kopce.
20250104_094809.jpg
Přidáno za 2 minuty 44 sekund:
Urvanej píše: 13 led 2025 11:36 Tohle máš něčim podložený? Mam totiž pocit, že SR a LR má cca stejnou hmotnost, jen je tam rozdíl NMC vs. LFP.
Zaleží o kterém roku se bavíme? 2019 SR+ nemá přední motor a baterie je NMC s nižší kapacitou, takže je lehčí. Pro novější auta s FLP je hmostnost podobná, výkon je různý, což má ale taky vliv. Přece jenom mít dva motory a přes 100 koní navíc znamená, že se toho může víc pokazit :-D
Starší SR+ Panasonic jsou prý živější než s FLP. Já s výkonem určitě problém nemám, auto mě přijde jak elektrická motokára, která okamžitě vyrazí vpřed, žadné čekání na výkon jak u spalováku. To byl pro mě hlavní důvod, auto mě nenudí.
Batteries_TM3SRPlus_2019-2022.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Ona ta spotřeba roste i u BEV při rychlostech nad 120 že, ale u EV je to víc vidět, ale když se to přepočítá tak jestli normálně jezdíš za 15 a na dálnící za 20, tak je to 30% nahoru.

Když jedu s XC klobouka po dálnici tak tam mám kolem 6l (zima, rakev, plný auto, dálnice 110) a když jedu lehce nad limity (145tacho) tak tam je kolem 8l takže? :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Já jenom sdílím poznatky. Cena za vyšší efektivitu je velká citlivost na okolní vlivy. U EV je rozdíl ten, že ti to ovlivňuje jestli třeba dojedeš domů bez nabíjení nebo se někde musíš otravovat s nabíjením. Což je velký opruz (cena, appky....)

Já nabíjel veřejně zatím pouze jednou na SC po koupí auta, což je paráda, ale nejsou všude. Potom jsem si stáhl jednu appku, když jsem jel za našima k Přerovu, protože tam mají kWh za 2,5 Kč :-D
Na ozkoušení jsem včera zkoušel trochu dobít u Lidlu, protože tam už appku stejně mám a cenu mají rozumnou. Ale aktuálně naprosto odmítám instalovat jakékoliv další appky, registrace a platit nesmysly.
Doma jsem zatím nabíjel z 230V, co mě časově netrápí, ale není to moc pohodlné. Wallbox je v řešení, už je koupený, ale musím něco betonovat a čekám až na to bude počasí (a čas).

A ještě jsou různé problémy s volanty, ten můj se nekrabatí, ale byl sloupaný finální povrch, kde se drží (prý dezinfekce z dob kovidu). Takže jsem dneska zrovna poslal na přešití.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Urvanej »

Díky, za erudovanou odpověď :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Však já jsem za debatu rád a vítám ji. :) Jen by mě zajímalo jak to je a tak nějak chápu proč tomu tak je. Ono pokud jedeš v zimě, mrzne, jedeš po dálnici, tak ony baterky co jsou ofukovány i když jsou pod krytem, tak stejně budou ochlazováný....

S těma appkama je to boj, já to nejlépe nabíjet doma / práce a pak max tam kde člověk často jezdí.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Nějaký vliv mají povětrností podmínky (hustota vzduchu, síla a směr větru, dešť...) Ale podle mě největší vliv má právě ta nízka teplota - musí se ohřívat interiér i baterie. V létě jsem zatím teda nejezdil, takže jsem zvědavý.

Co je zajímavé, tak mám v trojce, narozdíl třeba od S80 nebo C70, opačný pocit z vnímaní rychlosti. Tedy jedu 80 km/h a mám pocit jako bych jel 90-100.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

V Tesle? Co jsem koukal, tak tam moc odhlučnění není no. :)

Tak jasný u BEV topíš zbytky tepla, takže to nemá vliv. A ohledně baterie to jsem psal nahoře.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1655
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Harry »

labanos píše: 13 led 2025 12:55 Wallbox je v řešení, už je koupený, ale musím něco betonovat a čekám až na to bude počasí (a čas).
řešil jsi i mobilní wallbox? je to myslím dobré řešení
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Já chci auto mít převážně venku (kde bude ten wallbox). Kdybych ho měl jenom v garáží, tak asi koupim ten mobilní, zásuvku 3f v garáží mám, ale takhle mi to přijde zbytečné, protože jako tu zálohu už mám nabíječku z 230V. Ani nechci venku nějak nechávat viset mobilní wallbox (není za plotem). Navic mě ten "pevný" wallbox vyjde i levněji a má rovnou tlačítko na otvírání dvířek pro nabíjení a nemusím řešit další appku :-D

Přidáno za 3 minuty 12 sekund:
python.p píše: 13 led 2025 13:24 V Tesle? Co jsem koukal, tak tam moc odhlučnění není no.
U těch starých není odhlučnení nic moc, ale hluk od okýnek ruší až tak 110+ kmh. Nové jsou na tom o dooost lépe. Ale myslím, že hlavní důvod je ten, že auto je na řízení o dost přesnější, rychlejší, reaguje okamžitě a je takové prosklené, takže nejsem tak izolovaný od řizení. Uvažuji, že ohlučním časem podběhy.
Naposledy upravil(a) labanos dne 13 led 2025 13:45, celkem upraveno 1 x.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1655
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Harry »

ok, byl to jen dotaz. tohle všechno právě ten mobilní taky umí, 230V i to tlačítko, ale vyjde asi dráž, já ty ceny moc nesledoval. pokud už jsi na 230V měl tak chápu
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

V poho, já to nemyslel nějak v ofenzivě :-D
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2183
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od peter cz »

_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Pep
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 444
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Korejský toustovač

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Pep »

Harry píše: 13 led 2025 13:27 řešil jsi i mobilní wallbox? je to myslím dobré řešení
Kdyby někdo vybíral a nemohl se rozhodnout, tak jako mobilní Wallbox mohu doporučit EcoVolter Pro. Má vyměnitelné koncovky, takže můžete střídat klasickou 230v zásuvku a pětikolík 380v. Jediné minus, krom toho, že je to cca o 4000 dražší než klasický Wallbox, tak je apka a webové rozhraní, které potřebuje doladit. Snad to časem aktualizují.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: Obrázek KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:

Obrázek S60 T5 MY2004
Obrázek S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Urvanej »

To ale zmiňuje vícero lidí, že pocit rychlosti v tesle je uplně jinde, než v ostatních autech. Popsat/vysvětlit to nedovedou, ale prý je to tím správným směrem, prostě máš pocit, že jedeš rychleji, než v nových autech běžně máš.
Ten Ecovolter si snad dělá i u nás, myslim. Bačina autora myslim smažil někde ve svym videu :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Vás někdy svezu v Miatě, tam máš při 120 na dálnici pocit že letíš tak 200 :D :D :D
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1655
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Harry »

Urvanej píše: 13 led 2025 13:51Ten Ecovolter si snad dělá i u nás, myslim. Bačina autora myslim smažil někde ve svym videu :-)
ano, ten jsem měl na mysli, jen jsem nechtěl rovnou nabízet značku nebo typ, to ať si každý rozhodne sám
www.nabijelektromobil.cz jsou jejich stránky, ale dá se třeba i na alze
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Urvanej »

Za mě nejde o vnucování, nebo reklamu, ale spíš o přímou zkušenost uživatele a to vnímám veskrze pozitivně. Mám to raději, než neurčité mluvení o něčem, který pak vypadá, že ani nevíš, cos koupil :-)
Ale chápu, každej má jinej pohled. Já děkuji PEPovi za zkušenost. :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5736
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

ad rychlost. může to být tím že Tesla má čumák dost dolu což zlepšuje výhled před auto a dodává pocit větší rychlosti. Třeba u V90 jsem byl vysloveně utopený a více odtržený od okolí, takže i rychlost mi přišla více v pohodě.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

python.p píše: 13 led 2025 13:56 Vás někdy svezu v Miatě, tam máš při 120 na dálnici pocit že letíš tak 200
Já nechtěl bych kamenován, ale ano. Čím vic "řidičské" auto, tak mám pocit, že jedu rychleji. Ten pocit tuším zmiňuje i zde https://www.youtube.com/watch?v=rlAIV_ewCfg
Asi jde i o pocitové vnímaní hmotnosti auta. Sice to něco váží (ale pořád jsme s přehledem pod 2 tuny), ale ta hmotnost je pod zadkem a mám z toho pocit větší adheze, ne, že by se to mělo v rychlé zatáčce převrátit jak ve starším Volvu nebo nějaké SUV :-D

Přidáno za 4 minuty 34 sekund:
Zrovna na jednu z Tesel jsem si, s nějakou 50% slevou, koupil jednu Cebii, doteď toho lituju :-D Naprosto k ničemu, že to nebylo bourané jsem si ověřil sám na místě a na Cebii jsem se nedozvěděl absolutně nic, hlavně že mi od té doby pořád nabízeli další slevu na prověření, nechápu, co je k tomu vede.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Já to tak ani nemyslel. :good:

Jel jsem v TMY a je to zajímavý jak v tom člověk vnímá rychlost, to je fakt.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5736
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

Prodeje elektro v DE:
image.png
Škodovka docela jede. Přijde mi že ty jejich elektro jsou opravdu konkurenceschopné a jediné drží krok s Teslou.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6180
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Tak jestli něco škodovka umí, tak to je kufr. :D A ten je fakt velkej a prostornej. Pro spoustu lidí je Enyaq o poznání dospělejší a hezčí auto. V neposlední řadě ta firma není řízena sociopatem kterej našeptává dalšímu dementovi který bude vládnout USA... Osobně hnědej interier Enyaqu je za mě prostě nádhernej, naprosto. Je tam vidět, že dělají auta už 150 let a né "15" jak Tesla.

Problémy mají jen starší auta se SW, ale to se ladí a ladí. Dále mají krom RS verze v zadu bubny což je u EV výhoda - jak jsem se včera dozvěděl, po debatě s Účkem.

Na Autoscoutu je TMY 895 a Enyaqu je 2002... Takže výběr jetého auta a je o poznání větší, ale hlavně i ceny jsou ve prospěch Škody. NA FB dokonce spousta lidí ty dvě auta srovnává. :) Jasný je to názor nějaké komunity, ale i tak.

TMY se často prodávají za cenu nových aut, i když mají už něco najeto, nechápu. A cenu si zatím drží a lidi nezlevňují. Každý týden se jich prodá cca 30.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé