V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
majklson
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 5 měsíců
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: V70 II 2.4i 103Kw

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od majklson »

Zdravím všechny Volváky,

doufám, že jsem založil téma ve správné sekci, netýká se totiž koupě jako takové, ale potřeboval bych pomoct vyřešit mé morální dilema :D . V současné chvíli vlastním dvojkovou Ofci v kombajnu s 1.6 MPI na LPG s 340tkm na hrbu a chtěl bych ji vyměnit za něco pohodlnějšího, tiššího a celkově komfortnějšího, abych po delší cestě po dálnici nepřišel o sluch a o záda. Jedním z adeptů na náhradu je V70 generace P2, poněvadž se mi vždy líbila, hrozně jsem ji chtěl, ale ze strachu ze servisu a provozu jsem vždy volil rozumem(FoMo MK3 a pak Ofce). Můj dotaz zní: Je P2 stále relevantní (prosím objektivně) jako hlavní auto v roce 2025? Nebo tento model nechat už spát a raději se dívat na V70 P3, či V60 P3? Přece jen kusy z posledních let výroby letos budou mít 18 let a kusů v dobrém stavu ubývá, zároveň servis už bude taky častější a nákladnější a auto bude opravdu plnit úlohu hlavního auta v rodině, bude mě dopravovat do práce (cca 70km denně), vozit na výlety a dovolené a rád bych jezdil déle než rok :-D.

Fórum samozřejmě nějaký čas pročítám, ale nikde jsem na podobný dotaz nenarazil. Snad text nezní moc zmatečně, ale potřebuju to pomoct rozseknout, abych se neupínal na něco, co už nemá moc smyl(nebo má?), tak na mě snad budete hodný :D

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4934
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Ondra. »

naprosto bez problemu pouzivam jako daily P2 TDI MY 2001. je to vdecny auto
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 545
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od C 3 »

Zrovna teď se vracím ke své 2,5tdi V70 II a drandim s ni jako daily. Má to pár much, ale... mně to prostě vyhovuje. Abys mi rozuměl, má to pár much, které mi daly facku, když jsem ji opět osedlal. Ale pár nezbytných cest a místo, abych ji poslal chřtánem vrakovišť s koncem tohoto měsíce (čti i koncem technické), už řeším co, jak, kdy a kde opravím. Má skoro půl mega a shánět kvalitní "nový" stroj se mi zajedlo. Hodně štěstí s rozhodováním :D

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 852
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od jirkaTDI »

Mám jí jako hlavní auto 5 let, v průměru jsem najel cca 35 tis. km za rok. Taky jsem přesedlal z dvojkové oktávky. Jsem s ní plně spokojený, naprosto mi vyhovuje a rád se do ní vracím i z moderních aut. Stačí dodělat BT a pořádný držák na telefon s Brodit základnou a dá se pak používat bez větších ústupků jako moderní auto (s bonusem, že není potřeba před odjezdem vypínat stop start, line asist, upozornění překročení rychlosti atd. :D ). Jen teda největší nevýhoda je aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech na dálnici (možná trochu lepší než u O2, srovnatelný s O3), ale dá se příjemně přehlušit, pokud má vůz premium audio :D A pak taky horší rejd.

Ale upřímně, dnes už bych si to jako hlavní auto nepořizoval. Situace se od roku 2019 (kdy jsem jí kupoval) dost změnila - tehdy šlo ještě koupit většinu náhradních dílů originál Volvo a nestály ani moc peněz + velká nabídka v druhovýrobě + šlo koupit dost věcí z vrakáče v dobrém stavu. Dnes už v originále jde koupit jen nejčastější spotřebák a stojí 3x tolik, druhovýroba taky prořídla, auta na vrakáči jsou utýrané kusy, ze kterých nejde použít nic. Navíc koupit slušné auto, které není doježděné na kaši, je čím dál víc o štěstí. Má to už svoje roky. Ale jestli je P3 lepší volba, to nedokážu říct, v mých očí už je taky dost stará a za chvíli na tom bude s P2 na stejno.

Ale když už, osobně bych zkoušel najít co nejzachovalejší před-FL model, nejlépe FWD manuál, na motorizaci bych řekl, že skoro nezáleží (buď 2.4D/D5 bez DPF nebo jakýkoliv benzín + LPG), nejlépe nějaký málo jetý, garážovaný, po 1./2. majiteli :D občas se stane zázrak a podobné auto vyplave, za posledních pár let podobná auta byla nabízena i tady na fóru.

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5728
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Warcz »

Proč před FL ? výhoda je že kastle je většinou OK.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4934
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Ondra. »

Já tedy taky osobně upřednostňuji předFL. Neřešíš vybledlý světlomety a repas řízení, mrtvý HU-850, v případě nafty DPF+ výřivý klapky (vyjma úplně prvních FL), zdá se mi že FL je i malinko náchylnější na lišku, dostupnost dílů na předFL je na vrakárnách taky mnohem lepší. Že jsou to vrány s půl milionem je věc druhá....
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od python.p »

Já osobně čím víc jezdím P2 tím víc mi přirůstá k srdci, jasný P3 je modernější, ale to je tak asi vše.... P2 nereznou, teda asi jo, ale né tak jak P3. Stojí pakatel, díly jsou taky. Když ti to někdo odře tak tě to nesere.

Nicméně jak píše Ondra tak zapomněl na jednu věc která mě osobně točí nejvíc - tapec. Tapec dveří u řidiče, to je na přes hubu.

Pokud budeš řešit benzín tak je to takové meh... sám nevím jestli hladká 2.5 je akorát, má to 135kW a s autem to hejbe bych řekl, tak akorát. Nicméně spotřeba oproti 2.4T není zásadně menší tam je ta dynamika úplně někde jinde.

Pokud to má být daily a větší nájezd, tak bych se vůbec nebál 2.5 TDi, asfalt to netrhá, srmdí to, ale jezdí to slušně, nežere to a na daily/pracanta asi v klidu.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 852
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od jirkaTDI »

Přesně jak píše Ondra, výhoda před-FL je hlavně ve větší dostupnosti dílů, spolehlivější řízení SMI oproti ZF u FL, skleněný světla, obecně byl před-FL poctivěji vyrobený.

TDI se dělalo jen v začátcích výroby, osobně bych šel spíš do D5, přijde mi jednodušší na údržbu (jednodušší rozvody). Atmosférický benzíny budou pořád dynamičtější, než 1.6 v Octavii, takže toho bych se nebál, ale turbína je zase jinde, jen za cenu trochu větší složitosti.

Za mě ideálka nějaký MY 03-04 už s pěknějším tmavým interiérem, se skleněnými xenony, HU-803, výhřevama sedaček a s bufíkem (takže ne Ital) a bez šíbru (je to zbytečný zdroj problémů a hluku).

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od python.p »

Jako i ta 2.5 se na klidnou jízdů dá, ale když si vezmu že spotřeba je +- stejná u S80 a V70XC s AWD, tak já bych šel radši do toho turba. Furt je to nízkotlak a i když turbo neturbuje, tak to jezdí v pohodě a zas tak moc navíc tam není. Jasný furt je to turbo, ale :)

D5 je rozhodně lepší co se týka výkonu, kultivanosti a zvuku. Rozvody se udělají jednou a je to. To TDi mi přijde právě méně náročné na údržbu, ale to je z doslechu. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

xSam
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1344
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od xSam »

Já si to vlastně úplně v pohodě dokážu představit za předpokladu, že to auto bude v pořádku.
Je pohodlné, jezdí dobře Co by mi chybělo hodně tak je kvalitní handsfree. Různé Paroty a podobně, za mě nikdy nefungují optimálně, respektive já takové nenašel.
Trochu horší je to na manipulaci ve městě díky zmíněnému rejdu a parkování, ale já s tím problém neměl.
Jako největší průšvih vidím v tom, že ty auta jsou starý a dostat to do stavu kdy auto bude 100% spolehlivé a bez různých bolístek bude docela finančně náročný. Nedělám si iluze, že bude k nalezení auto po faráři s 80tis km najeto.
S P3 zkušenosti nemám.
Také záleží na rozpočtu, to je asi to nejdůležitější.
Servis i na tyhle staré vrány si troufnu říct, že bude dražší než na trojkovou ovci.
Řekni jaká je tvá finanční představa a můžeme laborovat dál, možná se najde vhodnější adept.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4934
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Ondra. »

jirkaTDI píše: 06 led 2025 09:34
Za mě ideálka nějaký MY 03-04 už s pěknějším tmavým interiérem, se skleněnými xenony, HU-803, výhřevama sedaček a s bufíkem (takže ne Ital) a bez šíbru (je to zbytečný zdroj problémů a hluku).
Ave! ještě bych dodal- v manuálu a s pořešenou CEMkou. A asi bych vynechal ty xenony- ona by se ta srnka s tím mohla pěkně prodražit...
Co se týče TDI, tak výhoda je, že to opraví kdejakej opravář zemědělských strojů, ale problém je prostě věk, potažmo nálet. blbě se shání řídící vstřik, kloudný tlumič torzních kmitů na řemenici (mam svojí zkušenost, kdy mi po rozvodech vydržel cca 5000 km) a složitější rozvody. Mám z doslechu že velmi zřídka umí rupnout klika (že by špatná serie?). Občas je potřeba přetěsnit čerpadlo. Mam trochu ostych vzhledem ke kouřivosti TDÍček jezdit na západ. A jedna velká nevýhoda TDI proti D5 je že se motor zahřívá násobně víc času.
Takže ano, i já bych šel do D5 96/120 kw pokud by to měl být daily koráb za cenu toho že holt by mě jednou čekal repas vstřiků (což zase u TDI stojí pakatel...)
Add: Handsfree- Já tedy nedám dopustit na GROM
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

xSam
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1344
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od xSam »

Já bych volil tedy benzín. A na tom nízkotlakém turbu se nemá moc co zkazit, ale jak píše python, furt je to turbo.
Obecně si myslím, že benzín na údržbu bude lepší, než D5, ale zkušenost nemám. Já měl benzíny a vše relativně fungovalo dobře. V S60 125Kw atmosféra jsem měl LPG a to auto najelo asi 350tis bez nějakejch velkejch starostí a dost pravděpodobně jezdí dál.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Urvanej »

Mam D5 pofl bez DPF s 495tkm a teď mi prvně po 170tkm vlastnictví nechala řemenice, která to po tý porci km vzdala. Jinak slouží dobře a těžko si představim lepší auto. Ale je fakt, že už je skoro f plný, páč šíbr ani el. sesle nechci :-)
Co by mi nabídlo něco novějšího? Navi, apky, youtube... to nepotřebuju k ničemu, mám totiž mobilní telefon. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od python.p »

Než jsem to turbo rozhejbal, tak jsem pár km najel tak jak to bylo a nedám na to auto dopustit. Jak jsem rozhejbal turbo, tak to najednou jede o poznání lépe a i automat si už "zvykl" nebo nevím čím to, ale jezdí to teď tak nějak lépe.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

quaero
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 465
Registrován: 13 roků
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od quaero »

U P2 je blbý, že pokud chce člověk automat, tak AT6 je dával jen do poFL dieselu. Z "moderní" výbavy mi chybí jen adaptivní tempomat a BLIS. Jinak je to fajn pohodlná kára.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od python.p »

A to jsou ty pětikvalt tak v prdeli? Jakože když se o to někdo staral a nebo to jezdí do teď, tak se to nemusí přeci hnedka vysypat, nebo?
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od mlgviktorko »

Jak už jsem tady jednou psal, narazil jsem minulý rok v České inzerci na P2 S60 s origo BLIS Takže vše je možné :D
184561525 (1).jpg
184561525.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 843
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od powl »

Mam V70 P2 MY2007, 136kw manual 6q jako daily pro rodinu a v pohode...koroze 0, spotreba do 7, vyhoda s detma je nezavisle topeni, stale ho povazuju za bezpecny auto a porad vypada dobre

Kdyz sem ho vybiral, chtel jsem co nejnovejsi P2, bal jsem se vysokeho stari, z dnesniho pohledu bych rekl ze zbytecne a koukal bych i po hezkych EURO3

Vlastne jediny co mne na to aute vadi je, ze s nim nechce jezdit zena - ridic zacatecnik - pravda je, ze z toho auta je blbe videt, a ma kombinaci malyho rejdu a velkyho rozvoru
Naposledy upravil(a) powl dne 06 led 2025 12:09, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od python.p »

Já řešil jestli první P3 a nebo poslední P2. Po zkušenosti s bych šel radši do P2... ale je fakt, že teď už tolik nejezdíme a 2x do roka dlouhá cesta se zvládne v čemkoliv. A na chalupu 80km to je bezpředmětný.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

quaero
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 465
Registrován: 13 roků
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od quaero »

mlgviktorko píše: 06 led 2025 10:28 Jak už jsem tady jednou psal, narazil jsem minulý rok v České inzerci na P2 S60 s origo BLIS Takže vše je možné :D
184561525 (1).jpg184561525.jpg
Jj BLIS se dával do poFL od roku 2007 nebo 2008 tuším.

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 852
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od jirkaTDI »

Ondra. píše: 06 led 2025 09:58 Ave! ještě bych dodal- v manuálu a s pořešenou CEMkou. A asi bych vynechal ty xenony- ona by se ta srnka s tím mohla pěkně prodražit...
Co se týče TDI, tak výhoda je, že to opraví kdejakej opravář zemědělských strojů, ale problém je prostě věk, potažmo nálet. blbě se shání řídící vstřik, kloudný tlumič torzních kmitů na řemenici (mam svojí zkušenost, kdy mi po rozvodech vydržel cca 5000 km) a složitější rozvody. Mám z doslechu že velmi zřídka umí rupnout klika (že by špatná serie?). Občas je potřeba přetěsnit čerpadlo. Mam trochu ostych vzhledem ke kouřivosti TDÍček jezdit na západ. A jedna velká nevýhoda TDI proti D5 je že se motor zahřívá násobně víc času.
Takže ano, i já bych šel do D5 96/120 kw pokud by to měl být daily koráb za cenu toho že holt by mě jednou čekal repas vstřiků (což zase u TDI stojí pakatel...)
Jasný, když ale ty xenony opravdu dobře vypadají a pěkně svítí :D
U TDI bych dal ještě při rozvodech pozor na ozubené kolečko na klice - umí se vyžvejkat.
D5 má pak ještě záludnost - ucpávku olejového kanálku pod spojkou, která umí vypadnout, ale dost aut už to bude mít vyřešené.
Repas vstřiků na D5 mě vyšel do 13 tis. Kč v Polsku.
quaero píše: 06 led 2025 10:22 U P2 je blbý, že pokud chce člověk automat, tak AT6 je dával jen do poFL dieselu. Z "moderní" výbavy mi chybí jen adaptivní tempomat a BLIS. Jinak je to fajn pohodlná kára.
Já adaptivní tempomat moc nemusím, tak jsem rád za obyčejný "hloupý" tempomat. Spíš než BLIS bych ocenil větší zrcátka, která byla až od MY07, případně XC mělo velká zrcátka. Ale pokud se přesedá z O2 před-FL, tak ta má zrcátka taky zoufale malá. Já měl O2 po-Fl a ta měla zrcátka obří, tak se mi hůř zvykalo :D

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3597
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 majklson

už zaznělo asi vše. Pokud to toho půjdeš, smiř se s tím, že ti sem tam zavrže interiér. Rejd jde částečně kompenzovat podložkama pod kola, trochu se to zlepší. Na zadních sedačkách není moc místa, pokud je řidič dlouhán, tak si dozadu sedne jen dítě do cca 160cm. Dospělej chlap bude mít hlavu mezi kolenama.
Vyhnul bych se benzínu kvůli spotřebě. Sám teda jezdim s benzinovou V70 II T5 jako s Daily, ale je to naprosto neekonomické. V Praze to imrvére stojí, takže spotřeba nejde pod 13L. Na dálnici se zase chceš projet, protože to jede....takže to prostě žere furt.

Jak psal Ondra a ostatní chlapi, běž spíše do před F-L MY 03-04 (kvalitnější/bytelnější zpracování většiny komponent ve voze, kvalitnější audio, lepší antikorozní ochrana, neodlepující se A sloupky, neslepnoucí plastové světlomety...). Na po F-L toho moc "lepšího/hezčího" stejně není (snad jen zadní světla, specifická přední světla z eRka pro US trh s oranžovejma blinkrama - prakticky nesehnatelné, veškerá eRka mají blinkry čiré, BLIS u MY 07, potentnější B 5244 T5 oproti staré 5234, blinkry v zrcátkách, lakované lišty....). Pokud půjdeš do F-L, ber čistě MY 2007 (oproti MY 05 a 06 má pár dílčích vychytávek - kabelovou přípravu na vše (zesilovač v kufru, BLIS apod.) Upgradované HU-850 (oproti seroucím se HU-850 v MY 05 a 06), blinkry v zrcátkách atd.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5728
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od Warcz »

Zrovna někdo dal na FB: https://auto.bazos.cz/inzerat/194716365/volvo-xc-70.php?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR2Ba4JSiTNnq_eS1yJQniy653oPBOgePyXDXcx4GDUnEjtWxw9v2YOlvjk_aem_pumUhs1iX0mOjsVKOOeg4w

Ja ma P2 rád a už mam s ní 100 000Km a v pohodě, takže za mě dobrá volba. Co bych si pořešil je kam to bude člověk dávat dávat do servisu a jestli to auto znají.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

majklson
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 5 měsíců
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: V70 II 2.4i 103Kw

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od majklson »

jirkaTDI píše: 05 led 2025 23:54 Mám jí jako hlavní auto 5 let, v průměru jsem najel cca 35 tis. km za rok. Taky jsem přesedlal z dvojkové oktávky. Jsem s ní plně spokojený, naprosto mi vyhovuje a rád se do ní vracím i z moderních aut. Stačí dodělat BT a pořádný držák na telefon s Brodit základnou a dá se pak používat bez větších ústupků jako moderní auto (s bonusem, že není potřeba před odjezdem vypínat stop start, line asist, upozornění překročení rychlosti atd. :D ). Jen teda největší nevýhoda je aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech na dálnici (možná trochu lepší než u O2, srovnatelný s O3), ale dá se příjemně přehlušit, pokud má vůz premium audio :D A pak taky horší rejd.

Ale upřímně, dnes už bych si to jako hlavní auto nepořizoval. Situace se od roku 2019 (kdy jsem jí kupoval) dost změnila - tehdy šlo ještě koupit většinu náhradních dílů originál Volvo a nestály ani moc peněz + velká nabídka v druhovýrobě + šlo koupit dost věcí z vrakáče v dobrém stavu. Dnes už v originále jde koupit jen nejčastější spotřebák a stojí 3x tolik, druhovýroba taky prořídla, auta na vrakáči jsou utýrané kusy, ze kterých nejde použít nic. Navíc koupit slušné auto, které není doježděné na kaši, je čím dál víc o štěstí. Má to už svoje roky. Ale jestli je P3 lepší volba, to nedokážu říct, v mých očí už je taky dost stará a za chvíli na tom bude s P2 na stejno.

Ale když už, osobně bych zkoušel najít co nejzachovalejší před-FL model, nejlépe FWD manuál, na motorizaci bych řekl, že skoro nezáleží (buď 2.4D/D5 bez DPF nebo jakýkoliv benzín + LPG), nejlépe nějaký málo jetý, garážovaný, po 1./2. majiteli :D občas se stane zázrak a podobné auto vyplave, za posledních pár let podobná auta byla nabízena i tady na fóru.
a můžeš mi jako bývalý majitel octy vyjádřit jak velký je rozdíl v servisu a cenách spotřebních dílů? Rámcově.
xSam píše: 06 led 2025 09:56 Já si to vlastně úplně v pohodě dokážu představit za předpokladu, že to auto bude v pořádku.
Je pohodlné, jezdí dobře Co by mi chybělo hodně tak je kvalitní handsfree. Různé Paroty a podobně, za mě nikdy nefungují optimálně, respektive já takové nenašel.
Trochu horší je to na manipulaci ve městě díky zmíněnému rejdu a parkování, ale já s tím problém neměl.
Jako největší průšvih vidím v tom, že ty auta jsou starý a dostat to do stavu kdy auto bude 100% spolehlivé a bez různých bolístek bude docela finančně náročný. Nedělám si iluze, že bude k nalezení auto po faráři s 80tis km najeto.
S P3 zkušenosti nemám.
Také záleží na rozpočtu, to je asi to nejdůležitější.
Servis i na tyhle staré vrány si troufnu říct, že bude dražší než na trojkovou ovci.
Řekni jaká je tvá finanční představa a můžeme laborovat dál, možná se najde vhodnější adept.
finanční limit mám do 150kkč za auto, méně samozřejmě lépe (dalším adeptem krom V70 P3 je i Astra J s 2.0 CDTI)
Ejdou Rotacak píše: 06 led 2025 12:04 2 majklson

už zaznělo asi vše. Pokud to toho půjdeš, smiř se s tím, že ti sem tam zavrže interiér. Rejd jde částečně kompenzovat podložkama pod kola, trochu se to zlepší. Na zadních sedačkách není moc místa, pokud je řidič dlouhán, tak si dozadu sedne jen dítě do cca 160cm. Dospělej chlap bude mít hlavu mezi kolenama.
Vyhnul bych se benzínu kvůli spotřebě. Sám teda jezdim s benzinovou V70 II T5 jako s Daily, ale je to naprosto neekonomické. V Praze to imrvére stojí, takže spotřeba nejde pod 13L. Na dálnici se zase chceš projet, protože to jede....takže to prostě žere furt.

Jak psal Ondra a ostatní chlapi, běž spíše do před F-L MY 03-04 (kvalitnější/bytelnější zpracování většiny komponent ve voze, kvalitnější audio, lepší antikorozní ochrana, neodlepující se A sloupky, neslepnoucí plastové světlomety...). Na po F-L toho moc "lepšího/hezčího" stejně není (snad jen zadní světla, specifická přední světla z eRka pro US trh s oranžovejma blinkrama - prakticky nesehnatelné, veškerá eRka mají blinkry čiré, BLIS u MY 07, potentnější B 5244 T5 oproti staré 5234, blinkry v zrcátkách, lakované lišty....). Pokud půjdeš do F-L, ber čistě MY 2007 (oproti MY 05 a 06 má pár dílčích vychytávek - kabelovou přípravu na vše (zesilovač v kufru, BLIS apod.) Upgradované HU-850 (oproti seroucím se HU-850 v MY 05 a 06), blinkry v zrcátkách atd.
Už toho zaznělo opravdu hodně, ani jsem nečekal, že se takhle to téma rozjede, sice mi úplně nepomohlo vyřešit otázku jestli P2, nebo P3, ale velké množství majitelů P2 překlápí misky vah ve prospěch hledat P2 (raději s D5). Rejd by asi mohl mrzet, bydlím v centru HK, ale pokud to ty podložky zlepší, tak asi OK. Mám 164cm, takže místa za mnou bude asi dost :D . Co by opravdu mohl být problém je ten servis, ne každý to dělá a chce dělat.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5628
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

V70 P2 v roce 2025 jako main daily car

Příspěvek od PetrXC70 »

Do toho hodim vidle... :D

Já už bych P2 zpět nechtěl. Třeba sem měl špatnej kus(XC70), ale co se týče pohodlí a hluku rozhodně bych volil P3. Asi deformace z min. práce, ale potřebuju auto tichý a pohodlný a to pro mě P2 prostě nebyla... Třeba sou V70 lepší.

Podvozek u P2 na rozbitý silnici sem zkousnout nedokázal... Všechno ostatní ok... Výbava, vzhled, servis, prostor, pocit z auta...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé