S60 má moc dobrej podvozek a i na 20 se s tím jezdí s komfortem.
Co se týká softu Polestar tak za mě to je naprostá nezbytnost. Když jsem měl S80 T5 tak to tam bylo a já o tom nevěděl, pak jsem koupil S60 T5 ( MY2020 ), tak jsem si říkal sakra co se děje...to auto je prostě děsně tupý. Ale to není jen volvo, to je v podstatě dneska uplně u všech aut, kvůli ekoterorismu. Neřadí to výš ani to nedrží déle rychlost. Řadí to ale jinak a lépe, ale nevím jak to popsat. Ale prostě celkově to auto reaguje rychleji a není to o zvýšení výkonu, ale to auto není prostě tak tupý. Je tady o tom vlákno, pohledejte. Kdysi to uměli v servisu nahrát na zkoušku. Většinou to pak už nikdo nechtěl smazat.
Volvo V60 nebo Škoda Superb
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1723
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
Volvo V60 nebo Škoda Superb
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 37
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Český Krumlov
- Vůz: VW
Volvo V60 nebo Škoda Superb
Diky, už sem se poptával v autoservisu a nahrají to, zaplatíš a když se po 3 tejdnech rozhodneš to vratit zpět, tak ti vrátí peníze. Nevím jestli jste někdo jezdil v Supu, ale u těch škodovku mi ten automat přišel hrozně laxní a to nejsem žádnej “kilowaťák”, neprotintomu volvo už od prvního usednutí mi přišla aut. převodovka o dost lepší, tak to sem zvědav. Vlákna sem pročetl. Ani se spotřebou to nemává, tady sem našel hezký porovnání jak drží otáčky, začíná to od 4:10.
https://youtu.be/S3Ti26zOPGc
https://youtu.be/S3Ti26zOPGc
-
Offline
- Příspěvky: 6288
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Volvo V60 nebo Škoda Superb
U škodovek je hlavně mnohem větší "turboefekt" prostě to najednou zabere a máš pocit výkonu, ale u Volva to není tak "brutální" a když kámoš přesedl z Supa 2.0 TDI s nějakým chipem do mé XC70 D5 s chipem - obě manuál. Tak říkal, že to nějak nejede že to je pomalé, ale ve skutečnosti tam měl namotaných nějakých 160km/h na okresce ...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1
- Registrován: 1 rok 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: bude V60 2024 B4
Volvo V60 nebo Škoda Superb
Hehe, moje téma, mám v podstatě rozhodnuto, tak jsem se registroval a přidám důvody pro V60, třeba to někoho při aktuálních cenách bude ještě zajímat.
Vybírám služební auto, 15km 2x denně do práce, občas vyzvednout někde děti (celkem 3), občas s rodinou někam jet. Na rodinné cestování máme Caddy.
Nové nebo zánovní, auta, nad kterými jsem v rámci limitu přemýšlel: Superb, Octavia Scout, Kodiaq, Karoq, Arteon SB, Golf Alltrack, 508, V60, (chvilková úvaha o méně zánovní V90 nebo nějakém CC), Proceed, CLA, Insignia GSi, ... Až na pár výjimek v podstatě celá střední a nižší střední na trhu, plus některá SUV
Vlastně jsem neměl moc jasno o nějakém konkrétním zaměření toho auta.
Chtěl jsem tažné (na kola), vyhřívaný volant a sedačky, samozřejmě připojení AA, rozumné ozvučení, ideálně mechanické ovládání klimatizace (no, to u V60 nemám, o tom ještě trochu i níže), dobré (ne nutně kožené) sedačky, rozumný kufr (ne nutně rozměrů Superbu)... Pak pár ne úplně nutných bonusů, jako matrix světla, sedačky s pamětí nebo třeba auto, které si po dvou až čtyřech letech budu chtít odkoupit a nechat manželce
Chvíli jsem řešil motorizaci, pocitově jsem chtěl nehybridní benzin, ideálně 200 kW+, ekonomicky by pro moje ježdění zase dávalo smysl PHEV. Pak jsem si řekl, že prostě jen nechci naftu nebo EV a chci minimálně 140 kW... a přesunul jsem se k jiným podmínkám pro výběr.
No, a po svezení je pro mě Volvo dost jasná záležitost, cena teď odpovídá podobně (celkově vzato - hůř) vybavené nové Octavii, na operák se dostanu ještě níž... Beru v úvahu 5% slevy z ceníku u Škody, i na to se dá ale špatně dosáhnout.
Minimálně jako pasažér, občas i jako řidič znám aktuální koncernová auta; pocit vevnitř, bytelnost, zpracování... Volvo je fakt jinde, je to prostě prémiovka. A k tomu patří i to, že na větším podvozku je to vlastně menší auto. Oproti DE prémiovkám je tu samozřejmě nižší cena, ale osobně se mi to auto líbí víc než BMW, Audi i MB, především v interiéru - tady s neprémiovými koncernovými značkami fakt nejde porovnávat.
(Celkově vzato, chtěl bych si vybírat auto v téhle třídě před třeba 8 - 10 lety, trochu mi vadí, že je dneska všechno dotykové a online.). S ohledem na to, že všechno je dneska dotykové a online, se mi přístup Švédů docela líbí; i když je na Googlu, tak je to trochu iPhone mezi auty - člověk nemá k dispozici moc nastavení, případně je to občas složité, ale základ je dobře dostupný a to ostatní nakonec vlastně ani nemusím moc řešit, protože ta základní ergonomie je prostě v pořádku. MB i BMW jsou navíc... bohaté na ovladače, tlačítka, dipleje, dotykové plochy, ke každé položce se člověk umí dostat 7 způsoby... Mám pocit, že tohle by mě bavilo spíš ve 14 letech než teď, radši vezmu střídmý "klidný" interiér.
Takže už jen doladit formality a pak počkat do května, no.
Vybírám služební auto, 15km 2x denně do práce, občas vyzvednout někde děti (celkem 3), občas s rodinou někam jet. Na rodinné cestování máme Caddy.
Nové nebo zánovní, auta, nad kterými jsem v rámci limitu přemýšlel: Superb, Octavia Scout, Kodiaq, Karoq, Arteon SB, Golf Alltrack, 508, V60, (chvilková úvaha o méně zánovní V90 nebo nějakém CC), Proceed, CLA, Insignia GSi, ... Až na pár výjimek v podstatě celá střední a nižší střední na trhu, plus některá SUV

Chtěl jsem tažné (na kola), vyhřívaný volant a sedačky, samozřejmě připojení AA, rozumné ozvučení, ideálně mechanické ovládání klimatizace (no, to u V60 nemám, o tom ještě trochu i níže), dobré (ne nutně kožené) sedačky, rozumný kufr (ne nutně rozměrů Superbu)... Pak pár ne úplně nutných bonusů, jako matrix světla, sedačky s pamětí nebo třeba auto, které si po dvou až čtyřech letech budu chtít odkoupit a nechat manželce

Chvíli jsem řešil motorizaci, pocitově jsem chtěl nehybridní benzin, ideálně 200 kW+, ekonomicky by pro moje ježdění zase dávalo smysl PHEV. Pak jsem si řekl, že prostě jen nechci naftu nebo EV a chci minimálně 140 kW... a přesunul jsem se k jiným podmínkám pro výběr.
No, a po svezení je pro mě Volvo dost jasná záležitost, cena teď odpovídá podobně (celkově vzato - hůř) vybavené nové Octavii, na operák se dostanu ještě níž... Beru v úvahu 5% slevy z ceníku u Škody, i na to se dá ale špatně dosáhnout.
Minimálně jako pasažér, občas i jako řidič znám aktuální koncernová auta; pocit vevnitř, bytelnost, zpracování... Volvo je fakt jinde, je to prostě prémiovka. A k tomu patří i to, že na větším podvozku je to vlastně menší auto. Oproti DE prémiovkám je tu samozřejmě nižší cena, ale osobně se mi to auto líbí víc než BMW, Audi i MB, především v interiéru - tady s neprémiovými koncernovými značkami fakt nejde porovnávat.
(Celkově vzato, chtěl bych si vybírat auto v téhle třídě před třeba 8 - 10 lety, trochu mi vadí, že je dneska všechno dotykové a online.). S ohledem na to, že všechno je dneska dotykové a online, se mi přístup Švédů docela líbí; i když je na Googlu, tak je to trochu iPhone mezi auty - člověk nemá k dispozici moc nastavení, případně je to občas složité, ale základ je dobře dostupný a to ostatní nakonec vlastně ani nemusím moc řešit, protože ta základní ergonomie je prostě v pořádku. MB i BMW jsou navíc... bohaté na ovladače, tlačítka, dipleje, dotykové plochy, ke každé položce se člověk umí dostat 7 způsoby... Mám pocit, že tohle by mě bavilo spíš ve 14 letech než teď, radši vezmu střídmý "klidný" interiér.
Takže už jen doladit formality a pak počkat do května, no.
-
Offline
- Příspěvky: 72
- Registrován: 2 roky
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
Volvo V60 nebo Škoda Superb
Super rozebrané téma. Ve V60 ohledně prostoru pro cestující vidím jediný zádrhel. Když mám vzadu protisměrnou dětskou sedačku, není vpředu dost místa pro 100% pohodlí. Musí být trochu víc do kolma opěradlo, nebo celé sedadlo přisunuto blíž. Jinak když si sednou za sebe dva 180cm lidi, je vzadu dost místa, rozhodně zadní pasažér nekope koleny do sedačky před sebou. Mám V60 D4 a jezdil jsem několik měsíců bez polestar a pak jsem polestar dodělal. Samotný polestar režim nepoužívám, ale zásadní pro mě bylo zlepšení chování v comfortu. Hlavně převodovka se rychleji rozmýšlí co dělat při náhlém prudkém zrychlení a celkově se chová líp. Za mě nevýhoda je malý kufr, který částečně řeší sklápěcí mříž ze stropu, takže jde víc napěchovat. To opět posuzuji z pohledu obvyklého převážení kočárku a zavazadel na víkend i pro dítě atd. Majitelé O3 kombi V60 okamžitě odsuzují při otevření kufru. Jinak je ježdění ve V60 pohodový a uklidňující zážitek. Nevím jak v základní výbavě, ale na lepších ventilovaných sedadlech a se všemi laminovanými okny mi přijde auto velmi pohodlné a tiché.
-
Offline
- Příspěvky: 37
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Český Krumlov
- Vůz: VW
Volvo V60 nebo Škoda Superb
Tak už mám 7777 najeto a sem z toho auta unešen. Jediná negace že sem chtěl dodělat polestar úpravu která trochu zvedá otáčky a zrychluje prodlevy akcelerace ale u mého modelu B4 mild hybrid bohužel nelze 
Jinak kamarád má 2.0 Superb 2023 140 kW a co se týče převodovky tak v režimu sport prý asi lepší, v režimu D tragedie, hrozne podtáčí pod 1500 a plachtěni tomu se asi nevyhneme. Jinak kdyz bych měl porovnat tak komfort kvalita a interiér u Volva nemá konkurenci, ambientní osvětlení nádhera u supa, u Volva prakticky nic, pokud si nekoupíte křišťálovou řadicku která dělá dojem majestátnosti a jeste je krásně podsvícená. Kufr jasné vítězí Sup, ale nevidim to tak tragicky. Deti mam uz bez kocarku. Spotřebu mam za 5000 km 6,5 což je na tak těžký auto krásný. Jezdím normálně prumer, 65/35 mesto/dalky,
Asistenti pecka, pilot assist je top, opravdu se vývojáři pochlapili, ta decentnost i u lane assist, zadny zvuky zadny prudký chování, decentne to zavibruje a pomůže držet směr, harman kardon za me kdo nemá je vůl
, head up display taky super ale kdybych mel někde ušetřit 28 tisic tak je to prave tady. Google mapy funguji na 100%, naplánujete cestu na mobilu a odešlete do auta, dálkové startování pro vychlazeni auta v lete - no ty vole jak sem bez toho mohl zit, takze dokud to bude v ČR povoleno tak zbytecny konfigurovat nezávislý topení, do Německa sem si jel pro zimní kola na kterých sem usetril 30tisic….jako nemohu posoudit s novým supem ale vim ze se “starším” je to srovnaní v mých očích jednoznačně pro volvo. Jediný kdybych měl fakt kočár a deti tak bych zvažoval větší kufr abych měl klid na duši, ale za to co ti to auto dá a pak až budeš mít golfky, tak žuž budeš zase nasranej zes do toho Švéda nešel 
toť můj pohled…miluju to auto víc než sem si predstavoval
Jinak kamarád má 2.0 Superb 2023 140 kW a co se týče převodovky tak v režimu sport prý asi lepší, v režimu D tragedie, hrozne podtáčí pod 1500 a plachtěni tomu se asi nevyhneme. Jinak kdyz bych měl porovnat tak komfort kvalita a interiér u Volva nemá konkurenci, ambientní osvětlení nádhera u supa, u Volva prakticky nic, pokud si nekoupíte křišťálovou řadicku která dělá dojem majestátnosti a jeste je krásně podsvícená. Kufr jasné vítězí Sup, ale nevidim to tak tragicky. Deti mam uz bez kocarku. Spotřebu mam za 5000 km 6,5 což je na tak těžký auto krásný. Jezdím normálně prumer, 65/35 mesto/dalky,
Asistenti pecka, pilot assist je top, opravdu se vývojáři pochlapili, ta decentnost i u lane assist, zadny zvuky zadny prudký chování, decentne to zavibruje a pomůže držet směr, harman kardon za me kdo nemá je vůl
-
Offline
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
Volvo V60 nebo Škoda Superb
Mně Superb přijde prostě jako velmi dobrý auto. Kdybych měl vybírat já, tak za mě Superba, jsem mastodont a mám rád větší auta.
Asistenti u volva určitě lepší oproti škodovce. Škodovka se mě snažila asistenty systematicky zabít.
Asistenti u volva určitě lepší oproti škodovce. Škodovka se mě snažila asistenty systematicky zabít.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Volvo V60 nebo Škoda Superb
S oběma auty jsem jel, každé auto je jiné. Superb je prostornější, ale za mne lépe se sedí ve Volvu. Zásadní rozdíl je však v bezpečnosti, kde má Volvo těžce navrch. Již jsem to někde psal: Škoda nevyváží do USA, takže není podrobena US testům. Zkuste si sednout do Passata a pak hned do Superba. Škodovka to šulí, byť Superb bude bezpečnější než Fabie. Takže když v tom keselwab vozí rodinu, tak z pohledu bezpečnosti je 60-ka určitě lepší volba 
PS: ne E-NCAP testy nekoukejte, ty jsou v podstatě dnes již k ničemu

PS: ne E-NCAP testy nekoukejte, ty jsou v podstatě dnes již k ničemu

-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5317
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Volvo V60 nebo Škoda Superb
Jako pro větší rodinu je sup asi rozumnější volba. Jelikož trávím 99% času v autě sám a jsem taky mastodont, 60ka by mi nevadila, když jsem pohodlně cestoval i C30.
Nový Superb je prý hodně dobrý a jednou v bazarech se o něj budou zákazníci rvát. Měl jsem pučeného Pasata rok 2023 a je to auto bez kapky emoce a radosti z cestování, nevím o kolik je ten sup lepší. (myslím, že o nic)
Kdo si auto neužívá jen konzumuje, tak volí více muziky za méně peněz.
Přejít od prémiové značky ať je to BMW, MB nebo Volvo do i když ne úplně nejnovější do nového koncernu musí být zklamaný.
Nový Superb je prý hodně dobrý a jednou v bazarech se o něj budou zákazníci rvát. Měl jsem pučeného Pasata rok 2023 a je to auto bez kapky emoce a radosti z cestování, nevím o kolik je ten sup lepší. (myslím, že o nic)
Kdo si auto neužívá jen konzumuje, tak volí více muziky za méně peněz.
Přejít od prémiové značky ať je to BMW, MB nebo Volvo do i když ne úplně nejnovější do nového koncernu musí být zklamaný.
-
Offline
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Volvo V60 nebo Škoda Superb
Superb z uživatelského hlediska určitě není špatné auto a pravda v Superbu II jsem nejel. Co mi ale vadí, že Škoda šetří na bezpečnosti a pro mne je to zásadní věc. Sice podle E-NCAP testů jsou super, ale když pak vidíte Fabii, která se rozpadne při středně těžkém bočním nárazu za B-sloupkem, protože je to tam lepené, moc důvěry to nevyvolá. Nedávno jsem viděl čelně líznuté Octavii s Fabií a pro lidi z Fabie letěl vrtulník. Kdyby to mělo udělanou ochranu proti málo přesazenému nárazu, bylo by to vcelku v pohodě.
Passat, tím že se vyváží do USA musí proti Škodovce plnit následující:
- ochrana proti málo přesazenému nárazu
- mnohem tvrdší ochranu proti bočnímu nárazu
- silný náraz zezadu
Tedy je otázka, zda je to u Superba skutečně více muziky za méně peněz. Ale samozřejmě je to z mého pohledu, respektuji i , že ne pro každého je to důležité.
PS: to co jsem psal o Škodovce se vesměs týká i dalších vozů určených pouze pro EU trh. Mimochodem i Hyundai (třeba Tuscon), byť je levnější než Škodovka, má implementovanou ochranu pro málo přesazený náraz. Vyváží se i do USA
Passat, tím že se vyváží do USA musí proti Škodovce plnit následující:
- ochrana proti málo přesazenému nárazu
- mnohem tvrdší ochranu proti bočnímu nárazu
- silný náraz zezadu
Tedy je otázka, zda je to u Superba skutečně více muziky za méně peněz. Ale samozřejmě je to z mého pohledu, respektuji i , že ne pro každého je to důležité.
PS: to co jsem psal o Škodovce se vesměs týká i dalších vozů určených pouze pro EU trh. Mimochodem i Hyundai (třeba Tuscon), byť je levnější než Škodovka, má implementovanou ochranu pro málo přesazený náraz. Vyváží se i do USA

-
Offline
- Příspěvky: 1
- Registrován: 3 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: Superb 4 / tdi110
Volvo V60 nebo Škoda Superb
Hezká diskuze. Mám dva měsíce Superb 4 / 110kw LaK a žádné auto nepůjde tak rychle z domu.
Prostornost a hezké zpracování, absolutně nekomfortní a hlučný podvozek , diesel vibruje celým autem volantem sedadly atp..
Mám nabídku na V60 B4 v benzínu, hezkou výbavu, sleva 33%, Těším se na předváděčku a snad dospělé auto.
Prostornost a hezké zpracování, absolutně nekomfortní a hlučný podvozek , diesel vibruje celým autem volantem sedadly atp..
Mám nabídku na V60 B4 v benzínu, hezkou výbavu, sleva 33%, Těším se na předváděčku a snad dospělé auto.
-
Offline
- Příspěvky: 813
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
Volvo V60 nebo Škoda Superb
To se hezky cte
Ja stale trvam na desnem aute kterym je Octavie oproti Volvu 60tkove rady a vyse...Podvozek je sileny,automat taktez...infotaiment se v 18 tid.najetych kilometrech zacal chovat jak smyslu zbaveny. Nebyt to sluzebni,leti z domu ihned... A je tovlastni zkusenost,zadne zprostredkovane infornace....
_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion
XC60 T8 Ultra Red Fusion
-
Offline
- Příspěvky: 5808
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Volvo V60 nebo Škoda Superb
Nekomfortni. To je DCC ?JosefNG píše: 17 dub 2025 22:57 Hezká diskuze. Mám dva měsíce Superb 4 / 110kw LaK a žádné auto nepůjde tak rychle z domu.
Prostornost a hezké zpracování, absolutně nekomfortní a hlučný podvozek , diesel vibruje celým autem volantem sedadly atp..
Mám nabídku na V60 B4 v benzínu, hezkou výbavu, sleva 33%, Těším se na předváděčku a snad dospělé auto.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé