EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
EV: Diskuse o elektroautech
Tak další díl: https://youtu.be/ugSfhYJ0jpA
-
Offline
- Příspěvky: 1722
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
Tak jsem měl půjčenou EX30 během servisu...a jako...tvl
tak to je fakt strašný auto. Já vlastně ani nevím, co bych o tom řekl dobrýho. Jako docela to jede, ale to asi každý ele auto. Ale vnitřní systém velký špatný, jízdně to je špatný, no třešničkou na dortu je ten interiér co vypadá jako když ho někdo vyrobil z flašek od coca-coly ( což se teda asi pravděpodobně stalo ). Nevím, co mě uniklo ale fakt nechápu, jak se jich může prodávat taková halda...


_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12918
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Co by tam mělo bejt uplně super je infotaiment, kterej by měl v porovnání s ostatníma autama, frčet hodně rychle. Jinak je tam všechno jinak. Prostě převlečenej čistokrevnej číňan.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1722
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
Je otázkou s jakýma ostatníma autama?
jako jestli s čínskejma low-cost tak asi jo...takhle, infotainment je dobrej, ta novější generace, co chtějí postupně nahrávat do starších volv, což asi ocením, ta logika je lepší, je to přehlednější. Samozřejmě tady je to domrvený HW protože i na nastavení zrcátek musíš lézt do týhle obrazovky atd...Rychlost mě přišla stejná jak v mojí S60, co mě překvapilo že google asistant byl fakt o hodně pomalejší - čemuž nerozumím, protože jsem se pohyboval po Praze, takže signálem to není...

_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
EV: Diskuse o elektroautech
Šli po nakladech. Jak se mi EX40 líbí a třeba jsem o ní i uvažoval, tak mne to ovládání totálně odradilo. Třeba jednou někdo přijde na to jak aspoň zachovat uložené nastavení, aby se s tím člověk furt po nastoupení nezdržoval.
-
Offline
- Příspěvky: 465
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
EV: Diskuse o elektroautech
Tohle by mě mega zajímalo, a myslím, že nejsem sám.Pep píše: 24 dub 2024 18:14 Tak jsem měl to štěstí a možnost projet celkem 9 různých EV, včetně EX30. Jízda s každým cca 35 km, silnice, město dálnice, a uměl bych si v klidu představit s tím jezdit jako daily. A i kdybych to nabíjel jen doma ze zásuvky, bez solarů a nebo z nabíječek, tak i tak bych byl na půlce nákladu, co dám teď za benzin.![]()
Kdybyste měli zájem, mohu přidat v bodech dojmy z každého auta + nějaké foto.
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Sem s tím. 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 5736
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Taky se přidávám.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12918
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
tak evidentně je nejlepší EV6 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Toho jsme si všimli, ale co ti ostatní. 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 5649
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
EV: Diskuse o elektroautech
Mě by zajímalo, jak dlouho se Pep rozhodoval a co bylo to hlavní lákadlo.
Furt to beru jako úplně něco jinýho, tak jestli váhal, nebo bylo rozhodnutí rychlí...
Furt to beru jako úplně něco jinýho, tak jestli váhal, nebo bylo rozhodnutí rychlí...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12918
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
No já mam rozhodování ano/ne jednoduchý... v práci můžu nabíjet zadarmo a tesla supercharger mam hnedka vedle. Takže už vim, že příští auto bude elektro. Ale na to musim aspoň 5ks prodat, abych měl na zálohu/akontaci/nevim co ještě 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
5ks Dupla?
Já pořád čekám na tu levnou Teslu, ale trochu se bojím, že tam nedají volant, sedačky nebo podobně.
Já pořád čekám na tu levnou Teslu, ale trochu se bojím, že tam nedají volant, sedačky nebo podobně.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 5649
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
EV: Diskuse o elektroautech

Já bych do toho taky šel, do práce naftu, jako rodiný auto klidně elektriku. Jen ty nový sou prostě drahý...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 7 měsíců
- Bydliště: Praha 4
- Vůz: V60 T6 2019
EV: Diskuse o elektroautech
Tak také přidám pár kousků
měl jsem půjčenou BMW I4 - ani nevím zda M, výkon jsem nemohl rozdýchat. Dále Jaguar I Pace. Najel jsem cca 40-50km. Auta jsou obě velmi povedená, mohu potvrdit, že na běžnou jízdu naprosto super. A co jsem naprosto nepochopil, tak jsou jízdní vlastnosti hlavně v zatáčkách, i v malých rychlostech. Ta váha se prostě nedá nikam uklidit. Nemohu si zvyknout na tu mamutí tuhost zespod vozu, jak to popsat. Mne se líbí lehkost a hravost - možná tohle bude splňovat malá Tesla 3, ve které jsem nejel.
Dále jsem jel MG4 X - ta slabší verze - zadokolka
Tady ten podvozek je úplně v pořádku. Jen to auto je prostě malé a nevím pro koho je určené, spotřeba celkem vysoká.
a jeden malý dovětek. Mluvil jsem minulý rok s pánem prodejcem od BMW, který pracuje pro BMW 20 let, tak mi říkal ať si počkám 5 let a pak si mohu EV v klidu zakoupit
měl jsem půjčenou BMW I4 - ani nevím zda M, výkon jsem nemohl rozdýchat. Dále Jaguar I Pace. Najel jsem cca 40-50km. Auta jsou obě velmi povedená, mohu potvrdit, že na běžnou jízdu naprosto super. A co jsem naprosto nepochopil, tak jsou jízdní vlastnosti hlavně v zatáčkách, i v malých rychlostech. Ta váha se prostě nedá nikam uklidit. Nemohu si zvyknout na tu mamutí tuhost zespod vozu, jak to popsat. Mne se líbí lehkost a hravost - možná tohle bude splňovat malá Tesla 3, ve které jsem nejel.
Dále jsem jel MG4 X - ta slabší verze - zadokolka
Tady ten podvozek je úplně v pořádku. Jen to auto je prostě malé a nevím pro koho je určené, spotřeba celkem vysoká.
a jeden malý dovětek. Mluvil jsem minulý rok s pánem prodejcem od BMW, který pracuje pro BMW 20 let, tak mi říkal ať si počkám 5 let a pak si mohu EV v klidu zakoupit
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12918
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Jojo, prodejci jsou naprostý tragedi. Nechtěji ty EV prodávat, protože přijdou o výdělek ze servisu těch aut, když tam žádnej moc neni. Už takhle jim automobilky berou zisky tím, že samy prodávají auta online a těch 2000Kč za prohlídku jednou za dva roky u EV je fakt nevytrhne... Tohle bude ještě zajímavý, no.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Jako Tesla za 400k nebo za kolik se dá dneska dotáhnout z Beneluxu, jen slušná cena, za mě...
Akorát to nabíjení.
Akorát to nabíjení.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 4160
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
EV: Diskuse o elektroautech
Není pravda, oni si to nahoní hodinovkou, např u Hyundaie je hodinová sazba za EV vyšší o nějakých 60-70%, garančka každý rok, takže tam těch cca 6-7k stejně necháš.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 444
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
EV: Diskuse o elektroautech
Jo, úplně jsem na to zapomněl. Tak jsem to teď dal dohromady.quaero píše: 04 lis 2024 13:41Tohle by mě mega zajímalo, a myslím, že nejsem sám.Pep píše: 24 dub 2024 18:14 Tak jsem měl to štěstí a možnost projet celkem 9 různých EV, včetně EX30. Jízda s každým cca 35 km, silnice, město dálnice, a uměl bych si v klidu představit s tím jezdit jako daily. A i kdybych to nabíjel jen doma ze zásuvky, bez solarů a nebo z nabíječek, tak i tak bych byl na půlce nákladu, co dám teď za benzin.![]()
Kdybyste měli zájem, mohu přidat v bodech dojmy z každého auta + nějaké foto.
No původně jsem myslel že skončím u 540iX nebo 330iX, předposlední a poslední generace. Avšak i když jsou B48 a B58 velmi spolehlivé jednotky, tak při představě servisních nákladů jsem si tím nebyl úplně jistej. No a pak jsem měl možnost se svézt auty níže a to mě dost nahlodalo. Tak jsem o tom cca 3 měsíce hledal informace a nakonec se rozhodoval mezi Kiou a Hyundaiem. Velkou roli hrála taky záruka, která je 7 let nebo 150 000 km. Dalším faktorem bylo, že uvnitř se to ovládá a vypadá jako auto a né jako tablet na kolečkách.PetrXC70 píše: 04 lis 2024 15:31 Mě by zajímalo, jak dlouho se Pep rozhodoval a co bylo to hlavní lákadlo.
Furt to beru jako úplně něco jinýho, tak jestli váhal, nebo bylo rozhodnutí rychlí...

Zpátky k jízdám. Za ten den jsem jel s devíti auty. Bohužel jsem nikdy nevěděl, v jaké jsou specifikaci, páč to pánové s klíčky nevěděli. Časově to vycházelo na cca 45 minut, přičemž okruh se skládal částečně z dálnice, částečně z okresky a částečně z města nebo vesnice. Měl něco přes 25 km a dal se během této doby v klidu projet dvakrát. Mezi výměnami aut nebylo moc času, takže u některých aut mám napsáno více, u některých méně. Na konci dne měly vozy stále dost baterie na dojetí. Když jsem jako poslední asi v pět odpoledne vracel Mini, mělo snad kolem 20 %, a to se jezdilo od devíti ráno.
Teď k autům. Jezdil jsem s Lynk & Co 01, Kia EV6, Volvo EX30, Kia EV9, Hyundai Ioniq 5, Hyundai Ioniq 6, NIO ET5, Tesla 3 Highland a Mini Countryman.
Stručný přepis:
Lynk & Co 01
Auto je celkem tiché, podvozek pohodlný a pevný, přechod mezi hybridem a spalovacím motorem je znatelný, ale nerušivý. Dynamika je nic moc. Překvapil mne nepříjemný aerodynamický hluk od zrcátek a špatný přechod mezi rekuperací a brzděním. Materiály v interiéru mi přišly ok, ale některé tvrdé plasty při poklepu dost drnčí. Na infotainment nebylo moc času, ale byl vcelku svižný a přehledný.
Volvo EX30
Přiznám se, že na tohle auto jsem se zaměřil nejvíce a měl i jistá očekávání, která bohužel zůstala nenaplněna. Začnu pozitivy. Je to super svižný, rychlý v přímce a pohledný auto. Brzdy i akcelerátor jsou naladěny dobře. Tím pozitiva asi končí. Promiňte. Auto je živé, ale ve volantu nic necítíte. Avšak to je dneska standard u většiny novych aut. Spotřeba je vyšší, nebo i nad úrovní větších aut. Namátkou Tesla 3, nebo Kia a Ioniqy. Dále bych vytknul příliš tenký věnec volantu a infotainment nereagující na tlačítka na volantu nebo dotyky na displeji. Tvrdé a drnčivé plasty od klik dolů. Od klik nahoru měkčeny plasty, které byly ok. Dále v interiéru byla nepříjemná lepivá loketka, která když se za ní vzalo, tak vrzala. Celkově lesklé plasty působí lacině a interiér mi přijde jako reklama na cost-cutting. Co se týče asistentů, tak asistent jízdního pruhu zasahuje na můj vkus a v porovnání s ostatními až příliš agresivně. Adaptivním tempomat, když se jej po 20. stisku tlačítka povedlo zapnout, na dálnici a na silnici fungoval velmi dobře. Bohužel ve městě při dojíždění na křižovatku jsem musel zasáhnout, jinak by auto najelo do auta vpředu. Páčka blinkrů je ala BMW, bez mechanické či haptické odezvy a působí nekomfortně. Kolikrát jsem blikal když jsem nechtěl. Tohle se mi v BMW nestávalo. Hlavní problém je, že krom DIM zde chybí head-up displej. Při jízdě na mne auto furt řvalo, že se nekoukám na silnici… Ale ono je to těžký, když se všechno nastavuje a zobrazuje na tom blbým středovým displeji. Karta místo klíče působí neprakticky.
Kia EV9 - GT-line 289 kW
Působí jako malý autobus, ale snadno se řídí. Extrémně pohodlná a svižná krabice, spotřeba kolem 22 kWh/100 km. Asistenční systémy jemné, plynulé. Řízení velmi příjemné, neskutečný komfort. Zpracování interiéru na jedničku. Tohle jsem vážně nečekal. ccNC infotainment je ještě lepší než Gen5W v Ioniqu 5, 6 a Kie EV6. Neuvěřitelné ticho v kabině a velmi dobrý audiosystém.
Hyundai Ioniq 6 - 2wd 160 kw
Podvozkově mi přišel podobný k EV6, ale tužší. Interiér mi zas přišel méně kvalitní než v Ioniqu 5, asi to dělaly ty záslepky místo displeje zpětných zrcátek. Dále mne pak překvapilo málo místa nad hlavou vpředu, a to píšu jako průměrně vysoký člověk. Audio Bose je slabší průměr. Velmi nízká spotřeba. Infotainment je stejný jako u KIA EV6 a Ioniqu 5. Čili vcelku svižný, intuitivní a na vše důležité jsou tlačítka.
Hyundai Ioniq 5 - 4wd 239 kW
Velmi prostorný a praktický vůz. Posuvná zadní řada sedaček. Měkčí a houpavější podvozek než Kia EV6, která je více do sportovna. Když vlítnete do zatáčky až moc rychle, tak nedotáčivost lze snadno korigovat ubráním plynu. Lepší audio než v Ioniqu 6 a asi i v EV6. Chybí tlačítka pro ovládání výhřevu a odvětrávání sedaček, která přináší až facelift. Na digitální zpětná zrcátka se dá snadno zvyknout, ale preferuji klasické zpětná zrcátka.
Tesla Model 3 Highland - LR 2WD
Prvně musím říct, že celkové zpracování auta mi přišlo jako velmi dobré. V tomhle se už člověk nemůže Tesle posmívat. Největší zklamání byl Autopilot/adaptivní tempomat, který mimo dálnice nefunguje, často dělá falešné poplachy a fantomové brzdění. Obzvláště na okreskách a ve městě či vesnici. To je tak, když Elon řekne, že radary, lidary a ultrazvukový čidla nejsou potřeba. Řízení bylo na můj vkus až moc tuhé a někdy i příliš citlivé. Nelze upravit sílu rekuperace, která je na můj vkus dost agresivní. Podvozek je kvalitní, zpracování interiéru a audio je velmi dobré. Chybí android auto nebo CarPlay. Karta místo klíče působí neprakticky.
NIO ET5
Nic jsem od toho nečekal. Je to příjemný auto, zpracovaní ok. Jako velký hnidopich bych akorát vystihl chrastící loketní opěrku, a něco mne tlačilo do zad ve středu sedadla. Bederní opěrka to ale nebyla. Jinak pohodlné a velmi svižné auto. Adaptivní tempomat na dálnici pracuje skvěle. Má to LiDAR na střeše a kamery úplně všude. Na infotainment jsem neměl moc času, ale přišel mi vcelku intuitivní a svižný.
Mini Countryman
Hezký design exteriéru a interiéru. Skvělý OLED displej infotainmentu, ale oproti předchozímu infotainmentu (iDrive 6 nebo 7, myslím) mi nepřišel tak intuitivní. Místy je znát, že se šetřilo. Například na výdeších klimatizace.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Příspěvky: 5736
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Tesla tk měla v nastaveni. Pak to schivali nevim haky je stav. Lidem dost chybi možnost zrušit rekuperaci když pustim plyn a udělat režim plachtěni.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 3069
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
EV: Diskuse o elektroautech
asi protože u nás autopilot vůbec není. U nás to používá starou verzi SW a čeká se na rok 2026, kdy Tesla snad dostane schválení od EU. V USA FSD funguje více než dobře. Co se týče toho řízení, tak zkus dvoumotorovou verzi, ty 2WD mají moc lehký předek.Pep píše: 04 lis 2024 16:43
Tesla Model 3 Highland - LR 2WD
Největší zklamání byl Autopilot/adaptivní tempomat, který mimo dálnice nefunguje, často dělá falešné poplachy a fantomové brzdění. Obzvláště na okreskách a ve městě či vesnici. To je tak, když Elon řekne, že radary, lidary a ultrazvukový čidla nejsou potřeba. Řízení bylo na můj vkus až moc tuhé a někdy i příliš citlivé. Nelze upravit sílu rekuperace, která je na můj vkus dost agresivní. Podvozek je kvalitní, zpracování interiéru a audio je velmi dobré. Chybí android auto nebo CarPlay. Karta místo klíče působí neprakticky.
Android auto a Carplay - k čemu? Nikdy jsem si neřekl, že bych to v Tesle potřeboval.
A karta místo klíče? To nikdo nepoužívá, to je jen rezervní řešení. Všichni používají mobil jako klíč.
Přidáno za 8 minut 26 sekund:
plachtění řeším vyřazením do neutrálu ... ale mám starou TMS, kde se to může chovat jinak. Staré TMS mají i jiný typ motorů vepředu než soudobá auta od Tesly. A hlavně mám ještě PRND páčku pod volantem.Warcz píše: 04 lis 2024 17:43 Tesla tk měla v nastaveni. Pak to schivali nevim haky je stav. Lidem dost chybi možnost zrušit rekuperaci když pustim plyn a udělat režim plachtěni.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 444
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
EV: Diskuse o elektroautech
Jo, tohle nastavení ukazoval prodejce každému před jízdou, ale nepamatuji si, že by tam ta rekuperace byla. I přes všechno nastavený na Comfort to furt nebylo ono.Warcz píše: 04 lis 2024 17:43 Tesla tk měla v nastaveni. Pak to schivali nevim haky je stav. Lidem dost chybi možnost zrušit rekuperaci když pustim plyn a udělat režim plachtěni.
[smention u=635]eLzyx[/smention] Ok, v tom případě tedy adaptivní tempomat, nebo jak tomu Tesla říká. Každopádně to nemění nic na tom, že tohle, co tam teď je, bylo vážně tragický, a krom dálnice úplně nepoužitelný. V tomhle i to 13 let starý Volvo, kterým jsem tam přijel bylo o parník lepší. Prostě radar je radar. Jinak moje předchozí zkušenost s kamerovým adaptivním tempomatem byla v Mini F57, a tam to fungovalo bez problému, ale bohužel šel nastavit jen do 140 km/h.
Bohužel dual motor tam tehdy neměli. Ale pokud bude možnost, určitě vyzkouším.
Používám hlavně na Waze, kvůli zácpám, hlídkám apod. Dále pak pro přehrávání bezztrátové hudby ze zařízení.
Byla to předváděčka, takže všichni dostali kartu. Ale v tomhle jsem staromódní a mám radši “klíček”, nežli telefon či kartu.
P.S. Ještě jsem zapomněl na hate na blinkry na volantu. Ani po 6 kruhových objezdech jsem si na to moc nezvykl. A stále mi to přijde na prd.
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Škoda odborář
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-je-to-krize-jako-hrom-rika-sef-odboru-skody-auto-k-deni-v-koncernu-40495420
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-je-to-krize-jako-hrom-rika-sef-odboru-skody-auto-k-deni-v-koncernu-40495420
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12918
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Tenhle vypadá, že má rozum, na rozdíl od toho německýho trotla ve VW, kterej v týhle situaci demonstruje za zvýšení mezd... to si fakt člověk řiká, že tady v tom pupínku na krku chybí buňka až dvě.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5649
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
EV: Diskuse o elektroautech
Teď to bude VW a Škoda, pak další a další, ale pokuty za emise nezrušej. 92Eur za gram? To je přeci hrozný a Čína to sem bude hrnout ve velkym...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé