Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5835
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

ren píše: 31 srp 2024 21:54 Tak napiš mail i těm v těch Běchovicích a pošli jim fotku, za to nic nedáš.
Mail sesmolen, tak se uvidi jak se vymáčknou
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »

Jakube, moc držím palce, ať to dobře dopadne. A nemá proč nedopadnout, je to kardan jako kterýkoliv jiný a oni mají na stránkách, že kardany opravují...

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5835
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Takže asi takto jo. :D

Dobrý den pane Svobodo,

bohužel tento typ kardanu je již neopravitelný.

Přesně z toho důvodu o kterém píšete. Po výměně uložení již kardan nelze svařit.

Co se týče nové hřídele, tak tu opravdu nemáme v nabídce.

Bohužel jsme dosáhli jen na druhovýrobní kusy, které jsme následně stáhli z prodeje z důvodu nekvalitního provedení.

Jedině bych vám doporučila originální kus u Volva.

Je mi líto, že vám nemohu podat příznivější zprávu.

S pozdravem

Barbora Kolocová

ML TUNING, spol. s r.o.

Podnikatelská 539, 190 11 Praha 9 - Běchovice

tel., fax: 267 193 594

mob. +420 602 10 11 11

kardanservis@kardany.cz

www.ml-tuning.cz
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »

No to je v pr.eli, takový pech...

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6198
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od python.p »

Takže kolik? :/
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5835
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak ceníkova cena dle čísla na kardanu je cca 47tis Kč. S cca 25% slevy cca 35tis Kč, ale i tak je to ranec. To samozřejmě nejsem magor, dát tolik peněz za 14let starý auto. Ebay atd. jsou cca od 500€ - 1000€ za použitý. AVdily jetý 6000Kč, D.Patočka nemá.
Nicméně jsem včera ležel pod autem, kontrola oleje v uhlovce zda nevyteklo přes gufero, vše ok. Kontrola vůle v tisicihranu - zde taky bez vůle, jen cca 1° v ozubení což být musí.
Ale jak jsem zkoumal dál místa uložení kardanu pod vozem, tak jsem nalezl stejné ošoupáni jako na držáku i na teplotním štítu.
Takže rozuzlení celého hučení / klepání možná bude jinde než si celou dobu myslím. To popíši až bude zas nějaký kardan namontovaný.
Problém je nicméně opravdu v kardanu protože zadek, Haldex a Diferenciál je již po repasu a nyní nic opravdu neslyším a je ticho v aktuální konfiguraci FWD.
Zde ještě odkaz na zvuk co to vydávalo.
https://youtu.be/lQciHXlMsJw?si=u9BXAMCKJhQfoxkt
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 02 zář 2024 13:09, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5685
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od PetrXC70 »

Ufff... Čekal sem teda míň :(
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »


Tomas78
Offline
Příspěvky: 1827
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Kubo, dobrá detektivka, jsem napjatý, jaké bude rozuzlení, ať se to podaří :thumbup: :)

Grycatko
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 294
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo XC70 D5 151kW AWD 2010
Bydliště: Brno

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Grycatko »

Doufám, že tohle mě nepotká a nebo někdo vymyslí co s tím :D

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5835
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Už přes týden jezdím s FWD a jak se mě už někdo ptal na spotřebu, tak naopak o 0,1L vzrostla.
A probíhá barvení držáků kardanu.
Jo abych se zas nenudil, tak se mi rozlitl window lifter..... :jaj: https://youtu.be/pO4j5yIanqg?si=sjPVQz0OOzutmiga
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Grycatko
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 294
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo XC70 D5 151kW AWD 2010
Bydliště: Brno

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Grycatko »

A nebylo by vhodné nastavit je FWD přes diag dokud to neopravíš?

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5835
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A k čemu? Auto vůbec netuší, že mu něco chybí.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Grycatko
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 294
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo XC70 D5 151kW AWD 2010
Bydliště: Brno

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Grycatko »

No otázkou je jestli nějak jinak nefunguje elektronika a vše kolem když jsi jen FWD... např ta spotřeba...

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5835
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jen to hrabě no, když si nedáš pozor a píše prokluz
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Urvanej »

jj, to pak člověk zjistí, jak moc mu spíná haldex :-D Romulusw by mohl vyprávět, protože u 90tky je to ještě horší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

CouDy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 159
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od CouDy »

https://www.kardanybites.cz/ už několik kardanů mi opravovali kde bylo takhle ložisko, akorát jim to občas trvá
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Macek2 »

kdysi dávno mi repasovali kardan na Scenic RX4 ve firmě KONY Zlín, provozovna Březolupy. Dohodl jsem termín a místního mechanika, přijel jsem k mechanikovi, ten vymontoval kardan a odvezl do KONY. Tři dny jsem dovolenkoval bez kardanu (FWD) v okolí Luhačovic, poté vyzvedl repasovaný kardan (vylepšený o rozebiratelný kříž) a mechoš opět namontoval zpět. Tenkrát (2005?) dobrá práce.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

S.O.B
Offline
Příspěvky: 162
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo XC60

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od S.O.B »

Tak jsem dneska nandal na auto kryt rozvodů.
Při té příležitosti jsem si říkal, že vyměním i řemeny + napínací kladku.
Ale lidi (!!!) ten elastický řemen /ten kratší) tam nemůžu za boha nandat - pokud to nechci brát nějak násílím... Jednou se mi to povedlo nandat, ale bohužel byl křížem - na té sousední řemenici. Má na to někdo nějaký fígl, jak to tam dobře nandat??
20240908_133804.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) S.O.B dne 09 zář 2024 08:02, celkem upraveno 1 x.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14296
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

Na řemen je origo přípravek, ale stačí odšroubovat kompresor (3 šrouby) a pak řemen nasadíš, horší je pak dostat kompresor zpět do trnů a přišroubovat. Pořád je to ale lehčí než to tam cpát na sílu přes řemenici.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »

Tak to jsem měl asi kliku, dával jsem Gates https://dufy.cz/ozubeny-klinovy-remen-gates-3pk628sf?utm_source=eshop_order_email&utm_medium=email&utm_campaign=eshop_order_email&utm_content=order_item
a dal jsem ho rukou bez demontáže čehokoliv, samozřejmě trochu síly bylo třeba, ale nepoškozený řemen běhá dodnes (výměna 2020).

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5835
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

3 drazka je sranda, on ma 5drazku, ta se fakt pere.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od ren »

To je pravda, 5-ti drážka je asi horší. Tady borec to nasadí na přední řemenici, potom tlačí a točí, dokud není řemen kde má být. Otázka, jak velkou radost z toho žebra mají...

https://youtu.be/imv1uc8ocWQ?t=236

Na ruském fóru ještě doporučují hodně povolit přední dva šrouby kompresoru a zadní vyndat úplně.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14296
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

No a já si kompresor odšroubuju úplně, nasadím řemen, pak si chytím zadní šroub kompresoru tak, aby se to chytlo za středící trn a pak pomocí velkého šroubováku nasadím kompresor na přední trn. A pak už stačí všechny šrouby dotáhnout. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1827
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Chlapi, pěkná diskuse, taky jsem se s tím pěkně vycukal, já si tyhle tipy uložím :D Kuba mi poradil povolit kompresor, což hodně pomohlo. Pak jsem to tam nastrkal při postupném otáčení po jednotlivých žebrech. Řemen v pohodě, nicméně každý tip se hodí pro příště :D

EDIT: to si vzpomínám, že jsem vlastně nasadil řemen s povoleným kompresorem a jásal. Jenže nešel posunout kompresor přes ten středící trn. Tak jsem nechal ten zadní venku a ty přední povolené a nasoukal to tam drážku po drážce. Řemenu fakt nic nebylo. Snad jsem to napsal správně. Každopádně ho vyměním ASI příště až po 60 000 km, byl úplně v pohodě, nebo? Ke klima, ten velký po 30 000 km + kladka 60 000 km.

Přidáno za 26 minut 53 sekund:
A já se konečně dokopal vyměnit tyčku na stabilizátoru. To by nebylo o sobě až tak zajímavý, kdyby to nemělo takový vliv na chování auta. I moje manželka sama od sebe hlásila, že ji přijde, že se auto méně "klinká", hmm :D
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé