Palivové cerpadlo

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5796
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Palivové cerpadlo

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak zkus jeste zmerit odpor mezi spinacimi kontakty pokud to ma byt sepnute. Idealni stav by se mel blizit 0 ohm.
Pokud jsou puvodni, tak vcelku tipuji, ze kontakty budou jiz znacne opálené/zoxidovane a jednou muzou fungovat a 5x treba nee
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Děkuji, zítra to vyzkouším. Ale mohlo by toto poškodit čerpadlo? Proč se nove čerpadlo nechtělo po týdnu rozjet, když jsem ho zkoušel přes baterku kablikama?To mi nejde do hlavy. Co muze poškozovat to čerpadlo? Nakonec se rozjelo,když jsem propojil dvakrat kabely opačně...zavrčelo.. Pak jsem už zkoušel správně kabely a také se rozjelo a dokonce jsem nastartoval. Ale bojím se to napojit na ten kabel co je v autě, abych ho nezničil. Chtěl bych zjistit příčinu. Proto se ptám tady,jestli by někdo poradil nebo jestli se nesetkal s něčím podobným? Může třeba zkrat zničit čerpadlo? Kdyby byl poškozený nějaký drat, co k němu vede dozadu do nádrže?

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Ještě mě napadl regulator tlaku paliva, ale ten je tam několik let nový. Jak ho lze otestovat na 960(S90)?
Myslíte,že ten by mohl likvidovat cerpadlo,kdyby správně nefungoval? Třeba když přepne auto na LPG a cerpadlo benzinu jede pořád a regulator nefunguje správně?

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3308
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Palivové cerpadlo

Příspěvek od Vapik »

Můj názor je ten že ti čerpadlo prostě vyschne a zatvrdne pokud by jsi měl v nádrži tolik benzinu, ze bude ponořené tělo čerpadla tak bude vše v pořádku. Při tak krátkém provozu to čerpadlo nezabije ani případne přebijeni ani vadný regulator tlaku.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Děkuji, takže tam naliju ještě 20 litrů benzínu, aby bylo ponořené úplně celé. Každopádně odhaduji,že tam takových 10 litrů paliva minimálně už je. Ale je pravda,že není ponořené celé tělo čerpadla, asi jen tak do půlky...

Přidáno za 27 minut 46 sekund:
Vapik píše: 14 srp 2024 09:49 Můj názor je ten že ti čerpadlo prostě vyschne a zatvrdne pokud by jsi měl v nádrži tolik benzinu, ze bude ponořené tělo čerpadla tak bude vše v pořádku. Při tak krátkém provozu to čerpadlo nezabije ani případne přebijeni ani vadný regulator tlaku.
Po každé výměně čerpadla jel motor tak 10 - 15 minut... a to se ještě v průběhu přepnul na LPG.. Zkoušel jsem přepínat benzin/plyn/benzin i v průběhu... Pak jsem akorát přeparkoval a pak více než týden zase auto stálo a nejezdilo se s ním... Každopádně chápu, že by se nemělo jezdit na výpary, což jsem nikdy ani nedělal. Každopádně doliju tam dost a uvidím. Doufám, že už nebudu muset potřetí lézt do nádrže.. Mám to tedy risknout, napojit čerpadlo a relé zpátky, dolit třeba těch 20 litrů benzínu a vyzkoušet? Pak nechat stát a po týdnu zase zkusit? Bojím se někam jet, abych nezůstal viset někde. Je to automat, na laně neodtáhneš... A odtahovka víme co stojí...

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3308
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Palivové cerpadlo

Příspěvek od Vapik »

Já bych to zapojil nalil benzin a nechal tak. Pokud se bojíš, že nenastartuješ, tak si najdi jak nastavit LPG na start přímo na plyn. LPG to má pro nouzové startování a nastavuje se to mačkáním čudlíku.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tuto funkci pro nouzové startování jen na LPG tam bohužel nemám. Bylo to na jednom kombíku 940tce B200F, kde byl ještě podtlakový systém LPG, ale ten šel z auta pryč.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3308
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Palivové cerpadlo

Příspěvek od Vapik »

To bych se moc divil, když by jsi to tam neměl. Umí to prakticky všechny sekvenční systémy.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak je tam sekvenční systém Tartarini z roku 2006 a vůbec jsem netušil, že by to něco takového umělo..

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak jsem dolel 20 litru benzínu bez bioslozky s VIF aditivem a zapojil jsem to. Obě relé jsem testoval a jsou v pořádku. Nastartoval jsem,nechal zahřát, přepnul na LPG a pak zase na benzín... Vše funguje, akorát mi přestala ukazovat ručička palivomeru a porad svítí rezerva. No už do té nádrže nepolezu. Zkoušel jsemjeste po půl hodině dvakrát nastartovat a chytlo to hned. Uvidím zase zítra. Že by to způsobily ty horká,že by to čerpadlo vyschlo a nechtělo se točit,když nebylo celé ponořené, ale jen spodek čerpadla? Tož nevím.. Toto by nemělo dělat nové čerpadlo, když je v nádrži asi 10 litru paliva. Každopádně se budu snažit udržovat aspoň čtvrtku nadrze v tom. Ještě uvidím, co bude zítra.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Takže dnes ráno jsem zkoušel nastartovat a vozidlo chytlo hned.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3308
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Palivové cerpadlo

Příspěvek od Vapik »

Drz čerpadlo pod hladinou a budeš v pohodě, hlavně když auto spíš stojí než jezdí. To čerpadlo se benzinem i chladí a když tam máš málo benzinu tak se zahřeje a jak zhasneš motor vlastní teplo čerpadla odpaří benzin a pak to muže zlobit. Hladinový snímač bude nejspíš zaseklý ze stejného důvodu, jdi se svézt někde do zatáček a pokud to je tím chytne se.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Zkusil jsem dneska drátkem spojit dva kontakty, které vedou do přístrojovky pro ukazatel stavu paliva. Ručička ukázala plnou, i když poprvé ne. Podruhé už ano, a občas sebou cukala.
Prostříkal jsem kontaktním sprejem oba konektory a ještě jsem zkusil změřit odpor těch dvou šedých drátů, co jdou od čerpadla z nádrže. Několik pokusů a nic, ale asi jsem blbě přiložil
tu tyčinku ke kontaktu. Pak už se to povedlo a ukazovalo to kolem 1550 ohmů plus mínus. Zkusil jsem to ještě jednou a podobná hodnota. Auto mám teď na nájezdech zadními koly, tak
je čumákem z kopce. Nakonec jsem tedy spojil konektor a ručička ukazuje, i když se trochu občas zatřepala. Uvidíme, ale aspoň jsem se někam posunul. Jinak každopádně děkuji za rady.

kolemjdouci
Offline
Příspěvky: 675
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 745 kostka
Bydliště: Pha skoro

Palivové cerpadlo

Příspěvek od kolemjdouci »

Na mě to skoro dělá dojem, že si čerpadlo cucne bordel z nádrže a zasekne se. Při přepolování to vyplivne a takhle pořád dokola. Je to možný? Jestli to dlouho stálo, tak vyčištění nádrže není od věci, myslím.
_________________
škatule hejbej se

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Právě,že jsem si svitil baterkou na misku, kde je čerpadlo a neviděl js tam bordel. Navíc to má sítko a i to předchozí čerpadlo,co tam bylo nové, mělo sítko čisté a neucpane bordelem

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivové cerpadlo

Příspěvek od Urvanej »

Tohle je klasická choroba aut na LPG, prostě se tam ten starej benzín točí furt dokola, ještě ho tam bejvá málo, takže čerpadlo občas cucne vzduch a ono se to nasčítá...
Nicméně to nevysvětluje, proč občas naběhne a občas ne. Bych čuchal problém někde v elektrice. Zkus proměřit napětí na konektoru čerpadla, když nenajede.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak dnes zase po dvou týdnech jdu nastartovat a nic. V nádrži je tak 30 litrů benzínu bez bioslozky a s aditivem VIF. Teď se mi ani nepodařilo rozchodit čerpadlo přes baterku a kabliky... Už mi asi došla trpělivost s tím autem.

Přidáno za 14 minut 12 sekund:
Urvanej píše: 15 srp 2024 16:26 Tohle je klasická choroba aut na LPG, prostě se tam ten starej benzín točí furt dokola, ještě ho tam bejvá málo, takže čerpadlo občas cucne vzduch a ono se to nasčítá...
Nicméně to nevysvětluje, proč občas naběhne a občas ne. Bych čuchal problém někde v elektrice. Zkus proměřit napětí na konektoru čerpadla, když nenajede.
Děkuji za radu. Takže mám rozpojit konektor čerpadla a pak otočit klíček a pak jít dozadu a změřit napětí na konektoru? Nebo jak přesně jsi to myslel?
Akorát to vypadá, že čerpadlo zase odešlo, když ani přes baterku a kábliky se nerozchodilo... Ale proč? Šak dva týdny auto nejezdilo..

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Zrovna toto vozidlo má nevýhodu, že tady je pouze jedno palivové čerpadlo v nádrži. Venku pod podlahou (pod řidičem) u palivového filtru žádné čerpadlo další není. Nechápu, proč to neudělali stejně jak na starších modelech - se 2 čerpadly.
Napadlo mě, co by obnášela úprava - dodatečná montáž druhého pomocného čerpadla?

Toto já na 90 nemám:
https://rrr.lt/en/used-part/scn2606-volvo-960-fuel-injection-high-pressure-pump?source=google&medium=cpc&gclid=Cj0KCQjw28W2BhC7ARIsAPerrcKOVhHzcCFMU80m6p_aXcYezn-ictsul2eRLvJ3zxIMSh7gGfwbmboaAkdcEALw_wcB&campaign_id=20529740117&ad_group_id=&extension_id=&target_id=&interest_location=&physical_locaton=1003744&matchtype=&network=x&device=c&devicemodel=&creative=&keyword=&placement=&target=&adtype=pla&merchant_id=771473077&product_channel=online&product_id=scn2606&product_country=ZZ&product_language=en&gad_source=1

Mám tam i jiný typ palivového filtru, kde se jen ty hadičky nacvaknou...

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Jak se jednou naštvu, tak zavolám do Tlumačov,aby si to odvezli a sešrotovali. Toto už není na moje nervy. A to jsem to auto chválil celou dobu,že to je nejspolehlivější auto,co jsem kdy měl. Nikdy žádná porucha 19 let. Bohužel mě zradilo.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Palivové cerpadlo

Příspěvek od raolsa »

Hele, tohle není normální závada. Není možný, aby byly dvě nový čerpadla vadný. Ta pravděpodobnost je strašně nízká. Tam bude nějaký jiný problém.
Jak je na tom kabeláž od víčka nádrže do čerpadla?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Na kabely jsem se díval a nevypadalo to nikde poškozené.
Asi půjdu ještě objednat celé to zařízení včetně plováku origonal nové. Akorát mi to přijde docela drahá položka. Pořád kupuju nové dily a zatím to stojí jen peníze a stejně se to pokazí. A navíc mám poradne dojebane ruky vždycky z této operace a tolik nadávek neřeknu ani za rok,co při tomto.

23.000,- Kč to stoji:
https://daleynumber1deals.com/products/95-97-volvo-960-97-98-volvo-s90-v90-fuel-pump-w-sending-unit-9142959-116

Tady je levnější, ale zase číslo nesedí:
https://www.autoonderdeel.be/en/car-parts/fuel-system-petrol/fuel-tank/product/1350627/en-volvo-sender-unit-fuel-tank-740-4doors-only-volvo-part-no-3507493

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Palivové cerpadlo

Příspěvek od python.p »

To jsou ty spolehlivé a rentabilní staré auta, které mají provoz za pár peněz, a mají zůstatkovou hodnotu? :)

Nicméně k tématu, než budeš objednávat celý drahý tentononc, máš už proměřené ty kabely? A relátka všechny nový? To že kabel vypadá hezky, neznamená, že nebude někdě šviclej a může jít třeba zkrat na kostru a usmaží to čerpadlo...

Pokud se ti spálilo čerpadlo, tak to bude spíš problém v eletrice a nebo suché nádrži jak píšou kluci. Nicméně jak píše Radek, podle mě je fakt nepravděpodobný aby tak odešli ty čerpadla, já co jsem čistil starý čerpadla tak dali běh cca 5 minut na "sucho" celkem na klid. Takže spíš problém jinde.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Palivové cerpadlo

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Potřeboval bych nekde najit návod,jak mám postupovat a co přesně změřit. Elektrice nerozumím a na internetu asi take neumim vyhledat to,co bych presne potřeboval. Relé jsem přehodil s druhým stejným,ale fungovalo normálně. Nové jsem nekupoval. Stejně když budu chtít změřit, kolik ide voltů do čerpadla, tak jak otočím klíček a než dojdu dozadu, tak to už nemusí ukazovat nic,protože to čerpadlo jede pořád až po nastartování.

Přidáno za 4 minuty 34 sekund:
python.p píše: 01 zář 2024 07:05 To jsou ty spolehlivé a rentabilní staré auta, které mají provoz za pár peněz, a mají zůstatkovou hodnotu? :)

Nicméně k tématu, než budeš objednávat celý drahý tentononc, máš už proměřené ty kabely? A relátka všechny nový? To že kabel vypadá hezky, neznamená, že nebude někdě šviclej a může jít třeba zkrat na kostru a usmaží to čerpadlo...

Pokud se ti spálilo čerpadlo, tak to bude spíš problém v eletrice a nebo suché nádrži jak píšou kluci. Nicméně jak píše Radek, podle mě je fakt nepravděpodobný aby tak odešli ty čerpadla, já co jsem čistil starý čerpadla tak dali běh cca 5 minut na "sucho" celkem na klid. Takže spíš problém jinde.
Jak jsem již uvedl,tak auto vždy sloužilo bez problémů, problém se objevil až po 19 letech po delší odstavce vozidla. Chci ho prodat a taky ještě 940tku v automatu s motorem B234F. Tak jsem ho chtěl projezdit a umyt, ale už se s tím otravuju hodně dlouho a STK v půlce října končí a trpělivost mi také dochází. Ale díval jsem se na německý internet a cenově se stále pohybují docela vysoko tato vozidla, dokonce jsou dražší než novější modely. Navíc z tohoto auta mám rád ten motor, který má 132 kW a narozdil od verze 150kw táhne pěkně od spodu a převodovka je zde AW30-40 a také bez problémů funguje. Ma to taky samosvorny diferenciál,coz jsem často ocenil hlavne v zimě. Vsude jsem vyjel. Tempomat,klimatizace, vse funguje. Olej jsem v převodovce i motoru měnil pravidelně včetně filtru. Bohužel už mám 8 aut a nemám na to čas a prostor už také ne.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Palivové cerpadlo

Příspěvek od python.p »

Však já to nemyslím zle, jen takovej rejpanec, pardon. :)

Tak to prodej takhle, ano snižuje to cenu, ale... třeba ta devítka, kurnik to je sen. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé