FrantaB-945 D24TIC představení a logbook
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 955
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
FrantaB-945 D24TIC představení a logbook
Jaké jsi na konec dal kladky?
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvky: 768
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
FrantaB-945 D24TIC představení a logbook
Ukázalo se, že to co jsem na napínací kladce považoval za pogumovaný kov je plastový běhoun, na pohled a rozměry stejný jako na nové. Původní kladka Made in Canada, SKF ložisko. Nová Made in Poland, SKF ložisko, SWAG 30 03 0064.
Vodící kladka-nová SKF VKM21045, INA jsem nikde nenašel (nebo jsem hledal blbě, což trochu pochybuji).
Řemen Continental CONTITECH CT758.
Řemen náhonu pumpy mě ještě čeká, neměl jsem aretační kolíky a ani nervy, které mi teď užírá něco jiného.
Jinak:
Nové rozvody jsou poznat na hlučnosti, jsem fakt zvědavý co udělá nový řemen na pumpu, který je za současného stavu rozhodně volnější než by se slušelo.
A zbavit se bublin v chladícím systému etalonu není úplně sranda, i když se nalévá na etapy a dolní (=na bloku dolní) hadice topení a hadice vytápění termočlánku se použijí jako odfuky a nasadí zpátky "mokré". Prvních 100 km se určitě vyplatí netočit ho ani ke 3k a zastavovat, ručně odfukovat nádržku chlazení a dolívat a dolívat.
8 let celoročního provozu na 5W-40 u turba které má za sebou 300k znamenalo možnost vylít asi 2 ml oleje z inercooleru, který jsem těch 8 let nepropláchl ani jednou.
Vodící kladka-nová SKF VKM21045, INA jsem nikde nenašel (nebo jsem hledal blbě, což trochu pochybuji).
Řemen Continental CONTITECH CT758.
Řemen náhonu pumpy mě ještě čeká, neměl jsem aretační kolíky a ani nervy, které mi teď užírá něco jiného.
Jinak:
Nové rozvody jsou poznat na hlučnosti, jsem fakt zvědavý co udělá nový řemen na pumpu, který je za současného stavu rozhodně volnější než by se slušelo.
A zbavit se bublin v chladícím systému etalonu není úplně sranda, i když se nalévá na etapy a dolní (=na bloku dolní) hadice topení a hadice vytápění termočlánku se použijí jako odfuky a nasadí zpátky "mokré". Prvních 100 km se určitě vyplatí netočit ho ani ke 3k a zastavovat, ručně odfukovat nádržku chlazení a dolívat a dolívat.
8 let celoročního provozu na 5W-40 u turba které má za sebou 300k znamenalo možnost vylít asi 2 ml oleje z inercooleru, který jsem těch 8 let nepropláchl ani jednou.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 545
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: A(r)s(ch)
- Vůz: V70 II
FrantaB-945 D24TIC představení a logbook
Tak to turbo me dostalo. Je fakt, ze o kvalite pouzivaneho oleje muzu hluboce diskutovat s puvodnim majitelem, ale mam na tachometru 26xk a to turbo ten olej tlaci kudy jen jde..
Pekna prace
)
Pekna prace

-
Offline
- Příspěvky: 768
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
FrantaB-945 D24TIC představení a logbook
C3: Díky. Doteď jsem dělal rozvody jen na benzínech a spíš menších. A bez zvěrstva jako ten centrální šroub na řemenici, který dokáže rozplakat i zkušené matadory
Pověsti jsou takové, že když se použije šroub "jenom" 10.8, tak se po utažení vytahuje delší o zhruba 0,4x mm (M18x1,5 l=75). Proto se nesmí používat 2x.
Turbo: no, když si vezmu co jsem vylil po proplachu naftou a benzínem, tak tam toho oleje bylo možná 5 ml... A každopádně upatlané trubky a hadice sání, ale nic že by někde něco teklo a bobtnala guma. Ale řekl bych, že do dalšího objezdu zeměkoule už mne repas středu čeká, aspoň preventivně
Njn, původní majitel nebyl pako a já s tím taky jezdím jak s parní lokomotivou-ohřát, nechat zchladit před chcípnutím, občasný higwayrun končit tak, aby se všechno dochladilo na "okreskové" teploty na sjezdu...
EDIT: Kecám. 9 let, na pár dní přesně

Pověsti jsou takové, že když se použije šroub "jenom" 10.8, tak se po utažení vytahuje delší o zhruba 0,4x mm (M18x1,5 l=75). Proto se nesmí používat 2x.
Turbo: no, když si vezmu co jsem vylil po proplachu naftou a benzínem, tak tam toho oleje bylo možná 5 ml... A každopádně upatlané trubky a hadice sání, ale nic že by někde něco teklo a bobtnala guma. Ale řekl bych, že do dalšího objezdu zeměkoule už mne repas středu čeká, aspoň preventivně

Njn, původní majitel nebyl pako a já s tím taky jezdím jak s parní lokomotivou-ohřát, nechat zchladit před chcípnutím, občasný higwayrun končit tak, aby se všechno dochladilo na "okreskové" teploty na sjezdu...
EDIT: Kecám. 9 let, na pár dní přesně

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
-
Offline
- Příspěvky: 768
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
FrantaB-945 D24TIC představení a logbook
Anabáze s najednou bez varování kopajícím řízením a pěnou do kafe v nádržce oleje serva minulý týden vyřešena a otestována.
Co se stalo: před čtyřmi lety mi nějaký hlodavec ochutnal řemeny k alternátoru a servu. Ten alternátorový se rozletěl na nitě na dálnici. A namotaného kusu nitě jsem si nevšiml pod řemenicí pumpy serva. Takže se tam hezky napekla, nebo možná napáchala škody už v momentě, kdy se řemen rozletěl.
Každopádně:
Z ničeho nic mi nejdřív v levé zatáčce, pak v obou (nedejbože při brždění) začalo kopat řízení. Pak při každém prudším pohybu volantem. Asi jako by byly povolené všechny šrouby na kolech (nebyly, to byla první věc kterou jsem obešel). Zpěněný olej se dral z nádržky a oblil celý podběh.
Zlepšilo se to, když jsem zpod řemenice vyrval (=povytáhl háčkem z drátu, přeštípl a rozerval) krycí plech ložiska pumpy. Doplácal jsem se ještě asi 70 km domů. Po sundání pumpy zřejmé, že se rozletěla i klec ložiska, radiální vakl je asi milimetr.
Nová pumpa Skandix, proplach, nový olej. Na dně nádržky při vytírání do sucha žádný šlem a jen mírné ušpinění bílého ubrousku. Po týdnu odstátí vypuštěného a proplachového oleje žádný zbytek čehosi, ani vyseparovaná vrstvička bordelu-bud ještě sledovat a zase nahodím magnet do nádržky.
Rozdíl je především v tom, že origo má ocelolitinové tělo, náhrada hliníkové. Takž nepočítejte s tím, že by náhrada v případě problému vydržela to, co vydrželo origo (v mém případě 280 km opatrné jízdy s ložiskem bez klece...).
Fotky přidám, až je stáhnu.
Podrobnější popisek ve vláknu "Servo 940" v subfóru oprav 700/900
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1079510#p1079510
Co se stalo: před čtyřmi lety mi nějaký hlodavec ochutnal řemeny k alternátoru a servu. Ten alternátorový se rozletěl na nitě na dálnici. A namotaného kusu nitě jsem si nevšiml pod řemenicí pumpy serva. Takže se tam hezky napekla, nebo možná napáchala škody už v momentě, kdy se řemen rozletěl.
Každopádně:
Z ničeho nic mi nejdřív v levé zatáčce, pak v obou (nedejbože při brždění) začalo kopat řízení. Pak při každém prudším pohybu volantem. Asi jako by byly povolené všechny šrouby na kolech (nebyly, to byla první věc kterou jsem obešel). Zpěněný olej se dral z nádržky a oblil celý podběh.
Zlepšilo se to, když jsem zpod řemenice vyrval (=povytáhl háčkem z drátu, přeštípl a rozerval) krycí plech ložiska pumpy. Doplácal jsem se ještě asi 70 km domů. Po sundání pumpy zřejmé, že se rozletěla i klec ložiska, radiální vakl je asi milimetr.
Nová pumpa Skandix, proplach, nový olej. Na dně nádržky při vytírání do sucha žádný šlem a jen mírné ušpinění bílého ubrousku. Po týdnu odstátí vypuštěného a proplachového oleje žádný zbytek čehosi, ani vyseparovaná vrstvička bordelu-bud ještě sledovat a zase nahodím magnet do nádržky.
Rozdíl je především v tom, že origo má ocelolitinové tělo, náhrada hliníkové. Takž nepočítejte s tím, že by náhrada v případě problému vydržela to, co vydrželo origo (v mém případě 280 km opatrné jízdy s ložiskem bez klece...).
Fotky přidám, až je stáhnu.
Podrobnější popisek ve vláknu "Servo 940" v subfóru oprav 700/900
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1079510#p1079510
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé