EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1259
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
EV: Diskuse o elektroautech
Nj. Taky bych zatím nechtěl EV jako druhý+ majitel...
https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/u-elektromobilu-si-kola-sami-nemente-riskujete-tim-poskozeni-baterie
https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/u-elektromobilu-si-kola-sami-nemente-riskujete-tim-poskozeni-baterie
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5056
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
EV: Diskuse o elektroautech
Tohle mne zrovna neodradilo.
-
Offline
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
EV: Diskuse o elektroautech
OT: U nás se to překládá jako "udržitelnost", což působí nenápadně. Ale je to ESG (Environmental, Social, & Governance)
EDIT: tím jsem nechtěl v žádném případě poučovat, jen že jsem kdysi taky pátral po tom, odkud se tohle slovo vzalo. A pak jsem zjistil, že to je odvozeno od této mezinárodní zkratky. A pak mi došlo, co se pod tím skrývá, tak jsem se jen chtěl podělit, protože to leccos vysvětluje
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
EV: Diskuse o elektroautech
To je zas clickbait... pokud je člověk lempl, tak si zničí i obyčejný auto...labanos píše: ↑30 bře 2024 07:35 Nj. Taky bych zatím nechtěl EV jako druhý+ majitel...
https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/u-elektromobilu-si-kola-sami-nemente-riskujete-tim-poskozeni-baterie
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1259
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
EV: Diskuse o elektroautech
Ano. Na druhou stranu jsem vyděl málo aut, které byly v minulosti vždy správně zvedané. Ale můj koment se netýkal pouze zvedání. Nechat si vyměnit v záruce motor asi nevadí, ale platit jako druhý majitel celý motor, protože tam třeba odejde jenom jeden komponent.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
EV: Diskuse o elektroautech
Tak to je jak u spalováku... Kde v autorizáku ti vymění jen ložisko na klice třeba? Většina ti bude chtít dát celej novej motor... A třeba osobně bych klidně koupil Hnujdaje s mrtvým motorem na hlavním ložisku. Páč bych si to za víkend opravil.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 5275
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Pobavilo mě to nastavení co tam je. Zvuk, Kopání, omezovače otáček, ostrá rekuperace.
https://garaz.tv/player/o3c4tvWRyrAXJZzTd3mg?type=VIDEO
https://garaz.tv/player/o3c4tvWRyrAXJZzTd3mg?type=VIDEO
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 926
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
EV: Diskuse o elektroautech
Za mě hovadina podobná vegetariánskému hamburgru či řízku, kde se recepty předhánějí ve zdůrazňování chuti téměř shodné s masem.
Nechápu tyhle trendy se něčeho zříkat a pak mít náhradu, zoufale se snažící co nejvíc připodobnit té věci, které jsem se zřekl.
Nechápu tyhle trendy se něčeho zříkat a pak mít náhradu, zoufale se snažící co nejvíc připodobnit té věci, které jsem se zřekl.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
EV: Diskuse o elektroautech
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
EV: Diskuse o elektroautech
Vidíš to, já maso žeru co nejméně a spíš vyjímečně a proč bych si nemohl dát hambáč co chutná jak z masa, ale není z masa? Takže je zdravější a maso není dovezené přes půl světa. A třeba taková obilovinová sekaná, vypadá jak sekaná, chutná jak sekaná, takže tomu budeme říkat jinak, protože není z masa a sekaná přeci musí být z masa ! Tyhle "náhražky" jsou převážně pro lidi co to jedou moderně, instagramově, bla bla bla. Většina vegetariánu si prostě vaří svoje jídla a tyhle ty zpracovaný potraviny téměř nebere. Já si je dam jednou za čas, když mám chuť na "prasárničku"
Zítra mám na oběd náhražku chorizo hamburger a už teď se moc těším a garantuju ti, že když ho udělám na ohni a zavážu ti oči, tak si pochutnáš a ještě se budeš olizovat. Je tam trošku jiná barva, takže proto zavázat oči, aby to člověk nemusel nějak maskovat.
Přidáno za 2 minuty 33 sekund:
Autoforum, zdroj placenej, kvalitní novinářkáská práce...
Našel jsem jeden výpadek v Amstrdamu a pokuty za nabíjení nejsou za nabíjení, ale za blokování nabíječek. A chtějí omezit nabíjení přes špičky... Žádné výhružné dopisy, žádné výpadky energie v celém státě na několik hodin... Víc tomu věnovat nebudu.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 926
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
EV: Diskuse o elektroautech
Samozřejmě, taky si klidně můžeš koupit elektromobil, co řve jako závodnička, „řadí" jako závodnička a simuluje neduhy pohonu spalovacím motorem. Nikdo ti to nezakazuje, stejně jako mne nezakazuje říct, že je to prostě divný.
Maso - kdo chce, může mít klidně kvalitní maso pomalu z vlastního okresu a nemyslím teď krajní možnost chovat ho doma. Možnosti dnes jsou, jen si to chce připlatit a případně nemít maso takřka obden. Já si taky jezdím dvakrát ročně na Vysočinu pro hovězí, které je celý život na pastvině a chlív snad ani nevidělo. Jen má prostě jinou cenu, za kterou nelze mít maso 4x do týdně, to je celé. Mí předci měli zásadu „maso je ve čtvrtek a v neděli" a dožili se úctyhodného věku. Tohoto se snažím držet a přijde mi to rozumné.
A co se týče jídla, pár „nemasových" známých a že by mi tyhle specialitky chutnaly, to moc říct nemůžu. Nekritizuju to jen proto, že teď je to zrovna in.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Příspěvky: 1652
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
- Zabanován: until 11 srp 2024 02:00
EV: Diskuse o elektroautech
Já náhražky za maso chápu a nic proti tomu. Pokud někdo má rád chuť masa, ale vadí mu velkochov a utrpení zvířat, dá si náhražku. V čem je problém? Pro tyhle lidi to je. Já třeba nezabiju ani kapra, ale maso žeru pokrytecky denně, chci to změnit. Ale vůle chybí.
K tématu. Zatímco u spalováku ti i ten autorizák vymění ložisko na klice, tak u elektra nikoli, jelikož útroby třeba On board chargeru, nebo tepelného čerpadla v katalogu dílu samostatně jednoduše nejsou, jelikož je to všechno zaplombované podobně jako sestavený koupený PC, většinou od výrobce dílu, riziko chyby a následného fatálního selhání je prostě dost vysoké a automobilka to nechce mít na krku. Samotná oprava by asi možná byla, ale když někomu kvůli vadě komponentu, nebo špatné opravě chytne barák tak už se do toho nikomu moc nechce. Zkrátka levné opravy EV jsou ještě roky vzdalené a bůh ví jestli se to změní.
K tématu. Zatímco u spalováku ti i ten autorizák vymění ložisko na klice, tak u elektra nikoli, jelikož útroby třeba On board chargeru, nebo tepelného čerpadla v katalogu dílu samostatně jednoduše nejsou, jelikož je to všechno zaplombované podobně jako sestavený koupený PC, většinou od výrobce dílu, riziko chyby a následného fatálního selhání je prostě dost vysoké a automobilka to nechce mít na krku. Samotná oprava by asi možná byla, ale když někomu kvůli vadě komponentu, nebo špatné opravě chytne barák tak už se do toho nikomu moc nechce. Zkrátka levné opravy EV jsou ještě roky vzdalené a bůh ví jestli se to změní.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvky: 5275
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
čekal jsem že to vzbudí vášnivou diskuzi. Přijde mi fakt na palici aby elektroauto kopalo při "přeřazení" Koukal jsem na to v práci s otevřenou pusou.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1652
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
- Zabanován: until 11 srp 2024 02:00
EV: Diskuse o elektroautech
Mě taky, ale vzhledem k tomu, jaký druh zákazníkú si většinou EV kupujou tak mě to neudivuje, když se za klady považuje například to, že ovládací prvky směřují "od" řidiče jak to tady bylo kladně hodnoceno v recenzi na i3. Trošku pozéřina, no.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
EV: Diskuse o elektroautech
je to na palici - zkrátka a jednoduše - EV je a bude pouze atrapa normálního auta a tyhle pozérské opičárny to pouze dokazují.
Pro 99% populace je to nepoužitelné.
Já osobně by jsem to nechtěl ani zadarmo.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
EV: Diskuse o elektroautech
A já si myslim že je to super. O něco podobného se už nějakou dobu snažil Haydon Paddon se svou Kona EV závodničkou, tak snad se aspoň trochu inspirovali.Warcz píše: ↑02 dub 2024 12:33 Pobavilo mě to nastavení co tam je. Zvuk, Kopání, omezovače otáček, ostrá rekuperace.
https://garaz.tv/player/o3c4tvWRyrAXJZzTd3mg?type=VIDEO
Obecně Nkový Hyundai jsou až překvapivě dobrý sportovní auta.
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
Offline
- Příspěvky: 1652
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
- Zabanován: until 11 srp 2024 02:00
EV: Diskuse o elektroautech
Jo, věřím tomu, že elektro může být překvapivě dobré sportovní auto. Proto by se o nich nemělo tvrdit, že jsou to skvělé všestranné daily cars, jako náhrada za spalovák jenž je nutné dotovat.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvky: 1259
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
EV: Diskuse o elektroautech
Já myslím, že kdo potřebuje, tak si pořídí auto. Kdo chce, tak ať EV (ale za svoje, bez dotací). To je jenom dobře, čím víc jich bude, tím lépe, protože zlevní, a budou se řešit náhradní díly.
Dost mě ale štvou lidi, co si ráno nastartují před barákem svojí trosku a jdou si udělat kafíčko, nebo to nechají nastartované na ulici a jdou si něco vyřídít. A tohle by přestalo s EV. Celkově mi na spalovákách vadí smrad, startování studeného motoru kvůli popojíždění, litry vyjetého oleje. CO2 mě nějak nezajímá, beru to jenom jako ukazatel účinnosti. Vadí mi škodlivé emise pod nosem.
Moje další nebo přesdalší auto bude EV (máme dvě auta). Co mě ale odrazuje je cena, nechtěl bych být druhý majitel, takže cena nového vozu. Potom opravy, zvykl jsem si všechno dělat sám, nespoléhat na nějaké servisy, které mi akorát žerou čas a peníze. Jezdím přezouvat gumy a na klimu a s EV bych toho musel outsourcovat mnohem více. Číňan mě vůbec neláká - pracovní zkušenost, takže vím jak fungují, jejich styl dvojí kvality, kvalita čase (směrem dolů) a nějaká podpora (díly, aktualizace, zanikající značky, tutlání problémů atd.). Pro číňana dát něco na papír není žádný problém, problém je dostat od něho dostat, to co deklaroval za rok, dva, tři... U auta třeba za 10+ let.
Ale jinak, kdybych si teď mohl koupit bezpečnou EV ojetinu do 300K (normální auto, žádný leaf apod), která bude mít nájezd kolem 300km v zimě, tak do toho klidně jdu.
Dost mě ale štvou lidi, co si ráno nastartují před barákem svojí trosku a jdou si udělat kafíčko, nebo to nechají nastartované na ulici a jdou si něco vyřídít. A tohle by přestalo s EV. Celkově mi na spalovákách vadí smrad, startování studeného motoru kvůli popojíždění, litry vyjetého oleje. CO2 mě nějak nezajímá, beru to jenom jako ukazatel účinnosti. Vadí mi škodlivé emise pod nosem.
Moje další nebo přesdalší auto bude EV (máme dvě auta). Co mě ale odrazuje je cena, nechtěl bych být druhý majitel, takže cena nového vozu. Potom opravy, zvykl jsem si všechno dělat sám, nespoléhat na nějaké servisy, které mi akorát žerou čas a peníze. Jezdím přezouvat gumy a na klimu a s EV bych toho musel outsourcovat mnohem více. Číňan mě vůbec neláká - pracovní zkušenost, takže vím jak fungují, jejich styl dvojí kvality, kvalita čase (směrem dolů) a nějaká podpora (díly, aktualizace, zanikající značky, tutlání problémů atd.). Pro číňana dát něco na papír není žádný problém, problém je dostat od něho dostat, to co deklaroval za rok, dva, tři... U auta třeba za 10+ let.
Ale jinak, kdybych si teď mohl koupit bezpečnou EV ojetinu do 300K (normální auto, žádný leaf apod), která bude mít nájezd kolem 300km v zimě, tak do toho klidně jdu.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 205
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Tachov
- Vůz: V850 T5
EV: Diskuse o elektroautech
Hele ja se divam uz pres rok na e golfy. Cena auta po 3 letech s najezdem do 26K tak do 18K eur. Ale jak to pocitam tak to pocitam porad mne vyjde levneji a usporneji audi A6 benzin 6valec stary motor s mpi v LPG levneji. Protoze s tim autem najedu celkove tak 350K za cenu paliva 2,5kc. S egolfem si najezd 350K muzu nechat jenom zdat . Davaji na baterku zaruku 8let nebo neco prs 100K km. A to mam garaz z elektrikou a v praci bych mohl taky dobijet. Porad bych byl financne v minusu........ Alektrowerk je pro lidi co maji penize a je jim jedno za kolik jezdi a kolik prodelaji.... Muj bracha ma uz druhou Teslu, ale po dalnici moc rychle nejezdi. Jezdi po cele evrope...
_________________
VOLVO 850 T5
VOLVO 850 T5
-
Offline
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
EV: Diskuse o elektroautech
U nás mají teď v práci ve flotile Cupry Born, tak až někam služebně pojedu, zkusím si ho naordinovat.
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 1259
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
EV: Diskuse o elektroautech
Jo, nikdo EV nechce, ale jakmile se to někam koupí do firmy, tak je to na rok rezervované
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
EV: Diskuse o elektroautech
Domů to nechci, protože na to nemám.
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
EV: Diskuse o elektroautech
Já to tak taky mám a nemám s tím problém, na tom se shodneme. A spousta je toho o přípravě.nebel píše: ↑02 dub 2024 20:03Maso - kdo chce, může mít klidně kvalitní maso pomalu z vlastního okresu a nemyslím teď krajní možnost chovat ho doma. Možnosti dnes jsou, jen si to chce připlatit a případně nemít maso takřka obden. Já si taky jezdím dvakrát ročně na Vysočinu pro hovězí, které je celý život na pastvině a chlív snad ani nevidělo. Jen má prostě jinou cenu, za kterou nelze mít maso 4x do týdně, to je celé. Mí předci měli zásadu „maso je ve čtvrtek a v neděli" a dožili se úctyhodného věku. Tohoto se snažím držet a přijde mi to rozumné.
A co se týče jídla, pár „nemasových" známých a že by mi tyhle specialitky chutnaly, to moc říct nemůžu. Nekritizuju to jen proto, že teď je to zrovna in.
Já si zase myslím, že pro 90% lidí na to cukání do obchodu a do práce to stačí a aspoň by ráno ve městech bylo o trošku větší klid, když už spousta lidí (já taky) musí do práce autem i když jim jedou krásně spoje...
Ale tvrdit, že EV jsou jen pro 1% je velmi odvážné, slušně řečeno.
To je hroznej předsudek... proč bys s tím nemohl najet tolik KM? Kde máš záruku, že ti na tom benzínu nepraskne klika a píst neprojde blokem? Nemáš nikde...hombredavid píše: ↑03 dub 2024 16:07 Hele ja se divam uz pres rok na e golfy. Cena auta po 3 letech s najezdem do 26K tak do 18K eur. Ale jak to pocitam tak to pocitam porad mne vyjde levneji a usporneji audi A6 benzin 6valec stary motor s mpi v LPG levneji. Protoze s tim autem najedu celkove tak 350K za cenu paliva 2,5kc. S egolfem si najezd 350K muzu nechat jenom zdat . Davaji na baterku zaruku 8let nebo neco prs 100K km. A to mam garaz z elektrikou a v praci bych mohl taky dobijet. Porad bych byl financne v minusu........ Alektrowerk je pro lidi co maji penize a je jim jedno za kolik jezdi a kolik prodelaji.... Muj bracha ma uz druhou Teslu, ale po dalnici moc rychle nejezdi. Jezdi po cele evrope...
A jak to dělá? To mu musí cesta do Berlína třeba zabrat aspoň 14 dní a už 3x musel někde určitě umrznut...
Přidáno za 1 minuta 58 sekund:
labanos píše: ↑03 dub 2024 08:31 Já myslím, že kdo potřebuje, tak si pořídí auto. Kdo chce, tak ať EV (ale za svoje, bez dotací). To je jenom dobře, čím víc jich bude, tím lépe, protože zlevní, a budou se řešit náhradní díly.
Dost mě ale štvou lidi, co si ráno nastartují před barákem svojí trosku a jdou si udělat kafíčko, nebo to nechají nastartované na ulici a jdou si něco vyřídít. A tohle by přestalo s EV. Celkově mi na spalovákách vadí smrad, startování studeného motoru kvůli popojíždění, litry vyjetého oleje. CO2 mě nějak nezajímá, beru to jenom jako ukazatel účinnosti. Vadí mi škodlivé emise pod nosem.
Tady naprosto souhlasím. Mám to stejně. U mě je, že nemám moc kde nabíjet - v garáži. Ale tu bych pak nemohl na zimu používat k zimování Miaty.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
EV: Diskuse o elektroautech
90% lidí by to možná (hypoteticky) na to cukání do obchodu a do práce stačilo - pokud by to mohli dobíjet stejně snadno a rychle jako benzínem či naftou. A protože to nehrozí a hooodně dlouho hrozit nebude, tak o tom tak budou maximálně krafat, ale EV si nikdy nekoupí.
Mimochodem mi nějak uniká proč by měl být pak po ránu ve městech trošku větší klid, kolony dělají stejně spalováky jako EV
Moje tvrzení, že EV jsou jen pro 1%, je založeno na základě rozhovorů se všemi možnými lidmi se kterýma se stýkám.
A to možná tomu ještě fandím, protože v současné době neznám nikoho, kdo by plánoval v brzké době pořízení EV - dokonce i ti, kteří o tom před pár lety uvažovali, tak si zase raději pořídili nové spalováky.
Mimochodem mi nějak uniká proč by měl být pak po ránu ve městech trošku větší klid, kolony dělají stejně spalováky jako EV
Moje tvrzení, že EV jsou jen pro 1%, je založeno na základě rozhovorů se všemi možnými lidmi se kterýma se stýkám.
A to možná tomu ještě fandím, protože v současné době neznám nikoho, kdo by plánoval v brzké době pořízení EV - dokonce i ti, kteří o tom před pár lety uvažovali, tak si zase raději pořídili nové spalováky.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
EV: Diskuse o elektroautech
Klid? Já myslel hluk a hlavně smrad.
Asi jiná sociální bublina. Já to mám jen o nabíjení, až bude u nás v práci, tak u to bude hooodně hratelný.
Asi jiná sociální bublina. Já to mám jen o nabíjení, až bude u nás v práci, tak u to bude hooodně hratelný.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: MáraJČK