EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
EV: Diskuse o elektroautech
Spot bez chytryho meraku je kktina, to je proste zlodejina...
a pak je dost sporny jak to vyuzit, protoze vetsinu bude ta energie levna kdyz ji nepotrebujes. Dulezite ji na cem varis a cim topis.
Protoze kdyz budes mit elektricky topeni tak mas problem, v topny sezone bude EE na spotu vetsinou drazsi nez fix. a kdyz chces varit veceri, tak to vychaiz na vecerni spicku, takze zase drahej spot. PRacka a mycka to nevytrhnou.
Nerikam, ze to tak je vzdy, ale je treba to dost dukladne promyslet...
a pak je dost sporny jak to vyuzit, protoze vetsinu bude ta energie levna kdyz ji nepotrebujes. Dulezite ji na cem varis a cim topis.
Protoze kdyz budes mit elektricky topeni tak mas problem, v topny sezone bude EE na spotu vetsinou drazsi nez fix. a kdyz chces varit veceri, tak to vychaiz na vecerni spicku, takze zase drahej spot. PRacka a mycka to nevytrhnou.
Nerikam, ze to tak je vzdy, ale je treba to dost dukladne promyslet...
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 819
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
EV: Diskuse o elektroautech
Na kolik ted vychazi tedy spot prodej+distribuce mimo spicku? Rekneme,ze by me to druhe auto stacilo nabijet pri dojezdovce cca 300 km tak 1x tydne. Ja si zkousel konfigurovat EX30tku a jsem v pohode na 1,1 mil.za nove...Takze za rok uz nejakou predvadecku za 900 mozna i lze koupit...Ja se totiz doposud branim FVE. Porad me nedavala smysl a navratnost. Ted bych do toho auto zakalkuloval a mozna se posuneme k rozumne navratnosti investice. Ja mam do haje cca 8 tis.Kc mesicne ve spotrebe paliva a to mam trvaly HO
K tomu ele a plyn domacnost a pozere me to kolem 15 tis./mes. To uz je rovno hypo na cely dum...Grrr

_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion
XC60 T8 Ultra Red Fusion
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
EV: Diskuse o elektroautech
cena na spotu je velmi volatilni.
zde najdes cenu na nasledujici den po hodine a i ceny za jednotlive dny zpet:
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2023-11-29
zde najdes cenu na nasledujici den po hodine a i ceny za jednotlive dny zpet:
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2023-11-29
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Jo teď spotová cena vystřelila, ale když vezmu, že 6 měsíců byla nízko tak to pořád nevychází tak blbě. Co bude průser až se zvednou distribuční poplatky. To moc obejít nejde.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1737
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Ten spot by mi dával smysl mít EV a nemít FVE. Diskuze je o EV, takže tak to beru 
Regulované ceny je realita přechodu na "zelenou" elektřinu. Co se ale určitě nestane, že by klesla, až přejdeme. Zá pár let dost mážná bude regulovaná cena za MWh vyšší než za výrobu toho MWh

Regulované ceny je realita přechodu na "zelenou" elektřinu. Co se ale určitě nestane, že by klesla, až přejdeme. Zá pár let dost mážná bude regulovaná cena za MWh vyšší než za výrobu toho MWh

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
EV: Diskuse o elektroautech
Tak oni uz tusim 2 roky zpet zkouseli upravit plany jinak, ne ze se zvedne distribuce, ale mela se zvednout platba za rezervovanem prikon (jistic). To jim neproslo.
No bude to zajimave, mimochodem se jedna o zavedeni souctoveho mereni oproti fazovemu u domu s FVE, ale to bychom nebyly v cesku, kdyby to nevymysleli tak, ze za to co jakoze posles do site aby ti to odecetli od tve spotreby zaplatis distribuci
viva la ongrid FVE, zlatej ostrovni system
v breznu shodim jistic a papa. letos sem ho zapinal az v listopadu. 
No bude to zajimave, mimochodem se jedna o zavedeni souctoveho mereni oproti fazovemu u domu s FVE, ale to bychom nebyly v cesku, kdyby to nevymysleli tak, ze za to co jakoze posles do site aby ti to odecetli od tve spotreby zaplatis distribuci



_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 371
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Úvaly
- Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
- Bydliště: Úvaly
EV: Diskuse o elektroautech
Spotové ceny se pochopitelně hýbou. Poslední dny je cena přes den i v noci celkem vyrovnaná. Nicméně tady jsou grafy z dneška a cca 2 týdny zpět.
Dnešek: Docela typický podzimní den (cca 2 týdny zpět): Je to jen silová elektřina v CZK. K tomu je potřeba započítat marži obchodníka, distribuci s poplatky a DPH. Pro mě u bezdodavatele.cz je marže 0.30 kWh (bez DPH), distribuce s dalšími poplatky cca 1.72 kWh (bez DPH). Stálé poplatky za jistič vynechám.
Takže máme Cena = ( cena_z_grafu + 0.3 + 1.72) * 1.21.
Jelikož mám FVE s baterkami, tak i když je zataženo, prší nebo jsou panely zasněžené a vyrábí 0 kW, tak jsem schopen si v noci, např. ve 4-5 ráno, nabít baterky a jet část dne z baterek.
V ten samý čas si můžu nabít EV.
Paradoxně se může stát - a přes letní víkendy se to stává ne uplně zřídka - že přes poledne je cena záporná. Graf to neumí, takže se dívejte na čísla v tabulce. V tento moment je nejlepší nabít baterku, auto, všechno. Vlastně vám platí za to, že odebíráte elektřinu. Když započtete marži, distribuci atd. tak je to plusová cena, ale i tak to není špatné
A to v tom není zahrnuá FVE, jen "hraní si" se spotem.
Přidáno za 9 minut 9 sekund:
Mám nastavený limit (se započítanou cenou distribuce) nad jaký musí cena vyrůst abych zapnul přetoky a dodával/prodával do sítě. Takže když mám plnou baterku a svítí sluníčko a už to nemám kam dávat, tak jsou na tom nejspíš podobně i ostatní majitelé FVE a cena je v tu chvíli nízká až záporná. V tu chvíli panely omezí výkon a vyrábí jen tolik aby pokryly okamžitou spotřebu domu (takže necucám z baterky, jedu z FVE, a baterka se setří na noc). Jakože nejsem blbej abych dodával elektřinu a ještě za ni platil
Dnešek: Docela typický podzimní den (cca 2 týdny zpět): Je to jen silová elektřina v CZK. K tomu je potřeba započítat marži obchodníka, distribuci s poplatky a DPH. Pro mě u bezdodavatele.cz je marže 0.30 kWh (bez DPH), distribuce s dalšími poplatky cca 1.72 kWh (bez DPH). Stálé poplatky za jistič vynechám.
Takže máme Cena = ( cena_z_grafu + 0.3 + 1.72) * 1.21.
Jelikož mám FVE s baterkami, tak i když je zataženo, prší nebo jsou panely zasněžené a vyrábí 0 kW, tak jsem schopen si v noci, např. ve 4-5 ráno, nabít baterky a jet část dne z baterek.
V ten samý čas si můžu nabít EV.
Paradoxně se může stát - a přes letní víkendy se to stává ne uplně zřídka - že přes poledne je cena záporná. Graf to neumí, takže se dívejte na čísla v tabulce. V tento moment je nejlepší nabít baterku, auto, všechno. Vlastně vám platí za to, že odebíráte elektřinu. Když započtete marži, distribuci atd. tak je to plusová cena, ale i tak to není špatné

A to v tom není zahrnuá FVE, jen "hraní si" se spotem.
Přidáno za 9 minut 9 sekund:
Mě to přijde logické. Pokud prodáváš/dodáváš do sítě, tak někdo od tebe koupí silovou elektřinu, ale ty musíš zaplatit za distribuci (odběratel i distributor jsou jiné subjekty). Když máš po stavbě zbytek písku a prodáš ho, taky musíš zaplatit dopravu (pokud se nedomluvíš, že ji zaplatí odběratel a ten si to strhne).dumi.cz píše: 29 lis 2023 08:56 No bude to zajimave, mimochodem se jedna o zavedeni souctoveho mereni oproti fazovemu u domu s FVE, ale to bychom nebyly v cesku, kdyby to nevymysleli tak, ze za to co jakoze posles do site aby ti to odecetli od tve spotreby zaplatis distribuciviva la ongrid FVE, zlatej ostrovni system
v breznu shodim jistic a papa. letos sem ho zapinal az v listopadu.
![]()
Mám nastavený limit (se započítanou cenou distribuce) nad jaký musí cena vyrůst abych zapnul přetoky a dodával/prodával do sítě. Takže když mám plnou baterku a svítí sluníčko a už to nemám kam dávat, tak jsou na tom nejspíš podobně i ostatní majitelé FVE a cena je v tu chvíli nízká až záporná. V tu chvíli panely omezí výkon a vyrábí jen tolik aby pokryly okamžitou spotřebu domu (takže necucám z baterky, jedu z FVE, a baterka se setří na noc). Jakože nejsem blbej abych dodával elektřinu a ještě za ni platil

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............

Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1737
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Jak je to s tím odběrem elektřiny, když je cena záporná? Platíš například (-0,32 + 0.3 + 1.72)*1.21, takže cena za distribuci a marže je stejná? Tam by se hodil nějaký poplatek cílového odběratele, za to, že jim v tu chvíli vlastně pomáhaš a šetříš jim náklady (distribuci) 

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
EV: Diskuse o elektroautech
Ano i ne, nekdo tu energie, pravdepodobne soused vedle, koupi a tu distribuci zaplati takyraadjek píše: 29 lis 2023 16:07
Mě to přijde logické. Pokud prodáváš/dodáváš do sítě, tak někdo od tebe koupí silovou elektřinu, ale ty musíš zaplatit za distribuci (odběratel i distributor jsou jiné subjekty). Když máš po stavbě zbytek písku a prodáš ho, taky musíš zaplatit dopravu (pokud se nedomluvíš, že ji zaplatí odběratel a ten si to strhne).

Me je to celkem burt, ja mam ostrovni system a jsem s nim spokojenej, z meho pohledu je ongrid je kopa starosti a zadny zitek. Ale to je vec osobnich preferenci.
To s nabijenim baterie v noci nebo levnem spotu je jasne, to delas dobre. Je vsak treba spocitat a zahrnout opotrebeni baterie. Pri cenach komercnich beterii to muze byt znat a ono s 10kWh toho clovek moc nevymysli.
Ja poridil cca 45kWh baterii za cca 80-90 tisic. s tim uz se daj delat elkem slusny kouzla se spotrebou, V lete neni problem vydrzet i kdyz je zamraceno a hnusne tyden bez slunce

_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
EV: Diskuse o elektroautech
A na sluneční bouři s blackoutem jste připravení? 

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 819
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
EV: Diskuse o elektroautech
Panove dekuji vsem. Tady jsem se za 10 min.dozvedel vice,nez kdybych studoval zarucene informace na netu
A hlavne,Vam lze verit
Takze jsem dnes zasel za sousedem co FVE montuje a uvidime...Strecha na venkovnim sezeni cca 75 m2 na jih by mela byt dostatecna. V dilne uklidim,aby se vesly baterie a pak uz jen objednat ex30...Ale to si jeste chvili pockam. Ted se bojim podivat na ucet

_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion
XC60 T8 Ultra Red Fusion
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
EV: Diskuse o elektroautech
hlavne doporucuju si pri instalaci sjedna nezavislej dohled nad prubehem montaze. Vzhledem k tomu, ze se v tom lehce pohybuju, bys neveril co jsou nektery firmy schopny spachat, vesmes neni instalace kde by nebyla nejaka chyba, at uz drobna, to je v pohode, tak funkcni (cely to funguje treba napul) a nebo takova, ze je to nebezpecny bud zivotu a nebo z pozarniho hlediska. Ty stringy na DC napeti nejsou prdel!!!
Nerikam, ze je to pripad toho souseda, treba je ta vyjimka co to dela dobre. i takove jsou. Ale nezavislej dozor ti to zkoukne a rekne co a jak. Dokaze to usetrit spousty penez.
Nerikam, ze je to pripad toho souseda, treba je ta vyjimka co to dela dobre. i takove jsou. Ale nezavislej dozor ti to zkoukne a rekne co a jak. Dokaze to usetrit spousty penez.
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 1737
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 371
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Úvaly
- Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
- Bydliště: Úvaly
EV: Diskuse o elektroautech
Ano, je to tak. Marže je za "zprostředkování" obchodu na burze za jakoukoliv (i zápornou) cenu. Distribuce za dodání komodity ať stojí kolik chce. Ta marže funguje obráceně když prodávám - odečítá se. Takže když mám přebytky, tak je pouštím ven jen za cenu která mi pokryje marži + distribuci. Takže jen pokud ( cena_na_burze - marže - distribuce ) > 0. Ale to jen na hraní. Finančně to má malý dopad v mých objemech (i když korunka ke korunce... mírně to v součtu zlevní elektřinu).labanos píše: 29 lis 2023 17:50 Jak je to s tím odběrem elektřiny, když je cena záporná? Platíš například (-0,32 + 0.3 + 1.72)*1.21, takže cena za distribuci a marže je stejná? Tam by se hodil nějaký poplatek cílového odběratele, za to, že jim v tu chvíli vlastně pomáhaš a šetříš jim náklady (distribuci)![]()
Přidáno za 11 minut 3 sekundy:
Rozumím argumentaci - asi záleží na úhlu pohledu odkud kam elektřina "teče". Teda teče všude kde může (kde jsou dráty), ale bohužel z pohledu distributora teče ode mě k němu (distributorovi) a pak od něj (distributora) k sousedovidumi.cz píše: 29 lis 2023 18:37Ano i ne, nekdo tu energie, pravdepodobne soused vedle, koupi a tu distribuci zaplati takyraadjek píše: 29 lis 2023 16:07
Mě to přijde logické. Pokud prodáváš/dodáváš do sítě, tak někdo od tebe koupí silovou elektřinu, ale ty musíš zaplatit za distribuci (odběratel i distributor jsou jiné subjekty). Když máš po stavbě zbytek písku a prodáš ho, taky musíš zaplatit dopravu (pokud se nedomluvíš, že ji zaplatí odběratel a ten si to strhne)., takze se zaplatila dvakrat...

Jsem zvědavý jestli a v jaké podobě schválí možnost nějakého sdílení/prodej přebytků FVE se sousedy.
Tam jsem se zatím nedostal, ale chtělo by to zahrnout amortizaci baterie. Špatně se to počítá a odhaduje protože to dělám tak nějak ad-hoc nepravidelně.dumi.cz píše: 29 lis 2023 18:37 Me je to celkem burt, ja mam ostrovni system a jsem s nim spokojenej, z meho pohledu je ongrid je kopa starosti a zadny zitek. Ale to je vec osobnich preferenci.
To s nabijenim baterie v noci nebo levnem spotu je jasne, to delas dobre. Je vsak treba spocitat a zahrnout opotrebeni baterie. Pri cenach komercnich beterii to muze byt znat a ono s 10kWh toho clovek moc nevymysli.
S takovou kapacitou už to není jen na "hraní si něco ušetřit" ale opravdu využitelné - jak na ostrovní režim tak na případný "nakup levně prodej draze". Jak dlouho Ti vydrží plně nabitá baterka? Mě by vydrželo 45kWh cca 3 dny.dumi.cz píše: 29 lis 2023 18:37 Ja poridil cca 45kWh baterii za cca 80-90 tisic. s tim uz se daj delat elkem slusny kouzla se spotrebou, V lete neni problem vydrzet i kdyz je zamraceno a hnusne tyden bez slunce![]()
To jsou nové baterky za tu cenu? Nebo nějaké z automotive v rámci druhého života?
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............

Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 6368
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Tohle určitě! Měli jsme požár rozvaděče na střeše hasičské stanice. Jediný štěstí, že to bylo přes den a kluci si toho všimli rychle...dumi.cz píše: 29 lis 2023 23:24 hlavne doporucuju si pri instalaci sjedna nezavislej dohled nad prubehem montaze. Vzhledem k tomu, ze se v tom lehce pohybuju, bys neveril co jsou nektery firmy schopny spachat, vesmes neni instalace kde by nebyla nejaka chyba, at uz drobna, to je v pohode, tak funkcni (cely to funguje treba napul) a nebo takova, ze je to nebezpecny bud zivotu a nebo z pozarniho hlediska. Ty stringy na DC napeti nejsou prdel!!!
Nerikam, ze je to pripad toho souseda, treba je ta vyjimka co to dela dobre. i takove jsou. Ale nezavislej dozor ti to zkoukne a rekne co a jak. Dokaze to usetrit spousty penez.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13170
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Teď jsem byl instalovat baterku firmě, která se rozdílem na spotu živí. Prostě vykupuje, když je cena dole a prodává, když je nahoře. Vzhledem k rozpočtu, co maji na instalaci, to bude asi sakra zajímavej byznys. Vedle nás měli asi 60t těžkej kontejner narvanej lithiem. 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1737
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
EV: Diskuse o elektroautech
Jak kdy podle toho jak se rozsoupnu omezim. sem schonej ji vybit za dva dny a nebo s ni jet tydenraadjek píše: 30 lis 2023 10:39S takovou kapacitou už to není jen na "hraní si něco ušetřit" ale opravdu využitelné - jak na ostrovní režim tak na případný "nakup levně prodej draze". Jak dlouho Ti vydrží plně nabitá baterka? Mě by vydrželo 45kWh cca 3 dny.dumi.cz píše: 29 lis 2023 18:37 Ja poridil cca 45kWh baterii za cca 80-90 tisic. s tim uz se daj delat elkem slusny kouzla se spotrebou, V lete neni problem vydrzet i kdyz je zamraceno a hnusne tyden bez slunce![]()
To jsou nové baterky za tu cenu? Nebo nějaké z automotive v rámci druhého života?

Je to mix, Neco je nove, neco jsem kupoval pouzite. Kupoval jsem to postupne
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 1737
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14563
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
EV: Diskuse o elektroautech
Nechápu jak mohl někdo takovou šeredu vypustit do světa.
Původně jsem si myslel, že je to jenom nějaký rám, na kterém testují součástky a aby nepršelo na řidiče, tak na to naházeli pár plechů, ale oni to mysleli vážně.
Ale zase na druhou stranu, až bude Lego vymýšlet model, tak to budou mít jednoduchý.
Původně jsem si myslel, že je to jenom nějaký rám, na kterém testují součástky a aby nepršelo na řidiče, tak na to naházeli pár plechů, ale oni to mysleli vážně.

Ale zase na druhou stranu, až bude Lego vymýšlet model, tak to budou mít jednoduchý.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1737
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Já bych to neodsuzoval. Jelikož to může mít i neprustřelné okna, tak si myslím, že vlastně ideální auto i do Evropy, hlavně na cesty do Berlín, Paříze a pod...
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
https://www.youtube.com/watch?v=Hf2H_jev2OY
To auto má technologicky spoustu zajímavých řešení. I tady ten test kdy porazí Porche 911 je trochu PR ale prostě ten výkon tam je.
To auto má technologicky spoustu zajímavých řešení. I tady ten test kdy porazí Porche 911 je trochu PR ale prostě ten výkon tam je.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 6368
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Hlavně výkon a krouťák elektromotoru je trošku jinde...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14563
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
EV: Diskuse o elektroautech
Jako jo, technika je dobrá, ale fakt to mohli zabalit do jiného kabátu. Takhle to vypadá jak z Návratu do budoucnosti, kde si v podobném stylu představovali jak budou auta v budoucnosti vypadat.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 5141
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: PRG
EV: Diskuse o elektroautech
Vnější vzhled je asi to jediné, co mě na tomhle autě zaujalo.
Co já považuji za absolutní hnus je interiér - 5 sedaček a velká televize k tomu a jinak vůbec nic, ani tlačítko
Je to strohý, sterilní, naprosto neosobní - do něčeho takového bych nastupoval s krajním odporem a celou cestu se těšil na to až z toho vypadnu.
Exteriér je jiný, naprosto odlišný od mainstreamu který nám tady cpou ostatní automobilky a proto dokáže zaujmout.
Já sám by jsem si dovedl představit, že bych vlastnil auto těchto lomených tvarů, ale dál bych měl dvě podmínky - pod kapotou by se mi tam líbila nějaká V6 nebo V8 a interiér bez tabletu (max. pouze na navigaci) a se spoustou přepínašů, kroutítek a budíků - prostě tak jak to má být
Co já považuji za absolutní hnus je interiér - 5 sedaček a velká televize k tomu a jinak vůbec nic, ani tlačítko

Je to strohý, sterilní, naprosto neosobní - do něčeho takového bych nastupoval s krajním odporem a celou cestu se těšil na to až z toho vypadnu.
Exteriér je jiný, naprosto odlišný od mainstreamu který nám tady cpou ostatní automobilky a proto dokáže zaujmout.
Já sám by jsem si dovedl představit, že bych vlastnil auto těchto lomených tvarů, ale dál bych měl dvě podmínky - pod kapotou by se mi tam líbila nějaká V6 nebo V8 a interiér bez tabletu (max. pouze na navigaci) a se spoustou přepínašů, kroutítek a budíků - prostě tak jak to má být

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: raolsa