![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
S Automatem jezdím už 13 let a nikdy jsem neměl potřebu tam za jízdy dát něco jinýho než D.
Jedinný co používám (používal jsem), je tlačítko W (nebo u staršího typu S/W/E.
U toho jediného se v manuálu píše - libovolný režim můžete zvolit i za jízdy.
Tak jak to zatím vychází?
Jo, to mne napadlo, když jsem ležel pod autem a zkoumal, jak je řešená náprava, že tam asi nic jiného mlátit nemůže. Ty silentbloky s plastovým pouzdrem, vsunutým do trubky ramene, vypadají dost unaveně, ale na technické s tím technik cukal a koukal na to a nic neříkal. Jen, že to je na ty kilometry celkem dobrý...
Jak dlouho jsi bojoval s vyndáním těch kufrových vzpěr na té straně u sedačky? Já se snažil jemně asi dvě hodiny...až pak sem se prostě nas*al, vzal za to a prostě je vycvaknul
Hydroměničová planetová převodovka nemá vůbec žádný problém jet ve vyšších otáčkách z kopce, co je to za kravinu. Sice ve Volvu mám manuál, ale ve Fordu mám 6st. automat. Převodovka -AISIN AWF21 LHD FWD, kde je možnost manuálního řazení. Tak proč si mám sjíždět kotouče, když to auto bude z kopce plachtit na 5., nebo 6, když můžu podřadit na 3., nebo 2. Nehledě na zimu a sníh, kde brždění motorem je rozhodně bezpečnější. Nevím jak ty dvouspojky, suchý, mokrý a variátory a robotizovaný atd. Ale klasika planeta tohle dává bez problémů. To je bez debat.Carl-Gustaf Sudhoven píše: ↑30 pro 2022 20:42 Ahoj, já nějak nesouhlasím s tím, že přesunutím páky do polohy 3 nebo L se převodovka ničí. Vždyť to tam přece kvůli tomu je, ne?
Ta převodovka za svůj život milionkrát řadí nahoru, dolů. A tím, že dám 3 nebo L jí jen manuálně řeknu, ať podřadí, to je všechno. Tím jí přece nijak neničím.
Je to vlastně nezbytná věc pro sjíždění zasněžených prudkých svahů apod. Když potřebuješ sjet někde po ledu dolů, s Déčkem se ti to rozhulí a rozbiješ si hubu. S Lkem to brzdí motorem už od nizoučké rychlosti, ekvivalent jedničky u manuálu.
A není vůbec pravda, že se to může řadit jen tehdy, když auto stojí. To platí jen pro řazení R a P.
Jen je potřeba se naučit, že při podřazení do L se to chová rozdílně podle toho, jestli je zmáčknuté S, nebo E.
Já jezdím v kopcovitém terénu a 3ku řadím při sjíždění táhlých kopců úplně normálně, stejně tak v zimě Lko. Auto mám 5 let a normálně funguje.
A další věc. Já třeba někdy tahám za autem vlek, kterej má plachtovou nástavbu, tudíž má dost velkej odpor vzduchu. A při konstantních 90km/h převodovka pořád řadí mezi trojkou a čtyřkou, furt dokola, každých pár sekund.
Je to prostě nějak na hraně trojky a čtyřky a ta převodovka není moc chytrá, tak to pořád zkouší. Hodím tam teda 3 a tím jí zakážu řazení čtyřky.
Stejně tak je podle mě blbost, že vadí vyřazovat někde u závor a pod. Já to teda dělám jen tehdy, když je to na více minut. Proč by ale vadilo dát neutrál?
ps. Našel jsem teď v kompu návod k s70 a není tam ani slovo o tom, že by se nesmělo za jízdy podřazovat.
Jo tak to jste vy, co svítěj lidem brzdou do xiftu za váma. Delší čekání víc jak 10 sec. = P + ruční brzda. A šmitec.
Zabaleno .rar
U závor to dělám. U semaforu v žádným případě.
Díkyfaktotum píše: ↑09 led 2023 21:50Zabaleno .rar
https://www.uschovna.cz/zasilka/GP4DUBLPUY3XE3H6-I6L/
https://fastshare.cz/24657516/volvo-v70-i.rar
Uživatelé procházející toto fórum: jirkaTDI