Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 94
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

#1 Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Bukaj píše: 25 říj 2022 22:04 Tak tedy budiž tomuto vozu dopřána galerie. Zatím tedy nemám moc co sem vložit, venku je na focení tma a když je světlo, není na focení čas...
Registroval jsem se na toto fórum, neboť jsem se - asi omylem - stal čerstvým vlastníkem S70 ve stavu "hrobníkovi z lopaty" - auto v rozkladu, které chátralo poslední dva roky nepoužívané v Plzni na ulici mi učarovalo odstínem laku (tedy toho, co z něj zbylo), když se objevil na mém domovském diskusním fóru (skoda-virt.cz)příspěvek, zda by se jej někdo neujal třeba za deset tisíc...
...neodolal jsem. :D
Měl jsem v úmyslu pořídit něco, čeho mi nebude líto v zimě, když jsou nasolené silnice (moje 130LPG, byť poměrně dobře ošetřená, ubývá před očima). I když původně jsem spíše pokukoval po Saabech - z Volví produkce se mi líbily jen ty staré "krabice" - nakonec tato náhoda dopomohla k tomu, že teď mám Volvo. :o
Na auto jsem se byl nejdřív podívat, ale mělo vybitý akumulátor a zrovna byl šílenej slejvák, ale u auta za 10 tisíc jsem moc nehleděl na stav, na propadlou technickou, stačilo mi, aby nebyla kastle na zametení na lopatku, že to mělo LPG (montované 2016), tažné a taky prodejcovo ujištění, že auto před dvěma lety normálně jezdilo...
Pak se to trochu táhlo s převodem (majitel je pracovně dosti vytížen, bydlí v Praze, auto v Plzni a na Evidenčku měl zajet jeho bratr s tím, že pak pojedeme z Prahy s prodejcem do Plzně a na úřadě převedeme, poté s autem po vlastní ose dojedu domů (bydlím kousek jižně od Prahy)...
To tak nějak i proběhlo, z auta jsem v Plzni ještě demontoval nějaké blbosti a vrátil (už bývalému) majiteli - čínská SPDS, moderní rádio (dostal jsem k vozu originál kazetové Volvo rádio, ale prý nefungovalo), nějakou kabeláž ke kameře a navigaci a věci, co se kde válely v interiéru a v kufru).
Pak nadešel okamžik pravdy - připojit baterku a start. =@
Auto sice nevybuchlo, ale jelo " na tři" (ve skutečnosti jelo na 4 válce, ale my škodováci máme trochu jiné názvosloví :) ), občas se na volnoběh přidal i pátý válec. Zajímavé, že výhradně na volnoběh a nikoli v otáčkách...
Tedy jsem se rozjel. Bál jsem se automatu (s vozem s automatem jsem jezdil jen před lety v USA a několik krizovek se tehdy naskytlo - včetně dvou "vyšlápnutí spojky" při dojíždění do křižovatky) a hlavně brzd (brzdné plochy kotoučů nebyly po dvou letech stání na ulici pod rzí vidět), ale po krátké projížďce tam a zpět ulicí, kdy se zdálo, že se možná cestou nezabiju, jsem se vydal po okreskách domů.
Cesta to byla na téměř tři hodiny (90 km :lol: ), auto na 4 válce jelo o trochu méně svižně, než má 130L, vibrace motoru se moc nelíbily převodovce, takže při rozjezdech "kopala", Když nevibroval autem motor, nebo převodovka, vibrovaly zrezlé brzdy (snažil jsem se je cestou co nejvíc obrzdit, ale nebylo moc příležitostí), celou cestu svítila kontrolka ABS/TRACS OFF (jednou na pár vteřin zhasla) a příšerné pazvuky se ozývaly zpoza přístrojového panelu...
Ale dojel jsem domů a od té doby na auto není skoro žádný čas (jsem teď furt v práci), takže po nocích s čelovkou pomalu rozebírám auto do šrotu...
...no, zatím snad ne - i když prvotní účel auta byl "spotřebák", tak zjevně neumím mít takový přístup k sebevětšímu vraku a mám tendenci mu věnovat nejlepší péči, která je v mých možnostech (kolegové škodováci mne mají za blázna, že jsem pořídil další krám, ve kterém se budu víc vrtat, než jezdit, ale jiný už asi nebudu... :P ).
Dostal jsem na škodováckém fóru doporučení se registrovat sem a také odkazy na různou literaturu a DIY videa, takže první, co jsem řešil, bylo propájení jednotky ABS, teď mám rozebraný interier a provádím očistu, včera jsem vyndal palubku a lepím utrhané úchyty (spousta plastů se mi doslova sype pod rukama :( ) , na tom autě je minimum věcí, které jsou v pořádku, ale na druhou stranu nic, co by bylo "úplně v pr..." - tedy pokud bych se držel toho, že to má být "spotřebák" a neřešil detaily. Jenže mne ty detaily nedají spát... :oops:

Takže otázka, kterou jsem položil v názvu tohoto tématu - je to vůbec reálné toto auto provozovat s co nejnižšími náklady? Myslel jsem, že toho budou plná vrakoviště (auta kolem 25 let věku jsou na cenovém dně), ale tady u nás na vrakovišti ani jedno Volvo (když nepočítám nějaké SUV - možná XC90, v modelech se nevyznám, shořelé po C sloupek) a ani v inzerci na netu nic moc a když, tak (pro mne) za nesmysl.
Chtěl bych auto postupně vylepšovat, ale má původní představa, že třeba plastové díly interiéru, světla, blinkry, drobnosti kolem motoru atd. seženu za půl darma, byla asi mimo...?
Fůru věcí jsem schopen nějak zbastlit a přejít, že plechařina a estetika interiéru nejsou dokonalé, ale vše musí fungovat, aby mne to nestresovalo...
Prvotní teď bude zprovoznit motor, aby jel na všechny válce a pak brzdy atd, aby to prošlo technickou a pak budu možná ladit ostatní věci, ale zdá se mi, že bych potřeboval druhý vůz na díly nebo věrnostní kartu na Volvo vrakoviště...
...doufám, že tady mezi fandy bude pár lidí, kteří mají doma nasysleno a jsou ochotni "pustit chlup" - v mnohých případech nepotřebuju nové dokonalé díly, stačí mi "aspoň lepší", než momentálně mám.

Jinak auto je S70 1997 s nejslabším atmosférickým motorem (93kW) a automatickou převodovkou.
Fotka, kde jsem viděl auto poprvé a "zamiloval se": https://img.skoda-virt.cz/forum_upload/2022/08/17/7_608_171343__2022-08-17_12-12-28_33.jpg
a ještě odkaz na fotky od původního majitele (nevím, jak dlouho tam budou): https://onedrive.live.com/?authkey=%21AjZSB6f%5FhtxJ3Cw&id=59E28421901CA935%216134&cid=59E28421901CA935

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4737
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od Ondra. »

Jak stalo v parizsky? Tak to jsi dobrej blazen, ja od toho utekl sprintem protoze dle myho tam neni dobre vubec nic. Kdo te podpori s dilama nevim, snad jenom Kulisek v Ostrave dela tyhle auta na dily, sem tam se objevi i neco jinde. Ja jsem s P80 skoncil loni, nebylo to rentabilni
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#3 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jak já ti rozumím! 🤣
Takhle - rozhodně bych se nejdřív pokusil dát dokupy motor a škytající automat. Protože pokud tohle základní nějak uspokojivě "levně" nevyřešíš, sypání prachů do zbytku auta bude fakt nesmysl. Prostě bych začal potenciálním největším finančním průserem a pokud to dopadne dobře, opatrně bych pokračoval. Ale něco mi říká že 50k tohle nespraví...
Good luck! A per to do nás!
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1356
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#4 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od f.e.e.t »

Po přečtení "nedostatků" bych to nevzal ani kdyby bylo grátis a ještě bych k tomu dostal 10k, abych to mohl opravit.

S tou P80 to už právě začíná být problém sehnat kloudně díly a když ano, lidi nevědí co by si za to řekli, bohužel.

_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Offline
Příspěvků ve vlákně: 94
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

#5 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od Bukaj »

Ondra: Myslím, že to bylo někde kolem Pařížské v Plzni...

Zdena: Jo, to mám tak nějak v plánu. podle mého to bude nějaká prkotina typu svíčka nebo kabel. Ale když jsem sundal víko rozdělovače a věci před škrticí klapkou a viděl, jak je zahumusená klapka, tak mi to nedalo a sundal jsem i klapku a rozebírání nebere konce. Zatím jsem se rozhodl nechat sání na místě, i když to v něm vypadá jako v centru Chersonu a řešit to až "po technické". Teď jsem vypral přední koberce a vymyl přední blinkry od mechu a kapradí (i tak jsou hnusné) a přední světla - ty, pokud s tím budu chtít jezdit po tmě, budu muset pořešit - skla jsou úplně opískovaná a paraboly vysleplé...
...automatu doufám nic není, cukalo to asi proto, že motor na 4 válce je trochu žentour.
...zatím dělám věci, které mne nestojí nic, než čas a trochu spotřebních hmot (tmely, lepidlo, spojovací materiál, maziva, čisticí prostředky a teplou vodu), teď zase nebude vůbec čas (od pondělí bude v práci zápřah až do soboty, takže z domova i domů za tmy). Každopádně jak pravíš - nejdřív zpojízdnit, projít technickou a pak řešit těch "stokrát nic" a doufat, že mne neumoří :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 94
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

#6 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od Bukaj »

Feet: No, uznávám, je to na léčení :-/
Ale když už dělat blbosti, tak pořádně a s grácií :D

že jsem tak smělý - co je to P80? To je interní fabrické označení typu?

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1356
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#7 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od f.e.e.t »

S předními světlomety se to má tak, že nejjednodušší, nejrychlejší a nejlepší řešení je koupit fungl nové repliky od TICu za 2.5k obě a spadne ti brada jak to pak dokáže svítit. To už mám za sebou.

P80 je označení platformy/generace modelu.

P80 = 1.generace S/V/C/XC70 1997-2000
P2 = 2.generace V70 2000-2007
P3 = 3.generace V70 2007-2016
P1 = C30/S40/V50 (ford focus podvozek)
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Offline
Příspěvků ve vlákně: 94
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

#8 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od Bukaj »

Nojo, ale 2,5K je přesně to, co do auta za 10K je "dost peněz" Navíc po zkušenostech s různými replikovými díly z různých vozů chci zůstat u originálních dílů, byť použitých a s drobnými vadami. Varianta pokovení původních parabol taky padá, neboť cena je v podobném řádu jako nové repliky (skla by klidně mohly zůstat původní). To spíš sehnat světla z bouraného vozu, kde je v háji sklo a poškozená základna a vyměnit jen paraboly...
...třeba něco jako na fotce: https://auto.bazos.cz/inzerat/159023402/volvo-v7097-2000.php
Znáte toho prodejce? Má zjevně víc aut na díly...
...ideální by pro mne bylo si někam zajet a vymontovat díly svépomocí, protože některé díly, spojovací materiál, gumové a plastové drobnosti, prostě neseženu na vrakovišti, které skladuje jen nejlépe prodejné díly po rozebrání vozu. U nás na vrakáči si můžu demontovat, co potřebuju, ale nejsou tam Volva... :(
Ale to furt předbíhám, ještě to nejezdí a nemá technickou :unknown:

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1356
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#9 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od f.e.e.t »

Mrtvá světla se tu již řešila několikrát. Ani pokovení nemá smysl, do dvou let to popraská. Tohle tu také zkoušeli, viď Zdeno. :D

To byla jen rada, nikoliv příkaz. :D

Tenhle inzerát tam už visí minimálně 2 roky. Jednou jsem tam i psal, komunikace byla hrozná. Takže se moc nespoléhej na to, že z těch konkrétních kusů ještě něco seženeš.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4737
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#10 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od Ondra. »

Ty jakobe koupil jsi vranu, to se vi. Do ty vrany padne nesmysl,.to se taky vi. Jestli do toho nechces vrazit 2500 za novy svetla, doporucuju vyriznout katalyzator prodat ho do sberu a zbytek vyresit ekologickou likvidaci. Protoze s timhle pristupem te akorat zbyde nasranost a oci pro plac. Dersaka znam a nikdy s nim nic nedopadlo.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 201
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

#11 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od hombredavid »

Ja bych stejne jako prvni vyresil ten motor a potom prevodovku. Naco lestit mrtvy svetla kdyz bude motor nebo prevodovka kaput. At to nejdriv jezdi a potom res blikani sviceni brzdy atd...
_________________
VOLVO 850 T5

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#12 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Těch TYC světel se vůbec neboj. Protože sehnat 25let starej originál v dobrým stavu = výhra v loterii. A ty rozhodně za 1000,-/kus nebudou.
Ovšem pokud je ti líto vyklopit 2.5k za světla, trochu se obávám že se ženeš do něčeho, z čeho bude akorát mrzení.
Kdyby to byla alepoň nějaká důstojná motorizace, ok, ale nejslabší motor s potenciálním průserem v podobě automatu...
Jaký je vlastně záměr s autem? Vždyť počítej - rozvody, řemeny, kladky, svíčky, veškeré náplně, filtry...
A to jsi nesáhl na brzdy, podvozek a výfuk...
Jinak na díly je tu ještě Petr (u ČB), viz:
https://auto.bazos.cz/inzerat/158833587/Volvo-S70-1999-25i-125kw-ND.php
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 94
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

#13 Volvo S70 jako nízkonákladový

Příspěvek od Bukaj »

f.e.e.t píše: 16 říj 2022 11:26 Mrtvá světla se tu již řešila několikrát. Ani pokovení nemá smysl, do dvou let to popraská. Tohle tu také zkoušeli, viď Zdeno. :D

To byla jen rada, nikoliv příkaz. :D

Tenhle inzerát tam už visí minimálně 2 roky. Jednou jsem tam i psal, komunikace byla hrozná. Takže se moc nespoléhej na to, že z těch konkrétních kusů ještě něco seženeš.
Díky za info, ani hodnocení prodejce na tom bazoši nemá moc lichotivé :D
Jak jsem psal a jak psali i ostatní - světla a další "detaily" budu řešit až po technické (pokud ta světla zrovna nebudou jedním z důvodů, že to TK neprojde :lol: )
Ondra. píše: 16 říj 2022 11:36 Ty jakobe koupil jsi vranu, to se vi. Do ty vrany padne nesmysl,.to se taky vi. Jestli do toho nechces vrazit 2500 za novy svetla, doporucuju vyriznout katalyzator prodat ho do sberu a zbytek vyresit ekologickou likvidaci. Protoze s timhle pristupem te akorat zbyde nasranost a oci pro plac. Dersaka znam a nikdy s nim nic nedopadlo.
Lepší vrána, než zajíc v pytli :wink:

Zdena:
25 let starej originál v dobrým stavu bych neviděl jako problém - nebo to Hella pro Volvo nějak šulila? Hella lampy pro Felicie a Octavie ze stejné doby nebývají po těch letech v takovém stavu, jako jsou tyto na té S70. Ale asi budou mít najeto víc, než to auto - předek byl v minulosti měněný po nějakém ťukanci (kapota, nárazník, levý blatník a kryt zrcátka jsou původně z červeného vozu)... Nepotřebuji auto, které je "trhač asfaltu", takže pokud ten motor pojede na všechny válce, bude mi bohatě stačit. A automaty v těch Volvech jsou nějaké průserové? Předpokládám, že u čehokoli modernějšího, než je škoda 742 (105/120/130) převodovka přežije od novoty až na vrakáč...
A záměr s autem? Dát dokupy a pak jezdit :) Záložní vůz pro případ potřeby...
Díky za tip na zdroj dílů :)

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#14 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od raolsa »

Myslím, že ta nová světla za 2500 budou to nejlevnější co do toho auta bude potřeba nasypat. Ten odhad cca 50 kKč nebude daleko od skutečnosti. A to je jenom na to, aby to auto jakž takž jezdilo. Bohužel. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 94
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

#15 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od Bukaj »

Jinak dneska jsem vrátil palubní desku do auta (respektive její většinu), promazal otočné čepy pohonu stěračů (u vozů tohoto věku a nájezdu se často zadřou, tady už byl jeden čep též načatý - vyschlé mazivo a počínající koroze čepu), našel pod pěnovou odhlučňovací hmotou na podlaze hromadu vody - sladké, takže předpokládám, že tekl/teče? výměník topení (stává se to u Volva?) a vytáhl svíčky - jedna se tvářila mastněji, než ostatní a na "kontaktu" (jiskřišti) víčka rozdělovače, příslušícím této svíci odstranil napálenou vrstvu materiálu ("pecku"), tak jsem zvědav, jestli to příští víkend pojede na všech pět... :)

Další poznatky:
Když je v přístrojovce vyndaná žárovička v kontrolce airbagu (SRS), předpokládám, že tam byla nějaká chyba a proto ji někdo vyndal - také byly odpojeny konektory k oběma předním sedačkám - tam jsou též patrony pro bagy...
V převodovce je dle měrky moc oleje - cca 5 mm nad horní rysku pro měření za tepla - to by mohl být také problém, že?
Víko kufru bude potřebovat nové vzpěry - dostal jsem pořádnou dardu do zad... :-D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 94
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

#16 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od Bukaj »

raolsa píše: 16 říj 2022 21:48 Myslím, že ta nová světla za 2500 budou to nejlevnější co do toho auta bude potřeba nasypat. Ten odhad cca 50 kKč nebude daleko od skutečnosti. A to je jenom na to, aby to auto jakž takž jezdilo. Bohužel. :wink:
Neviděl bych to tak černě. Nějaké zkušenosti s pletením bičů z odpadních produktů metabolismu už mám :wink:
Ještě stále věřím, že se vejdu do plánovaných 25 tisíc sakumprásk. Zatím jsem v tom za cca 16 tisíc (auto, evidenčka, přepis, povinné ručení).

z-d-e-n-a
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#17 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

😀 koukám že ti to asi nerozmluvíme.
No nic, tedy popojedem ve smyslu "kdo chce kam..."
Ty světla jsou prostě vyžilý, má to plastový paraboly. Takhle vypadaly moje světla a následné peripetie:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=46849
Výměník topení - ano, celkem běžná závada. Návod na YT, není to nic hrozného. Bacha na hadice/přechodku z kabiny do mot. prostoru. Vše se tu řešilo.
Airbagy - ano, pokud je vyndaná žárovka, asi bude problém. To bych asi řešil až po STK, těm by se ta potenciálně svítící kontrolka asi nelíbila. :green:
EDIT: pokud jsou sedačky původní (a podle voliče AT máš ročník auta 97-98), bude to mít ještě mechanický patrony na airbagy, takže tam bych průšvih s pytlema v sedačkách (= odpojený konektor) neviděl.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4737
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#18 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od Ondra. »

Vidím že vymlouvat tě tu tvojí rituální sebevraždu nemá cenu. Víš já to auto viděl a detailně zkoumal. Za svojí pestrou kariéru jsem neviděl horší P80, snad možná jednou ´99 u Tomseka v Uherským Brodu ta byla srovnatelná za flašku whisky myslím. Ona je spíš škoda že ses po infu nepídil než jsi do toho spadnul. Osobně jsem to vyhodnotil že na tom autě není jedinej kousek, jedinej díl zdravej, tak jsem to nevzal ani na díly. Jedinej smysl který to auto mělo byl tak možná Gumbalkán. Opravdu pozitivní byli na tom autě prodejci- majitel i jeho bratr byli velice solidní a upřímní lidé se slušným jednáním a chováním. kontrolka SRS- pravděpodobně bude v hajzlu kroužek pod volantem, 1997 má plně mechanický airbagy v sedačkách. Pozor ať tě nezabijou jestli se v sedačce budeš vrtat. A ano automaty jsou slabá stránka volva, tenhle 4kvalt není tak špatnej jak pozdější pětikvalt ale pár jsem jich taky viděl po smrti. Zbývá mi popřát tě mnoho úspěchů
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3354
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#19 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od dumi.cz »

jeden automat z 850 tu mam, tusim je stejnej...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 201
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

#20 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od hombredavid »

Slusnejch svetel je na ebay hafo za mene nez 100 eur. Chce to pohledat, hodne pomuze na ukazani jak a co, youtube. No kdyz se toho nebojis, mas dost casu..... Ale jestli Ondra napsal ze to za to nestoji, tak ti preji hodne trpelivosti .....
_________________
VOLVO 850 T5

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 3195
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#21 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od Basstl »

Bukaj píše: 16 říj 2022 22:02 V převodovce je dle měrky moc oleje - cca 5 mm nad horní rysku pro měření za tepla - to by mohl být také problém, že?
Hladina oleje v automatu se měří s nastartovaným motorem.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#22 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od spy »

Dej vědět, co bys potřeboval, spoustu věcí mám nasysleno a něco bych možná pustil.
Výměník topení - jak už bylo psáno, ano teče, výměna je trochu opruz, ale ne takovej jako třeba kabiňák na P1 :-) Nejlepším zdrojem informací je Robert
Jinak také můžu doporuči Allegro, poláci tam prodávají i spousty drobností za pár šupů, do Česka se to dá dostat třeba přes https://www.nakupy-polsko.cz/ nebo David Švajda https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=28538
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1356
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#23 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od f.e.e.t »

Hombredavid: jety svetla na ebay pod 100euro :D Pardon, ale tady je někdo vtipálekm 100 euro a jsme na těch 2500,- za funglovly repliky.

Taky jsem tak vysledoval mezi řádky, že tady je někdo hooodně tvrdohlavej, že si před tou finanční sebebraždou nedá říct. :D

Každopádně si tady mezi pacienty vítán, i když někteří výše zapojení jsou už částečně vyléčeni. :D

_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Offline
Příspěvků ve vlákně: 94
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

#24 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od Bukaj »

z-d-e-n-a píše: 16 říj 2022 22:18 😀 koukám že ti to asi nerozmluvíme.
No nic, tedy popojedem ve smyslu "kdo chce kam..."
Ty světla jsou prostě vyžilý, má to plastový paraboly. Takhle vypadaly moje světla a následné peripetie:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=46849
Výměník topení - ano, celkem běžná závada. Návod na YT, není to nic hrozného. Bacha na hadice/přechodku z kabiny do mot. prostoru. Vše se tu řešilo.
Airbagy - ano, pokud je vyndaná žárovka, asi bude problém. To bych asi řešil až po STK, těm by se ta potenciálně svítící kontrolka asi nelíbila. :green:
EDIT: pokud jsou sedačky původní (a podle voliče AT máš ročník auta 97-98), bude to mít ještě mechanický patrony na airbagy, takže tam bych průšvih s pytlema v sedačkách (= odpojený konektor) neviděl.
Jo, světla jsou jetý, ale pokud to s nimi projde technickou, budu to řešit až někdy "za pochodu" :)
Topení (výměník) - to mne překvapuje, myslel jsem, že když si pořídím "moderní vůz", tak na něm nebudu muset řešit to, co na o jedenáct let starší škodovce :roll:
Airbagy - budu řešit později. Auto má pouze airbag ve volantu, u spolujezdce na vršku kastlíku je sice žlutá nálepka "ATTENTION! - SRS Vehicle", ale airbag tam není - nevím, zda tam kdysi byl, ale nenašel jsem k němu ani kabel, jen nezapojený ten silný kostřicí. Takže možná tu nálepku dávali na všechny kastlíky, nebo je kastlík z jiného vozu, než horní díl palubky... V sedačkách jsou opravdu ty mechanické airbagy, kabely do sedaček jsou asi jen od výhřevu a kontrolky zapnutých pásů (tak mne napadá, že když byly odpojené kabely od sedaček, že by svítila kontrolka SRS kvůli "nezapnutým" pásům? V B sloupcích jsou navijáky pásů s přitahovači). Kroužek pod volantem má už nejlepší léta za sebou - úplně se oddrolila ta tři oka, kterými prochází šrouby, držící jej ke sloupku řízení. Nějak jsem tam oka domodeloval z tmelu, ale pro bezproblémovou funkci klaksonu a airbagu bude potřeba sehnat nějaký zachovalejší...
Auto je ročník 1997 :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 94
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

#25 Volvo S70 jako nízkonákladový "spotřebák"?

Příspěvek od Bukaj »

Ondra. píše: 16 říj 2022 22:32 Vidím že vymlouvat tě tu tvojí rituální sebevraždu nemá cenu. Víš já to auto viděl a detailně zkoumal. Za svojí pestrou kariéru jsem neviděl horší P80, snad možná jednou ´99 u Tomseka v Uherským Brodu ta byla srovnatelná za flašku whisky myslím. Ona je spíš škoda že ses po infu nepídil než jsi do toho spadnul. Osobně jsem to vyhodnotil že na tom autě není jedinej kousek, jedinej díl zdravej, tak jsem to nevzal ani na díly. Jedinej smysl který to auto mělo byl tak možná Gumbalkán. Opravdu pozitivní byli na tom autě prodejci- majitel i jeho bratr byli velice solidní a upřímní lidé se slušným jednáním a chováním. kontrolka SRS- pravděpodobně bude v hajzlu kroužek pod volantem, 1997 má plně mechanický airbagy v sedačkách. Pozor ať tě nezabijou jestli se v sedačce budeš vrtat. A ano automaty jsou slabá stránka volva, tenhle 4kvalt není tak špatnej jak pozdější pětikvalt ale pár jsem jich taky viděl po smrti. Zbývá mi popřát tě mnoho úspěchů
Víceméně se vším, co píšeš, souhlasím. :D
To, že na autě nebyla jediná věc bez vady, bylo pro mne spíš plus - že mi nebude líto to auto používat a "ničit" provozem...
Bývalý majitel je fajn, to taky souhlas :)
Děkuji za přání :jaj:
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“