ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3596
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
ok2ucx - XC70III T6 + S80 V8 + C70 cabrio + MX-5
hmm, nádhera, buď tahle kombinace a nebo tmavě šedá metla, to je můj malý sen na c70
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
ok2ucx - XC70III T6 + S80 V8 + C70 cabrio
Patří do spíše do kategorie "Co mě dnes nepotěšilo" = krátké dvousezónové období s Mazdou dnes ukončil mladý pán z Brna/Zlína.
Už mám opět jen jedno auto bez střechy.
/PL
Už mám opět jen jedno auto bez střechy.
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 1324
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
ok2ucx - XC70III T6 + S80 V8 + C70 cabrio
A co ten vyfuk? Uz to jede jak ma?
-
Offline
- Příspěvky: 1278
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Litvínov
- Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
- Bydliště: Litvínov
ok2ucx - XC70III T6 + S80 V8 + C70 cabrio
Já bych na tý C70 ty park.čidla dal do saffronu, takhle je vidět že to tam nepatří a to je jediné mínus
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
ok2ucx - XC70III T6 + S80 V8 + C70 cabrio
Naprostý souhlas. A také můj plán. Víte o někom, kdo perfektně trefí barvu i kvalitu této opravy?
Plus je tam ještě jedna kosmetika: ten dřevěný rámek kolem rádia a řadičky - ten je na jednom místě lehce nalomený, kdyby někdo měl tento díl v lepším stavu...
/PL
Plus je tam ještě jedna kosmetika: ten dřevěný rámek kolem rádia a řadičky - ten je na jednom místě lehce nalomený, kdyby někdo měl tento díl v lepším stavu...
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 5957
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
ok2ucx - XC70III T6 + S80 V8 + C70 cabrio
Pavle vim. V Sarovech u Zlina ma servis s lakovnou kamarad. Na byvale perlickove modre V70 II mi strikal zrcatko, LP blatnik, LP a LZ dvere a zadni naraznik. Delal mi barvu i na senzory. Otcovi na bezove metalize PZ blatnik a segre na bile zadni naraznik. Vsem vzdy vsechno naprosto sedelo.
Me Volvo tam bylo poprve pred 3 lety a stale ma barva stejny odstin, neloupe se, proste ok. Pokud budes chtit kontakt, dej vedet.
Me Volvo tam bylo poprve pred 3 lety a stale ma barva stejny odstin, neloupe se, proste ok. Pokud budes chtit kontakt, dej vedet.
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
V garáži mi přistála úžasná bílá 940 Polar (v Gumbalkan edici) - m.j. bývalé auto Lubošovo. Tak brzy zvěčním setkání generací (např. srovnání V90CC vs. 940 v odstupu čtvrtstoletí).
A taky budu kroužit v mi dosud neznámých vodách (krabicáři), shánět nějaká kola, díly, rady...
/PL
A taky budu kroužit v mi dosud neznámých vodách (krabicáři), shánět nějaká kola, díly, rady...
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4735
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
proboha který auto po lubošovi je zralý na gumbalkan
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Gumbalkán vyžaduje solidní vůz a tento to je. Žádné fatální stopy letošní ročník nezanechal.
Ta edice neznamená "schrott" stav, ale naopak výbavu - zahrádku + extra lampy, zvednuté nápravy, atp.
/PL
Ta edice neznamená "schrott" stav, ale naopak výbavu - zahrádku + extra lampy, zvednuté nápravy, atp.
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Pavel konečně rozumově dozrává. Za pár let začne prodávat od toho nejnovějšího a bude kupovat čím dál starší.
-
Offline
- Příspěvky: 3079
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
- It’s my birthday
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
je zajímavé sledovat vývoj zdejších stálých členů. Všichni se snaží koupit to nejnovější, nejlepší, aby nakonec skončili u krabice.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvky: 3205
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Tam skončí všichni skalní příznivci Volva.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvky: 5121
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Takže kdy pořídíš krabici?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 3205
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Neboj že už po nich koukám, ale mám vysoký nároky.
240 Turbo, plnotučnou 740 Turbo, nebo případně Amazon 123GT.
240 Turbo, plnotučnou 740 Turbo, nebo případně Amazon 123GT.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvky: 949
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
- Vůz: Range Rover V8
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
U tebe je jedno kdes krabicemi začneš, stejně to doplníš na celou výrobní řadu a hlavně v úžasném stavuBasstl píše:Neboj že už po nich koukám, ale mám vysoký nároky.
240 Turbo, plnotučnou 740 Turbo, nebo případně Amazon 123GT.
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
-
Offline
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
no už aby basstl začal, těším se na 262 gl
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Krabice už brázdí zdejší kraj dlouho, od podzimu 2019. Nyní jako garážovaný důchodcovský daily. Budí pozornost a širké úsměvy - a při tom je to "jen hranatá bílá krabice".
Tak jsem dnes širokým objektivem telefonu bouchnul momentku a navíc proti slunci: 940 (MY94) B200F čerstvě a beze ztráty kytičky prošla STK i ME. Pravda - v prvním kole jsem si nechal vyjmenovat závady, ale vlastně to byly jen drobnosti (elektrika, kat a jeden čep). Bagy jsem doléčil už před tím. Diagnostika už nehlásí žádné závady.
Tímto oficiálně začíná příprava na Gumbalkán 2021 (auto samotné se do Rumunska podívalo už v ročníku 2019 s předchozím majitelem).
/PL
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Hodně pěkná kombinace!
Čím je to focené?
Čím je to focené?
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5052
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Pěkný panoramata!
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
NIc extra - iPhone SE2020 - tím širokým objektivem.
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Zkušenosti s Volvem V90CC T6 Ocean Race – aneb recenze po ujetých 10.000km, 15.000km, 20.000km...
Když jsem v květnu 2019 poprvé usedal za volant Volva V90 Cross Country T6 v edici Ocean Race, slíbil jsem, že o této - pro mě nové - zkušenosti napíšu recenci ihned po ujetí prvních 10.000km. To se nestalo a ve víru událostí počítadlo kilometrů rychle minulo rysku 15.000km a nyní (v únoru 2020) ukazuje 21.495km. Edit: a než jsem se dostal k publikaci tohoto článku – píše se duben 2021, na tachometru zví číslo 39000km. A na recenzi bych nevyměnil ani písmenko. Vlastně mám jeden doplněk, který nevím proč, jsem v původní verzi recenze nezmínil. Tohle auto je uvnitř opravdu tiché.
Pro netrpělivé čtenáře je zde krátká verze recenze: auto je fantastické! A opakuji – tiché.
Zvuková aparatura Bowers&Wilkins je tak úžasná a úžasná a úžasná, že i kdyby auto mělo nějakou vadu, tak ta je mu automaticky prominuta (to byla nadsázka).
Nejvyšší motorizace (300-koňový čtyřválcový motor VEA T6 s kompresorem a turbem) rozhodně neurazí. A ani není tím vyhlašovaným koncem značky Volva, jak hlásali skalní fanoušci. Dvoutunovým ingotem hýbe velmi solidně a rozhodně není brzdou provozu.
Armáda elektronických pomocníčků funguje, jak má – oproti minulé generaci opět výrazně lépe.
A pokud by snad měla zaznít nějaká výtka – tak tu mám na adresu velikosti kufru, která padla za oběť celkovému designu, ekoteroristickým požadavkům, rozměrům a tvaru karoserie.
Moje cesta k Volvu:
Na úvod ještě pár slov k mé cestě k Volvu. Tato V90CC je první auto, které vlastním jako nové. Logicky zde tedy nebudu uvádět ani výčet závad a údržby. Rovněž srovnávat s vozy 15-20 let starými není lehké. V novém autě prémiové značky nic nevrže (nebo by nemělo), podvozek je nový, tuhý, přesný a vůbec všechny díly neopotřebované. Elektronika je tu v poslední generaci, rovněž srovnávat systém Pilot assist s „obyčejným“ tempomatem u MY02 nedává smysl a ctěný čtenář tohle jistě ani nečeká.
Cesta k Volvu začala s V70II MY02 D5, zakoupenému v roce 2008 – tehdy jako reakce na očekávání třetího dítěte v rodině. Tři dětské sedačky na zadní sedadla nedáte jen tak do nějakého osobáku. Překonáním dodnes tradované báchorky – že Volvo je má drahé a neshnatelné díly, a že jej neumí nikdo opravit – začala celá šňůra vlastnění různých modelů – přes S60 MY02 T5, XC70II MY02 2.4T, krátkou epizodou s R-kem S60R MY05, faceliftovou XC70II MY06 D5 (zatím má poslední nafta) a báječnou XC90 MY05 V8. Nakonec V90CC nahradila jinak skvělou XC70III MY14 T6. Později se podpora a software pro aftermarket trh Volvo stalo i mým trvalým koníčkem a zaměstnáním.
V domácí garáži momentálně řechtá přes 1000 koní těchto v těchto vozech:
S80 V8 MY07 (auto miláček) se skoro čtvrtmiliónem km na hrbu – pohodlí sedanu, zvuk a tah motoru V8 k nezapomenutí, luxusní dělník pro taxikaření dětí, stejně jako koráb na roadtrip do Barcelony.
C70 T5 MY00 AT – veteránský úlovek s originálními 24tis.km po německém důchodci v atraktivní barvě Mango (dříve zvané Saffron), vítr ve vlasech pro krizi středního věku – s tak málo km škoda jezdit, ale auto zase nemá stát. Tak nevím.
945 MY94 2.0i 88kW v manuálu – edice Gumbalkán, rovněž jako tréninkový vůz pro právě dospívající dceru
no a konečně recenzovaná V90CC T6 MY18:
- ta se mi do garáže dostala spíše náhodou. Když jsme na jaře 2019 ve firmě (D5T5 s.r.o.) zvažovali koupi některého z vozů nové platformy SPA, abychom mohli vyvíjet a testovat různé nové produkty - mojí osobní preferenící bylo následující: benzín, dobrá motorizace a edice Ocean Race. Dříve než jsem se rozhoupal, z konfigurátoru edice VOR zmizela (a v modelovém roce MY20 se již nenabízela). A byl chvíli klid...
Obchodní kolegové z Holandska si však pamatovali moji pouhou zmínku o „V90CC v benzínu a VOR“ – a když se pak ze salónu ve Švédsku prodávalo přesně takové auto, do týdne se vyřídil leasing a auto už stálo v garáži s nájezdem 1500km (což byl převoz ze Švédska do Holandska a následně do ČR). Jak se sluší na předváděcí auto, tak plnou výbavu všech myslitelných asistentů už jen doplňuje vyhřívání všech možných části interiéru (volant, bufík), obrovská panoramatická střecha, již zmíněná vrcholná motorizace T6, adaptivní podvozek na vzduchových měších a pohodlně výklopné tažné zařízení.
Ocean Race edice:
Dnes již nedodávaná designová edice Ocean Race mě zaujala už v době uvedení na trh. Tyhle dizajnovky mám prostě rád. Žádná „obyčejná“ konfekce.
Jedná se čistě o pár atraktivních designových prvků v interiéru i exteriéru auta, doprovázené masivním marketingem. Edice VOR (Volvo Ocean Race) je u SPA vždy v pěkné a nenápadné bílé perleťové barvě - zvenku zaujme kombinací několika oranžových plastových doplňků spolu se světlešedým oplastováním nadkolí (místo jinak obvyklé černé). Oranžový styl pak pokračuje i uvnitř auta s výraznými oranžovými bezpečnostními pásy a oranžovým lemováním sedaček. Ty nejsou (bohužel) v této edici dodávány ve větrané verzi, ani ve verzi s masáží. Velká škoda pro vrcholný model tohoto modelu. Další drobné velké mínus pro top designovou edici řady V90CC. Tady marketing lehce šlápnul vedle, myslím.
Třešničkou na dortu je svítilna („baterka“) v kufru. Ta se ovšem v salóně asi někomu moc líbila a v předváděcím autě chyběla. Nedivím se, s astronomickou cenou 230€ se asi jedná o zcela unikátní Ocean Race klenot. Nakonec ji nahradila velmi podobná z Lídlu za 5€.
Do úplnosti edice VOR se sluší zmínit sadu gumových koberců do kufru a velkou cestovní tašku, asi když se potřebujete nalodit na jachtu závodu Volvo Ocean Race.
Ale přistupme blíže k jednotlivým bodům programu:
Karoserie, interiér, kufr:
Oblíbenou disciplínou českých recenzí je dlouhá sága o velikosti kufru, protože na velikosti vždy záleží že? Ultimátní je – co se týká rozměrů - v rodině Volva vrcholná XC90. Tento model (byť v minulé generaci) jsem opustil už před pár lety, kdy se v autě už opravdu vozil jen vzduch a nároky na prostor i v pětičlenné rodině lehce poklesly. Další v hledáčku byla XC70III, která perfektně vyhovovala. V90CC je logickým následovníkem, proto se pověnujeme srovnání právě zde.
Hodnoty (rozměry interiéru) si ctěný čtenář vyhledá Googlem – co se týká kabiny pro cestující, tam nelze nic vytknout – i vé devadesátka je uvnitř opravdu veliká, místa všude dostatek, i bez měření bych řekl, že v zadní řadě je citelně více místa než ve všech minulých generacích. Kdo zná XC/V70II P2 - tam je prostoru (pro danou kategorii aut) místa zoufale málo.
Odkládacích míst najdete ve V90CC v interiéru poměrně dostatek, nevím však, zda-li západní řidiči s sebou nevozí pití v PET lahvích? Simply clever domácí konkurence na tohle myslí poněkud lépe. Rozumím však, že design je design a tomu se často dělají poměrně velké ústupky.
Kufr je kapitola sama pro sebe: pro ilustraci takto: pokud se lyže délky 165cm vešly do kufru o čtvrtstoletí staršího modelu Volvo 945 tak, že jen líně válí na podlaze kufru spolu s dalšími třemi páry lyží. Pak kufr u platformy P2 XC/V70II (2001-2007) pojme stejné lyže uhlopříčně, leč stále „na podlaze“ a jen s drobnými omezeními. Do platformy P3 (XC/V70III) se tytéž lyže nasoukají do prostorové úhlopříčky kufru už jen velmi natěsno, a spolu s výbavou čtyřčlenné rodiny na týdenní lyžovačku se bez pravidelného tréninku Tetrisu sbalit nelze. Nakonec stejné lyže do kufru V90CC prostě nedostanete (myšleno do kufru - nemluvím o dvířkách ve středové opěrce zadní sedačky - ty tam jsou). Tím netvrdím, že kufr je vysloveně malý, jen jak jeho tvar ustupuje proudění vzduchu a neúprosným emisním limitům, už to zkrátka není krabice a stěhovák, jakým bylo ikonické Volvo dříve.
Za 25 let se z velkého praktického mega hranatého stěhováku svérázného a nezaměnitelného stylu stalo zvenku hodně velké auto s relativně nevelkým kufrem. A ten je bohužel zcela srovnatelný s konkurenčními značkami vozů stejné kategorie.
Ještě doplním, že kufr zakrývá motorizovaná roletka - cool feature. Zadní motorizované dveře lze otevírat a zavírat pomocí „kopnutí“ nohou – což ale vyžaduje lehký cvik. Ještě mě pobavil kolébkový vypínač lampičky na zadních dveřích, který vypadá, jako by jej do auta doplnil kutil domácí. Ale to dodávám spíše pro pobavení inženýra elektro.
Naopak potěší drobnost, jakou je (dříve chybějící) tlačítko, jímž současně dveře zavřete a zamčete. Proč na tohle nemysleli už v minulé generaci?
Kdybych si mohl ještě vymýšlet, divím se, že zatmavení zadních skel není ve výrobě už standardně? V konfigurátoru se na to snadno zapomene (jako zde). A bez něj je auto průhledné jako skleník. Škoda.
Podvozek a karoserie ještě jednou:
V původní recenzi jsem neuvedl tu úžasnou vlastnost tohoto vozu – a tou je to, že pokytuje posádce velkou dávku pohodlí: podvozek až neskutečně žehlí nerovnosti českých silnic, k tomu nepochybně přispívají opravdu velká kola (zde 20" 245/45 alu v originální edici Ocean Race). Neméně důležitou stránkou pohodlí je pak velmi nízká hladina hluku uvnitř kabiny. Tady se designérům povedlo opravdu zapracovat na každém aspektu, který tuto hladinu hluku uvnitř ovlivňuje. Jestli jedete 130km/h nebo 180km/h v Německu, pořád posádka může v pohodě debatovat, anebo si sami vychutnáte již zmíněnou muziku bez jakýchkoli kompromisů. Motor, hluk kol či aerodynamický hluk – každý ze zdrojů je patřičně utlumen. Jednička s hvězdičkou.
Motorizace:
Mám rád benzín, nemám moc rád naftu - to jste už možná postřehli. Stál jsem jen krátce před volbou, zda-li jezdit čtyřválcovou VEA naftou za 9l/100km nebo vrcholným benzínem za 10.5l/100km - ano, to je má reálná průměrná spotřeba za 20tis. km – to vše v širokém mixu – courání po městě + svižné cestování po okreskách + ale také dálniční přesuny na hranici limitů dálniční policie a radarů.
Jestli chlapci ze Švédska u naftové platformy už léta bojují s praskáním vzduchových hadic v sedmnácté či dvacáté inovované verzi hadice u systému Powerpulse, a také s ucpáváním systému EGR zpětného požírání spalin – pak se benzínové motory ve čtyřválcové platformě VEA zdají být jako velmi dobrý a zatím stále bezproblémový design. Žádné svolávací akce, nic. Pecka. Skeptici říkají, že čas ukáže. Proklínané čtyřválce u Volva jsou na trhu už nějaký pátek (počínaje modelovým rokem MY14, tehdy ještě v platformě P3), nějaké zásadní problémy se (zatím) u tolik opomíjených benzínů neukazují. V modelovém roce MY18 přiskočil i systém GPF (Gasoline Particle Filter), který ovšem na rozdíl od naftové verze nevyžaduje žádné hledání a doplňování podivných kapalin typu AdBlue, zkrátka nic – v salónu se vám o GPF pravděpodobně ani nezmínili - i já jej našel až v kompletním výpisu výbavy. Místo normy Euro6 motory plní ekoteroristickou normu Euro6d - to je asi tak vše - z pohledu běžného uživatele - čeho se tato změna týká.
Opakuji, že T6 je velmi dobrá motorizace, byť vám neposkytuje něco, čemu se říká těžko měřitelný „řidičský zážitek“. V kombinaci s 8-stupňovou převodovkou Aisin je vše tak důkladně vyžehlené, vyfiltrované a až nudně vyhlazené - zkrátka vše pro pohodlí posádky. Turbo kopance se nekonají, což je vlastně asi dobře. 306 koní adekvátně cvičí dvoutunovým kombíkem – kdo má rád čísla, tak zde jsou: T6 B4204T29 228 kW/400Nm a provozní hmotnost je 1839kg.
Pomocníčci – ti užiteční i ti opomíjení:
Motory přestávají být v dnešních vozech to, o čem se nějak hodně a zásadně hovoří. O to více vyvstávají do popředí elektroniční asistenti, stabilizační a bezpečnostní systémy. V tomto autě jich je tolik, že zrak přechází – proto zmíním ty, kteří mi osobně připadnou užiteční, případně ty, kteří v minulé generaci nebyli vůbec, eventuelně nejsou příliš použitelní. O některých však ani nevíte až do okamžiku, kdy má dojít ke kolizi (automatická „myška“) tam prý pomohou – zatím jsem to nezkoušel. Plný soupis všech možných bezpečnostních vychytávek najdete na stránkách Volva.
Pilot Assist, jízda v pruzích, BLIS – nejedná se o autopilota, skutečně je to „jen“ asistent, který auto udržuje v pruhu, až do rychlosti 139km/h a přirozeně udržuje odstup od předchozího vozidla. Užitečná věc – nechci to shazovat – když potřebujete otevřít PET flašku. Na málo klikatých úsecích je jízda pohodová. Jakmile se silnice začně více vlnit, posádka si občas naříká, že „moc kličkuji“. A ano, dávám jim trochu za pravdu. Jenže řidič se drží volantu, jemu to tolik nevadí. Na české horské okresky to moc není. Známka jako ve škole: 1-
Navíc, i když není zapnutý tento pokročilý systém, když např. na dálnici nepozorností vyjíždíte pomalu ven z pruhu, přítel pomocník zatáhne volant trošku zpět, poněkud nečekaně avšak bez jakékoli signalizace. Dobrý! V dnešní míře nepozornosti řidičů, kamarád k nezaplacení.
Systém BLIS (indikace auta v mrtvém úhlu) – už nikoli na bázi kamer (tam to v minulé generaci nebylo zcela důvěryhodné) – zde radarový snímač funguje stoprocentně. U pře-bezpečného Volva však překvapí, že i když máte auto v mrtvém úhlu a dáte blinkr, chybí jakákoli zvuková signalizace – blikání LED v zrcátku lze za plného slunce velmi snadno přehlédnout. Dal bych tomu minimálně možnost zapnutí/vypnutí zvukového varování. Námět na zlepšení, posílám do Gothenburgu.
Automatická dálková a potkávací světla – aktuálně u Volva nejpokročilejší systém (ten se v první generaci tuším začal u Volva zavádět někdy kolem roku 2015) – „vyklíčuje“ či vyclonkuje auto před vámi, případně i v protisměru. U vyšších rychlostí už pak jen zapíná a vypíná klasická dálková. Protijedoucí řidiči prakticky neproblikávají (což se úplně nedalo říct u přechozí XC70 z roku 2014). V noci – zapnu režim Auto dálková a o světla se nestarám. Zde známka: 1 - možná drobnost, ale hodně potěší.
Parkovací 360° kamery – 360° obraz ze čtyř kamer je prima věc, osobně ji ale moc nepoužívám, parkování na zrcátka v kombinaci s detailním obrazem zadní kamery a dobře fungujícími parkovacími sensory mi jde o hodně lépe. Hodně příjemným doplňkem jsou „radary“, které zvukově signalizují i z dáli blížící se auto, cyklistu nebo jen blízkého chodce. Fajn pomocník-závozník, když vyjíždíte z kolmého parkování. Známka: 1 (i s tím, že 360° kameru ani nevyužívám)
Automatické zaparkování – dobrý, jenže zase - než to najdu v menu, jsem dříve asi zaparkovaný „na zrcátka“. Léta praxe, ale věřím, že tohle vychytávka opět odnaučí další generaci řidičů v dovednostech, které se dříve považovaly za samozřejmost. V rámci „debilizace“ lidstva bude tohle možná malý krůček pro lidstvo. Funguje to.
Start/Stop – vynález „na zabití“. Ničí motor, inženýrské srdce tohle rve, ekologický přínos je sporný (pro splnění testovacího ekocyklu asi prakticky nezbytný) – nu což – to zde nevyřešíme, ekofašisté žádají své oběti. To, že nejde S/S uživatelsky vypnout natrvalo (a ani nám v D5T5 se to zatím nepovedlo „programátorsky“, ale pracujeme na tom) - to je obrovské mínus. Tipuji, že u jiných značek tohle nebude jiné.
Známka: 5 (nejde vypnout, poznámka: stav S/S lze sice uložit do vlastního profilu, ale po nastartování auta vždy naskočí defaultní profil – tj. se zapnutým S/S – no paráda).
Audio, infotainment:
Na závěr si nechávám „zábavu na palubě“. Audio se v devadesátkách dodává nejméně ve třech úrovních. Základní, vyšší Harman Kardon and ultimátní Bower&Wilkins s charakteristickým středovým „ufonem“ (vystouplým středovým reproduktorem) uprostřed palubní desky. Posledním zmíněným systémem je vybaveno recenzované auto. Když si tohle konfigurujete u nového vozu, počítejte s cenovkou 4.000€. Hned zkraje vyslovím hříšnou větu – tohle fakt stojí za ten zážitek!
Od dob předfaceliftové S80 z let 2000-2004 to s audiem u Volva šlo docela z kopce. Ne - že by to hrálo vysloveně špatně, ale žádné superhifi to není. Možná jsou na vině i reproduktory – v době testování – 10 a více let staré. Dle mého soudu - poslední dobrý zvuk měla právě S80 s rádiem HU801, dvěma megareproduktory a ozvučnicí, kterou tvořil kufr a prostor vytlumený mikroplyšem v interiéru dveří a sedadel. To byla ještě koncertní síň.
Až nyní – dle slov marketingu Volva – se už při návrhu karoserie platformy SPA počítalo s kvalitním ozvučením. Zde údajně inženýři od B&W nakázali, kam a jak umístit reprodukotory – jinak to prý hrát nebude. Udělali to a ono to hraje, a skvěle! Tohle na tomto autě zkrátka miluji. Často zaparkuji a musím si písničku doposlechnout až do konce a v plné hlasitosti.
Stačí jednoduchý test – když vytočíte knoflík hlasitosti na maximum, zvuk je stále naprosto nezkreslený, kvalitní a prokreslený ve všech detailech - zkrátka máte pocit, že sedíte na koncertě přímo mezi muzikanty. A je to uvěřitelné. Za mě – palec nahoru, známka 1+++
Prováděli jsme i přímé srovnání s řadou Harman Kardon, ani tato audio výbava se nemusí vůbec za nic stydět. Snad kromě „o stupínek“ nižší maximální hlasitosti nelze ani kardonovi nic vytknout. Jen nesmíte poslouchat překompresované a přemasterované mono Rádio |mpuls.
Paradoxní je, že i v autě s B&W je na nálepce koncového zesilovače audia napsáno Design by Harman Kardon – tak si vyberte...
Co se týká zbytku infotainmentu – tedy audio/video zábava na palubě – tam bych udělil výrobci další výtku – ergonomie ovládání rádia (FM i DAB), vestavěný klient Spotify, USB MP3 playback – tohle všechno se (mi osobně) ovládá velmi kostrbatě a mírně nelogicky. Vím, že postavit použitelný uživatelský interface není lehké a že velký dotykový displej je dnes v autech prakticky povinnost. Ale něco zde nastavit (a při tom se nenabourat) je umění. Že by proto tolik bezpečnostních pomocníčků na palubě?
Na závěr si zaslouží zmínku i systém Volvo On Call. Ten umožní na dálku (v autě je LTE GSM modem) přes appku v telefonu ovládat bufík či dálkový start motoru, odemknout či zamknout auto, sledovat základní servisní stav auta či jeho polohu (a generovat knihu jízd).
Fajn věc, škoda, že tohle bylo technicky možné už asi 15 let - některá starší Volva byla tímto systémem vybavena už řadu let, ale potenciál zůstal nevyužit - až do dnešních dnů, kdy Volvo dohnala konkurence. Zamrzí i to, že žádné detailní servisní informace nemají servisy od automobillky k dispozici.
Shrnutí:
bude stručné: tohle auto je báječné. Celá platforma SPA možná zachránila relativně nevelkou a svéráznou automobilku před krachem. Pokud hledáte velké a bezpečné auto prémiové (byť nijak nevyčnívající) značky, pak V90CC může být i skvělým začátkem i vaší „diagnózy“ se jménem Volvo. Od CCčka můžete jít nahoru, ale i dolů - měl jsem možnost krátce se povozit ve V60CC - i tu bych směle doporučil.
A jestli už jen čekáte, až (ojetá) V90CC bude na trhu za relativně snesitelný peníz, pak věřím tomu, že obměnou ze staršího modelu platformy P3 nešlápnete vedle. Ale - opakuji - čas ukáže. Sám jsem zvědav, až budu číst tuto recenzi třeba po 5 či 10 letech.
Když jsem v květnu 2019 poprvé usedal za volant Volva V90 Cross Country T6 v edici Ocean Race, slíbil jsem, že o této - pro mě nové - zkušenosti napíšu recenci ihned po ujetí prvních 10.000km. To se nestalo a ve víru událostí počítadlo kilometrů rychle minulo rysku 15.000km a nyní (v únoru 2020) ukazuje 21.495km. Edit: a než jsem se dostal k publikaci tohoto článku – píše se duben 2021, na tachometru zví číslo 39000km. A na recenzi bych nevyměnil ani písmenko. Vlastně mám jeden doplněk, který nevím proč, jsem v původní verzi recenze nezmínil. Tohle auto je uvnitř opravdu tiché.
Pro netrpělivé čtenáře je zde krátká verze recenze: auto je fantastické! A opakuji – tiché.
Zvuková aparatura Bowers&Wilkins je tak úžasná a úžasná a úžasná, že i kdyby auto mělo nějakou vadu, tak ta je mu automaticky prominuta (to byla nadsázka).
Nejvyšší motorizace (300-koňový čtyřválcový motor VEA T6 s kompresorem a turbem) rozhodně neurazí. A ani není tím vyhlašovaným koncem značky Volva, jak hlásali skalní fanoušci. Dvoutunovým ingotem hýbe velmi solidně a rozhodně není brzdou provozu.
Armáda elektronických pomocníčků funguje, jak má – oproti minulé generaci opět výrazně lépe.
A pokud by snad měla zaznít nějaká výtka – tak tu mám na adresu velikosti kufru, která padla za oběť celkovému designu, ekoteroristickým požadavkům, rozměrům a tvaru karoserie.
Moje cesta k Volvu:
Na úvod ještě pár slov k mé cestě k Volvu. Tato V90CC je první auto, které vlastním jako nové. Logicky zde tedy nebudu uvádět ani výčet závad a údržby. Rovněž srovnávat s vozy 15-20 let starými není lehké. V novém autě prémiové značky nic nevrže (nebo by nemělo), podvozek je nový, tuhý, přesný a vůbec všechny díly neopotřebované. Elektronika je tu v poslední generaci, rovněž srovnávat systém Pilot assist s „obyčejným“ tempomatem u MY02 nedává smysl a ctěný čtenář tohle jistě ani nečeká.
Cesta k Volvu začala s V70II MY02 D5, zakoupenému v roce 2008 – tehdy jako reakce na očekávání třetího dítěte v rodině. Tři dětské sedačky na zadní sedadla nedáte jen tak do nějakého osobáku. Překonáním dodnes tradované báchorky – že Volvo je má drahé a neshnatelné díly, a že jej neumí nikdo opravit – začala celá šňůra vlastnění různých modelů – přes S60 MY02 T5, XC70II MY02 2.4T, krátkou epizodou s R-kem S60R MY05, faceliftovou XC70II MY06 D5 (zatím má poslední nafta) a báječnou XC90 MY05 V8. Nakonec V90CC nahradila jinak skvělou XC70III MY14 T6. Později se podpora a software pro aftermarket trh Volvo stalo i mým trvalým koníčkem a zaměstnáním.
V domácí garáži momentálně řechtá přes 1000 koní těchto v těchto vozech:
S80 V8 MY07 (auto miláček) se skoro čtvrtmiliónem km na hrbu – pohodlí sedanu, zvuk a tah motoru V8 k nezapomenutí, luxusní dělník pro taxikaření dětí, stejně jako koráb na roadtrip do Barcelony.
C70 T5 MY00 AT – veteránský úlovek s originálními 24tis.km po německém důchodci v atraktivní barvě Mango (dříve zvané Saffron), vítr ve vlasech pro krizi středního věku – s tak málo km škoda jezdit, ale auto zase nemá stát. Tak nevím.
945 MY94 2.0i 88kW v manuálu – edice Gumbalkán, rovněž jako tréninkový vůz pro právě dospívající dceru
no a konečně recenzovaná V90CC T6 MY18:
- ta se mi do garáže dostala spíše náhodou. Když jsme na jaře 2019 ve firmě (D5T5 s.r.o.) zvažovali koupi některého z vozů nové platformy SPA, abychom mohli vyvíjet a testovat různé nové produkty - mojí osobní preferenící bylo následující: benzín, dobrá motorizace a edice Ocean Race. Dříve než jsem se rozhoupal, z konfigurátoru edice VOR zmizela (a v modelovém roce MY20 se již nenabízela). A byl chvíli klid...
Obchodní kolegové z Holandska si však pamatovali moji pouhou zmínku o „V90CC v benzínu a VOR“ – a když se pak ze salónu ve Švédsku prodávalo přesně takové auto, do týdne se vyřídil leasing a auto už stálo v garáži s nájezdem 1500km (což byl převoz ze Švédska do Holandska a následně do ČR). Jak se sluší na předváděcí auto, tak plnou výbavu všech myslitelných asistentů už jen doplňuje vyhřívání všech možných části interiéru (volant, bufík), obrovská panoramatická střecha, již zmíněná vrcholná motorizace T6, adaptivní podvozek na vzduchových měších a pohodlně výklopné tažné zařízení.
Ocean Race edice:
Dnes již nedodávaná designová edice Ocean Race mě zaujala už v době uvedení na trh. Tyhle dizajnovky mám prostě rád. Žádná „obyčejná“ konfekce.
Jedná se čistě o pár atraktivních designových prvků v interiéru i exteriéru auta, doprovázené masivním marketingem. Edice VOR (Volvo Ocean Race) je u SPA vždy v pěkné a nenápadné bílé perleťové barvě - zvenku zaujme kombinací několika oranžových plastových doplňků spolu se světlešedým oplastováním nadkolí (místo jinak obvyklé černé). Oranžový styl pak pokračuje i uvnitř auta s výraznými oranžovými bezpečnostními pásy a oranžovým lemováním sedaček. Ty nejsou (bohužel) v této edici dodávány ve větrané verzi, ani ve verzi s masáží. Velká škoda pro vrcholný model tohoto modelu. Další drobné velké mínus pro top designovou edici řady V90CC. Tady marketing lehce šlápnul vedle, myslím.
Třešničkou na dortu je svítilna („baterka“) v kufru. Ta se ovšem v salóně asi někomu moc líbila a v předváděcím autě chyběla. Nedivím se, s astronomickou cenou 230€ se asi jedná o zcela unikátní Ocean Race klenot. Nakonec ji nahradila velmi podobná z Lídlu za 5€.
Do úplnosti edice VOR se sluší zmínit sadu gumových koberců do kufru a velkou cestovní tašku, asi když se potřebujete nalodit na jachtu závodu Volvo Ocean Race.
Ale přistupme blíže k jednotlivým bodům programu:
Karoserie, interiér, kufr:
Oblíbenou disciplínou českých recenzí je dlouhá sága o velikosti kufru, protože na velikosti vždy záleží že? Ultimátní je – co se týká rozměrů - v rodině Volva vrcholná XC90. Tento model (byť v minulé generaci) jsem opustil už před pár lety, kdy se v autě už opravdu vozil jen vzduch a nároky na prostor i v pětičlenné rodině lehce poklesly. Další v hledáčku byla XC70III, která perfektně vyhovovala. V90CC je logickým následovníkem, proto se pověnujeme srovnání právě zde.
Hodnoty (rozměry interiéru) si ctěný čtenář vyhledá Googlem – co se týká kabiny pro cestující, tam nelze nic vytknout – i vé devadesátka je uvnitř opravdu veliká, místa všude dostatek, i bez měření bych řekl, že v zadní řadě je citelně více místa než ve všech minulých generacích. Kdo zná XC/V70II P2 - tam je prostoru (pro danou kategorii aut) místa zoufale málo.
Odkládacích míst najdete ve V90CC v interiéru poměrně dostatek, nevím však, zda-li západní řidiči s sebou nevozí pití v PET lahvích? Simply clever domácí konkurence na tohle myslí poněkud lépe. Rozumím však, že design je design a tomu se často dělají poměrně velké ústupky.
Kufr je kapitola sama pro sebe: pro ilustraci takto: pokud se lyže délky 165cm vešly do kufru o čtvrtstoletí staršího modelu Volvo 945 tak, že jen líně válí na podlaze kufru spolu s dalšími třemi páry lyží. Pak kufr u platformy P2 XC/V70II (2001-2007) pojme stejné lyže uhlopříčně, leč stále „na podlaze“ a jen s drobnými omezeními. Do platformy P3 (XC/V70III) se tytéž lyže nasoukají do prostorové úhlopříčky kufru už jen velmi natěsno, a spolu s výbavou čtyřčlenné rodiny na týdenní lyžovačku se bez pravidelného tréninku Tetrisu sbalit nelze. Nakonec stejné lyže do kufru V90CC prostě nedostanete (myšleno do kufru - nemluvím o dvířkách ve středové opěrce zadní sedačky - ty tam jsou). Tím netvrdím, že kufr je vysloveně malý, jen jak jeho tvar ustupuje proudění vzduchu a neúprosným emisním limitům, už to zkrátka není krabice a stěhovák, jakým bylo ikonické Volvo dříve.
Za 25 let se z velkého praktického mega hranatého stěhováku svérázného a nezaměnitelného stylu stalo zvenku hodně velké auto s relativně nevelkým kufrem. A ten je bohužel zcela srovnatelný s konkurenčními značkami vozů stejné kategorie.
Ještě doplním, že kufr zakrývá motorizovaná roletka - cool feature. Zadní motorizované dveře lze otevírat a zavírat pomocí „kopnutí“ nohou – což ale vyžaduje lehký cvik. Ještě mě pobavil kolébkový vypínač lampičky na zadních dveřích, který vypadá, jako by jej do auta doplnil kutil domácí. Ale to dodávám spíše pro pobavení inženýra elektro.
Naopak potěší drobnost, jakou je (dříve chybějící) tlačítko, jímž současně dveře zavřete a zamčete. Proč na tohle nemysleli už v minulé generaci?
Kdybych si mohl ještě vymýšlet, divím se, že zatmavení zadních skel není ve výrobě už standardně? V konfigurátoru se na to snadno zapomene (jako zde). A bez něj je auto průhledné jako skleník. Škoda.
Podvozek a karoserie ještě jednou:
V původní recenzi jsem neuvedl tu úžasnou vlastnost tohoto vozu – a tou je to, že pokytuje posádce velkou dávku pohodlí: podvozek až neskutečně žehlí nerovnosti českých silnic, k tomu nepochybně přispívají opravdu velká kola (zde 20" 245/45 alu v originální edici Ocean Race). Neméně důležitou stránkou pohodlí je pak velmi nízká hladina hluku uvnitř kabiny. Tady se designérům povedlo opravdu zapracovat na každém aspektu, který tuto hladinu hluku uvnitř ovlivňuje. Jestli jedete 130km/h nebo 180km/h v Německu, pořád posádka může v pohodě debatovat, anebo si sami vychutnáte již zmíněnou muziku bez jakýchkoli kompromisů. Motor, hluk kol či aerodynamický hluk – každý ze zdrojů je patřičně utlumen. Jednička s hvězdičkou.
Motorizace:
Mám rád benzín, nemám moc rád naftu - to jste už možná postřehli. Stál jsem jen krátce před volbou, zda-li jezdit čtyřválcovou VEA naftou za 9l/100km nebo vrcholným benzínem za 10.5l/100km - ano, to je má reálná průměrná spotřeba za 20tis. km – to vše v širokém mixu – courání po městě + svižné cestování po okreskách + ale také dálniční přesuny na hranici limitů dálniční policie a radarů.
Jestli chlapci ze Švédska u naftové platformy už léta bojují s praskáním vzduchových hadic v sedmnácté či dvacáté inovované verzi hadice u systému Powerpulse, a také s ucpáváním systému EGR zpětného požírání spalin – pak se benzínové motory ve čtyřválcové platformě VEA zdají být jako velmi dobrý a zatím stále bezproblémový design. Žádné svolávací akce, nic. Pecka. Skeptici říkají, že čas ukáže. Proklínané čtyřválce u Volva jsou na trhu už nějaký pátek (počínaje modelovým rokem MY14, tehdy ještě v platformě P3), nějaké zásadní problémy se (zatím) u tolik opomíjených benzínů neukazují. V modelovém roce MY18 přiskočil i systém GPF (Gasoline Particle Filter), který ovšem na rozdíl od naftové verze nevyžaduje žádné hledání a doplňování podivných kapalin typu AdBlue, zkrátka nic – v salónu se vám o GPF pravděpodobně ani nezmínili - i já jej našel až v kompletním výpisu výbavy. Místo normy Euro6 motory plní ekoteroristickou normu Euro6d - to je asi tak vše - z pohledu běžného uživatele - čeho se tato změna týká.
Opakuji, že T6 je velmi dobrá motorizace, byť vám neposkytuje něco, čemu se říká těžko měřitelný „řidičský zážitek“. V kombinaci s 8-stupňovou převodovkou Aisin je vše tak důkladně vyžehlené, vyfiltrované a až nudně vyhlazené - zkrátka vše pro pohodlí posádky. Turbo kopance se nekonají, což je vlastně asi dobře. 306 koní adekvátně cvičí dvoutunovým kombíkem – kdo má rád čísla, tak zde jsou: T6 B4204T29 228 kW/400Nm a provozní hmotnost je 1839kg.
Pomocníčci – ti užiteční i ti opomíjení:
Motory přestávají být v dnešních vozech to, o čem se nějak hodně a zásadně hovoří. O to více vyvstávají do popředí elektroniční asistenti, stabilizační a bezpečnostní systémy. V tomto autě jich je tolik, že zrak přechází – proto zmíním ty, kteří mi osobně připadnou užiteční, případně ty, kteří v minulé generaci nebyli vůbec, eventuelně nejsou příliš použitelní. O některých však ani nevíte až do okamžiku, kdy má dojít ke kolizi (automatická „myška“) tam prý pomohou – zatím jsem to nezkoušel. Plný soupis všech možných bezpečnostních vychytávek najdete na stránkách Volva.
Pilot Assist, jízda v pruzích, BLIS – nejedná se o autopilota, skutečně je to „jen“ asistent, který auto udržuje v pruhu, až do rychlosti 139km/h a přirozeně udržuje odstup od předchozího vozidla. Užitečná věc – nechci to shazovat – když potřebujete otevřít PET flašku. Na málo klikatých úsecích je jízda pohodová. Jakmile se silnice začně více vlnit, posádka si občas naříká, že „moc kličkuji“. A ano, dávám jim trochu za pravdu. Jenže řidič se drží volantu, jemu to tolik nevadí. Na české horské okresky to moc není. Známka jako ve škole: 1-
Navíc, i když není zapnutý tento pokročilý systém, když např. na dálnici nepozorností vyjíždíte pomalu ven z pruhu, přítel pomocník zatáhne volant trošku zpět, poněkud nečekaně avšak bez jakékoli signalizace. Dobrý! V dnešní míře nepozornosti řidičů, kamarád k nezaplacení.
Systém BLIS (indikace auta v mrtvém úhlu) – už nikoli na bázi kamer (tam to v minulé generaci nebylo zcela důvěryhodné) – zde radarový snímač funguje stoprocentně. U pře-bezpečného Volva však překvapí, že i když máte auto v mrtvém úhlu a dáte blinkr, chybí jakákoli zvuková signalizace – blikání LED v zrcátku lze za plného slunce velmi snadno přehlédnout. Dal bych tomu minimálně možnost zapnutí/vypnutí zvukového varování. Námět na zlepšení, posílám do Gothenburgu.
Automatická dálková a potkávací světla – aktuálně u Volva nejpokročilejší systém (ten se v první generaci tuším začal u Volva zavádět někdy kolem roku 2015) – „vyklíčuje“ či vyclonkuje auto před vámi, případně i v protisměru. U vyšších rychlostí už pak jen zapíná a vypíná klasická dálková. Protijedoucí řidiči prakticky neproblikávají (což se úplně nedalo říct u přechozí XC70 z roku 2014). V noci – zapnu režim Auto dálková a o světla se nestarám. Zde známka: 1 - možná drobnost, ale hodně potěší.
Parkovací 360° kamery – 360° obraz ze čtyř kamer je prima věc, osobně ji ale moc nepoužívám, parkování na zrcátka v kombinaci s detailním obrazem zadní kamery a dobře fungujícími parkovacími sensory mi jde o hodně lépe. Hodně příjemným doplňkem jsou „radary“, které zvukově signalizují i z dáli blížící se auto, cyklistu nebo jen blízkého chodce. Fajn pomocník-závozník, když vyjíždíte z kolmého parkování. Známka: 1 (i s tím, že 360° kameru ani nevyužívám)
Automatické zaparkování – dobrý, jenže zase - než to najdu v menu, jsem dříve asi zaparkovaný „na zrcátka“. Léta praxe, ale věřím, že tohle vychytávka opět odnaučí další generaci řidičů v dovednostech, které se dříve považovaly za samozřejmost. V rámci „debilizace“ lidstva bude tohle možná malý krůček pro lidstvo. Funguje to.
Start/Stop – vynález „na zabití“. Ničí motor, inženýrské srdce tohle rve, ekologický přínos je sporný (pro splnění testovacího ekocyklu asi prakticky nezbytný) – nu což – to zde nevyřešíme, ekofašisté žádají své oběti. To, že nejde S/S uživatelsky vypnout natrvalo (a ani nám v D5T5 se to zatím nepovedlo „programátorsky“, ale pracujeme na tom) - to je obrovské mínus. Tipuji, že u jiných značek tohle nebude jiné.
Známka: 5 (nejde vypnout, poznámka: stav S/S lze sice uložit do vlastního profilu, ale po nastartování auta vždy naskočí defaultní profil – tj. se zapnutým S/S – no paráda).
Audio, infotainment:
Na závěr si nechávám „zábavu na palubě“. Audio se v devadesátkách dodává nejméně ve třech úrovních. Základní, vyšší Harman Kardon and ultimátní Bower&Wilkins s charakteristickým středovým „ufonem“ (vystouplým středovým reproduktorem) uprostřed palubní desky. Posledním zmíněným systémem je vybaveno recenzované auto. Když si tohle konfigurujete u nového vozu, počítejte s cenovkou 4.000€. Hned zkraje vyslovím hříšnou větu – tohle fakt stojí za ten zážitek!
Od dob předfaceliftové S80 z let 2000-2004 to s audiem u Volva šlo docela z kopce. Ne - že by to hrálo vysloveně špatně, ale žádné superhifi to není. Možná jsou na vině i reproduktory – v době testování – 10 a více let staré. Dle mého soudu - poslední dobrý zvuk měla právě S80 s rádiem HU801, dvěma megareproduktory a ozvučnicí, kterou tvořil kufr a prostor vytlumený mikroplyšem v interiéru dveří a sedadel. To byla ještě koncertní síň.
Až nyní – dle slov marketingu Volva – se už při návrhu karoserie platformy SPA počítalo s kvalitním ozvučením. Zde údajně inženýři od B&W nakázali, kam a jak umístit reprodukotory – jinak to prý hrát nebude. Udělali to a ono to hraje, a skvěle! Tohle na tomto autě zkrátka miluji. Často zaparkuji a musím si písničku doposlechnout až do konce a v plné hlasitosti.
Stačí jednoduchý test – když vytočíte knoflík hlasitosti na maximum, zvuk je stále naprosto nezkreslený, kvalitní a prokreslený ve všech detailech - zkrátka máte pocit, že sedíte na koncertě přímo mezi muzikanty. A je to uvěřitelné. Za mě – palec nahoru, známka 1+++
Prováděli jsme i přímé srovnání s řadou Harman Kardon, ani tato audio výbava se nemusí vůbec za nic stydět. Snad kromě „o stupínek“ nižší maximální hlasitosti nelze ani kardonovi nic vytknout. Jen nesmíte poslouchat překompresované a přemasterované mono Rádio |mpuls.
Paradoxní je, že i v autě s B&W je na nálepce koncového zesilovače audia napsáno Design by Harman Kardon – tak si vyberte...
Co se týká zbytku infotainmentu – tedy audio/video zábava na palubě – tam bych udělil výrobci další výtku – ergonomie ovládání rádia (FM i DAB), vestavěný klient Spotify, USB MP3 playback – tohle všechno se (mi osobně) ovládá velmi kostrbatě a mírně nelogicky. Vím, že postavit použitelný uživatelský interface není lehké a že velký dotykový displej je dnes v autech prakticky povinnost. Ale něco zde nastavit (a při tom se nenabourat) je umění. Že by proto tolik bezpečnostních pomocníčků na palubě?
Na závěr si zaslouží zmínku i systém Volvo On Call. Ten umožní na dálku (v autě je LTE GSM modem) přes appku v telefonu ovládat bufík či dálkový start motoru, odemknout či zamknout auto, sledovat základní servisní stav auta či jeho polohu (a generovat knihu jízd).
Fajn věc, škoda, že tohle bylo technicky možné už asi 15 let - některá starší Volva byla tímto systémem vybavena už řadu let, ale potenciál zůstal nevyužit - až do dnešních dnů, kdy Volvo dohnala konkurence. Zamrzí i to, že žádné detailní servisní informace nemají servisy od automobillky k dispozici.
Shrnutí:
bude stručné: tohle auto je báječné. Celá platforma SPA možná zachránila relativně nevelkou a svéráznou automobilku před krachem. Pokud hledáte velké a bezpečné auto prémiové (byť nijak nevyčnívající) značky, pak V90CC může být i skvělým začátkem i vaší „diagnózy“ se jménem Volvo. Od CCčka můžete jít nahoru, ale i dolů - měl jsem možnost krátce se povozit ve V60CC - i tu bych směle doporučil.
A jestli už jen čekáte, až (ojetá) V90CC bude na trhu za relativně snesitelný peníz, pak věřím tomu, že obměnou ze staršího modelu platformy P3 nešlápnete vedle. Ale - opakuji - čas ukáže. Sám jsem zvědav, až budu číst tuto recenzi třeba po 5 či 10 letech.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Online
- Příspěvky: 426
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Parádní recenze, díky!
Přidej sem pak i nějaké další fotky těch popisovaných detailů (i celého auta), ať je na co koukat
Přidej sem pak i nějaké další fotky těch popisovaných detailů (i celého auta), ať je na co koukat
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 432
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Veľká vďaka
Už len dúfať, že sa toto vlákno nestratí ako vlákno s XC90II. Bude ho časom treba...
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
ok2ucx: díky za report. Měl jsem V90 CC Ocean Race půjčenou na víkend (diesel) a ty oranžové doplňky z toho dělají auto, za kterým se každý otočí. OR byla jen limitovaná série 3 000 ks, takže se to ojeté bude blbě shánět a podrží si to cenu.
-
Offline
- Příspěvky: 716
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
ok2ucx - V90CC T6 + S80 V8 + C70 T5 cabrio + 940 Polar
Take jsem si pocetl. Moc dobre napsane. Ten kufr me bude jednou trapit...Ja s tim budu domu moci jen za predpokladu velkeho kufru. Jestli je mene skladny nez v P3,tak mam problem. Samozrejme,to je ten zastupny,vetsi jsou penize...Ale chci ho,strasne moc ho chci tak jednou bude...Jeste jednou diky za shrnuti.
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
Pokukuji/shanim xc60 T6/T8 plug in (nabidky SZ)
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
Pokukuji/shanim xc60 T6/T8 plug in (nabidky SZ)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé