Doporučení při repasu úhlovky

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 812
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Doporučení při repasu úhlovky

Příspěvek od Majkl1 »

Mám repasovanou úhlovku a hned po výměně začal docela velký únik oleje, který kape z úhlovky. Zjistil jsem, že to teče přes gufero pravé poloosy. Po konzultaci s panem Patočkou se přišlo na to, že jde o olej z převodovky (manuál) a problém je v tom, že pokud se při repasu úhlovky neudělá i vývodový drážkovaný hřídel převodovky, tak může právě začít téct olej vymačkanými drážkami ve staré hřídeli. Olej pak prosakuje přes spojovací kus a teče dále skrze úhlovku podél poloosy až vyteče ven simeringem o půl metru dál, než je pravá příčina.
Proto, pokud se nemění i vývod z převodovky, se má nový spojovací kus přilepit na starý vývod z převodovky, aby se tomuto průsaku zabránilo.
To jen tak pro případné budoucí "repasisty" úhlovky s manuální převodovkou jako jsem já. Ušetříte si trable a následnou demontáž úhlovky.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14798
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Doporučení při repasu úhlovky

Příspěvek od raolsa »

Nezapomněl tam spíše mechanik dát těsnící o-kroužek? Je zelený, u ložiska uvnitř převodovky a těsní právě mezikus.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 812
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Doporučení při repasu úhlovky

Příspěvek od Majkl1 »

Nevím, bude se to teprve rozdělávat. Je to bolest u manuálu. U AT je to prý jinak.
Každopádně mě to dost sejří. To lepení by podle p. Patočky mělo být v podstatě standartní procedura, pokud se nerepasuje i výstupní hřídel a mechanik (partner D5T5) to měl vědět. Ale jelikož čuměl jak na nová vrata, když jsem mu říkal, že mi nefunguje autom. odbržďování a že se to musí diagnosticky resetovat pokud se mění spojka, tak toho asi bude víc, co by měl vědět.
Jen jsem si sbíral informace předtím, než se to bude řešit, aby mě v servisu neopíjeli rohlíkem.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5853
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Doporučení při repasu úhlovky

Příspěvek od Romulusw »

raolsa píše: včera, 11:40 Nezapomněl tam spíše mechanik dát těsnící o-kroužek? Je zelený, u ložiska uvnitř převodovky a těsní právě mezikus.
Když jsem to dělal, tak si ani nepamatuju, že bych ten kroužek řešil, natož viděl :)

Ta gufera jsem samo dal nová a protože jsem rok jezdil bez úhlovky a nic nikde neteklo, tak to asi nebylo s těmi starými tak zlé.

Ten starý tisícihran tam držel jak kráva a zelený kroužek tam asi zustal původní.

Jinak tady je video borce, co nechtěl dát Patočkovi vydělat a "nějak" to zvládl sám :D

www.youtube.com/watch?v=ZzAmQs61PSU&t=4s

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 812
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Doporučení při repasu úhlovky

Příspěvek od Majkl1 »

Já to měl taky do výměny všechno suché. Sice FWD, ale bez louží pod autem. Včera jsem byl vyvažovat kola a než jsme vyvážili, tak pod autem tak deset kapek na podlaze. :sorry:
Teď mám sice plnotučnou AWD, ale olejničku jak od frantíků.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 812
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Doporučení při repasu úhlovky

Příspěvek od Majkl1 »

Ten zelený o-kroužek ten je někde pod simeringem? Dá se vyměnit bez demontáže převodovky?
Předpokládám, že jde o č.25?
Když ho budu měnit, musím dát nový i simering (č.21), když byl dáván nový při výměně úhlovky?
Bez názvu.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5853
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Doporučení při repasu úhlovky

Příspěvek od Romulusw »

Jo, to by mělo být ono.

Je to mezi čelem tisícihranu a ložiskem.

Ale taky by to mohlo téci guferem, tím malým co je na diferáku a prochází jím poloosa.

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé