S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: S60 2.4 D5 03'
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Ahoj, prosím o zhodnocení, zda má stále smysl pečovat o mé Volvo nebo už vyměnit za něco novějšího vzhledem k výdajům. Taky bych poprosil o váš názor k opravám v průběhu času a jejich cenám. Mám Volvo S60 D5 2003, DPF off, chip na 200koní. Výměny oleje po 10 - 15k km.
Historie:
03/2018 - 307 000km - 60 000Kč - nákup auta
04/2018 - 307 300km - 4 000Kč - nová baterka, originální se odporoučela
06/2018 - 313 750km - 10 000Kč - pravý spodní čep kola, horní tlumiče, mezichladič od turba (v originálním byla díra)
05/2019 - 337 000km - 5 000Kč - Těsnění ložiska vačkového hřídele, vakuový a test turba, diagnostika
10/2019 - 353 300km - 14 000Kč - Prasklý pravý přední kroužek ABS, těsnění víka ventilů, výměna turba za starší v dobrém stavu, nové přední brzdové kotouče a destičky, zavařená trhlina na výfuku před katalyzátorem
05/2020 - 369 000km - 7 800Kč - Filtr sání vzduchu, kabinový filtr, geometrie kol, údržba klimatizace, víčko a těsnění čerpadla palivové nádrže
04/2021 - 383 800km - 15 600Kč - Zadní ložiska a brzdy, přední čepy
06/2022 - 408 500km - 79 000Kč - Nové rozvodové řemeny a vahadla (jedno bylo vytržené z hlavy vačky > nová hlava > přebroušené), nový rozvodový řemen, vodní čerpadlo, spojka, dvouhmotový setrvačník
09/2023 - 436 500km - 14 500Kč - Nové přední světlomety po menší havárii v parkovacím domě, nové zadní tlumiče (levé originální vytekly)
02/2024 - 441 600km - 33 000Kč - opravené vstřikovače, nový termostat, palivový filtr, měrka oleje
01/2025 - 462 500km - 14 000Kč - Nové tlumiče a pružiny na přední nápravě včetně jejich uložení
Celkově jsem dal za opravy / výměny původních dílů už solidní peníz. Doma už začíná panovat názor, že bych měl auto vyměnit s vidinou toho, že do novějšího tolik cpát nebudu. Co vy na to?
Kromě výše zmíněného jsou pro mě strašáky turbo a kompresor klimatizace, ten už je celkem slyšet. Na manuální klimatizaci se už taky dá dost špatně řídit teplota a otáčky ventilátoru si dělají co chtějí.
Historie:
03/2018 - 307 000km - 60 000Kč - nákup auta
04/2018 - 307 300km - 4 000Kč - nová baterka, originální se odporoučela
06/2018 - 313 750km - 10 000Kč - pravý spodní čep kola, horní tlumiče, mezichladič od turba (v originálním byla díra)
05/2019 - 337 000km - 5 000Kč - Těsnění ložiska vačkového hřídele, vakuový a test turba, diagnostika
10/2019 - 353 300km - 14 000Kč - Prasklý pravý přední kroužek ABS, těsnění víka ventilů, výměna turba za starší v dobrém stavu, nové přední brzdové kotouče a destičky, zavařená trhlina na výfuku před katalyzátorem
05/2020 - 369 000km - 7 800Kč - Filtr sání vzduchu, kabinový filtr, geometrie kol, údržba klimatizace, víčko a těsnění čerpadla palivové nádrže
04/2021 - 383 800km - 15 600Kč - Zadní ložiska a brzdy, přední čepy
06/2022 - 408 500km - 79 000Kč - Nové rozvodové řemeny a vahadla (jedno bylo vytržené z hlavy vačky > nová hlava > přebroušené), nový rozvodový řemen, vodní čerpadlo, spojka, dvouhmotový setrvačník
09/2023 - 436 500km - 14 500Kč - Nové přední světlomety po menší havárii v parkovacím domě, nové zadní tlumiče (levé originální vytekly)
02/2024 - 441 600km - 33 000Kč - opravené vstřikovače, nový termostat, palivový filtr, měrka oleje
01/2025 - 462 500km - 14 000Kč - Nové tlumiče a pružiny na přední nápravě včetně jejich uložení
Celkově jsem dal za opravy / výměny původních dílů už solidní peníz. Doma už začíná panovat názor, že bych měl auto vyměnit s vidinou toho, že do novějšího tolik cpát nebudu. Co vy na to?
Kromě výše zmíněného jsou pro mě strašáky turbo a kompresor klimatizace, ten už je celkem slyšet. Na manuální klimatizaci se už taky dá dost špatně řídit teplota a otáčky ventilátoru si dělají co chtějí.
-
Offline
- Příspěvky: 852
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Uklidním tě, pokud neplánuješ S60 vyměnit za něco jako Fabii 1.0mpi, tak jakýkoliv novější auto tě bude stát podstatně víc peněz na pořízení i provoz
Takže vesele jezdi dál

Takže vesele jezdi dál

-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14251
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Proč strašák turbo a kompresor? Repas turba je okolo 10 kKč a nový kompresor cca 6 kKč. To není nic likvidačního.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 222
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Vzhledem k provedenému servisu bych si auto nechal.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14251
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Jinak aby jsi měl srovnání, tak já dal za servis (který si dělám sám
) za 250 kkm 435.000 Kč. 
A když do toho započítám i palivo a další položky, jako STK, pojištění apod. tak jsem na částce 1.035.000 Kč


A když do toho započítám i palivo a další položky, jako STK, pojištění apod. tak jsem na částce 1.035.000 Kč
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: S60 2.4 D5 03'
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Já si to taky myslím. Ale to se těžko vysvětluje ženě, která má C1 2011 (koupená nová) se 120 000km a za 6 let co jsme spolu do toho nevrazila prakticky nicjirkaTDI píše: 21 led 2025 21:00 Uklidním tě, pokud neplánuješ S60 vyměnit za něco jako Fabii 1.0mpi, tak jakýkoliv novější auto tě bude stát podstatně víc peněz na pořízení i provoz![]()
Takže vesele jezdi dál![]()

Jen proto že to jsou další výdaje co mě nejspíš čekají a vím o nich. Je ale pravda, že při srovnání s některými jinými to jsou ale srandovní čísla.raolsa píše: 21 led 2025 21:31 Proč strašák turbo a kompresor? Repas turba je okolo 10 kKč a nový kompresor cca 6 kKč. To není nic likvidačního.
435k za servis je taky pěkná sranda...

Naposledy upravil(a) Petnek dne 21 led 2025 21:54, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 222
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Řešíš nějak to ovládání ventilátoru? Mám asi stejný problém - otočím intenzitu a někdy když zvýším tak se naopak sníží a někdy nereaguje vůbec..Petnek píše: 21 led 2025 20:25 Ahoj, prosím o zhodnocení, zda má stále smysl pečovat o mé Volvo nebo už vyměnit za něco novějšího vzhledem k výdajům. Taky bych poprosil o váš názor k opravám v průběhu času a jejich cenám. Mám Volvo S60 D5 2003, DPF off, chip na 200koní. Výměny oleje po 10 - 15k km.
Historie:
03/2018 - 307 000km - 60 000Kč - nákup auta
04/2018 - 307 300km - 4 000Kč - nová baterka, originální se odporoučela
06/2018 - 313 750km - 10 000Kč - pravý spodní čep kola, horní tlumiče, mezichladič od turba (v originálním byla díra)
05/2019 - 337 000km - 5 000Kč - Těsnění ložiska vačkového hřídele, vakuový a test turba, diagnostika
10/2019 - 353 300km - 14 000Kč - Prasklý pravý přední kroužek ABS, těsnění víka ventilů, výměna turba za starší v dobrém stavu, nové přední brzdové kotouče a destičky, zavařená trhlina na výfuku před katalyzátorem
05/2020 - 369 000km - 7 800Kč - Filtr sání vzduchu, kabinový filtr, geometrie kol, údržba klimatizace, víčko a těsnění čerpadla palivové nádrže
04/2021 - 383 800km - 15 600Kč - Zadní ložiska a brzdy, přední čepy
06/2022 - 408 500km - 79 000Kč - Nové rozvodové řemeny a vahadla (jedno bylo vytržené z hlavy vačky > nová hlava > přebroušené), nový rozvodový řemen, vodní čerpadlo, spojka, dvouhmotový setrvačník
09/2023 - 436 500km - 14 500Kč - Nové přední světlomety po menší havárii v parkovacím domě, nové zadní tlumiče (levé originální vytekly)
02/2024 - 441 600km - 33 000Kč - opravené vstřikovače, nový termostat, palivový filtr, měrka oleje
01/2025 - 462 500km - 14 000Kč - Nové tlumiče a pružiny na přední nápravě včetně jejich uložení
Celkově jsem dal za opravy / výměny původních dílů už solidní peníz. Doma už začíná panovat názor, že bych měl auto vyměnit s vidinou toho, že do novějšího tolik cpát nebudu. Co vy na to?
Kromě výše zmíněného jsou pro mě strašáky turbo a kompresor klimatizace, ten už je celkem slyšet. Na manuální klimatizaci se už taky dá dost špatně řídit teplota a otáčky ventilátoru si dělají co chtějí.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: S60 2.4 D5 03'
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Při nastavení od 0 do cca 40% si dělá co chce, výš už drží to co nastavím. Předpokládám, že jsou to ošoupané kontakty potenciometru v nejpoužívanějším rozsahu. Nic s tím nedělám, upřímně, bojím se to rozkuchat.
Řízení teploty vzduchu do kabiny je na tom ještě hůř. V palubce je pořád slyšet (asi) krokový motor co to řídí, non-stop. Takže se to samo řídí mezi studeným a horkým, jak se tomu zachce. To taky neřeším, na webu jsem nic kloudného nenašel a nejsem si jist, zda by nová jednotka třeba z vrakáče nebyla stejná nebo nějak zakódovaná, jestli je něco takového možné.
Řízení teploty vzduchu do kabiny je na tom ještě hůř. V palubce je pořád slyšet (asi) krokový motor co to řídí, non-stop. Takže se to samo řídí mezi studeným a horkým, jak se tomu zachce. To taky neřeším, na webu jsem nic kloudného nenašel a nejsem si jist, zda by nová jednotka třeba z vrakáče nebyla stejná nebo nějak zakódovaná, jestli je něco takového možné.
-
Offline
- Příspěvky: 39
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V 70 II
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
určitě bych nedával pryč, dle toho seznamu nákladů na servis to máme plus mínus podobný asi všichni.....Ano nové auto může být na 7 let pokoj, ale záleží jak kdo jezdí a jak často. Tazatel co píše najel během té doby opravdu hodně kilometrů, tak je jasný že si to něco řekne. Když si srovnám co vše dnes nová auta mají a jak jsou složitá a složitější, tak s díků bych nové nechtěl! A pokud se rozhodne pro bazar, tak kolečko servisních nákladů absolvuje zas. Mám názor na to takový dokud auto totálně neklekne, bude jezdit dokud to jde.
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
zkoušel jsi kalibrovat klapky?Petnek píše: 21 led 2025 21:59 Při nastavení od 0 do cca 40% si dělá co chce, výš už drží to co nastavím. Předpokládám, že jsou to ošoupané kontakty potenciometru v nejpoužívanějším rozsahu. Nic s tím nedělám, upřímně, bojím se to rozkuchat.
Řízení teploty vzduchu do kabiny je na tom ještě hůř. V palubce je pořád slyšet (asi) krokový motor co to řídí, non-stop. Takže se to samo řídí mezi studeným a horkým, jak se tomu zachce. To taky neřeším, na webu jsem nic kloudného nenašel a nejsem si jist, zda by nová jednotka třeba z vrakáče nebyla stejná nebo nějak zakódovaná, jestli je něco takového možné.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2409
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Ja budu rebelujici poslanec, ale ja bych se mozna jeste doptal kam a jak casto (tedy najezd) se s tim jezdi? Vyse tech provoznich nakladu mi neprijde tragicka, ackoliv pokud si nekdo mysli, ze nebude stoupat ,ja jsem opacneho nazoru. Jirka nicmene spravne pise, ze u mladsiho a mene ojeteho auta muze byt ale i drobna zavada za dost penez, to je zas pravda.
Auto ma uz vysoky najezd a casto se na nem nepodepisou kilometry tolik, jako stari.
U nizkeho najezdu, kdy je treba doma rezervni auto (ono taky kdyz se dnes neco pokazi, obvykle to servis udela za 2 tydny) bych to jeste mozna nechal, ale pokud potrebuju s autem jezdit denne a mit na nej spolehnuti udelal bych nasledujici - dale setril na jine a pri prvnim problemu (to muze byt klidne rok) se toho zbavil.
Ja jsem se zarekl, ze uz chci jen v ramci mych moznosti co nejmladsi a co nejmene ojeta auta a tato cesta se mi zatim vyplaci a me investice do nich jsou uplne minimalni. Nehlede na fakt, ze me moznosti si to servisovat sam jsou nyni uz omezene. A vubec mi nechybi ty roky s ojetinami velkeho stari a najezdu,kdy jsem casto resil nejaky problem.
Auto ma uz vysoky najezd a casto se na nem nepodepisou kilometry tolik, jako stari.
U nizkeho najezdu, kdy je treba doma rezervni auto (ono taky kdyz se dnes neco pokazi, obvykle to servis udela za 2 tydny) bych to jeste mozna nechal, ale pokud potrebuju s autem jezdit denne a mit na nej spolehnuti udelal bych nasledujici - dale setril na jine a pri prvnim problemu (to muze byt klidne rok) se toho zbavil.
Ja jsem se zarekl, ze uz chci jen v ramci mych moznosti co nejmladsi a co nejmene ojeta auta a tato cesta se mi zatim vyplaci a me investice do nich jsou uplne minimalni. Nehlede na fakt, ze me moznosti si to servisovat sam jsou nyni uz omezene. A vubec mi nechybi ty roky s ojetinami velkeho stari a najezdu,kdy jsem casto resil nejaky problem.
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
no ale pak koupíš o 10-15 let mladší auto (neVolvo) s očekáváním lepšího komfortu a jízdních vlastností (už se nevracím k servisním nákladům) a máš pocit, že se nic nezměnilo, ba naopak zhoršilo, protože Volvo... 
(trocha nadsázky)

(trocha nadsázky)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2409
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Je pravdou, ze ackoliv (z meho pohledu) je ta p2 dnes uz dosti zastarala a to zejmena v interieru,tak pokud je to auto jako celek v dobrem technickem stavu,tak to auto je konstrukcne reseno velice poctive.
Treba konkretne to auto co ma JirkaTDi se mi velice libi, ale hosi 20let je 20let. Ono to jeste chvili pujde, ale ta nutna obmena si myslim, ze uz vam vsem klepe na dvere a bohuzel je to tak. Z hlediska odolnosti toho auta uz to lepsi nebude. Dneska abys kus hliniku na podvozku auta pohledal. Dejme tomu,ze vyfuk s nejakou nerez upravou maji i Skodovky, ale neni to samozrejme to stejne, ze
Ja bych treba moc rad jezdil nejakou hezkou e39 od Bmw - libi se mi. Jenze za 1) hezke prakticky neexistuji,nebo jsou neadekvatne drahe a za 2) je to o tom stari. Ja uz nikam 25let starym autem s nakufrovanou manzelkou a ditetem na dovolenou jet nechci. Tam uz prakticky neni jedine tesneni co by nebylo sterele a menit postupne cele auto a travit nad tim cas a vrazet do toho penize co muzu dat decku nekam na uspory fakt nehodlam. Ale na to ma kazdy jiny nazor a nechci se o tom prit. Kazdy at si dela co uzna za vhodne.
Treba konkretne to auto co ma JirkaTDi se mi velice libi, ale hosi 20let je 20let. Ono to jeste chvili pujde, ale ta nutna obmena si myslim, ze uz vam vsem klepe na dvere a bohuzel je to tak. Z hlediska odolnosti toho auta uz to lepsi nebude. Dneska abys kus hliniku na podvozku auta pohledal. Dejme tomu,ze vyfuk s nejakou nerez upravou maji i Skodovky, ale neni to samozrejme to stejne, ze
Ja bych treba moc rad jezdil nejakou hezkou e39 od Bmw - libi se mi. Jenze za 1) hezke prakticky neexistuji,nebo jsou neadekvatne drahe a za 2) je to o tom stari. Ja uz nikam 25let starym autem s nakufrovanou manzelkou a ditetem na dovolenou jet nechci. Tam uz prakticky neni jedine tesneni co by nebylo sterele a menit postupne cele auto a travit nad tim cas a vrazet do toho penize co muzu dat decku nekam na uspory fakt nehodlam. Ale na to ma kazdy jiny nazor a nechci se o tom prit. Kazdy at si dela co uzna za vhodne.
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
nj, říkám si, že ještě tak 2-3 roky a budu muset vyměnit, ale ono najít adekvátní náhradu + nějaký ten komfort a bezpečnost a jsme na půl mega, což je významný skok oproti pořizovací ceně současného vozu v době jeho pořízení 

-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2409
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
A hlavne ono ti pravdepodobne auto za 400-500 coz je v teto kategorii (velikost, bezpecnost) auto rekneme stare treba 5-7let (kombik treba 3-5, vetsi auto typu Suv spis k tem 7letum klidne) s najezdem do 100tkm asi nevydrzi jak to Volvo dalsich 15let nejake kvalitni temer bezstarostne sluzby.
Utechou muze byt snad jen to, ze navzdory ruznym narkum, tak na tech modernich autech se porad taky nekazi az tolik to "zelezo", jako spis periferie spojene s emisemi a ruzna cidla atd. Malo komu vylozene zdechne motor (nebavim se o VEA, ale obecne o vsech autech vsech znacek)
Za me to velmi dobre vyresil [smention u=214]Ondra.[/smention] Outlander v benzinu, moderni, mlade auto s potencialem pro dlouhodobe vlastnictvi.
Utechou muze byt snad jen to, ze navzdory ruznym narkum, tak na tech modernich autech se porad taky nekazi az tolik to "zelezo", jako spis periferie spojene s emisemi a ruzna cidla atd. Malo komu vylozene zdechne motor (nebavim se o VEA, ale obecne o vsech autech vsech znacek)
Za me to velmi dobre vyresil [smention u=214]Ondra.[/smention] Outlander v benzinu, moderni, mlade auto s potencialem pro dlouhodobe vlastnictvi.
-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
je to tak 
a díky za tip na Outlandera...

a díky za tip na Outlandera...
-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: S60 2.4 D5 03'
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Přesně toho se bojím i já. Novější auta jsou mnohem složitější a dražší na opravy.MUV70 píše: 22 led 2025 07:31 určitě bych nedával pryč, dle toho seznamu nákladů na servis to máme plus mínus podobný asi všichni.....Ano nové auto může být na 7 let pokoj, ale záleží jak kdo jezdí a jak často. Tazatel co píše najel během té doby opravdu hodně kilometrů, tak je jasný že si to něco řekne. Když si srovnám co vše dnes nová auta mají a jak jsou složitá a složitější, tak s díků bych nové nechtěl! A pokud se rozhodne pro bazar, tak kolečko servisních nákladů absolvuje zas. Mám názor na to takový dokud auto totálně neklekne, bude jezdit dokud to jde.
Nezkoušel, nevím o této možnosti. Jak na to?
S autem jezdím aktuálně 4 dny v týdnu do práce (64km jedna cesta > 128km za den) + 8x za rok za rodičema (jsou 210km daleko) a nějaké to poježděníčko na nákupy a výlety s rodinou.jirka87 píše: 22 led 2025 08:56 Ja budu rebelujici poslanec, ale ja bych se mozna jeste doptal kam a jak casto (tedy najezd) se s tim jezdi? Vyse tech provoznich nakladu mi neprijde tragicka, ackoliv pokud si nekdo mysli, ze nebude stoupat ,ja jsem opacneho nazoru. Jirka nicmene spravne pise, ze u mladsiho a mene ojeteho auta muze byt ale i drobna zavada za dost penez, to je zas pravda.
U nizkeho najezdu, kdy je treba doma rezervni auto (ono taky kdyz se dnes neco pokazi, obvykle to servis udela za 2 tydny) bych to jeste mozna nechal, ale pokud potrebuju s autem jezdit denne a mit na nej spolehnuti udelal bych nasledujici - dale setril na jine a pri prvnim problemu (to muze byt klidne rok) se toho zbavil.
Ja jsem se zarekl, ze uz chci jen v ramci mych moznosti co nejmladsi a co nejmene ojeta auta a tato cesta se mi zatim vyplaci a me investice do nich jsou uplne minimalni. Nehlede na fakt, ze me moznosti si to servisovat sam jsou nyni uz omezene. A vubec mi nechybi ty roky s ojetinami velkeho stari a najezdu,kdy jsem casto resil nejaky problem.
Samozřejmě že by se mi líbilo novější auto, ale nemám na to koupit třeba 5 let staré a necpat tak do něj skoro žádný peníze.
A jak píše [smention u=14357]Tod2[/smention] , auto do kterýho bych šel vyjde na bezmála půl mega. Mám dvě malý děti, takže kombík, jsem zvyklý na 200PS, takže i když slevím, aby to mělo aspoň 100kW. Potřebuju kouli a na tempomat nedám dopustit. Do nového nafťáku se mi nechce kvůli DPF a složitosti konstrukce kvůli EU normám. Když nájezd limituju 150k km a stáří 10 let, jsem na 300k Kč za první auto o kterém bych přemýšlel. Přijde mi lepší udržovat to co mám než koupit novější s kompromisy a obavou co se na tom pokazí.
S limitem stáří 5 let a 100k km se dostávám těsně pod 500k Kč, to je pro mě šílenost. A pobavil mě tam Ford Focus 1.0 se 114kW


-
Offline
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
bohužel je to tak no 
kalibrace klapek se provádí diagnostikou, ideálně originální, ale zvládne to i jakákoliv profi diag ve většině servisů
motorky si osahají koncové polohy, ale neříkám, že je to lék, třeba je problém jinde

kalibrace klapek se provádí diagnostikou, ideálně originální, ale zvládne to i jakákoliv profi diag ve většině servisů
motorky si osahají koncové polohy, ale neříkám, že je to lék, třeba je problém jinde
-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: S60 2.4 D5 03'
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Byl by tu mezi vámi někdo z okolí Tábora s tohoto úkonu schopnou diagnostikou? 

-
Offline
- Příspěvky: 5618
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
-
Offline
- Příspěvky: 1335
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Dle mých propočtů - co jsem si dříve koupil za 200t, to dneska stojí 300t. Říká se tomu inflace. Abych pochopil, proč auta nezlevňují a proč si nemůžu koupit zase nějaký vrak na pokus. Například když hranaté Grand Voyagery stály 150-100 před pár rokama a říkal jsem si, že až bude za 50, tak si ho zkusím, protože kulatého už nechci. Kurva dnes je více ojetý a starší a stojí pořád 100-150. Tak jsem si to spočítal a vyšlo mi tohle číslo. Je to pro mě i vysvětlení, že jsem si říkal, že dřív dám za pěkný spolehlivý auto 200 max. a taky jsem ho měl, dneska to chce 300 a více.
Na druhou stranu jsem si koupil za 450 Toyotu RAV4 s výhledem dlouhověkosti a musím říct, že sice ten výhled je, ale nemění to nic na tom, co tady píší i ostatní, že to auto pořád chce nějaký servis a pořád to stojí nějaké peníze. Myslím, že to bude chtít i Ondrovo Outlander za 450 a bude to i Volvo za 100 a je jenom na rozhodnutí každého jedince, zda chce častěji měnit dražší spotřebák (protože novější auto, dále i pojistka atd.) anebo levnější spotřebák a semtam nějakou závadu navíc (která se může anebo nemusí vyskytnout, ale jasně, když se vyskytne 1000km od domova, zabolí to). K tomu bych ale chtěl dodat, že ten rozdíl ve spolehlivosti starší x novější nemusí být tak propastný, protože byť Toyota s každoročním servisem u Doláka, tak stejně naseknutá manžeta na brzdovém pístku a hádejte co to pravé přední kolo udělalo? Přesně tak, zabrzdilo, zakouřilo a čau. Mobilita nula - problémy stejné, jako u těch ještě starších aut. Řešením by tedy bylo koupit si leda nové auto, ale ani tam není záruka, že dojedete...z toho bych vyvodil, a beru to jako mou osobní zkušenost, že je to vždycky jenom něco za něco a nic není dokonalé. Dám víc, snad získám víc, dám méně, snad mě nepotká větší oprava - když se to podaří, je to fajn, když je to ten opak, zabolí to tak jako tak, i u nového i u staršího. Kde jsou ty misky vah vyvážené...? To kdyby někdo věděl...já jsem těch aut už hodně vyzkoušel, novější i starší a i přesto se nedokážu rozhodnout, protože už jsem zažil, že mě to i to vypeklo
Jenom zajímavost k Toyotě, včera jsem na to narazil (ročně 100t km)
Na druhou stranu jsem si koupil za 450 Toyotu RAV4 s výhledem dlouhověkosti a musím říct, že sice ten výhled je, ale nemění to nic na tom, co tady píší i ostatní, že to auto pořád chce nějaký servis a pořád to stojí nějaké peníze. Myslím, že to bude chtít i Ondrovo Outlander za 450 a bude to i Volvo za 100 a je jenom na rozhodnutí každého jedince, zda chce častěji měnit dražší spotřebák (protože novější auto, dále i pojistka atd.) anebo levnější spotřebák a semtam nějakou závadu navíc (která se může anebo nemusí vyskytnout, ale jasně, když se vyskytne 1000km od domova, zabolí to). K tomu bych ale chtěl dodat, že ten rozdíl ve spolehlivosti starší x novější nemusí být tak propastný, protože byť Toyota s každoročním servisem u Doláka, tak stejně naseknutá manžeta na brzdovém pístku a hádejte co to pravé přední kolo udělalo? Přesně tak, zabrzdilo, zakouřilo a čau. Mobilita nula - problémy stejné, jako u těch ještě starších aut. Řešením by tedy bylo koupit si leda nové auto, ale ani tam není záruka, že dojedete...z toho bych vyvodil, a beru to jako mou osobní zkušenost, že je to vždycky jenom něco za něco a nic není dokonalé. Dám víc, snad získám víc, dám méně, snad mě nepotká větší oprava - když se to podaří, je to fajn, když je to ten opak, zabolí to tak jako tak, i u nového i u staršího. Kde jsou ty misky vah vyvážené...? To kdyby někdo věděl...já jsem těch aut už hodně vyzkoušel, novější i starší a i přesto se nedokážu rozhodnout, protože už jsem zažil, že mě to i to vypeklo

Jenom zajímavost k Toyotě, včera jsem na to narazil (ročně 100t km)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
646 821km? Slušná porce...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2409
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Dural8 - pro me byl treba signal k vymene za mladsi auto to,ze mnoho pojistoven uz mi nechtelo pojistit zahranicni asistenci,mebo i jen vandalismus apod...
Tech faktoru,kdy mladsi auto "vyhrava" v dennim procozu nad tim starsim je rekl bych vice. A mladsim nemyslim zcela nove. Nejaka 2015...2018ka auto je porad na zaklade prumerneho stari naseho vozoveho parku velmi mlade auto.
Tech faktoru,kdy mladsi auto "vyhrava" v dennim procozu nad tim starsim je rekl bych vice. A mladsim nemyslim zcela nove. Nejaka 2015...2018ka auto je porad na zaklade prumerneho stari naseho vozoveho parku velmi mlade auto.
-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Servis potřebuje každé auto. Mladé nebo staré.
Mladé má více "kurvítek" než staré, proto je ten servis dražší. Jestli ti vědomí, nebo pocit, že máš "novější" auto za ty prachy stojí, tak si kup novější.
Kvalitně vyrobená auta (do roku 2015) se už dělat nebudou.
Jen ta hláška o čipu na 200 koní mi říká, že po tom výkonu půjdeš, takže ten motor to má na hraně.
A je to automat, nebo manuál?
Mladé má více "kurvítek" než staré, proto je ten servis dražší. Jestli ti vědomí, nebo pocit, že máš "novější" auto za ty prachy stojí, tak si kup novější.
Kvalitně vyrobená auta (do roku 2015) se už dělat nebudou.
Jen ta hláška o čipu na 200 koní mi říká, že po tom výkonu půjdeš, takže ten motor to má na hraně.
A je to automat, nebo manuál?
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 20 roků 8 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
S60 D5 2003 - nechat či vyměnit. Náklady v průběhu času
Díky za pochvalu, po 2,5 letech svojí volby opravdu nelituji. Pokud bych tu volbu dělat znovu, asi bych se trochu zaměřil na CVT verzi, protože jsme začali víc výletit a manuální pětikvalt na dálnici je žálostně krátký. Kdo by chtěl víc info, vedu si tady takovej uživatelsko-mechanický blogísek
https://moje.auto.cz/Ondrej-Cerny/pi-tomio.html Ale jak píše Dural, nic není nesmrtelnýho a právě proto jsem zahodil ego a hledal co technicky nejjednodušší auto
Ale co se týče P2, nějak nedokážu věřit vaším (hlavně Raolsovo kde dokonce odpadá cena za práci) cifrám za servis. Já mam V70 P2 TDi přes 6 let, najeto přes kilo (celkem 360 a to je to možná stočený), jsem víceméně puntičkář, všechno řeším, pořád měním nějaký kapaliny (na to mam vysloveně úchylku, servoolej, převodovka, brzdovka...), potýkám se s korozí zadních lemů (po nehodě už dvakrát vyvařováno a lakováno), pořád kupuju nějaký origo addony a doplňky, 3x rozvody a určitě jsem do toho neivestoval na servisu víc než kilo, takže určitě pod 1 kč/ km
Přidáno za 5 minut 33 sekund:

Ale co se týče P2, nějak nedokážu věřit vaším (hlavně Raolsovo kde dokonce odpadá cena za práci) cifrám za servis. Já mam V70 P2 TDi přes 6 let, najeto přes kilo (celkem 360 a to je to možná stočený), jsem víceméně puntičkář, všechno řeším, pořád měním nějaký kapaliny (na to mam vysloveně úchylku, servoolej, převodovka, brzdovka...), potýkám se s korozí zadních lemů (po nehodě už dvakrát vyvařováno a lakováno), pořád kupuju nějaký origo addony a doplňky, 3x rozvody a určitě jsem do toho neivestoval na servisu víc než kilo, takže určitě pod 1 kč/ km

Přidáno za 5 minut 33 sekund:
Ano je to tak. Jen mi baví to neustálé posouvání téhle hranice. Napřed byly nejlepší auta do roku 90, pak do 95, pak do 2000, pak do doby nástupu DPF, pak do doby downsizingu, pak do nástupy hybridů a dneska platí 2015?Romulusw píše: 22 led 2025 14:36 Mladé má více "kurvítek" než staré, proto je ten servis dražší. Jestli ti vědomí, nebo pocit, že máš "novější" auto za ty prachy stojí, tak si kup novější.
Kvalitně vyrobená auta (do roku 2015) se už dělat nebudou.

_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé