V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od SuGi »

Ahoj,

dlouhá léta jsem se bránil radám a doufal jsem, že to vyřeším sám, ale už jsem totálně v koncích. Napíšu sem takovou pohádku, byť nevím, jestli ji nemam spíš psát do topicu "Otázka, na kterou neznám odpověď" :D

Psal se asi srpen 2020, kdy jsem se rozhodl, že kvůli velkým vůlím v turbu ho pošlu na repas. Rozebral jsem tedy auto, vyndal turbo, donesl ho na repas do Strakonic, kde mi nakonec řekli, že to už nezvládnou a prodali mi turbo nové. K tomu jsem vyměnil intercooler a trubky za do88, chladič klimatizace a vyčistil PCV (tzn. rozebral část svodů kvůli turbu a komplet sání). Auto stálo cca 2 měsíce.
Po kompletaci vydávalo zvláštní cvakavý zvuk, který pocitově vycházel z pod víka ze strany u rozvodů. Vůbec se mi to nelíbilo, tak jsem místo vyjetí jsem raději začal rozebírat a čistit/měnit. Dopadlo to nakonec až kompletním rozebráním motoru:
  • srovnání a vyčištění hlavy
  • srovnání bloku a honování válců - písty a ojnice byly dle toho co dělal blok v pořádku
  • výměna všech šál na klice
  • výměna ložiska na spojce
  • výměna rozvodů včetně kladek a vodní pumpy
  • rozebrání a vyčištění olejového čerpadla
  • přetěsnění všech takových těch oranžových těsnění na olejové vaně a v ní
  • výměna všech spojovacích prvků svodů
  • výměna nasávacího koše oleje za ten nový plastový
  • kontrola a případně výměna zdvihátek ventilů - koupil jsem si na to dokonce takový ten originální forichtung na přitáhnutí vačky
  • těsnění na klikovce i vačkách
  • kontrola + výměna jednoho benzinového vstřikovače
  • kontrola svíček
  • výměna snad celého PCV systému
  • přední lambda sonda BOSCH (už dlouho hlásil PC chybu)
  • výměna těch tenkých hadiček k turbu
  • výměna regulačního ventilu u turba
Zkoušel jsem měnit za půjčené díly nebo jsem si nechal někde zkontrolovat:
  • VVT ventil - půjčeno od Švícka - problém nevyřešilo
  • VVT kolo - půjčeno od Švícka - problém nevyřešilo
  • el. klapka - vyzkoušeno v jiném autě a fungovala v pohodě a dle testů Vidy je v pořádku
A určitě jsem na něco zapomněl, dělám to 4 roky průběžně jak je čas, a ten díky stěhování, baráku a prckovi moc nebyl. Teď bych to chtěl ale už opravdu rozchodit!

Aktuální příznaky:
  1. stále cvaká! Svině jedna... už fakt nevím co s tím
    • má někdo nějaký tip, co by to ještě mohlo být? Koupil jsem si stetoskop, tak to možná zkusím ještě odposlechnout, kde přesně to zní, ale nemyslím, že mi to nějak pomůže.
  2. nepravidelný chod motoru - až po jeho kompletaci, nejdřív to bylo starým benzínem, ten jsem odčerpal a nalil tam novou prémiovku, ale stále se trochu dusí
    • mam pocit, že zepředu motoru slyším foukání vzduchu, takže si to asi přisává. Foukání nikde rukou necítím. To by mohlo dělat ten nepravidelný chod...
    • nemáte někdo doporučení, jak to otestovat? Zatím mám na allegru vyhlídnutý stroj na páru za tisícovku. Asi to koupím a zkusím pustit jak do výfuku, tak do sání. Jen to vypouští nějaký olej, tak aby to něco neumastilo víc než by mělo...
    • případně nějaké hodnoty, jaké sledovat ve Vidě, které by mě mohly při běhu motoru dovést k vyloučení/nalezení problémových míst?
  3. ve Vidě svítí chyba přední lambdy ECM-280A (byť byla měněna) - takže buď vadný kus a budu reklamovat a nebo je to tím nepravidelným chodem.
    • nepřepokládám však, že to bude viník jak špatného chodu, tak cvakání. Pokusím se sehnat jiné auto, kde bych ji zkusil, než ji odepíšu.
  4. kouř od svodů chvilku po nastartování
    • to si myslím, že se jen odpařuje olej, který jsem kápnul štefty před utáhnutím - tzn. to by mělo brzo přestat a nemělo by to nic způsobovat, ale raději to píšu.
Video motoru s cvakáním zde:
https://www.youtube.com/watch?v=nFNBOiZMuK8

Trochu zvuku od konce zde:
https://www.youtube.com/shorts/d50wo15oBuI

Já už jsem leda na cestě vrátit do auta původní intercooler a smontovat zpět staré turbo co mi tehdá vrátili a to tam taky vrátit. Žádný lepší nápad nemám.

Krom výše zvýrazněných otázek se nebráním ani radě, komu zavolat, kdo by si to ideálně na jihu čech odvezl a dal do kupy za nějaký rozumný peníz. Přijde mi, že všechny moje pokusy už dávno vyhořely...

Přidáno za 9 minut 54 sekund:
A před rozebráním motoru to znělo následovně. Jen cvakal, ale chod byl pravidelný. Takže jsem mu ve finále víc uškodil než pomohl:

https://www.youtube.com/shorts/A6An6FFpeN8
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6288
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od python.p »

Tohle mi dělali hydroštely na Astře, když jsem měl málo oleje...

A jinak proč se dělal jen jeden vstřik? A ne všechny? Tam bych začal já. A pokud lambda tak nebude to třeba právě tím?
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od SuGi »

Oleje je 2/3 na rysce. Takže dost. Od té doby co to cvakalo jsem ho už i měnil a bez výsledku. Tady nejsou hydroštely, ale jen “hrnky” a měřil jsem je a přehazoval i z jiného auta tak, aby byly v normě. Taky jsem je podezříval nejvíc, ale tam už by mělo být vše na 100%.

Ještě jsem podezříval ruplé/netěsné svody, ale už jsem je tam instaloval znovu 2x (vždy nové těsnění a naposledy všechny matice, podložky a štefty) a opticky vypadaly v pořádku.

Jeden vstřik jsem dělal proto, že jeden slabě stříkal když jsem to testoval a už jsem se chytal čehokoliv podezřelého. Takže vyměnit i zbylé 4? Resp. Měly by se vždy měnit všechny naráz? Nedá se nějak zjistit, který válec nejede správně? Třeba podle té vidy.

Lambdu vyřeším velmi brzo, ale to nebude stejně na tuty řešit cvakání.
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14363
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od raolsa »

Máš na alternátoru volnoběžku?
Cvaká motor i když sundáš venkovní řemen?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3374
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od Vapik »

Vstriky to nebudou ale můžeš je poslat na čištění do jet servisu v Hradci Kralove. Postupoval bych krok 1. Jak psal Radek start bez pomocného řemene. Krok 2. Za chodu postupne odpojovani jednotlivých civek. Když to bylo rozebráne nebylo poškozené uložení vaček?

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6288
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od python.p »

Je pravda, že ty cívky by to být mohli taky, ale tam bych šel pak rovnou do BOSCH a nad ničím jiným nešpekuluj. :)

Ale to bys tam měl asi Missfire :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3374
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od Vapik »

Nemyslím si ze to bude cívka samotná ale mohl by se vypozorovat konkrétní valec.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6288
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od python.p »

Jo takhle! :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od SuGi »

Sundání řemenu bohužel nic nezměnilo.

Cívku jsem taky jednu měnil, protože nepálila. (Za Bosch) To jsem zapomněl. Měl jsem je v létě mimo motor všechny a točil jsem a sledoval na zpomaleném záběru jiskry.

Zkusil jsem je odpojit (včetně VVT ventilu) a žádná extra změna - viz. video.
Jen teda po opětovném připojení malinko na chvilku vyskočily otáčky a když jsem odpojil už dvě cívky, tak to dělalo nějaké rány, ale to hádám je na nepravidelný 3. válcový chod v pohodě :D

Každopádně ještě je asi vyndam a zase zkusim i se svíčkami natočit - to není tak náročná operace a tím bych asi komplet vyloučil jiskru. Zbývá palivo a vzduch.

Díky za tipy! Ještě vás napadá něco?

https://youtu.be/F9zHJIGOYj4?si=kEHvZse5rvG9uQrr

Přidáno za 1 minuta 51 sekund:
A uložení vaček - hlava byla komplet na repasu a že by bylo špatné uložení neříkali. Opticky (z mého pohledu) tomu taky nic nebylo.

Přidáno za 42 minut 43 sekund:
Ještě jsem neuvedl, že jsem měřil tlaky válců a byly na všech válcích stejné. Bohužel na studeném motoru, tak jsem porovnával jen stejnost a né jestli jsou v tabulce… ale když na nic nepřijdeme, tak i přes bolest na srdci a v uších ho ohřeju a změřím na teplém…

Přidáno za 17 minut 24 sekund:
Na videu občas nějaký zápal pro věc chybí, ale to je nízkým fps u iPhonu… očima jsem viděl, že blikaly všechny a ve správném pořadí (1-2-4-5-3)

https://youtu.be/GlP45qshRcU?si=BP3c35LHc-YVupQO

Přidáno za 16 minut 21 sekund:
Stroj na umělou mlhu objednán, ve středu tu bude. Měli nějakou akci, že byl i s kapalinou a dopravou za 720. :D
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 811
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od kishmick »

Zdar sousede! :D Zdá se to jako kov na kov. Ale nedávno mi fouklo těsnění u svodů a zvuk byl podobnej. Jak to profukovalo zkrz jeden svod ven, tak se ten zvuk natolik změnil a utlumil, že to nebylo jako střílení, ale dost podobný tomu tvojemu zvuku. Takový tlumený klepání. Zkus si při volnoběhu dával ruku ke každýmu svodu, jestli to neprofukuje vzduch. A pak je tam ještě to občasný pískání.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od SuGi »

Ahoj. S "kov na kov" souhlasím, zní to tak i naživo. Já měl těsnění u svodů taky špatné. Po rozebrání motoru bylo na hlavě vidět, jak byla u 1. válce komplet začouzená. Zmiňoval jsem výše kontrolu svodů právě proto, že jsem někde četl o tom, že to takový zvuk může dělat právě dírou ve svodech či těsnění. Ale svody už byly 2x dole a vždy dostaly nové těsnění a minule právě i komplet matice, podložky a štefty. Vše utáhnuto na správné momenty a dosedací plochy snad vyčištěny taky dostatečně. Když jsem čichal nad nastartovaný motorem, tak jsem žádné "emise" necítil. Zkusím to do konce týdne odhalit tím tvořičem mlhy :D Ale díky za tip, rozhodně je podle cizojazyčných fór co jsem četl dost na místě.

To občasné vrznutí v tuto chvíli přehlížím, podle mě je to jak motor poslední 4 roky spíš stojí, tak něco "suššího", co se časem mázne.

Jinak auto naposled bylo na silnici na vlastních kolech, když jsem jel tenkrát od tebe, tak je možné, že to chytlo nějaký virus od tvých vozů :D ... i když to by to spíš mělo o 50 koní navíc, než problém s jízdou
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

lukinl
Offline
Příspěvky: 616
Registrován: 17 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 850 2,3 T5 sedan, B5234FT man.

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od lukinl »

Ahoj podobnej zvuk měla moje 850 kdy sem měl moc velkou dávku benzínu. Svíčky byly mokrý a zality benzínem a chod byl dost podobnej. Lambda házela chyby. Já mám volnobeznej ventil což byla příčina velké dávky paliva.
Takže bych se zaměřil na stav svíček. Regulátor tlaku paliva. A na škrtící klapku nebo co u tebe hlídá volnobezny otáčky.
Já taky koukal, že za takovej chod motoru mohl volnobeznej ventil od ty doby co sem ho vyměnil je klid. A ideálně musí něco říkat diagnostika.
_________________
LukinL
je:850 2,3 T5 sedan, B5234FT, M56
bylo:850 kombi D5252T, M56 r.v.96, Traktor
C70 cabrio Fenix,960II sedan 850 kombi 155kW

powl
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 885
Registrován: 5 roků
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od powl »

Tenhle motor neznam ale to klepani mne prijde dost rychly - jakoby to bylo spojeny spis s otackama kliky nez s necim nahore
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od SuGi »

Tak mám dneska pokrok.
Nepravidelný chod motoru byl způsobený nešťastnou "náhodou". Když jsem dal motor dohromady, bylo to asi po roce a půl co to zlobilo. Starý benzín jsem z části co to šlo odčerpal a doředil novým a dělalo to neplechu. Pak jsem šel, vyměnil hromadu věcí (např. to PCV). Když nic nezabralo, vysál jsem benzín skoro všechen (nešlo mi to hadičkou, musel jsem čerpadlem a posledních tak 7l moc nefungovalo, nechtěl jsem ho spálit - proto jsem to původně jen naředil - u AWD se nedá dostat k čerpadlu jinak, než sundat celou zadní nápravu a tomu jsem se chtěl vyhnout). No a motor se zlepšil (to byl stav na videích výše). Nakonec jsem tento týden zjistil, že bylo blbě chycené těsnění pod sáním do hlavy. Jak jsem to měl dole tolikrát, tak jsem to tam naposled skřípnul. Po výměně těsnění motor přede pěkně pravidelně - ale stále cvaká.

Přišel jsem na to díky tomu výrobníku mlhy z allegra :D dále jsem objevil netěsnost mezi vlnovcem a downpipe, co mi vařili kluci v Radotíně, takže to bude potřeba převařit. A ještě jednu mezi trubkou od airboxu a turbem. Je tam spona utáhlá naplno, ale netěsní to, tak nevím, jestli nové turbo má trochu menší průměr. Na to se zaměřím zítra, aby to tam neprotahovalo a kdo ví, co se stane. Mohlo si to tam teoreticky přisávat a pak mohla kecat váha vzduchu a třeba pak mísit blbě směs -> tak jak píše lukinl.

Co je ale zvláštní, tak zezadu motoru jde poměrně dost kouře, když se motor trochu ohřeje. Nevím, jestli by to mohlo být jen tím olejem na šroubech, ale nemyslím si, protože on tam šel hned po výměně turba a při tom nebyly svody sundané. Tenkrát jsem to přisuzoval tomu, že se asi vypaluje něco na turbu. Každopádně netuším, jestli to nedělalo už předtím (a ten kouř se pod krytem svodů distribuoval někam kde jsem ho nijak nepostřehl) nebo jestli to není od té netěsnosti z vlnovce, ale nikde ten kouř nevidím mezi vlnovcem a motorem, vypadá, jak když vychází skoro z celé šířky svodů.


Pohled shora:
https://www.youtube.com/shorts/KvSf5Uyn_IM

Pohled zespoda:
https://www.youtube.com/shorts/CBqubmo9ghU

Přidáno za 2 minuty 15 sekund:
lukinl píše: 07 lis 2024 20:13 Ahoj podobnej zvuk měla moje 850 kdy sem měl moc velkou dávku benzínu. Svíčky byly mokrý a zality benzínem a chod byl dost podobnej. Lambda házela chyby. Já mám volnobeznej ventil což byla příčina velké dávky paliva.
Takže bych se zaměřil na stav svíček. Regulátor tlaku paliva. A na škrtící klapku nebo co u tebe hlídá volnobezny otáčky.
Já taky koukal, že za takovej chod motoru mohl volnobeznej ventil od ty doby co sem ho vyměnil je klid. A ideálně musí něco říkat diagnostika.
Díky za tip, viz. moje předchozí zpráva. Možná by to mohla dělat ta váha a přisávání vzduchu za ní. Mohlo by to asi díky ní blbě míchat směs. Zítra (dnes) ověřím :-)
Svíčky jsou nové (bosch platinum tuším). Klapka je otestovaná v jiném autě a fungovala v pohodě + ve Vidě je testovací nástroj a ten v ní také neshledal problém. Takže pak leda ten regulátor tlaku.

Přidáno za 1 minuta 28 sekund:
powl píše: 07 lis 2024 20:30 Tenhle motor neznam ale to klepani mne prijde dost rychly - jakoby to bylo spojeny spis s otackama kliky nez s necim nahore
Na kliku jsem to nakonec viděl taky, je to slyšet i odspoda asi podobně intenzivně jak odshora. Proto to dopadlo kompletním rozebráním, výměnou všech šál a těsněních a kontroly rovnosti kliky... a nepomohlo to.
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

Výska
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 250
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Šluknov
Vůz: Volvo 940 Turbo 1996
Bydliště: Šluknov

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od Výska »

Na mém XC I gen. cvakají hydroštely pokud mám oleje v motoru řekněme méně než na polovině rysky měrky. Po dolití to vždy utichne. Můj White-block má najeto asi 330tis. a dal jsem podle rad 10W-40, no nevím, jestli to bylo šťastné rozhodnutí, možná se vrátím k 5W-40, nebo 5W-50.
_________________
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od SuGi »

Já tam mam něco málo přes 330 tis. km taky. Oleje je na 2/3 rysky a určitě ho před vyjetím budu měnit (měnil jsem ho po udělání motoru, ale to je 2,5-3 roky zpět, sice to stojí, ale degradovat bude). Ten 5W-50 mě láká dlouhodobě tím, jak se to tu kdysi řešilo a tím, že mi přijde, že se ten motor v létě docela zahřívá. Když jsme s tím byli v Rumunsku, tak tam jel ventilátor snad úplně permanentně.

Pokud ti cvakají hydroštely a oleje je na půlku měrky, hádal bych, že to pod víkem bude vypadat stejně hnusně, jako to vypadalo u mě. Takové ty kanálky mezi ventily už byly dost ucpané karbonem, až jsem se divil, že to vůbec mazalo. Ale to už není teď můj případ, teď je to vyleštěné jak zrcadlo :D
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od SuGi »

Tak spoj mezi turbem a trubkou airboxu se mi nepovedlo stáhnout. Nemam novou sponu, ale starou jsem vycistil, nacpal to tam na doraz (jak jen to v jednom člověku jde) a zkusil to asi 5x v jiných úhlech a tak… a netěsní.

Takže sehnat jinou sponu a snad to bude OK. Průměr trubky a turba sedí.

https://youtube.com/shorts/WwQuzq5fVrk?si=Qs8zMwzO5VWvnnVY
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14363
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od raolsa »

To neřeš, to je drobnost, nemá to na nic vliv.

Spíš bych se zaměřil na ten únik od výfuku, nebo co to je, jak máš na videu výše. Prasklé svody?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od SuGi »

Fakt? Nebude to tam přisávat? Aby nekecala pak ta váha vzduchu.

Svody byly samozřejmě venku a opticky praskle nevypadaly. Když do výfuku pošlu mlhu, tak z nich taky nic nejde, takže se asi fakt na nich něco jen vypaluje (nové štefty s maticemi jsem lehce potřel olejem). Leda by kouřily až při tom, když by byl tam byl tlak od turba a proto mlha nic neukáže, ale to se mi nezdá.
Celkově se mi to nezdá, protože po nastartování to nekouří vůbec a větší intenzita kouře je až jak se ohřívá motor. Kdyby to bylo kouřem z motoru, tak by to bylo spíš naopak, ne? Navíc z toho necítím "emise"...

Takže jediný únik co je na výfuku je nahoře u vlnovce ve sváru, ale to už je asi daleko na to, aby to dělalo nějakou neplechu na motoru.

Takže pokud to nebude tím přisáváním, tak jsem zase na začátku. Ještě zkusím dořešit tu horní lambdu
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

lukinl
Offline
Příspěvky: 616
Registrován: 17 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 850 2,3 T5 sedan, B5234FT man.

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od lukinl »

Ahoj a co říkají svíčky o spalování? Barva a množství dymu z výfuku? Při přidání plynu má tendenci to chcipnout? Co třeba tlak oleje? Čím se utesnoval motor při skládání?
_________________
LukinL
je:850 2,3 T5 sedan, B5234FT, M56
bylo:850 kombi D5252T, M56 r.v.96, Traktor
C70 cabrio Fenix,960II sedan 850 kombi 155kW

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od SuGi »

Nejdřív odpovědi pro [smention u=3843]lukinl[/smention] (btw díky za další pošťouchnutí):
- na svíčky mrknu ještě zítra, předtím byly zasrány od benzínu, ale to bylo, když se dusil motor. Dneska jsem je vyndal, byly lehce od benzínu, tak jsem je očistil a pak zapomněl mrknout.
- množství dýmu je malinko větší, než bych čekal a řekl bych, že je lehce šedý. On byl původně bílý a bylo ho hodně, tak jsem se bál o vodu, ale bylo to nejspíš zbytek oleje z výrobníku mlhy, protože to ustálo.
- tlak oleje jsem neměřil, ale diagnostika nic nehlásí. Zítra klidně vyčtu z VIDY. Přečetl jsem si původně tlak paliva, takže ten jsem změřil dnes. Je tam 1.35baru po otočení klíčku. Po nastartování tam byly 4bary a po zahřátí se to drželo na 3.5 baru. Což je předpokládám docela dobře.
- motor se těsnil tak jak podle mě má :-) červený loctite na víko a vanu a na blok/hlavu těsnění. Nepamatuji si značku, ale žádný starliny nekupuji.

A teď pokroky. Vyměnil jsem olej (dal jsem 5W50), aby tam nebyl ten starý (byť byl nepoužitý) a bez úspěchu.
Nechal jsem zahřát motor pořádně. Přestal pak kouřit od svodů a už odsud nekouří vůbec, ani když to zahřeju opakovaně. Takže tam se skutečně jen odpařoval olej.
Zkusil jsem použít jinou zánovní přední lambdu a hlásila stále stejnou chybu jako ta moje nová. Zkusil jsem vyčíst hodnoty z Vidy, ale moc moudrý jsem z toho nebyl. Přední držela konstantně 1,00 a zadní lítala okolo 1,1V.
Po zahřátí a opakovaném startu vyskočila chyba:

ECM-644A Reset valve, camshaft. Slow regulation/Faulty signal. Pernament fault

Podle possible source to bylo vadné CMP čidlo. Takže jsem koupil nové a zdá se, že zmizela chyba s lambdou. Pocitově se mi zdá, že to klepe možná trochu víc, ale co je důležité, po zahřátí vyskočila chyba znova, ale tentokrát s "Faulty position", což je podle possible source buď přeskočený řemen, vadný "reset valve" nebo mechanická závada na VVT jednotce a tím se snad dostáváme do finále! Akorát nevím, co s tím :D
  1. Rozvoďák jsem podle mě neměnil, když auto stálo ty 2 měsíce a měnil jsem ho až potom, když jsem se to snažil rozchodit, ale ruku do ohně za to nedám. (ale mam za to, že jsem pak byl dohodnutý se Švíckem, že až vyměním turbo, tak rozvoďák vyměním pod jeho dozorem u něj)
    Když jsem to pak testoval (než jsem rozebral motor), tak jsem měnil rozvoďák (včetně kladek, pumpy) a koupil jsem si k tomu i takový to speciální udělátko na aretování vaček. Když to měním, tak jsem si kliku zasekl o takový ten špunt co se dá místo startéru, takže by to snad mělo být dobře udělané. Když porovnám kde mam rysky, tak je mam dobře, takže leda bych špatně nastavil VVT. Ale pokud jsem opravdu ty rozvody dělal až potom, což si myslím, tak tím by to být nemělo...
  2. VVT ventil jsem měl samozřejmě venku, vyměnil těsnění a zkusil jiný ventil (použitý) od Švícka. Když na ten můj ventil přivedu 12V, tak je slyšet, jak si cvakne, takže bych předpokládal, že funguje (myslím že jsem s ním stejně tak cvakal přes VIDU). Stačí to jako test? Dá se sehnat druhovýroba (nějaké VAICO, vůbec to neznám...) za rozumnej peníz, ale zbytečně to do toho dávat taky nechci. Případně za podobnou cenu na Skandixu, ale tam ani není uvedená značka, ale asi to bude ze stejné továrny jak to VAICO.
  3. VVT kolo jsem měl půjčené jiné (použité) od Švícka a chovalo se to stejně. Nové je jen OEM jestli dobře hledám a stojí 15k, což se mi za pokus dávat opravdu nechce.
Takže jako krok číslo jedna mi přijde nejrozumnější, zkontrolovat, jestli jsou rozvody skutečně správně. Takže si o víkendu udělám znova rozborku, sborku rozvodů a zkusím při té příležitosti asi vzít VVT kolo kompresorem, jestli v něm nebude nějaký bordel...
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

0ndro
Offline
Příspěvky: 156
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od 0ndro »

Ahoj ono ti to klepe aj na volnobehu nie? Nie som si isty ale myslim ze VVT remenica na volnobehu neaktivna. Takze by som ju z toho asi nepodozrieval, v pripade ze je dobre pociatocne nastavenie. Jedine ze by upravovala natocenie vacky prilis skoro, ale v tom pripade by bol na vine ventil. Ak sa mylim tak ma opravte prosim

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od SuGi »

Ano, dělá to i na volnoběh.
Včera jsem předělal komplet celé rozvody (sundal, nandal), při tom jsem sundal VVT řemenici a profoukal kompresorem, kdyby tam byla nějaká nečistota. S xichtem celým od oleje prohlašuju, že nic špatného nevylítlo :D

Ten váleček uprostřed šel s lehkým odporem mačkat dopředu a dozadu a pokud jsem fouknul do těch vnějších děr na VVT řemenici, tak sám zajel dolu (směrem od motoru), takže nějakou činnost při vyšším tlaku vykonává.

Celou tu činnost jsem tentokrát nedělal přímo podle Vidy, ale podle videa (https://www.youtube.com/watch?v=Cu-MjTNv7lM), kde to vypadá, že jel přesně podle Vidy, takže si nemyslím, že by problém při nastavení VVT byl někde na mojí straně (snad).

Při pohledu na VVT kolo při nastartovaném motoru mám pocit, že lehce "hází". Netočí se jen tak hezky jako kolo na vačce sání, ale možná to jen zkresluje to víčko, které asi není dokonale uprostřed.

Ventil bych si měl v pátek půjčit z jiného funkčního auta. Pokud to s ním bude fungovat, tak budu muset splašit (minimálně na vyzkoušení) tu VVT řemenici.
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od SuGi »

Dnes vyzkoušen jiný VVT solenoid a žádná změna, ALE přišel jsem na to, že když solenoid odpojím při běhu motor a po chvíli zase zapojím, nic se nezmění. A taky jsem přišel na to, že když ho zapnu přes "Activation" přes VIDU, tak se neozve cvaknutí. Když solenoid připojím přím ona baterii, tak cvakne. Voltmetrem naměřil 9,9V (i když baterie je na 12,5V) a i když zapnu tu aktivaci přes VIDU, tak je tam stále těch 9,9V. A jakmile ten ventil připojím, tak nepatrně píská (aktivace opět nic nemění).

Mohl by někdo prosím s podobným motorem zkusit přes VIDU aktivovat ten ventil, jestli je něco slyšet? Případně i změřit voltmetrem? Já zítra zkusím projít kabeláž, ale přerušená asi úplně být nemůže, jinak by tam neteklo nic. Navíc ventil u turba při zapnutí vrčí a je to na stejné větvi z "rozvodny".

Pak mě ještě napadlo zkontrolovat nastavení wastegate (přece jen, když jsem začal tou výměnou turba...). Máte někdo doporučení na nějakou sadu, kterou koupit nebo na půjčení někde v okolí Písku?
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 782
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

V70xc I 2000 - cvakání a škubání motoru

Příspěvek od Vizibable »

Muzu poskytnout svuj pripravek co jsem si skladal pro sebe.

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1043373#p1043373

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé