D5 136kw nejede MOTOR OPĚT BEZ KOMPRESE

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 136kw nejede MOTOR OPĚT BEZ KOMPRESE

Příspěvek od raolsa »

Zdarec, křišťálové koule ven. :D

XC70II D5 136kw 2006

Autu na křižovatce najednou nešlo přidat plyn a od té doby to nejede. Jde to nastartovat, ale rozjet se je problém.

Ve Vidě chyba EGR zkrat na kostru, ale zkoušel jsem dát jiný EGR a je to stejné.

ALE, když odpojím senzor tlaku sání, tak najednou přidat plyn jde a auto by asi i jelo, ale projet jsem to nebyl. :oops: Další zajímavostí je, že když odpojím ten senzor, tak se ve Vidě přestanou zobrazovat hodnoty EGRu. :%)

Mám tu teď auto se starou D5 120kW, tak zkusím přehodit senzor sání (je stejný), ale obávám se, že se nic nezmění.

Přikládám schéma, kde je vidět, že senzor nemá s EGR nic společného.

Takže mi z toho vychází, že něco asi bude s ECM, ale bůh suď. :unknown:

.
Schéma.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

D5 136kw nejede

Příspěvek od Urvanej »

Kuna?
Pípnout si kabely z čidel do řj.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 136kw nejede

Příspěvek od raolsa »

Známky kuny nepřítomny.
Pípání kabelů je v plánu, ale nejde mi do hlavy, proč když připojím čidlo tlaku, tak to ukazuje EGR hodnoty a po odpojení ne, ale EGR v tu chvíli fyzicky otevře -> je slyšet změna zvuku motoru.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

D5 136kw nejede

Příspěvek od Urvanej »

Tohle je věc sběrnic a třeba společné země... o tom netušim absolutně nic, to se nesnažim pochopit :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 136kw nejede

Příspěvek od raolsa »

Tak dneska zkusmo výměna čidla tlaku turba, samozřejmě bez výsledku.
Odpojení váhy vzduchu nemá vliv. Respektive auto jde hůř nastartovat a taky nejde přidat plyn.
Tak nějak mi dochází nápady, kromě výměny ECM.
Je blbý, že nejde jednoduše přehodit z jiného auta na zkoušku, ale musí se klonovat.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

CouDy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 158
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

D5 136kw nejede

Příspěvek od CouDy »

raolsa píše: 30 zář 2024 11:00 ale nejde mi do hlavy, proč když připojím čidlo tlaku, tak to ukazuje EGR hodnoty a po odpojení ne
Protože otevření egr je vypočitaná hodnota podle tlaku - nemá zpětnou kontrolu
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 136kw nejede

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

CouDy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 158
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

D5 136kw nejede

Příspěvek od CouDy »

Tip-sport se netrefil, u 120kw jsem to samé řešil ale tam je jiný osazení a byl to vyhřívací článek od odvětrání.
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 136kw nejede

Příspěvek od raolsa »

Dneska propípané kabely a vše v pořádku, takže to asi opravdu bude jednotka. Proč by jinak hlásila zkrat EGR na kostru, když jsem žádný zkrat nenaměřil. :unknown:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 136kw nejede

Příspěvek od raolsa »

Hm, takže příběh bez konce pokračuje.

Zkoušel jsem ještě všechny pojistky, ale nic.

Ve čtvrtek přišla náhradní jednotka a dneska se mi, po několika pokusech, podařilo přehrát v do ní SW z původní jednotky. :crazy:

Bohužel výměna jednotky kýžený úspěch nepřinesla. :(

Tím moje znalosti končí a majitel si auto odvezl s původní jednotkou a odpojeným konektorem snímače tlaku turba, aby to alespoň trochu jelo. :unknown:

Bude teď shánět nějakého elektrikáře, který by to dokázal dát dohromady, nebo si zavolá do D5T5 dílny, jestli by se na to nepodívali.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 136kw nejede VYŘEŠENO

Příspěvek od raolsa »

Tak záhada hlavolamu vyřešena.
Byla to klapka sání. :%)
Dneska dal majitel jinou z vraku a auto prý zase jede.
Zajímavý je, že Vida na klapku vůbec neodkazovala, ani to nehlásilo její chybu.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 136kw nejede VYŘEŠENO

Příspěvek od raolsa »

Hm, tak záhada se vrací.
Auto najezdilo asi 150 km a opět nejede. Na jedničku se sotva rozjede a pomalu se posunuje, ale to je vše.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od raolsa »

No, tak auto mám opět na dílně. :crazy:

Povrtal se v tom elektrikář, chvíli to jezdilo a pak majiteli najednou chcíplo asi 2 km od baráku a nešlo nastartovat.
Zjistili jsme zaseklý EGR. Tak si majitel sehnal jiný a včera jsme to přitáhli do dílny.

No a světe div se, když majitel odjel, tak jsem auto normálně nastartoval. :D

Takže jsem dneska vyměnil EGR, auto nastartoval, Vida čistá, reakce na plyn normální.

No, ale radost byla předčasná. Po asi minutě běhu najednou auto zase chcíplo a od té doby nejde nastartovat.

No bodejť jo -> nemá komprese. :shock:

Tvl. napadá někoho jak by se mohlo stát, že auto chvíli komprese má a chvíli nemá? :%) :unknown:

Včera totiž se chovalo úplně stejně, když jsme ho zkoušeli nastartovat před odtahem. Startér s tím motal lehce bez zátěže, takže komprese nebyly.
Ale pak doma chytilo normálně, takže tam komprese zase musely být. I startér s tím motal tak nějak se standardní zátěží.

Jediný co mě napadá je, že zůstávají viset zánovní hydroštely (INA). Mají najeto cca 10 kkm. V srpnu 2023 se dělala komplet hlava (repase hlavy u Patočky, montáž u mě) a dávalo se vše nové.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 390
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od ivanvanata »

zajímavý...něco podobnýho jsem viděl kdysi na bmw tds, tam to byl prasklý blok který otevíral spáru po zahřátí ale když zchladnul komprese ok a ani nevařil

když se to dávalo do kupy nenalil nějaký ochotník hydroštely olejem? (oni se už nevrátí)

není možná křivá hlava nebo divný těsnění...nebo podbroušený ventilový sedla? prej se může stát u benzínu nekvalitním palivem i rozseknutí ventilu kterej pak netěsní ale u nafty...

příznaky jsou ale i jako kdyby byly blbě nastavený rozvody ale o dost - neskočilo to o 3 zuby?

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od raolsa »

Hydroštely vždycky dávám tak na hodinku do olejové lázně. Nikdy s tím nebyl problém a že jsem jich už vyměnil. :D. Oni mají olej i v sobě a je to zajištěný takovýma plastovýma zátkama, aby nevytekl.

Hydroštěl vypadá takhle: https://autodilos.cz/autodily/volvo/v70-ii-285-1999/d5-136kw/motor-rizeni-motoru/zdvihatko-ventilu-74512466

Kontrolu rozvodů mám v plánu na zítra, ale nemyslím si, že je tam problém. To by to nenastartovalo nikdy. Tady, když to běželo, tak to běželo normálně.

Když budou rozvody ok, tak sundám ventilové víko.

Hlava byla rovnaná a komplet udělaná u Patočky. Blok se nerovnal, ale podle měření byl rovný.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14251
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od raolsa »

Takže je to asi v háji. :o

Dnešní kontroly nepřinesly nic překvapivého. :unknown:

Tlak oleje při startování 1,5 bar. OK

Nastavení rozvodů OK

Ventily se (kontrola po sundání víka) normálně otevírají. OK

Nové měření komprese přes vyndané vstřiky 2 - 0 - 0 - 8 - 0 bar - KO

Po složení motoru jsem ještě zkusil rukavičkový test na nalejváku oleje a při prvním otočení motoru se rukavice nafoukla, že málem uletěla.

Výsledek -> zřejmě zapečené pístní kroužky -> motor po smrti. :cry:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3307
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od Vapik »

Kdysi jsem koupil Mitsubishi Lancer benzin a choval se úplně stejně, koupil jsem ho už s touhle závadou. Sundal jsem vanu a motor proléval petrolejem a různýma čističema přes svíčky a normálně to povolilo, asi po týdnu. Autem jsem pak jezdil cca 2 roky následně šlo do světa.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od python.p »

Ještě kdosi tady radil olej místo oleje a protočit sem tam, případně místo petroleje použít letecký benzín.

Za mě by to za pokus určitě stálo, než ten motor odepsat nebo dělat kroužky. Za mě ještě brzo ho odepisovat. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 390
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od ivanvanata »

raolsa píše: 07 led 2025 20:45 Hydroštely vždycky dávám tak na hodinku do olejové lázně. Nikdy s tím nebyl problém a že jsem jich už vyměnil. :D. Oni mají olej i v sobě a je to zajištěný takovýma plastovýma zátkama, aby nevytekl.

Hydroštěl vypadá takhle: https://autodilos.cz/autodily/volvo/v70-ii-285-1999/d5-136kw/motor-rizeni-motoru/zdvihatko-ventilu-74512466

Kontrolu rozvodů mám v plánu na zítra, ale nemyslím si, že je tam problém. To by to nenastartovalo nikdy. Tady, když to běželo, tak to běželo normálně.

Když budou rozvody ok, tak sundám ventilové víko.

Hlava byla rovnaná a komplet udělaná u Patočky. Blok se nerovnal, ale podle měření byl rovný.
měl jsem na mysli ne lázeň-ta je ok ale situaci kdy hydroštel někdo naleje...třeba injekcí, ano ... :) se pak neseřídí...

člověče jestli jsou takhle KO kroužky, to by se musel petrolkou nalejt asi celej motor :) teda zní to naprd úplně soucejtím...

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 639
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od Giew »

jo, piston soak se tomu říká a je to docela oblíbená metoda resuscitace pístních kroužků, u benzínových se leje čistič (aceton, toluen...) dírama na svíčky, diesely se musí dírama od vstřiků a nebo holt rozebrat. ředidlo stojí ve válcích, občas se otočí klikou, ať se to trochu prohejbe. Klidně několik dní. Za pokus to stojí.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

amddawe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 307
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo XC70 2006 D5

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od amddawe »

taky jsem to slysel jako reseni toho ze mi obcas D5 papne olej, tak zkusit sundat vanu a nalejt do valcu petrolej a nechat pusobit, obcas s tim pootocit

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od Urvanej »

Jsou aditiva do oleje na čištění, nedavno jsem kupoval BG109... ale ještě nepoužil, dám to tam před výměnou oleje.
ALE co nechápu, že to má Radek na všech válcích takhle rychle... čekal bych třeba jeden 0, zbytek aspoň něco. Ale tohle je divný... ten motor nemá na žádnym válci komprese ani takový, aby ta nafta chytla... takhle naráz, nesmysl. Buď to někde vdechuje písek, nebo je problém jinde. Odmítám uvěřit tomu, že se zapeče 5 sad kroužků naráz.
Ještě bych do válců nalil olej a změřil kompresi znovu, abych vyloučil, že to nejde vrchem, neboli ventily otevírají, ale nezavírají.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 843
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od powl »

U: presne mne to taky napadlo kdyz sem to cetl - ze tam z nakyho duvodu nejde vzduch - nenasaje -> nema co stlacit, neni komprese. Jenze to by zas nefoukalo vickem oleje...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od Urvanej »

No zase ta odlítnutá rukavice...
Jako 4 prasklý písty najednou???
Jako náhlá ztráta komprese na všech válcích bývá taky ohnutýma ojnicema, ale ty se samy občas nenarovnají :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 566
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

D5 136kw nejede ZÁVADA JE ZPĚT

Příspěvek od Majkl1 »

Také psal, že to někdy záhadně startuje i jede normálně a pak to najednou zdechne, jak když vypneš klíčkem. To by s nulovou kompresí na válcích nešlo. Osobně sázím na ty hydroštely, i když si neumím představit, co konkrétně by s nimi mohlo být blbě, aby někdy všechny naráz zůstaly viset. :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé