Four-c (4C) podvozek

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
tomsi
Offline
Příspěvky: 74
Registrován: 2 roky 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

Four-c (4C) podvozek

Příspěvek od tomsi »

Ahoj, máte někdo nějaké podrobnější info k režimům four-c u SPA aut? V uživatelské příručce toho moc není a na internetu celkově také ne. Konkrétně je mi záhadou ECO režim, co vlastně dělá. Mám na výběr ECO, Komfort, Polestar (dříve Dynamic před nahráním Polestar). Podle příručky ECO minimalizuje spotřebu, ale v realitě oproti základnímu komfort není rozdíl moc poznat. Pocitově je trochu měkčí, ale ve větší rychlosti už mi to ani nepřijde. Rozdíl mezi komfort a dynamic (polestar) je jasný okamžitě, jak auto ztvrdne a začne poskakovat na každém hrbolku.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6368
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Four-c (4C) podvozek

Příspěvek od python.p »

Jesípak to nebude tím, že podvozek zůstane stejnej, ale motor se přepne do ECO řežimu... Je to v příručce popsaný ...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1146
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Four-c (4C) podvozek

Příspěvek od Tom0 »

A převodovka změní charakteristiku .
Po sundání nohy z plynu začne plachtit
_________________
Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek Tiger S 7kW MY25

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

tomsi
Offline
Příspěvky: 74
Registrován: 2 roky 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

Four-c (4C) podvozek

Příspěvek od tomsi »

Nastavil jsem Individual režim vycházející z komfort a pouze v individual změnil odpružení z komfort do eko, abych zkusil rozdíl a právě v tom nepoznávám moc rozdíl.

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 489
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Four-c (4C) podvozek

Příspěvek od Macek2 »

podvozek umí pouze změknout nebo ztvrdnout, změnit charakteristiku tlumení, případně omezit náklony nebo zdvihy, v režimu ECO může maximálně změnit barvu na zeleno :D
Pozn. jediné co by mohlo být ECO, je snížení podvozku (vzduchového) pro snížení aerodynamického odporu :wink:
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 933
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

Four-c (4C) podvozek

Příspěvek od Thor123 »

Za mě u S90 T8 je podvozek stejně nastavený jak na PURE (ECO) tak na Hybrid (komfort) až režim Dynamic ztuhne. To samé když si to sám naklikáš v režimu Individual.
S tím, že je mohu u T8 nastavit ještě charakteristiku brzd.

Jinak na YouTube je pak prezentačních videí na FourC u SPA.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé