klepanie na novom redblock turbo

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#1 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od shitbox »

Pozdravujem,

chcel by som požiadať o radu, čo s týmto klepavým zvukom.

LINK:


Jedná sa o novo preskladaný motor. Zvuk tam je od prvého štartu (dnes). Zotrváva aj po zohriatí. Niekedy sa podarí jemným zvýšením otáčok a pustením naspäť na voľnobeh vyvolať stav, kedy neklepe vôbec - čiže úplne hladko pradie.

-K B230F blok 1989 bez squirterov vŕtaný na 2nd oversize turbo piesty (nové Mahle + o niečo zväčšený ring gap, lebo sme šli podľa údajov Mahle a nie podľa Haynesu)
- kluka brúsená na nové 0.25 oversize ložiská, 13mm ojnice z turba tiež na 0.25 oversize ložiská
-olej 15w40 shell helix minerálny na zábeh
-wasted spark
-green giants vstreky
-ECU a EZK čipnuté na vyššie spomínané úpravy, stage 1
-nová hlava, stará T cam, nastavené ventily + nové hushers/gumičky
-nové olejové čerpadlo
-AEM UEGO wideband ukazuje normálne hodnoty

Tipujeme to na ešte nezabehnuté piestne krúžky (čo asi spôsobuje piston slap?), lebo niekedy dymí olejovo (niekedy vôbec). Boli sme to previezť, dali sme s tým 40km. Okrem toho klepotu motor ťahá krásne.
Rod knock by to asi nemal byť, keďže sú tam nové ložiská. Každopádne praxe máme málo, len čo si načítame na nete.
Najviac nás mätie to, že ten zvuk vie zmiznúť, ale časom sa zase objaví (na videu sa nepodarilo zachytiť stav bez toho zvuku).

Budem vďačný za každú radu.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4992
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#2 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od python.p »

Takhle mě cvakali hydroštely na astře když jsem měl málo oleje... Ale to fakt jen střílím.

Určitě se ozve nějaký zkušený pasr.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#3 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od kishmick »

Ahoj! Jako první skus sešlápnout spojku. Jestli je ten zvuk za motorem: ze spojky, převodovky atd.-tak ihned zmizí(i když to kolikrát zní jakoby z motoru samotného). Jestli nezmizí, tak je to v motoru. To bych udělal jako první.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2905
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#4 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od Vapik »

Co tlak oleje měřili jste? Podle videa to není ideální chtělo by to poslechnout stetoskopem, ale viděl bych to na kliku/ojnice.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#5 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od raolsa »

Mě to taky připadá na ojniční čep.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#6 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od shitbox »

Díky moc za postrehy. Tlak oleja bol dobrý, mám tam VDO merák a budík. Takmer určite to ide od bloku a tiež sa dosť obávam toho, že neinvestovanie do nových ojníc bola obrovská chyba. Je ešte nejaká možnosť, že by tá konverzia na wasted spark mohla narobiť problémy typu pre-ingnition/zlé časovanie? Rozvody sme nastavili presne podľa Haynesu. Výkonovo išlo super, takže nemyslím si, že tam bude problém, no skúšame už všetky možné teórie.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 305
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#7 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od ivanvanata »

někdy takhle nevím proč zní i podbroušenej ventil...jestli se dělala hlava, resp. když se podbrousí ventilový sedlo a ventil zalejzá např. i 1,5mm víc než ostatní, ale pokud to jde odspoda, může bejt mázlá šála, pokud se sestavovalo chce to namáznout olejem už při kompletaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#8 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od shitbox »

Hlava je skutočne nová, zohnal som ju zo Švédska. Bola nahodená na nejakom motore, ale nikdy nebol naštartovaný. Dali sme ju pre istotu zrovnať, ale inak sa s ňou nič iné nerobilo. Mazané bolo absolútne všetko pri skladaní.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#9 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od shitbox »

Vapik a raolsa získavajú bludišťáka...sú to ložiská v ojničných čapoch, takže BSR ojnice a ARP šróby to snáď vyriešia. Ďakujem vám všetkým za pomoc!

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#10 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od kishmick »

Ahoj! Ale ložiska jsou jen dole na klice(šály). Ložiska pístních čepů jsou snad jen u dvoutaktů :) ? Myslíš tím, že byla vůle mezi pístem, pístním čepem a kluzným pouzdrem v ojnici? No, to se ti ale může stát i u nových kovaných ojnic(i u BSR-tam to bývalo dost časté). Pak ti to bude klepat taky, ale neni to vůle nahoru-dolu, ale do strany(proto taky to klepání občas zmizelo). Ten zvuk jsem slyšel dost často a myslim, že zase tak nebezpečnej neni. Uvidíš sám, jestli si polepšíš.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2905
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#11 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od Vapik »

Ložiska jsou vždy jinak by se ti to netočilo :-) zaleži akorát na konstukci. A to co klepalo nebyla axiální vůle jak ji popisuješ ale radiální.

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#12 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od kishmick »

Slyšel jsi někdy radiální vůli v ojnici? To je podobný, jako když vezmeš kladívko a střední silou klepeš do motoru-stále. A neni šance, že to ztichne-vrátí se to do normálu-nikdy... On ale říkal, že se mu povedlo to dostat do tichýho režimu. To je právě to, co jsem psal víše...
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2905
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#13 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od Vapik »

Jo asi dvakrát na youtube :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#14 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od shitbox »

Je to označované ako conrod bearing https://www.rendcarparts.com/volvo/parts/1346392/RD1346392

Mám z atmosféry vytiahnuté staré 9mm ojnice s piestami a veru tie nemali ani zďaleka takú vôľu.
Nebolo to len o zvuku, solídne to prasilo honovanie.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od Urvanej »

Když si skládal tu hlavu, dal si tzv. "hushers"? Ty umí klapat naprosto nechutně.
Chyba v tomhle ložisku na čepu je napováženou, že si toho nikdo nevšiml při skládání. Pokud tam máš origo 13mm ojnice, tak ty se umí vydřít jen, když se ucpe ten mazací kanálek karbonem, nebo "tuner" dráždí auto turbem, bez ostřiku pístů. Motory jsem páral zatim jen 4 a viděl to jen jednou, u jedný ojnice, kde se ten karbon dostal až k čepu a vydřelo to celý ložisko.
Tak hlavně že si našel příčinu :good:
Ojnice BSR jsou jen přelepenej CXracing, pokud si pamatuju info cca 3 roky starou správně. A CX stojí výrazně veselejší částku. I s "8740 Chromoly Connecting Rod Bolt 220K" mi stály 270$ rok zpátky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#16 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od shitbox »

Hushers tam sú. Takmer všade sa píše, že tie čapové ložiská sa nemenia, lebo tam nie je takmer žiadne opotrebenie a bla, bla, bla...tým pádom som to ani neriešil a keďže toto bol prvý motor, do ktorého som pchal ruky, pekne ma to pohrýzlo. Ten B230FT darca bol čierny Peter, bohužiaľ.

Objednal som to od BSR SE a tam stáli cca 262eur.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od Urvanej »

Jj, to je cena bez šroubů. Tak jen abys na ně nezapomněl, origo původní tam myslim ani nejdou.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#18 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od shitbox »

Opäť pozdravujem a som späť s rovnakým problémom.

Snáď všetko som napísal do popisu videa...
Máte niekto radu? Či už len exorcistu?


Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#19 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od kishmick »

Ahoj. Taky si vzpomínám, že to dělá i malá vůle ventilů. Písty pak narážejí do ventilů. Musíš pak vůli ventilů zvětšit. Většinou to ale po zahřátí zmizí. A co ty starty??? To jsem snad neměl ani já-s hodně špatnou cívkou :%) Taky si myslím, že palivová pumpa ti sepne při startování jen poprvé na polohu 1 a při druhém startu už na polohu 1 nesepne. Sepne až při startování-takže ten klíček nemusíš při startu vždy vracet do polohy 0, ale to si nejsem jist :shock: .
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#20 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od shitbox »

Zaujímavá teória, no aj pri predošlom klepaní bol motor rozobratý a na piestoch neboli žiadne stopy od ventilov.
Štarty sú tiež záhada....

S tou pumpou som si nie istý, ale testovali sme s atmosférickou jednotkou, či natlačí po otočení kľúčika a natlačila vždy. Potom som tam mal tú 1990 zo 740 Turbo a tá možno každý piatykrát natlačila. Teraz tam je posledná čipnutá z 940 na ten celý setup, čo mám...a tiež sa jej nie vždy chce.

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#21 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od kishmick »

Horší starty jsem řešil tak, že jsem zkusil reálně palivo a pak jiskru. Tzn.: vyndat paliv.lištu, startovat a vidět, že vstřiky dávají opravdu hned benzín, a potom vyndat fajfky-dát čistou svíčku a vidět, že dávají jiskru. Ale pozor u svíček. I když je vidět celkem obstojná jiskra(a přitom je malý proud), nechytne to :shock: !!! Někdo říká, že má mít jiskra rudou barvu, někdo trochu do modra - nevím. No, u mě to vyřešila nová cívka NGK. Není to velký tuning, ale těch 20-25 KVoltů dávat bude a to na začátek stačí. Starty super-hned napoprvé i po 5ti denním odstavení.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#22 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od Urvanej »

Křišťálová koule hlásí:
Cvakání dělaji vstřiky, protože na tomhle motoru jsou špatně "odhlučněný", tak to tam přes vstřikovací lištu rezonuje a takhle blbě to pak zní. Cvakaji všechny redbloky.
Na starty zkus před prvním startem vytáhnout pojistku č. 1 a pokud i potom bude blbnout, tak před dalším uplně studeným startem odpoj čidlo teploty, nebo ho zkontroluj/vyměň (to u sání 3. válce). Pak je ještě varianta přisávání falešnýho vzduchu, ale to s ohledem na to, co se všechno dělalo, asi neni pravděpodobný. Neprotejká ti regulátor tlaku, máš 3barový?
Nemůže to klepání dělat převodovka? Pokud tam máš původní spojku, umí se na ní vyběhat pérka a pak to cvaká jak dvouhmota. Přeruší to klepání když šlápneš na spojku? Hlavice je z M90, ta má originálně dvouhmotu, která umí dělat nehoráznej bordel.
Co tam je za benzín? Starej benzín umí dělat neplechu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7494
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#23 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od Petr Marek »

Cvakání vstřiků na Redbloku lze ověřit jejich spuštěním vyblikávačkou i bez nastartování.

Obrázek1.png
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Petr Marek
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7494
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#24 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od Petr Marek »

Urvanej píše: 03 úno 2023 15:10 Neprotejká ti regulátor tlaku, máš 3barový?
Stačí sundat hadička podtlaku a hned je jasno. Dle Standy nesmí benzín nejen ukápnout, ale nesmí být ani cítit!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: 740 89 wagon B230F soon to be FT

#25 klepanie na novom redblock turbo

Příspěvek od shitbox »

To klepanie je počuť najmä od výfukovej strany a jeden mechanik mi povedal, že mu to znie ako klepanie piestu vo valci. Tiež Holanďan, ktorý mi robil chip a mapy pre ECU a EZK tiež povedal, že z toho videa mu to znie ako piston slap.
Nerozumiem však, ako môže byť taký piston slap pri novo-vybrúsenom motore s novými piestmi.

Na konci toho videa bolo počuť, že to už neklepalo, keď som mu párkrát stúpil na krk počas jazdy v meste. Keď som ho ale naštartoval o 5min znovu, zas si poklepkávalo...
Benzín je tam pol nádrže 99octan E10 z Real-K a pol nádrže 100 OMV E5

Regulátor je pôvodný z B230FT - tiež mi napadol, ale zas keby je vadný, išiel by zle aj pod plynom za jazdy, či mýlim sa?

Od prevodovky (M90) to nejde. Mám to prerobené na dogdish jednohmotu s vodiacim ložiskom, GLT lamelou a Sachs Racing prítlačákom. Pri stlačení spojky to nerobí žiadnu zmenu vo zvuku.

Ďakujem za tipy, skúsim znovu tú diagnostiku na injection. Skúšal som ju myslím niekedy ešte pred Vianocami a vtedy mi to nevedelo hodiť žiadny kód. Buď to nespravilo absolútne nič, alebo som dostal len jeden krátky blik a hotovo. Ignition pekne vyblikal 0 chýb.
Skúsim dať ten podtlak dole, ale mám pocit, že už veľakrát sme to mali odpojené a nikdy sa tam neobjavil benzín.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“