V Bavorsku se s tím nes....
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 663
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
#1 V Bavorsku se s tím nes....
Myslím že tohle je první vlaštovka a ostatní je budou co nevidět následovat....https://zdopravy.cz/mnichov-od-unora-zakaze-vjezd-dieselovych-aut-s-euro-4-za-vnitrni-okruh-128569/
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#2 V Bavorsku se s tím nes....
Ja bych rekl,ze mnoho zdejsich,kteri pracuji a maji pratele v Nemecku by mohlo vypravet o mentalnim nastaveni Nemcu co se tyce ekologie. A to nerikam ani jako urazku,ani jako vysmech,nebo vtip. To at si posoudi sam kazdy zvlast.
Stran ekologie jsou mnohem dal. A tlaci na to fakt hodne v kazdem oboru a beznych cinnostech misty tak na silu,az je to k smichu. Ale neplati to vzdy a vsude
Ja bydlim u dvou pomerne frekventovanych silnic a toho casu tam chodit s kocarkem bylo fakt žůžo,nez se clovek vymotal nekam bokem,kde bylo minimum aut a lepsi vzduch.
Navic ono to neni jen o emisich, ale i technickem stavu tech starych aut. Tuhle vetu si tady na sebe zase vztahne nekdo s 20letym autem v absolutne top stavu ackoliv o nem nemluvim.
Byl bych v zasade rad, aby ty 25lete...30lete popelnice uz zmizely z bezneho provozu,protoze jejich celkovy stav je zpravidla priserny
Stran ekologie jsou mnohem dal. A tlaci na to fakt hodne v kazdem oboru a beznych cinnostech misty tak na silu,az je to k smichu. Ale neplati to vzdy a vsude
Ja bydlim u dvou pomerne frekventovanych silnic a toho casu tam chodit s kocarkem bylo fakt žůžo,nez se clovek vymotal nekam bokem,kde bylo minimum aut a lepsi vzduch.
Navic ono to neni jen o emisich, ale i technickem stavu tech starych aut. Tuhle vetu si tady na sebe zase vztahne nekdo s 20letym autem v absolutne top stavu ackoliv o nem nemluvim.
Byl bych v zasade rad, aby ty 25lete...30lete popelnice uz zmizely z bezneho provozu,protoze jejich celkovy stav je zpravidla priserny
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#3 V Bavorsku se s tím nes....
ono se to hezky čte ale zrovna minulej tejden jsem byl s Viktorkou na Bayernu v Allianz aréně. Obří parkovací dům, dopravní kolaps při výjezdu po utkání. Fronta na výjezd z parkovacího domu na hodinu až dvě. Myslíte si že nějakej němec chcípal motor při tom popojíždění? Tak asi tak...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 194
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: EUSSR/Praha
- Vůz: V70 T5
#4 V Bavorsku se s tím nes....
“ Byl bych v zasade rad, aby ty 25lete...30lete popelnice uz zmizely z bezneho provozu,protoze jejich celkovy stav je zpravidla priserny”
Obavam se, ze tohle forum obsahuje mnoho takovych 25-30 letych popelnic.
Obavam se, ze tohle forum obsahuje mnoho takovych 25-30 letych popelnic.
_________________
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2913
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#5 V Bavorsku se s tím nes....
Chápu Jirku tak, že nemyslel auta s věkem 25-30 let, ale popelnice s věkem 25-30let (podmnožina první skupiny) a těch tady tolik nebude.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#6 V Bavorsku se s tím nes....
Ja se taky nevyjadroval o foru. Ten clanek NENI o autech z fora proboha. A ikdyz jsem napsal, aby to na sebe nevztahoval kde ten, ktery ma v garazi 20+ lety super kus, stejne se to stalo. To uz neni mozny tady Vy tady zijete v nejake podivne vztahovacne bubline nebo co. Tak budu tedy jeste presnejsi :
Stoupnete si na ulici nejakeho bezneho mensiho mesta a 5minut pozorujte vozovy park. Znatelne se omladil a proti tomu v kontrastu potkavate proste priserne auta, co maji STK jen nejakou zahadou. A o tom ja mluvim.
Budu rad,kdyz z ulic, silnic...zmizi nadobro vsechny ty 20+lete popelnice typu Golf III (to se zas ozve taky jeden tady....), stare jednickove Octavie a TOMU PODOBNE auta, jejichz stav byva OBVYKLE naprosto priserny. Ty auta jsou OBVYKLE rezave na zasadnich mistech, maji celkem masivni uniky naplni, casto trpi na spotrebu oleje, nebrzdi to kdovi jak, nemalo z nich je uz i opakovane po vselijakych nehodach... Dale se muzeme bavit o zivotnosti airbagu a patron predpinacu pasu etc.. Ano, i me vystrelil na 20letym aute normalne v pohode airbag. Otazka je, jestli se na to da spolehnout stejne dobre, jako u 10leteho auta.
Proste je to tak. Cesi obecne (proboha Cesi, ne lidi tady na foru ano ?!) nemaji prilis potrebu o sva auta nejak pecovat, az na zridkave vyjimky. Kdyz nekomu reknu, ze by mel u sve 10lete ojetiny vymenit preventivne brzdovou kapalinu, kdyz nevi kdy to bylo delany, tak se na me podiva a rekne mi - "Proc ? hladina je v poradku". Pripadne - "Vsak neni cerna".
Lidi si neumi poradne ani umyt okno v aute, vsechno resi az kdyz se to uplne pokazi a auto nejde a pak to chteji opravit "včera, zadarmo a s doživotní zárukou", čest vyjímkám.
Vy vidite jen sebe a sve auto. Ujistuji vas ale, ze krome vas a jinych zodpovdnych jedincu pripada na kazdeho takoveho nejmene 10 uplnych debilu. Tak to proste je.
Mam ve svem okoli cloveka, co letos nacpal do jednickove Octavie odhadem 30 000Kc na ruznych servisech a ceka ho STK, kterou legalne nemuze projit. Rikam mu - proc si nekoupite za 50-60tis benzinovou Corollu ? Ja chci nechat to auto synovi, za rok bude mit ridicak. Rikam..aha..tak to vam podekuje za olezlou a orezlou jednickovou Octavii s nasrot shnilyma prahama. kdyby jste to za 20 prodal a nenarval 30 do servisu, mate slusnou, zdravou Corollu..
Ale to on ne, protoze pry vi co v tom ma a ma to "zaservisovane". Ale ze to je stara shnila dymovnice, ze ktere blije olej a furt na tom neco nefunguje, to on videt a slyset nechce.
Stoupnete si na ulici nejakeho bezneho mensiho mesta a 5minut pozorujte vozovy park. Znatelne se omladil a proti tomu v kontrastu potkavate proste priserne auta, co maji STK jen nejakou zahadou. A o tom ja mluvim.
Budu rad,kdyz z ulic, silnic...zmizi nadobro vsechny ty 20+lete popelnice typu Golf III (to se zas ozve taky jeden tady....), stare jednickove Octavie a TOMU PODOBNE auta, jejichz stav byva OBVYKLE naprosto priserny. Ty auta jsou OBVYKLE rezave na zasadnich mistech, maji celkem masivni uniky naplni, casto trpi na spotrebu oleje, nebrzdi to kdovi jak, nemalo z nich je uz i opakovane po vselijakych nehodach... Dale se muzeme bavit o zivotnosti airbagu a patron predpinacu pasu etc.. Ano, i me vystrelil na 20letym aute normalne v pohode airbag. Otazka je, jestli se na to da spolehnout stejne dobre, jako u 10leteho auta.
Proste je to tak. Cesi obecne (proboha Cesi, ne lidi tady na foru ano ?!) nemaji prilis potrebu o sva auta nejak pecovat, az na zridkave vyjimky. Kdyz nekomu reknu, ze by mel u sve 10lete ojetiny vymenit preventivne brzdovou kapalinu, kdyz nevi kdy to bylo delany, tak se na me podiva a rekne mi - "Proc ? hladina je v poradku". Pripadne - "Vsak neni cerna".
Lidi si neumi poradne ani umyt okno v aute, vsechno resi az kdyz se to uplne pokazi a auto nejde a pak to chteji opravit "včera, zadarmo a s doživotní zárukou", čest vyjímkám.
Vy vidite jen sebe a sve auto. Ujistuji vas ale, ze krome vas a jinych zodpovdnych jedincu pripada na kazdeho takoveho nejmene 10 uplnych debilu. Tak to proste je.
Mam ve svem okoli cloveka, co letos nacpal do jednickove Octavie odhadem 30 000Kc na ruznych servisech a ceka ho STK, kterou legalne nemuze projit. Rikam mu - proc si nekoupite za 50-60tis benzinovou Corollu ? Ja chci nechat to auto synovi, za rok bude mit ridicak. Rikam..aha..tak to vam podekuje za olezlou a orezlou jednickovou Octavii s nasrot shnilyma prahama. kdyby jste to za 20 prodal a nenarval 30 do servisu, mate slusnou, zdravou Corollu..
Ale to on ne, protoze pry vi co v tom ma a ma to "zaservisovane". Ale ze to je stara shnila dymovnice, ze ktere blije olej a furt na tom neco nefunguje, to on videt a slyset nechce.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 194
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: EUSSR/Praha
- Vůz: V70 T5
#7 V Bavorsku se s tím nes....
V pohode. Semanticky ta posledni veta ma jiny vyznam. Popelnice…..zpravidla.. ale egal. Nejak mi to nedalo.
_________________
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3221
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#8 V Bavorsku se s tím nes....
2 jirka 87
Amen! taky mě ty, například, dělnické dodávky neuvěřitelně štvou. Já bejt policajt, tak ten dýmící vrak, držící pohromadě jen díky
stříbrné duck-tape, stáhnu ze silnice STK, neSTK. Jsou to pojízdné, do očí bijící podvody z STK.
Žel bohu jezdím denodenně v tunelech, kde se setkání s těmahle šrotama ještě umocňuje. Co se týče "vymazlenejch" tuzingovejch,
koncernovejch a jinejch šrotů v dehtu s vykuchanym katem, egr off, dpf off - je to nepříjemné, ale naštěstí ne tak četné, jako ty
"dělnické povozy".
Kdyby ty "vymazlené" čtyřválcové nafťáky s lešenářskejma trubkama místo výfuku alespoň libozvučně zněly.....ale ne, to je parodie na zvuk sporťáku
Amen! taky mě ty, například, dělnické dodávky neuvěřitelně štvou. Já bejt policajt, tak ten dýmící vrak, držící pohromadě jen díky
stříbrné duck-tape, stáhnu ze silnice STK, neSTK. Jsou to pojízdné, do očí bijící podvody z STK.
Žel bohu jezdím denodenně v tunelech, kde se setkání s těmahle šrotama ještě umocňuje. Co se týče "vymazlenejch" tuzingovejch,
koncernovejch a jinejch šrotů v dehtu s vykuchanym katem, egr off, dpf off - je to nepříjemné, ale naštěstí ne tak četné, jako ty
"dělnické povozy".
Kdyby ty "vymazlené" čtyřválcové nafťáky s lešenářskejma trubkama místo výfuku alespoň libozvučně zněly.....ale ne, to je parodie na zvuk sporťáku
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 512
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
- Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T
#9 V Bavorsku se s tím nes....
Nevim jestli to sem patri, ale emise z vyroby noveho auta versus provozovani 1ckove ochcavky, ktera uz je vyrobena, o treba 5 let dele?
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#10 V Bavorsku se s tím nes....
Jenže hlavní problém je že ty kouřící kraxny s vyřezaným dpf nikdo nechytá a nevyřadí z provozu. To je kolikrát luxusní velkoobjemové auto kde majitele zajimaji jen pěkná kola a sportovní vejfuck.
Ty emise se holt občas zaplatí. Oni tu rakovinu dávaj ostatním za sebou tak co.. Tohle vychytat tak se zlepší vzduch okamžitě.
Ty emise se holt občas zaplatí. Oni tu rakovinu dávaj ostatním za sebou tak co.. Tohle vychytat tak se zlepší vzduch okamžitě.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#11 V Bavorsku se s tím nes....
Ono jde o to, ze kdyby lidi udrzovali to auto logicky a s technickym citem, tak v tom neni takovy problem. Ostatne EURO norma NENI jen o emisich, ale i o bezpecnosti, ackoliv v tom Hamburku, Mnichove apod. jde vyhradne o ty emise. Ruku na srdce, ono neni normalni, aby auto ujelo 400 000Km apod. s tim, ze se nesahlo nikdy na vstrikovace atd. Vse potrebuje udrzbu a nekdy i velmi nakladnou - specialne pak u tech naftovych aut. Coz nikdo nechce - menit DPF filtr za 35, kdyz to nekdo umi "oblbnout" kodovanim za 5000Kc a jako bonus s tim uz nIkdy nebudou starosti...ze jo..
Munga : presne. Kazdej breci, ze se zprisnuji STK/ME apod., ale je potreba si rict, ze v tomto jsme hodne pozadu. Drive jsem to vital, ze "super, mam stare auto, nemam prachy na lepsi, tak NEJAK projdu, kdyz necham 200 za stinitkem. Jenze to je z podstaty spatne,
Proste je potreba si sahnout do svedomi a uznat, ze my jsme narod lidi, kteri umi a chteji mnoho veci obejit a chybi nam uvedomeni toho, co je spravne z dlouhodobeho hlediska.
Pak je tady otazka ekonomicke sily kazdeho jedince. To je slozite. Kamarad rika - hele ja nemam problem si koupit co 3 roky auto a klidne plne elektricke. Ale dejte mi na to mzdu. A to je fakt. (coz je samo taky spatne, protoze vyroba toho auta nechava masakralni emisni stopu ze...idealni by byl nejaky hybrid, ktery clovek bude mit 15-20let a pak se nejak recykluje)
Dalsi vec je, ze MNOHO z nas vsech jezdi do prace jednim autem, manzelka ma druhe a kolikrat jezdi kolegove z jedne dediny a stejne jedou kazdy svym autem atd atd...Jsem priznivec osobni svobody. Jasne. Nejsem zeleny magor. Ale soucasne si uvedomuju, ze lidi na na svete presprilis a soucasny system mysleni a fungovani proste neni udrzitelny. Neco se musi zmenit a vzhledem k uvazovani vetsiny z nas se to asi naucime tou bolavou cestou.
P.S : vzpomente si, az pojede kolem vas nejaka Š120...Favorit..Avia..Tatra jaky byl zivot pred 20..30lety a jeste driv...Jak se vam dychalo venku na ulici. Ja si to pamatuju a znovu bych to tady nechtel. Ten posun dopredu byl potrebny. A je potrebny zas, protoze emise z jednoho auta jsou 3x mensi, ale aut je 4x tolik.
Munga : presne. Kazdej breci, ze se zprisnuji STK/ME apod., ale je potreba si rict, ze v tomto jsme hodne pozadu. Drive jsem to vital, ze "super, mam stare auto, nemam prachy na lepsi, tak NEJAK projdu, kdyz necham 200 za stinitkem. Jenze to je z podstaty spatne,
Proste je potreba si sahnout do svedomi a uznat, ze my jsme narod lidi, kteri umi a chteji mnoho veci obejit a chybi nam uvedomeni toho, co je spravne z dlouhodobeho hlediska.
Pak je tady otazka ekonomicke sily kazdeho jedince. To je slozite. Kamarad rika - hele ja nemam problem si koupit co 3 roky auto a klidne plne elektricke. Ale dejte mi na to mzdu. A to je fakt. (coz je samo taky spatne, protoze vyroba toho auta nechava masakralni emisni stopu ze...idealni by byl nejaky hybrid, ktery clovek bude mit 15-20let a pak se nejak recykluje)
Dalsi vec je, ze MNOHO z nas vsech jezdi do prace jednim autem, manzelka ma druhe a kolikrat jezdi kolegove z jedne dediny a stejne jedou kazdy svym autem atd atd...Jsem priznivec osobni svobody. Jasne. Nejsem zeleny magor. Ale soucasne si uvedomuju, ze lidi na na svete presprilis a soucasny system mysleni a fungovani proste neni udrzitelny. Neco se musi zmenit a vzhledem k uvazovani vetsiny z nas se to asi naucime tou bolavou cestou.
P.S : vzpomente si, az pojede kolem vas nejaka Š120...Favorit..Avia..Tatra jaky byl zivot pred 20..30lety a jeste driv...Jak se vam dychalo venku na ulici. Ja si to pamatuju a znovu bych to tady nechtel. Ten posun dopredu byl potrebny. A je potrebny zas, protoze emise z jednoho auta jsou 3x mensi, ale aut je 4x tolik.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#12 V Bavorsku se s tím nes....
Výmečně souhlasím.
Těch popelnic u nás jezdí moc až se mi to nelíbí. Ale taky jsm poslední STK na studentském autě dělal tak všelijak... A myslím, že většina lidí si to tady radši pojistí, než aby to museli opakovat.
Těch popelnic u nás jezdí moc až se mi to nelíbí. Ale taky jsm poslední STK na studentském autě dělal tak všelijak... A myslím, že většina lidí si to tady radši pojistí, než aby to museli opakovat.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#13 V Bavorsku se s tím nes....
Stačilo by na jižní spojku postavit technika co bude lovit pouze očima a nebudou stíhat měřit a vyřazovat. To jsou fakt hodně často luxusní káry a ne chudák ve š120 - jenom fakt nechápu proč se tohle neděje a přitom je na emise a zpřísňování takovej tlak? Je to pokrytectví.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 92
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#14 V Bavorsku se s tím nes....
V Miláně už tohle funguje spoustu let. Zajímalo by mě, co to říká o mentálním nastavení Italů, co se týče ekologie
To že většinu znečištění má na svědomí menšina vozidel v tristním stavu se dávno ví. Bohužel třeba u nás tohle PČR odmítá řešit. To samé STK, zpřísňuje se už pomalu každoročně, ale pokaždé se to nějak vyřeší, akorát místo 200 za stinítkem, ty částky jdou nahoru Zatímco v takové eko-stánu jako Rakousko jenom vyčítají přítomnost chyb v ECU. Tohle je typický příklad toho, že lidi tak dlouho nemají soudnost, až to někdo začne řešit plošnými zákazy shora, což je vlastně vždycky špatně, ale evidentně apel na individuální zodpovědnost nefunguje
Myslím si, že omezování aut ve městech bude stále častější. A jako odpůrce elektromobility a vlastník opečovávané 20ti leté volvo-vrány s tím v zásadě souhlasím. Vždycky samozřejmě záleží na provedení...
To že většinu znečištění má na svědomí menšina vozidel v tristním stavu se dávno ví. Bohužel třeba u nás tohle PČR odmítá řešit. To samé STK, zpřísňuje se už pomalu každoročně, ale pokaždé se to nějak vyřeší, akorát místo 200 za stinítkem, ty částky jdou nahoru Zatímco v takové eko-stánu jako Rakousko jenom vyčítají přítomnost chyb v ECU. Tohle je typický příklad toho, že lidi tak dlouho nemají soudnost, až to někdo začne řešit plošnými zákazy shora, což je vlastně vždycky špatně, ale evidentně apel na individuální zodpovědnost nefunguje
Myslím si, že omezování aut ve městech bude stále častější. A jako odpůrce elektromobility a vlastník opečovávané 20ti leté volvo-vrány s tím v zásadě souhlasím. Vždycky samozřejmě záleží na provedení...
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 512
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
- Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T
#15 V Bavorsku se s tím nes....
Ja s tim samozrejme souhlasim taky, ale nevim zda vyroba noveho auta a jeho emise z toho (cely ten logisticky kolobeh nez se vse vyrobi) neni vetsi zlo nez provoz stareho auta. Vynechejme ekonomicky prinos (zamestnanost apod).
To znamena, vyplati se ekologicky "v globalnim meritku" koupit si nove auto namisto provozovat stary peklo? (Nebavim se to o vykuchanych filtrech, ale sam mam staryho freelandera a ochcavku, o ktery se snazim nejak pecovat.
A kolik z vas si objednalo veci z Ciny? Co ta doprava kontejnerama?
Chapu, ze nekde se ubrat musi, ale ruku na srdce, nejsme kolikrat tak trochu moralisti, co káží vodu?
To znamena, vyplati se ekologicky "v globalnim meritku" koupit si nove auto namisto provozovat stary peklo? (Nebavim se to o vykuchanych filtrech, ale sam mam staryho freelandera a ochcavku, o ktery se snazim nejak pecovat.
A kolik z vas si objednalo veci z Ciny? Co ta doprava kontejnerama?
Chapu, ze nekde se ubrat musi, ale ruku na srdce, nejsme kolikrat tak trochu moralisti, co káží vodu?
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 882
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#17 V Bavorsku se s tím nes....
Dobře ty
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 92
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#18 V Bavorsku se s tím nes....
A jaký emise? Škodlivin? Nedokážu odpovědět a upřímně nevím, jestli to někdo dokáže. Vliv emisí škodlivin je lokální, takže měřit celkové množství nemá smysl. Vysoké koncentrace ve městě budou mít určitě větší dopad na lidské zdraví, než někde uprostřed ničeho. Tady se ta odpověď může drasticky lišit, podle toho, jestli autem jezdíš po městě nebo ne, například...
S CO2 je to jednodušší, protože dopad je globální. Tohle docela lidským způsobem začal zveřejňovat Green NCAP, kde se pokouší dělat LCA různých nových aut. Je to volně přístupné, takže ať si každý udělá závěr podle sebe. Vzhledem k tomu, že elektromobily v tom nevychází nijak zázračně, tak bych tomu i docela věřil. Resp. asi stejně jako všem podobným výzkumům, logicky to jsou všechno odhady a ty mají značný rozptyl. Obecně se dá říct, že výroba (obyč vozu se spalovacím motorem) odpovídá nájezdu několika desítkám tisícům kilometrů a tudíž je oproti provozu auta marginální.
S CO2 je to jednodušší, protože dopad je globální. Tohle docela lidským způsobem začal zveřejňovat Green NCAP, kde se pokouší dělat LCA různých nových aut. Je to volně přístupné, takže ať si každý udělá závěr podle sebe. Vzhledem k tomu, že elektromobily v tom nevychází nijak zázračně, tak bych tomu i docela věřil. Resp. asi stejně jako všem podobným výzkumům, logicky to jsou všechno odhady a ty mají značný rozptyl. Obecně se dá říct, že výroba (obyč vozu se spalovacím motorem) odpovídá nájezdu několika desítkám tisícům kilometrů a tudíž je oproti provozu auta marginální.
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#19 V Bavorsku se s tím nes....
A benzínů se to netýká?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#20 V Bavorsku se s tím nes....
Mě spíš přijde vtipný, jak mají různá města v Německu jiný metr. Bavorsko po tom jde docela krutě, ale třeba tady u nás Dresden? Tam žádnej zákaz ani na ty nejhorší plechovky není. Ani Euro1 prostě nic. Proč? Že by se báli o útraty Čechů a životní prostředí jde stranou?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 879
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#21 V Bavorsku se s tím nes....
Důsledek kreténských krajských IDS systémů fungujících stylem "jeď do krajského/okresního města, nebo si naser". IDS je dobrá v okolí do 15 km od velkých měst, jinak nazdar a smolík. Do práce jezdím podél trati od drážního km 121.000 až do km 92.500 autem, páč vocasové v Brně v Kordisu usoudili že vlaků už nám netřeba a stačí nám busy (mimojiné jedoucí úplně po jiné trase než vede trať a vyžírající jen dvě větší stanice, odkuď jezdívalo víc lidí. Malé obce se zastávkami jsou teď bez obsluhy ve směru tratě a víceméně se tam lidi naučili jezdit auty). Přitom do roku 2010 ty vlaky jezdily vcelku slušně obsazené.jirka87 píše: ↑10 říj 2022 10:46 Dalsi vec je, ze MNOHO z nas vsech jezdi do prace jednim autem, manzelka ma druhe a kolikrat jezdi kolegove z jedne dediny a stejne jedou kazdy svym autem atd atd...Jsem priznivec osobni svobody. Jasne. Nejsem zeleny magor. Ale soucasne si uvedomuju, ze lidi na na svete presprilis a soucasny system mysleni a fungovani proste neni udrzitelny. Neco se musi zmenit a vzhledem k uvazovani vetsiny z nas se to asi naucime tou bolavou cestou.
Na Vysočinu to samé, dřív jezdívaly dálkové busy Jemnice - Brno A zpět a na pracoviště jsem se v pohodě dostal VHD. Teď je to nemožné, na jednom konci se bije v prsa IDS JMK "my jsme Morava", na druhé straně se bije v prsa VDV "my jsme Horáci, kdo je víc" a přeshraniční doprava krajů prakticky neexistuje. Takže na třetí pracoviště posledních pár let jedině autem, pěšky 30 km na/z pracoviště nepůjdu, takže zas zbývá to propadené auto.
Pak tu máme naschvály typu kdy vlaky 4801 a 4856 (první spoj Třebíč - Brno a poslední spoj Brno - Třebíč) poslední dva roky nestaví ve Studenci, kde je velké parkoviště a nějakých 5-7 aut tam na ty spoje dříve jezdívalo. Vlak Studencem sice projíždí, ale zastavit tam nesmí, VDV o to nestojí. V Náměšti je malé parkoviště, v Třebíči taky nedostačuje, navíc pro obyvatele okolních obcí je to daleko. Takže znám osobně dva lidi z okolí co poslední dva roky jezdí do Brna autem, jen se domluvili na spolujízdu... A pak v Brně řvou že mají moc aut a je potřeba to regulovat. Ale ono všechno souvisí se vším.
Stejně tak okolní obce i naše by chtěly, aby první autobusy jezdily tak, aby navazovaly na první vlakový spoj do Brna. Teď navazují až na druhý, což znamená, že než se dostanou do Brna, přestoupí na IDS, dojedou do dalších čtvrtí, dojdou do práce... Jsou tam o 8-12 min později, což jim podniky nechtějí tolerovat Z Kordisu odpověděli že jsou se současným stavem spokojeni a tak dotyční lidi jezdí - autem až do Brna.
Takže leckdy by snaha o využívání VHD byla, ale bohužel.
Stejně tak v roce 2010 jsme si doma vystačili s jednou Felicií a zbytek se dal objet VHD (dva pracující, tři studující), dnes je nás 5 pracujících a bez čtyřech aut se nedostaneme nikam, rozumná alternativa prostě neexistuje (tři, těsně na sebe navazující přestupy není rozumná alternativa, zejména proto že na sebe poměrně často nečekají, byť by měly).
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 410
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
#22 V Bavorsku se s tím nes....
No jestli to prostě nebude tím, že v Sasku je myšlení o něco více výchoďácké (a podobnější dalším post-komunistickým státům). Myslím, že v této otázce budou v Německu velké rozdíly východ - západ.hajnej píše: ↑10 říj 2022 12:46 Mě spíš přijde vtipný, jak mají různá města v Německu jiný metr. Bavorsko po tom jde docela krutě, ale třeba tady u nás Dresden? Tam žádnej zákaz ani na ty nejhorší plechovky není. Ani Euro1 prostě nic. Proč? Že by se báli o útraty Čechů a životní prostředí jde stranou?
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 194
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: EUSSR/Praha
- Vůz: V70 T5
#23 V Bavorsku se s tím nes....
Jako rozumím co tím chtěl autor říci, ale přijde mi to naprosto marginálni problém… je škodlivější favorit co projde stk, ročně najede kolik, 5 tkm ? než současný diesel co nalítá 40 tkm? Viditelně fejkované stk neřeším…. Zelené šílenství vydávané za ochranu klimatu raději nekomentuji. Únor nastavil ekopolitice EU zrcadlo…automotive je to samé v bledě modrém
_________________
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 92
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#24 V Bavorsku se s tím nes....
Jestli to je reakce na mě, tak já s favoritem, co projde STK problém nemám. Nikomu nové auto nenutím, ani netvrdím, jestli je něco lepší, nebo horší. Ať si to každý rozhodne jak chce, díkybohu na to stále máme všichni plné právo. Já jenom reagoval na položenou otázku, nechtěl jsem, ale když to padlo podruhé, tak jsem se o to tedy pokusil.
To je tak vždycky, začalo se u vjezdu starých dýzlů do jednoho města a skončili jsme u ekopolitiky, proč?
To je tak vždycky, začalo se u vjezdu starých dýzlů do jednoho města a skončili jsme u ekopolitiky, proč?
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 194
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: EUSSR/Praha
- Vůz: V70 T5
#25 V Bavorsku se s tím nes....
Jen obecny povzdech z me strany…..nikoho jsem nemyslel, pokud jsem se nekoho dotknul, omlouvam se. Co2 stopa vytvorena temito prispevky byla mitigovana vysadbou dvou smrku a jednoho buku.
_________________
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.
aktuálně bez. Aber es kommt der Tag.