Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
PINĎABC
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5295
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od PINĎABC »

Zdravíčko, chtěl bych se zeptat zda máte zkušenost s novějšími Volvy a parkováním v zimním období, kdy necháváte auto od soli v garáži kde neklesne teplota pod 5C. Máti superbII tak pěkně shnil. Volvo má ovšem jinou antikorozní ochranu. Třeba takové garážové stání pod obytnými domy tam si myslím taky teplota neklesne pod těch 5 stupňů a ty zasolené auta tam musí korodovat před očima.

Díky za reakce a zkušenosti.

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od Nosound89 »

To je věc čeho se bojím snad u všech aut bez rozdílu stáří..
Kdysi jsem to řešil, že auto co jezdilo častěji bylo venku a to ,,dražší, se kterým se jezdilo méně (nebo hlavně dálkové trasy) tak jsem před vjezdem do garáže alespoň ostříkal vodou. Po čase to ale člověka přestane bavit.
Výhoda byla, že kusy ledu a sněhu odpadly už venku během mytí a nepadaly až v garáži.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj, parkuju v podzemní garáži přes 10 let, nějaké zkušenosti s tím mám, byť ne s SPA.

Obecně korozi způsobuje hlavně cyklování, tj. přejedeš zvenku ze zimy a vysráží se vlhkost a tím dojde ke korozi. Samotné stání v, byť teplé, ale suché garáži není nic hrozného. Každopádně jakmile je něco více „načnutého“, tak tohle cyklování to urychlí.

Máme společnou podzemní garáž, teplota min. 13° C i v mrazech, vlhkost v normě. Já při koupi v r. 2021 měl jen malý flíček na lemu LP blatníku a po zimě to bylo skrz prokvetlé, skoro uhnilé. Na druhou stranu zbytek auta, který je buď ošetřený anebo nebyl zkorodovaný je v pohodě, a to včetně dutin. Dtto parkoval jsem tam služební Octavie II, III, vždy 4 roky, cca 150 000 km, denně v provozu. Před vrácením jsem na to kouknul (zvědavost) a absolutně bez problémů.

U nového auta jako máš Ty, bych se toho VŮBEC nebál. Výhody převažují: nebudeš mít vyšisovaný lak a interiér od slunce a motor … ten Ti poděkuje ;-)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12912
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od Urvanej »

Koroduje to, pokud je to vlhký. Pod 60% koroze vůbec neprobíhá. Problém jsou vlhký místa, kde trvá dlouho, než to vyschne. Každých 10°C je cca dvojnásobek rychlosti koroze. Zbytek viz Tomas78. Auto nebudeš mít 20 let, tak bych to neřešil. Párkrát ročně vypláchnul bahýnko ze všech záhybů, za lištama a tim konec.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6086
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od Haben »

Já chvíli přemýšlel, jaké SPA chceš provozovat při parkování. No nic, tak s tímto neposloužím.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

PINĎABC
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5295
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od PINĎABC »

Dík moc za uklidnění, už se nebudu bát. :good: :)

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od ksw »

při zimním období nedávám auto do tepla, nechávám vymrznout a vyschnout venku.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5729
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od Warcz »

Takže nejlepší řešení do garáže odvlhčovač ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od ksw »

přece víš jak mráz vysušuje
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od Tomas78 »

Problém není ta teplá garáž, ale a) cyklování a b) vlhkost / odvětrávání. Když vjedete do teplejší garáže která je dobře odvětrávaná, tak vyschne. Při každém vjetí ze zimy do tepla ale samozřejmě kondenzuje vlhkost. Na tomhle kdysi pohořel myslím Mercedes ve smyslu že to není o tom, kolik hodin v solné komoře to vydrží, ale kolik cyklů. Už si nepamatuju detaily, neberte mne úplně za slovo.

Jinak pro auto je docela mor i parkování na trávě. Kámoš měl o rok starší auto, najeto skoro o 100 000 km méně a ten to měl chycený hodně. Moje garážovaný nebylo, ale stálo mimo trávu a vcelku ok.

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od ksw »

a to je problém máznout korodovaná místa tukem třeba A4?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Parkování SPA v teplé garáži přes zimu

Příspěvek od Tomas78 »

Když už to řešit takhle, tak mne se hodně osvědčil FluidFilm.
https://www.stop-koroze.cz/fluid-film/fluid-film-liquid-as-r-aerosol-400-ml/

Je to dočasná ochrana a je super i na dutiny. U starších aut, kde jsou dutiny již chycené, tak bych řekl, že je to lepší než vosk. Neskutečná vzlínavost, co jsem stříknul, to drží. Měl jsem s tím rok líznuté zadní nosníky a chrání to spolehlivě. Není to dobré na místa, kde přímo stříká voda od kol apod (smyje se to). V případě potřeby to jde bez problémů dolů wapků a je to v podstatě ekologicky nezávadné (lanolin).

Dá se to případně doplnit trvalou ochranou Perma Film.
https://www.stop-koroze.cz/perma-film-transparent/

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Petr 91