Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C30 B4 2012

#1 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od Terezien Jim »

Zdravím :sorry:

momentálně řeším takovou nepříjemnou věc. Mám C30/2012/B4 a při pravidelné údržbě mechanik strhl závit na svíčce, při demontáži. Auto bylo počátku věků servisováno u nich (autrorizák) a při poslední výměně to ASI někdo moc utáhnul. Teď už se svíčku podařilo odvrtat a chtějí to po mě uhradit. To se mi úplně nelíbí, protože akorát doplácím na jejich neprofesionální práci z předešlé údržby.

Řešil někdo něco podobného?
Díky

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4742
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od Ondra. »

myslím, že nemáš moc čím argumentovat... To auto je desetiletý, zkus se na to podívat optikou servisu (jakýhokoliv)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C30 B4 2012

#3 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od Terezien Jim »

Ondra. píše: 01 čer 2022 12:49 myslím, že nemáš moc čím argumentovat... To auto je desetiletý, zkus se na to podívat optikou servisu (jakýhokoliv)
Dík za názor

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2146
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#4 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od jirka87 »

Nedal bych jim vubec nic.

Posledni kdo na to hrabal byli oni. Pokud bylo vse dotazeno na moment (obvykle dle auta 22-30Nm), samo se to dal a vic nepritahlo. Pokud bylo meneno pravidelne,tak ani pusobenim nejake vody apod se to nemohlo "samo dotahnout". A poskozeny zavit pri demontazi? No...

Pred rokem jsem daval do Opelu auto na rozvody a posledni rozvody na tom delali take oni-uz pri sepisovani zakazky jsem jim rikal : "Ani mi nevolejte,ze nejake vicenaklady na stizenou demontaz...praskly steft nekde apod...naposledy jste v tom byli vy,takze co se posere, za to si nadavejte sami". Chlap se prekvapive nesarkasticky pousmal a to bylo vse.

Nedal bych jim nic. Od toho je to predrazeny autorizak. Aby jednali jak maji jednat,drzeli zaruky,garance a meli vyssi standard, nez neautorizovany servis. A ze maji zamestnance z Japonska,kde jeden je prijmenim Samo a druhe Seto, to je bohuzel jejich problem.

Nekdo to minule dotahnul frkačkou a nechal to tak. Vsadil bych se na to o kafe.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C30 B4 2012

#5 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od Terezien Jim »

jirka87 píše: 01 čer 2022 13:33 Nedal bych jim vubec nic.

Posledni kdo na to hrabal byli oni. Pokud bylo vse dotazeno na moment (obvykle dle auta 22-30Nm), samo se to dal a vic nepritahlo. Pokud bylo meneno pravidelne,tak ani pusobenim nejake vody apod se to nemohlo "samo dotahnout". A poskozeny zavit pri demontazi? No...

Pred rokem jsem daval do Opelu auto na rozvody a posledni rozvody na tom delali take oni-uz pri sepisovani zakazky jsem jim rikal : "Ani mi nevolejte,ze nejake vicenaklady na stizenou demontaz...praskly steft nekde apod...naposledy jste v tom byli vy,takze co se posere, za to si nadavejte sami". Chlap se prekvapive nesarkasticky pousmal a to bylo vse.

Nedal bych jim nic. Od toho je to predrazeny autorizak. Aby jednali jak maji jednat,drzeli zaruky,garance a meli vyssi standard, nez neautorizovany servis. A ze maji zamestnance z Japonska,kde jeden je prijmenim Samo a druhe Seto, to je bohuzel jejich problem.

Nekdo to minule dotahnul frkačkou a nechal to tak. Vsadil bych se na to o kafe.
Děkuji za reakci.

Svíčky naposledy měněny 2020... mechanikem, který tam už nedělá - možná to je ten problém :%). Nevím o tom, že by tohle bylo běžné a otázka stáří nebo opotřebení auta.

Moc se mi ani nezdá, že mi nebyla navrhnuta jiná možnost. Možná by stálo za to alespoň, upozornit na to, kolik odvrtání bude stát. Teď každý straší, že se nedoplatím. Auto je teď sice v "cajku", ale já budu platit o xk víc za práci externího technika. No, že bych byla vyloženě nadšená se říct nedá. Navíc pokud se nepletu, hrozí, že s tím závitem může být problém a bude potřeba to vyvložkovat, nehledě na to, že mohlo něco napadat pod hlavu... :unknown:

Ahchjo.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2146
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#6 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od jirka87 »

Jednam se servisy z pozice zakaznika prakticky na denni bazi poslednich 15let.

Spolupracoval jsem sveho casu s cca 50-60servisy. Autorizovanymi i ne. Akorat teda hodne z pozice sily (pocet vozidel=objem prace). Vse je o lidech.

Ted mi v jednom servisu ZATIM za svoje koupili motor za 850K bez dane. Protoze fabrice to trvalo 4+tydnu. A to ja uz jsem nechtel cekat

Dulezite je neustupovat (v tomto konkretnim pripade,protoze tvuj podil viny je nula a NEJEDNA se o beznou komplikaci, pokud byla predchozi montaz dle predpisu). Ty evidentne nejsi clovek co se v tom vrtal sam. Sevisujes u nich. Posledni vymenu delali u nich. Pracuje-li nebo nepracuje-li tam onen "vinik" neni vubec dulezite. Na jeho jmenu nesejde. Vse garantuje servis jako takovy,nikoliv jednotlivec.

Ja se ke svym chybam stavim celem. A nejen ke svym bohuzel. Naposledy jsem pred 14dny delal servis za asi 2000kc nakonec uplne zadarmo....nesla vytahnout kladka, kterou jsem ja rozhodne predtim nemenil. Doresilo se to jinde a mych skoro 5hodin prace (vcetne jinych ukonu) jsem proto neuctoval,protoze jsem nemohl poskytnout kompletni sluzbu.

Tyhle strzene zavity se resi obvykle HeliCoil vlozkou a v zasade ac je to opravitelne a neni to nebezne, tak de facto je ta hlava uz nenavratne poskozena/ma zmeneny stav.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13060
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od raolsa »

Napíšu ti to z druhé strany, neboli z pozice servisu.
Tohle se prostě může stát a nemusí to být chyba mechanika. Přece jenom hlava je hliníková (pevnější slitiny hliníku) a svíčka železná, může se to proti sobě zapéct a tím se závit při další výměně vytrhne. Takže mechanik to mohl dotáhnout "normálně", jako vždy a stejně se to zapeklo.
Vytržený závit svíčky jsem, zaplaťpánbůh, zatím řešil jenom jednou a už to víckrát dělat snad ani nechci, respektive ne bez sundání hlavy z motoru. Řešil jsem to převrtáním díry, vyříznutím závitu a zalepením vložky, takže by to mělo vydržet více než origo závit. Všechny špony co napadali dovnitř se mi povedlo vysát vysavačem (kontrolováno kamerou), ale stejně to byla práce napikaču.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2146
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#8 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od jirka87 »

Radku...kolik jsi opravoval aut,kde jsi menil svicky,na ktere nikdo nesahl x-let? Ty urcite hodne a ja taky nejake.

Hlinik vs zelezo = 100% pravda. Ale to se nestane za 2 roky. Muzu se mylit-jiste. Ale neverim,ze to nebyla zprasena montaz pred temi dvema lety :no:
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 01 čer 2022 19:09, celkem upraveno 1 x.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5007
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#9 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od python.p »

Tohle je takové všelijaké...

Chápu tebe, chápu servis. Zkusil bych to nějak na fifty - fifty. Mělo by to být o domluvě.

Proto si poslední dobou dělám na autě všechno sám, případně s někým, páč pak na 100% vím, že můžu nadávat maximálně sobě a nikdo jinej za to nemůže.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#10 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od Zajsoft »

V momente pokud to jezdi na servis vyhradne k nim, tak bych prskal, uz jen proto, ze pri montazi svicek to meli necim namazat(coz by je opravdu nezrujnovalo) a ze by oprava zabitu bylo opet neco narocneho(co do casu/materialu), tak taky ne.
Chapu, ze to zkusili, ozvala jsi se, v ten moment bych na jejich miste zmlknul, omluvil se (i kdyby na oko) a vzal to na sebe, nez prijit o zakaznika nemluve o negativni reklame.

A z jineho soudku, je smutne, ze "nemas koule" rovnou napsat, kde to bylo, to je tu kazdou chvili, ze nekdo pride, ze mu autorizak neco (ne)provedl ale rict kterej...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2146
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#11 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od jirka87 »

Jsem rad,ze nejsem jediny, kdo razi cestu lehkeho namazani zavitu svicky necim adekvatnim...malicko medene pasty ci jineho "anti-seize" produktu.

Pri tom dotazeni co tam ma byt (obvykle mi strach ani tech 28Nm nedovoli) se to nemuze povolit vibracema motoru etc.

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#12 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od Vapik »

Svíčky mažu vhodným mazadlem už spoustu let a je to k nezaplacení. Jinak když měním svíčky / zhavicky co jsou v autě roky tak upozorňuju na to že se to může stát A bude to pak pruda. Jo a na závity svíček doporučuju značkovou vložku přímo pro tento účel, ne jen klasický helicoil, ten nevydrží extra dlouho. No a autorizak by se k tomu měl postavit čelem pokud prokazatelně na autě dělali jen oni.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C30 B4 2012

#13 Prosím o radu, jak jednat s orig. servisem.

Příspěvek od Terezien Jim »

Zajsoft píše: 01 čer 2022 19:50 V momente pokud to jezdi na servis vyhradne k nim, tak bych prskal, uz jen proto, ze pri montazi svicek to meli necim namazat(coz by je opravdu nezrujnovalo) a ze by oprava zabitu bylo opet neco narocneho(co do casu/materialu), tak taky ne.
Chapu, ze to zkusili, ozvala jsi se, v ten moment bych na jejich miste zmlknul, omluvil se (i kdyby na oko) a vzal to na sebe, nez prijit o zakaznika nemluve o negativni reklame.

A z jineho soudku, je smutne, ze "nemas koule" rovnou napsat, kde to bylo, to je tu kazdou chvili, ze nekdo pride, ze mu autorizak neco (ne)provedl ale rict kterej...
To proč nepíšu o který se jedná je jednoduché: Vždy jsem byla spokojená jak s jednáním tak s výsledkem práce. Bohužel chválu jsem zatím nikde nepsala i když bylo co chválit. Nyní jsem v jiné situaci, proto se sem obracím sem, s prosbou o sdílení zkušeností, abych jako laik a pouhý Volvo obdivovatel, nadšenec a uživatel, mohla nějak argumentovat, když se cítím v právu. Spoléhala jsem, že mi tu třeba někdo objasní, že se to buď děje a je to prostě běžné, a nebo se opravdu jedná o chybu servisu.
Zkrátka jsem se chtěla na debatu ohledně toho co mám a nemám platit trochu připravit a nenechat na sebe nastoupit šéfa servisu, aby mi řekl hleďte se... zaplatíte, protože XY a stejně tomu nerozumíte a já bych zaplatila.

Účel mého příspěvku nebyl kritizovat ani hanit. S největší pravděpodobností tam auto plánuji dávat i nadále. Byla bych nerada a nechci, aby se toho chytnul někdo kdo tam třeba dělá, pokud mi rozumíte 8). Myslím, že v momentě, kdy situace nebyla dořešená je zbytečné tu na někoho házet špínu, když ještě není finální verdikt.

PS: nejsem úplný jantar. Pár servisů (včetně výměny svíček) jsem si sama na starém Citroenu dělala, ale to země nedělá odborníka, žé :)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“