"Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1004
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#1 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Tomas78 »

Přátelé, rád bych získal REÁLNÉ poznatky k poněkud kontroverznímu tématu. Věřím, že to bude i pro ostatní zajímavé.

PROČ se ptám? Nechci vůbec znevažovat prémiové výrobce, sám musím potvrdit, že rozdíl tam je, a to především v chování za mokra. Chodím kolem aut a docela jsem koukal, že vůbec není výjimka, že mají na sobě nějakou pro mě zatím neznámou značku. Dal jsem si ze zvědavosti vyhledat celoroční pneu a rovnou si zadal, že chci přilnavost za mokra „B“, protože mám vyzkoušené, že právě za mokra se nejvíce projeví rozdíl. A světe div se, jsou mezi nimi i čínské pneumatiky, např. Tracmax, Sailung, atd.

Proto mě zajímá reálný názor. Já vím, že prémie je prémie, nicméně co si budeme nalhávat: když hodíte na auto 10 let staré „prémiové“ bazarové pneu se 4.5 mm, tak to už žádná hitparáda nebude. A „neprémiové“ pneu jako Matador, Barum taky nejsou na mokru zrovna špička.

Pokud máte nějaké zkušenosti ať už pozitivní či negativní, budu rád. Ideálně z posledních let, protože i čínské pneu jdou rychle dopředu. Neříkám dát je na výkonné auto, ale např. na druhé auto v rodině pro městské ježdění.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7498
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#2 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Petr Marek »

Když vidím, jak pravidelně dopadají v testech špatně, tak s čínskými pneu nechci mít žádné vlastní zkušenosti. Navíc se toho z Číny dováží už takové množství, tak proč ještě další zboží tahat přes půl světa?
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#3 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Kuko28 »

já když si přivezl sedana, tak tam byly nějaké čínské pneu. Nevím jestli celoroční, podle vzorku nejspíš jo, ale vypadali že skoro nové. Každopádně bylo to v létě, auto na nich totálně plavalo a hluk jak v traktoru. Takže šli obratem z domu.

jestli bych řešil pneu na 10 leté auto, vzal bych buď 2-3 roky staré bazarové prémiovky, nebo nějaké nové Barumky apod. levnější značky. Ten rozdíl v ceně už nebude tak velký, a pořád to bude kvalitou někde jinde.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od hajnej »

Petr Marek píše: 31 led 2022 10:23 Navíc se toho z Číny dováží už takové množství, tak proč ještě další zboží tahat přes půl světa?
Hlavně kolik % vzduchu je v tom kontíku. Na převoz jsou pneu úplně špatný zboží.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#5 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Michl »

Na své auto bych si už nedal nic jiného než gumy z velké pětky: Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli nebo Dunlop, kde je jakš takž kvalita pneumatik ještě kontrolována. Neříkám že i jiní výrobci nemají slušné pneumatiky, nicméně z důvodů eliminace chování vozu v krizových momentech (a toto může nastat i v městském provozu) se na pneumatikách resp. i a na jejich stavu nevyplatí šetřit. To samé platí i pro brzdy.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7498
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#6 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Petr Marek »

V tom se shodneme!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#7 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od mr1 »

Mám je jako zimáky na XC90. Jsou výrazně hlučnější, než letní - ale s tímto traktorem se tomu ani moc nedivím. Drží to jako hovado, stálo to myslím 2 litry, mám je čtvrtou - tedy poslední sezónu, a na plošky rozhodně nejsou. Auto jezdí denně. Troufám si říct, že těch 30 tisíc za sebou asi mají. Přezouvám tak nějak normálně, žádné extrémy. Dá se na tom jezdit i rychleji, nemám pocit plavání. Ale jak jsem uvedl - hučí. Značku teď fakt nevím... neměnil bych. Ale fakt je ten, že jsem také před nákupem četl nějaké recenze, a u té číny platí stonásob, že mohou být skvělé, a jiná značka naopak úplný propadák. Takže - já to nezavrhuji, ale chce to určitě při výběru trochu pátrat. Za mě osobně lepší, jak podporovat ty zmrdíky, co si za své pneu nechají zaplatit úplné nesmysly.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#8 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od peter cz »

Mám zkušenost s Goodride SV308 - první sezónu nebyly vůbec špatné, ale další roky jak byly starší, hlavně na mokru docela tragédie.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#9 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od python.p »

hajnej píše: 31 led 2022 10:30
Petr Marek píše: 31 led 2022 10:23 Navíc se toho z Číny dováží už takové množství, tak proč ještě další zboží tahat přes půl světa?
Hlavně kolik % vzduchu je v tom kontíku. Na převoz jsou pneu úplně špatný zboží.
A co teprve takovej polystyren... To je taky samej vzduch. :ROFL:
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#10 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od python.p »

mr1 píše: 31 led 2022 10:40 Mám je jako zimáky na XC90. Jsou výrazně hlučnější, než letní - ale s tímto traktorem se tomu ani moc nedivím. Drží to jako hovado, stálo to myslím 2 litry, mám je čtvrtou - tedy poslední sezónu, a na plošky rozhodně nejsou. Auto jezdí denně. Troufám si říct, že těch 30 tisíc za sebou asi mají. Přezouvám tak nějak normálně, žádné extrémy. Dá se na tom jezdit i rychleji, nemám pocit plavání. Ale jak jsem uvedl - hučí. Značku teď fakt nevím... neměnil bych. Ale fakt je ten, že jsem také před nákupem četl nějaké recenze, a u té číny platí stonásob, že mohou být skvělé, a jiná značka naopak úplný propadák. Takže - já to nezavrhuji, ale chce to určitě při výběru trochu pátrat. Za mě osobně lepší, jak podporovat ty zmrdíky, co si za své pneu nechají zaplatit úplné nesmysly.

Ber to tak, že oni platí vývoj a ten něco stojí. Číňan to vezme, okopíruje vzorek, směs a třeba se trefí a nebo taky ne. Potom je cena jaká je.

To jestli jsou ti gumy kulatý je taky věc druhá... spousta z nich sežere milion závaží a stejně to není úplně ono.

Za mě buď premiovka a nebo na tomket, barum, vraník a nečekat od toho zázraky.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 631
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#11 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od jirkaTDI »

Mám zkušenosti akorát s Nankangem, na Golfu GTI jsem vyzkoušel 2 typy:
- Nankang NS-20 - měl jsem za studentských let na normální ježdění a byly celkem fajn, vlastně byly lepší, než Matador a Dunlop, co jsem měl před tím. Vlastnosti srovnatelné s Barumkama +-
- Nankang NS-2R semi-slick - měl jsem je na track-days na okruh a na závody (MČR v autoslalomu) - na suchu i na mokru výborný, tuhý bočnice, z hlediska vlastností vše super. Akorát byly docela těžký a MEGA hlučný, takže se na nich dálky nedaly a nemohl jsem na nich jezdit na závody po ose, ale vozil jsem je v kufru a na místě přezouval, což mě dost štvalo, takže jsem je prodal a koupil Taiwanský Federal a ty už jsou bez výhrad :D

Nicméně na rodinný auto bych číny nedával a celoroční už vůbec ne. V případě šetření bych raději volil polské pneu Sava, Debica apod., nebo o něco dražší korejskou trojku Hankook, Kumho, Nexen, ale pouze na léto. Na zimních a celoročních bych kompromisy nedělal.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#12 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od python.p »

Nankang NS-2R potrvzuji... spousta lidí je jezdí na MX-5 a shodují se s tím co píšeš.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1004
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#13 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Tomas78 »

Pánové, děkuji za názory, to jsem ani nečekal, že se jich tolik sejde :good: Jak jsem psal, zajímá mne to i z důvodu, že vývoj šel dopředu a stejně jako z kdysi vysmívaných korejských vozidel se i z čínských pneumatik časem stanou respektovaní hráči. Nechávám stranou, zda je to dobře či nikoli.

Za mě pár postřehů, které jsem schválně nepsal dopředu:

PRÉMIOVÁ / NEPRÉMIOVÁ PNEU
Píšu jen o zimních, u letních mi ten rozdíl nepřijde tak zásadní. Na služebních Octaviích jsem pár pneu vystřídal, nebyla možnost volby.

Polaris 3: Na suchu se to dalo, ale nenadchla. Na mokru to bylo slabé, především brzdný výkon. Nemám zkušenost z krizových situací, ale na prázdné mokré dálnici jsem s nimi cca ze 150 zkusil přibrzdit a cvakala ABS, ale že by to nějak razantně brzdilo se nedá říct. Sníh / trakce možná průměr.
Matador MP52: To je dávná historie, ale ty gumy na suchu použitelné, ale mokro byla tragédie. Od té doby jsem Matador zavrhl.
Continental TS860: Když jsem s nimi vyjel ve sněhu, spadla mi brada. Ty gumy jely s naprostou jistotou. Taktéž na mokru velmi přesvědčivý brzdný výkon.
Dunlop WinterSport: Slušný, mnohem lepší než Barum / Matador, ale na Continentaly to nemělo.

PS: nejezdím jako prase. Porovnávám "jistotu" jízdy + zkušební bezpečné přibrždění a pár blbnutí na parkovišti

Na svém současném autě mám Continental TS850P r.v. 2017, cca 5 mm a zkoušel (ve vší bezpečnosti) jsem je nedávno na mokré dálnici a i tyhle staré a sjeté pneumatiky se "zakousnou" do silnice.

BAZAROVÉ PNEU
Nedávno jsem sháněl na zkoušku něco z bazaru a v rozměru 235/65/17 je výběr mizerný. Osobně si myslím, že auta s rozměrem 235/65/17 už nejsou v kurzu. Zánovní auta „movitějších“ majitelů se přesunula do jiných rozměrů. Ti občas sundají 2-3 roky staré pneu jen tak a koupí nové. 235/65/17 je na auta stará kolem 10—ti let a tady už majitelé šetří a snaží se je sjet, co to jde. Výsledkem jsou v bazarech buď 10 let a více staré pneu, a nebo za přemrštěnou cenu.

Dále je nutné pneu vybrat osobně a pořádně prohlédnout, což zvyšuje náklady a stojí čas, ale i tak nelze vyloučit problém. Nechal jsem si poslat pneu, nebyl čas to kontrolovat. Pneu vypadaly slušně, ale místo avizovaných 5.5-6 mm z toho bylo 4.5-5mm. Samozřejmě telefon s pánem z bazaru ve smyslu, že není blbý, ví co měří atd. Já v ruce šupleru a poznám, jestli je to 4.5 nebo 5.5 mm. Z páru jedna guma vibrovala a to i po vyvážení. Poznat to nešlo. Boule / průraz nikde.

Spíš je to loterie.

OTÁZKA DO DISKUSE:
Za sebe nejvíc, co mi na pneu vadilo, bylo chování za mokra. Když je kalamita apod., cestu zruším, ale za mokra se jezdí v zimě často. Proto pro mě je chování za mokra důležité. Padlo tu, že jsou lepší třeba Barum, než „Čína“.

Low-cost ala Barum: Raiken All Season, přilnavost na mokru „D“
Čína: Tracmax A/S Trac Saver, přilnavost na mokru „B“

Cena +- stejná, ale přilnavost na mokru je rozdíl. Barum Polaris V mají „C“ a jestli je to tak blbé jako Polaris 3, tak potom přilnavost na mokru „D“ to musí být dobrá klouzačka. Proto se na ty „Číny“ ptám. Samozřejmě je Čína a Čína. Anebo jsou ty testy cinknuté, ale to se mi zase nezdá. Čím to tedy je?

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2141
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#14 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od jirka87 »

Osobně (jsme 2 lidi) pozoruju na Barumkách podivnou věc (já i druhý subjekt tedy teď momentálně na zimákách) - nad cca 130km/hod to začne podivně poskakovat (tlumiče nové Kayaby a druhý subjekt nové auto).

+ dle infa z místního pneuservisu je nás víc. Údajně se jedná o to, že ta guma je měkčí, než by mohla být a rozpínavostí v té rychlostí prostě tak nějak hopsá. Mě se to vysvětlení moc nezdá, protože když jedu ustálenou rychlostí, tak je ta pneumatika odstředivou silou "napnutá/nafouklá" stále stejně, ale hold je možné, že natolik ztrácí tuhost, že to pak dělá binec.

No ve 160 jsem to měl už jen stěží ovladatelný, ale tam je nutno připočíst k projevu, že moje zadní (poháněná) náprava by zasloužila nějaký ten díl a práci.

Nějaké Nankangy měl kámoš na S80 D5 120kw a lítal s tím na mokru opravdu nadmíru dravě. Já jsem bohužel seděl na místě spolujezdce, ale nehlo se to ani o fous. Ani přesto bych si to na auto ale nedal.

Starší gumu nikdy. Ale to si musí vyzkoušet každý sám. A spálit se sám.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#15 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od python.p »

To by musela být naprosto dokonale kulatá což není. Musela by mít naprosto dokonale homogení směs, což nemá. A jet po dokonale hladké silnici... A píše se holt. :)

Ad starší guma naprostej souhlas, tímhle jsem si prošel jako študák a když jsem brzdil i očima z kopce do novýho eSkovýho merglu, málem jsem se posral... 70km/h mírny kopec, VLHKO a už to bylo jak na bruslých. Za sucha 100km/h nebyl vůbec problém na stejném místě ubrzdit na pána.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4936
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#16 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Romulusw »

Jj, každý vyzkoušet sám.

Ale jezdit na doraz je podle mě poněkud nerozumné. Na devadesátce jezdím celoročně na zimních dunlopech výroba 2009 (8mm, nasazeny loni, do té doby nejeté a rozumně skladované) :twisted:

Vůbec neubývají. Když je mokro, tak to klouže jako kráva. Na suchu dobrý. Hrubý vzorek, ve sněhu jede jak dráha. A podle toho jedu. Mokrá silnice - noha z plynu. Co je na tom k nepochopení.
Nikomu to nepučuju a já se chovám pobožně. Jasně kvůli prachům, ušetřil jsem 15 litrů a podle toho se chovám.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#17 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od mr1 »

python.p píše: 31 led 2022 10:54Ber to tak, že oni platí vývoj a ten něco stojí. Číňan to vezme, okopíruje vzorek, směs a třeba se trefí a nebo taky ne. Potom je cena jaká je.

To jestli jsou ti gumy kulatý je taky věc druhá... spousta z nich sežere milion závaží a stejně to není úplně ono.

Za mě buď premiovka a nebo na tomket, barum, vraník a nečekat od toho zázraky.
Otázka je, odkud je ten vývoj. Ona je taky otázka, na kolik jsou si ty "lepší" gumy rozdílné. Na sedmdesátce má teď právě něco to "lepší" (nevím co - vzal sem si to ze služební ovce), a zlatá čína. A to myslím smrtelně vážně. Ono to vážně záleží asi na výrobci - pamatuji si, když jsem kdysi "pokusně" kupoval první nějaký ten "třetí svět", a všem jsem byl k smíchu. Přesně do okamžiku, kdy jsem jim byl schopen dokázat na silnici, že to není nic zákeřného. Blbnuli jsme na letišti, a bylo to docela zábavné odpoledne. Nicméně - na mokru to opravdu bylo znát, a především - po dvaceti tisících byly sežrané. Dnes jezdím asi jen čínu, a nějak už nad tím ani nepřemýšlím. A opravdu v tom technicky nevidím žádné peklo.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1004
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#18 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Tomas78 »

Zajímavá debata.

@Romulusw: to znám v rodině :-) Příbuzný koupil pěkné elektrony spolu s pneumatikami. Na foto krásné, šel jsem se na ně podívat fyzicky. Taky to vypadalo dobře, sáhnu na pneu a bylo to tvrdý jak kdysi moje 11 let staré Klebr (jezdil jsem výjimečně a jen za dobrého počasí po Praze). Tak kouknu na DOT a vidím stáří 12 let. Samozřejmě na mokru je to hodně znát. Člověk s tím musí počítat a předvídat :)

Na Volvo dám asi Nokian SeasonProof. Samozřejmě celoroční jsou jistý kompromis. Byť mě to trochu mrzí, nejsem milovník a znalec zimních sportů, takže jezdím hlavně Praha a střední Čechy + sem tam nějaké delší trasy. Sníh se tak moc nekoná, hlavně mokro a hnusně. Teď jsem najezdil na Continentalech přes 20 000 km a to i v létě při 37 °C do Maďarska a bez problémů. Důvod je chata, kdy ocením hrubší vzorek i v létě. Navíc za 2 500,- Kč je to velmi příjemná cena a paradoxně i pod cenou zimních Barumek. Přilnavost za mokra třída „B“ a i pán ze pneuservisu mi konkrétně tyhle doporučoval s tím, že je lidé chválí (není to dealer).

S těmi krizovými situacemi je to těžké. Aby se z těch nejlepších pneu vytěžilo maximum, tak:
a) musí být se slušným vzorkem a rozumného stáří (resp. stavu)
b) musí být v super stavu i zbytek auta (nejen brzdy, ale i tlumiče) a přiznejme si, že u 10 let starých aut to není pravidlem
c) SUV stejně není dělané na nějaké divoké manévry

Jak píše Romulusw, jízdu je nutné tomu přizpůsobit okolnostem a být opatrný a předvídavý.

Pro zajímavost odkaz zde:
https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm

Je vidět, že celoroční pneumatiky urazily velký kus cesty a zdatně sekundují zimním / letním.

Čínských pneu je hodně, ale třeba zmíněný Tracmax s přilnavostí za mokra „B“ je teoreticky lepší než Barum, Matador, Kormoran … Proto mne zajímala reálná nezprostředkovaná zkušenost.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 221
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'

#19 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Xenomorfus »

Mel sem nejake cinske pneu a krome jiz zminovane vyssi hlucnosti sem nepoznal rozdil. Asi sem nikdy nejezdil tak, abych se dostal do situace, kdy bude rozdil mezi nehodou a nenehodou pouze v pneumatikach. Vidim to asi trosku jinak. Kdyz se treba na jistem motorkarskem foru zminite, ze na enduro davate pneu Mitas, taxe vsichni muzou zblaznit, ze se na tom neda jezdit. No a ja mam na nich najeto hodne pres 100k km a Vojta Vlasak na nich jel solo do Japonska a zpet (43k km) a jezdi na nich taky spousty let. Nebal bych se toho, ne nadarmo je nejhorsi smrt z vydeseni.
_________________
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.

Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1004
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#20 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Tomas78 »

Rozumim :-) Přistupuju k tomu obdobně. I kdybych u mého auta na to hodil nejlepší pneu co je, zbytek auta tomu neodpovídá.

Jezdím hodně na pohodu. Nechci tam úplně to nejhorší, ale nějaké rozumné pneu mi stačí.

Jinak v testech výše třeba Tchajwanský Maxxis dopadl velmi slušně. Číňané se učí rychle. Viz VIDA z Číny :-)

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#21 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od python.p »

Jsem rád, že tady je Tyre Reviews, mám je rád a docela dost jsem na to dřív koukal a tak prostě a jednoduše:



Mr1: Jako jo, vemte si co za auta se vyráběla v číně 5, 10 let zpět a kde jsou dneska. To stejný bude s gumama. Ale tak nějak mě hlava nebere, proč bych měl kupovat gumu z druhé strany světa, když tady v evropě se jich dělá dost a s celkem slušným cenovým rozpětím.

Tomas78: Jop o tom přesně píšu. Znám lidi co jezdí na obyčejných autech, levný gumy v daném rozměru, mění co 3 roky a neřeší jestli je to čína, sava, nebo Barum. Ale na autech na víkend a blbnutí, řeší úplně všechno a na imprezu mají specialní dvou směsové gumy z USA...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 92
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

#22 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Kyjaq »

Tomas78 píše: 31 led 2022 17:30 Je vidět, že celoroční pneumatiky urazily velký kus cesty a zdatně sekundují zimním / letním.
Bohužel když se do těch testů trochu ponoříš, tak zjistíš, že vlastně vůbec... Nebo teda jak se to vezme :D Autobild (a spousta ostatních) testuje celoroční pneu jenom při teplotách 20+, což podle mě nedává smysl a je to dost zavádějící. Test kde by někdo porovnal chování při nižších i vyšších teplotách vychází zřídka, letos třeba Auto Zeitung (zde). V tomhle testu falkeny nebo hankooky při nižších teplotách na mokru naprosto propadly, přitom v autobildu na mokru dopadly výborně. Je to (a nejspíš i nadále bude) kompromis, buď takovej lepší zimák (Nokian, Continental), nebo v horším případě letňák s prořezaným vzorkem (Falken). Nemám proti tomu nic, sám si dokážu představit situaci, kdybych to na auto s klidnou duší nazul. Jenom je potřeba si uvědomovat, kde to má limity...
_________________
S80 - B5244S - 01

Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1004
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#23 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Tomas78 »

BTW: i prémioví výrobci (někteří) vyrábějí pneu v Číně - vyplatí se to i s tím, že se ty pneu tahají takovou dílku
@Kyjaq: určitě je to kompromis. Mne jízda ni zimních v létě nevadí - viz výše vyzkoušeno :-) Pokud někdo jezdí hodně na hory apod., tak se bez diskusí vyplatí KVALITNÍ zimní pneu. Ono i "ekonomické" zimní pneu např. Barum, Matador nejsou žádná sláva - pravda už je to skoro 10 let, co jsem je měl. Dost možná "premiová" celoroční bude lepší.

A hlavně je třeba přizpůsobit jízdu a trochu předvídat. Na vánoce jsem byl v Ú/L. Klasické sídlištní parkoviště, ale průjezdné. Někteří "experti" tam klidně jedou fakt snad 50-60 km/h. Když tam vlítne z řady aut dítě, nemají šanci zabrzdit, není kam uhnout. Můžeš mít klidně super gumy, a je to prd platný. Když pojede 20-30, tak i na slupkách to v klidu ubrzdí.

Online
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1004
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#24 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Tomas78 »

UPDATE:
hodil jsem na Volvouše Nokian SeasonProof. Přes Oponeo.cz velmi slušná cena, dodání za necelé 3 dny. DOT 4621. Zatím najeto pár km, kolem 60-80 km/h slyším (opravdu) velmi jemné hučení. Na dálnici klid. Jízdní vlastnosti kultivované. Uvidíme po nějaké době. Každopádně má přijít na trh Nokian One, kde výrobce uvádí životnost až 120 000 km (!).

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 1 rok 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: S80 D5244T4 D5 II

#25 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI

Příspěvek od pkva »

Když hodíš špatnou gumu na prémiový sedan nebo kombík tak z něj uděláš valník. Hluk, špatná ovladatelnost, nepřesné řízení, aquaplaning... Tady veškerá čína selhává a nakonec se může pěkně prodražit. Kdo jezdí často měl by sáhnout po Michelinu, Continentalu, Pirelli. Na druhou stranu u auta co stojí v garáži a vyjedu s ním jen abych protočil motor nebo s ním za pěkného počasí vyrazil do marketu si klidně čínské pneušky dám. Po pravdě, sami čínské pneumatiky prodáváme a tohle radíme i ostatním a stojíme si za tím :good: . Je to tak asi s každým laciným funkčním zbožím - pro určitý druh použití. Když si koupíš vrtačku za pár stovek, nečekáš, že s jednou provrtáš tlustou traverzu. Spotřebuješ jich asi 5 a bude to trvat 3 dny. Pro občasné vyvrtání díry do dřeva bude perfektní.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“