"Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#1 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Přátelé, rád bych získal REÁLNÉ poznatky k poněkud kontroverznímu tématu. Věřím, že to bude i pro ostatní zajímavé.
PROČ se ptám? Nechci vůbec znevažovat prémiové výrobce, sám musím potvrdit, že rozdíl tam je, a to především v chování za mokra. Chodím kolem aut a docela jsem koukal, že vůbec není výjimka, že mají na sobě nějakou pro mě zatím neznámou značku. Dal jsem si ze zvědavosti vyhledat celoroční pneu a rovnou si zadal, že chci přilnavost za mokra „B“, protože mám vyzkoušené, že právě za mokra se nejvíce projeví rozdíl. A světe div se, jsou mezi nimi i čínské pneumatiky, např. Tracmax, Sailung, atd.
Proto mě zajímá reálný názor. Já vím, že prémie je prémie, nicméně co si budeme nalhávat: když hodíte na auto 10 let staré „prémiové“ bazarové pneu se 4.5 mm, tak to už žádná hitparáda nebude. A „neprémiové“ pneu jako Matador, Barum taky nejsou na mokru zrovna špička.
Pokud máte nějaké zkušenosti ať už pozitivní či negativní, budu rád. Ideálně z posledních let, protože i čínské pneu jdou rychle dopředu. Neříkám dát je na výkonné auto, ale např. na druhé auto v rodině pro městské ježdění.
PROČ se ptám? Nechci vůbec znevažovat prémiové výrobce, sám musím potvrdit, že rozdíl tam je, a to především v chování za mokra. Chodím kolem aut a docela jsem koukal, že vůbec není výjimka, že mají na sobě nějakou pro mě zatím neznámou značku. Dal jsem si ze zvědavosti vyhledat celoroční pneu a rovnou si zadal, že chci přilnavost za mokra „B“, protože mám vyzkoušené, že právě za mokra se nejvíce projeví rozdíl. A světe div se, jsou mezi nimi i čínské pneumatiky, např. Tracmax, Sailung, atd.
Proto mě zajímá reálný názor. Já vím, že prémie je prémie, nicméně co si budeme nalhávat: když hodíte na auto 10 let staré „prémiové“ bazarové pneu se 4.5 mm, tak to už žádná hitparáda nebude. A „neprémiové“ pneu jako Matador, Barum taky nejsou na mokru zrovna špička.
Pokud máte nějaké zkušenosti ať už pozitivní či negativní, budu rád. Ideálně z posledních let, protože i čínské pneu jdou rychle dopředu. Neříkám dát je na výkonné auto, ale např. na druhé auto v rodině pro městské ježdění.
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 7498
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#2 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Když vidím, jak pravidelně dopadají v testech špatně, tak s čínskými pneu nechci mít žádné vlastní zkušenosti. Navíc se toho z Číny dováží už takové množství, tak proč ještě další zboží tahat přes půl světa?
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#3 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
já když si přivezl sedana, tak tam byly nějaké čínské pneu. Nevím jestli celoroční, podle vzorku nejspíš jo, ale vypadali že skoro nové. Každopádně bylo to v létě, auto na nich totálně plavalo a hluk jak v traktoru. Takže šli obratem z domu.
jestli bych řešil pneu na 10 leté auto, vzal bych buď 2-3 roky staré bazarové prémiovky, nebo nějaké nové Barumky apod. levnější značky. Ten rozdíl v ceně už nebude tak velký, a pořád to bude kvalitou někde jinde.
jestli bych řešil pneu na 10 leté auto, vzal bych buď 2-3 roky staré bazarové prémiovky, nebo nějaké nové Barumky apod. levnější značky. Ten rozdíl v ceně už nebude tak velký, a pořád to bude kvalitou někde jinde.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#4 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Hlavně kolik % vzduchu je v tom kontíku. Na převoz jsou pneu úplně špatný zboží.Petr Marek píše: ↑31 led 2022 10:23 Navíc se toho z Číny dováží už takové množství, tak proč ještě další zboží tahat přes půl světa?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1306
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
#5 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Na své auto bych si už nedal nic jiného než gumy z velké pětky: Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli nebo Dunlop, kde je jakš takž kvalita pneumatik ještě kontrolována. Neříkám že i jiní výrobci nemají slušné pneumatiky, nicméně z důvodů eliminace chování vozu v krizových momentech (a toto může nastat i v městském provozu) se na pneumatikách resp. i a na jejich stavu nevyplatí šetřit. To samé platí i pro brzdy.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 7498
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#6 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
V tom se shodneme!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
#7 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Mám je jako zimáky na XC90. Jsou výrazně hlučnější, než letní - ale s tímto traktorem se tomu ani moc nedivím. Drží to jako hovado, stálo to myslím 2 litry, mám je čtvrtou - tedy poslední sezónu, a na plošky rozhodně nejsou. Auto jezdí denně. Troufám si říct, že těch 30 tisíc za sebou asi mají. Přezouvám tak nějak normálně, žádné extrémy. Dá se na tom jezdit i rychleji, nemám pocit plavání. Ale jak jsem uvedl - hučí. Značku teď fakt nevím... neměnil bych. Ale fakt je ten, že jsem také před nákupem četl nějaké recenze, a u té číny platí stonásob, že mohou být skvělé, a jiná značka naopak úplný propadák. Takže - já to nezavrhuji, ale chce to určitě při výběru trochu pátrat. Za mě osobně lepší, jak podporovat ty zmrdíky, co si za své pneu nechají zaplatit úplné nesmysly.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#8 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Mám zkušenost s Goodride SV308 - první sezónu nebyly vůbec špatné, ale další roky jak byly starší, hlavně na mokru docela tragédie.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#9 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
A co teprve takovej polystyren... To je taky samej vzduch.hajnej píše: ↑31 led 2022 10:30Hlavně kolik % vzduchu je v tom kontíku. Na převoz jsou pneu úplně špatný zboží.Petr Marek píše: ↑31 led 2022 10:23 Navíc se toho z Číny dováží už takové množství, tak proč ještě další zboží tahat přes půl světa?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#10 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
mr1 píše: ↑31 led 2022 10:40 Mám je jako zimáky na XC90. Jsou výrazně hlučnější, než letní - ale s tímto traktorem se tomu ani moc nedivím. Drží to jako hovado, stálo to myslím 2 litry, mám je čtvrtou - tedy poslední sezónu, a na plošky rozhodně nejsou. Auto jezdí denně. Troufám si říct, že těch 30 tisíc za sebou asi mají. Přezouvám tak nějak normálně, žádné extrémy. Dá se na tom jezdit i rychleji, nemám pocit plavání. Ale jak jsem uvedl - hučí. Značku teď fakt nevím... neměnil bych. Ale fakt je ten, že jsem také před nákupem četl nějaké recenze, a u té číny platí stonásob, že mohou být skvělé, a jiná značka naopak úplný propadák. Takže - já to nezavrhuji, ale chce to určitě při výběru trochu pátrat. Za mě osobně lepší, jak podporovat ty zmrdíky, co si za své pneu nechají zaplatit úplné nesmysly.
Ber to tak, že oni platí vývoj a ten něco stojí. Číňan to vezme, okopíruje vzorek, směs a třeba se trefí a nebo taky ne. Potom je cena jaká je.
To jestli jsou ti gumy kulatý je taky věc druhá... spousta z nich sežere milion závaží a stejně to není úplně ono.
Za mě buď premiovka a nebo na tomket, barum, vraník a nečekat od toho zázraky.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 631
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#11 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Mám zkušenosti akorát s Nankangem, na Golfu GTI jsem vyzkoušel 2 typy:
- Nankang NS-20 - měl jsem za studentských let na normální ježdění a byly celkem fajn, vlastně byly lepší, než Matador a Dunlop, co jsem měl před tím. Vlastnosti srovnatelné s Barumkama +-
- Nankang NS-2R semi-slick - měl jsem je na track-days na okruh a na závody (MČR v autoslalomu) - na suchu i na mokru výborný, tuhý bočnice, z hlediska vlastností vše super. Akorát byly docela těžký a MEGA hlučný, takže se na nich dálky nedaly a nemohl jsem na nich jezdit na závody po ose, ale vozil jsem je v kufru a na místě přezouval, což mě dost štvalo, takže jsem je prodal a koupil Taiwanský Federal a ty už jsou bez výhrad
Nicméně na rodinný auto bych číny nedával a celoroční už vůbec ne. V případě šetření bych raději volil polské pneu Sava, Debica apod., nebo o něco dražší korejskou trojku Hankook, Kumho, Nexen, ale pouze na léto. Na zimních a celoročních bych kompromisy nedělal.
- Nankang NS-20 - měl jsem za studentských let na normální ježdění a byly celkem fajn, vlastně byly lepší, než Matador a Dunlop, co jsem měl před tím. Vlastnosti srovnatelné s Barumkama +-
- Nankang NS-2R semi-slick - měl jsem je na track-days na okruh a na závody (MČR v autoslalomu) - na suchu i na mokru výborný, tuhý bočnice, z hlediska vlastností vše super. Akorát byly docela těžký a MEGA hlučný, takže se na nich dálky nedaly a nemohl jsem na nich jezdit na závody po ose, ale vozil jsem je v kufru a na místě přezouval, což mě dost štvalo, takže jsem je prodal a koupil Taiwanský Federal a ty už jsou bez výhrad
Nicméně na rodinný auto bych číny nedával a celoroční už vůbec ne. V případě šetření bych raději volil polské pneu Sava, Debica apod., nebo o něco dražší korejskou trojku Hankook, Kumho, Nexen, ale pouze na léto. Na zimních a celoročních bych kompromisy nedělal.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#12 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Nankang NS-2R potrvzuji... spousta lidí je jezdí na MX-5 a shodují se s tím co píšeš.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#13 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Pánové, děkuji za názory, to jsem ani nečekal, že se jich tolik sejde Jak jsem psal, zajímá mne to i z důvodu, že vývoj šel dopředu a stejně jako z kdysi vysmívaných korejských vozidel se i z čínských pneumatik časem stanou respektovaní hráči. Nechávám stranou, zda je to dobře či nikoli.
Za mě pár postřehů, které jsem schválně nepsal dopředu:
PRÉMIOVÁ / NEPRÉMIOVÁ PNEU
Píšu jen o zimních, u letních mi ten rozdíl nepřijde tak zásadní. Na služebních Octaviích jsem pár pneu vystřídal, nebyla možnost volby.
Polaris 3: Na suchu se to dalo, ale nenadchla. Na mokru to bylo slabé, především brzdný výkon. Nemám zkušenost z krizových situací, ale na prázdné mokré dálnici jsem s nimi cca ze 150 zkusil přibrzdit a cvakala ABS, ale že by to nějak razantně brzdilo se nedá říct. Sníh / trakce možná průměr.
Matador MP52: To je dávná historie, ale ty gumy na suchu použitelné, ale mokro byla tragédie. Od té doby jsem Matador zavrhl.
Continental TS860: Když jsem s nimi vyjel ve sněhu, spadla mi brada. Ty gumy jely s naprostou jistotou. Taktéž na mokru velmi přesvědčivý brzdný výkon.
Dunlop WinterSport: Slušný, mnohem lepší než Barum / Matador, ale na Continentaly to nemělo.
PS: nejezdím jako prase. Porovnávám "jistotu" jízdy + zkušební bezpečné přibrždění a pár blbnutí na parkovišti
Na svém současném autě mám Continental TS850P r.v. 2017, cca 5 mm a zkoušel (ve vší bezpečnosti) jsem je nedávno na mokré dálnici a i tyhle staré a sjeté pneumatiky se "zakousnou" do silnice.
BAZAROVÉ PNEU
Nedávno jsem sháněl na zkoušku něco z bazaru a v rozměru 235/65/17 je výběr mizerný. Osobně si myslím, že auta s rozměrem 235/65/17 už nejsou v kurzu. Zánovní auta „movitějších“ majitelů se přesunula do jiných rozměrů. Ti občas sundají 2-3 roky staré pneu jen tak a koupí nové. 235/65/17 je na auta stará kolem 10—ti let a tady už majitelé šetří a snaží se je sjet, co to jde. Výsledkem jsou v bazarech buď 10 let a více staré pneu, a nebo za přemrštěnou cenu.
Dále je nutné pneu vybrat osobně a pořádně prohlédnout, což zvyšuje náklady a stojí čas, ale i tak nelze vyloučit problém. Nechal jsem si poslat pneu, nebyl čas to kontrolovat. Pneu vypadaly slušně, ale místo avizovaných 5.5-6 mm z toho bylo 4.5-5mm. Samozřejmě telefon s pánem z bazaru ve smyslu, že není blbý, ví co měří atd. Já v ruce šupleru a poznám, jestli je to 4.5 nebo 5.5 mm. Z páru jedna guma vibrovala a to i po vyvážení. Poznat to nešlo. Boule / průraz nikde.
Spíš je to loterie.
OTÁZKA DO DISKUSE:
Za sebe nejvíc, co mi na pneu vadilo, bylo chování za mokra. Když je kalamita apod., cestu zruším, ale za mokra se jezdí v zimě často. Proto pro mě je chování za mokra důležité. Padlo tu, že jsou lepší třeba Barum, než „Čína“.
Low-cost ala Barum: Raiken All Season, přilnavost na mokru „D“
Čína: Tracmax A/S Trac Saver, přilnavost na mokru „B“
Cena +- stejná, ale přilnavost na mokru je rozdíl. Barum Polaris V mají „C“ a jestli je to tak blbé jako Polaris 3, tak potom přilnavost na mokru „D“ to musí být dobrá klouzačka. Proto se na ty „Číny“ ptám. Samozřejmě je Čína a Čína. Anebo jsou ty testy cinknuté, ale to se mi zase nezdá. Čím to tedy je?
Za mě pár postřehů, které jsem schválně nepsal dopředu:
PRÉMIOVÁ / NEPRÉMIOVÁ PNEU
Píšu jen o zimních, u letních mi ten rozdíl nepřijde tak zásadní. Na služebních Octaviích jsem pár pneu vystřídal, nebyla možnost volby.
Polaris 3: Na suchu se to dalo, ale nenadchla. Na mokru to bylo slabé, především brzdný výkon. Nemám zkušenost z krizových situací, ale na prázdné mokré dálnici jsem s nimi cca ze 150 zkusil přibrzdit a cvakala ABS, ale že by to nějak razantně brzdilo se nedá říct. Sníh / trakce možná průměr.
Matador MP52: To je dávná historie, ale ty gumy na suchu použitelné, ale mokro byla tragédie. Od té doby jsem Matador zavrhl.
Continental TS860: Když jsem s nimi vyjel ve sněhu, spadla mi brada. Ty gumy jely s naprostou jistotou. Taktéž na mokru velmi přesvědčivý brzdný výkon.
Dunlop WinterSport: Slušný, mnohem lepší než Barum / Matador, ale na Continentaly to nemělo.
PS: nejezdím jako prase. Porovnávám "jistotu" jízdy + zkušební bezpečné přibrždění a pár blbnutí na parkovišti
Na svém současném autě mám Continental TS850P r.v. 2017, cca 5 mm a zkoušel (ve vší bezpečnosti) jsem je nedávno na mokré dálnici a i tyhle staré a sjeté pneumatiky se "zakousnou" do silnice.
BAZAROVÉ PNEU
Nedávno jsem sháněl na zkoušku něco z bazaru a v rozměru 235/65/17 je výběr mizerný. Osobně si myslím, že auta s rozměrem 235/65/17 už nejsou v kurzu. Zánovní auta „movitějších“ majitelů se přesunula do jiných rozměrů. Ti občas sundají 2-3 roky staré pneu jen tak a koupí nové. 235/65/17 je na auta stará kolem 10—ti let a tady už majitelé šetří a snaží se je sjet, co to jde. Výsledkem jsou v bazarech buď 10 let a více staré pneu, a nebo za přemrštěnou cenu.
Dále je nutné pneu vybrat osobně a pořádně prohlédnout, což zvyšuje náklady a stojí čas, ale i tak nelze vyloučit problém. Nechal jsem si poslat pneu, nebyl čas to kontrolovat. Pneu vypadaly slušně, ale místo avizovaných 5.5-6 mm z toho bylo 4.5-5mm. Samozřejmě telefon s pánem z bazaru ve smyslu, že není blbý, ví co měří atd. Já v ruce šupleru a poznám, jestli je to 4.5 nebo 5.5 mm. Z páru jedna guma vibrovala a to i po vyvážení. Poznat to nešlo. Boule / průraz nikde.
Spíš je to loterie.
OTÁZKA DO DISKUSE:
Za sebe nejvíc, co mi na pneu vadilo, bylo chování za mokra. Když je kalamita apod., cestu zruším, ale za mokra se jezdí v zimě často. Proto pro mě je chování za mokra důležité. Padlo tu, že jsou lepší třeba Barum, než „Čína“.
Low-cost ala Barum: Raiken All Season, přilnavost na mokru „D“
Čína: Tracmax A/S Trac Saver, přilnavost na mokru „B“
Cena +- stejná, ale přilnavost na mokru je rozdíl. Barum Polaris V mají „C“ a jestli je to tak blbé jako Polaris 3, tak potom přilnavost na mokru „D“ to musí být dobrá klouzačka. Proto se na ty „Číny“ ptám. Samozřejmě je Čína a Čína. Anebo jsou ty testy cinknuté, ale to se mi zase nezdá. Čím to tedy je?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2141
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#14 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Osobně (jsme 2 lidi) pozoruju na Barumkách podivnou věc (já i druhý subjekt tedy teď momentálně na zimákách) - nad cca 130km/hod to začne podivně poskakovat (tlumiče nové Kayaby a druhý subjekt nové auto).
+ dle infa z místního pneuservisu je nás víc. Údajně se jedná o to, že ta guma je měkčí, než by mohla být a rozpínavostí v té rychlostí prostě tak nějak hopsá. Mě se to vysvětlení moc nezdá, protože když jedu ustálenou rychlostí, tak je ta pneumatika odstředivou silou "napnutá/nafouklá" stále stejně, ale hold je možné, že natolik ztrácí tuhost, že to pak dělá binec.
No ve 160 jsem to měl už jen stěží ovladatelný, ale tam je nutno připočíst k projevu, že moje zadní (poháněná) náprava by zasloužila nějaký ten díl a práci.
Nějaké Nankangy měl kámoš na S80 D5 120kw a lítal s tím na mokru opravdu nadmíru dravě. Já jsem bohužel seděl na místě spolujezdce, ale nehlo se to ani o fous. Ani přesto bych si to na auto ale nedal.
Starší gumu nikdy. Ale to si musí vyzkoušet každý sám. A spálit se sám.
+ dle infa z místního pneuservisu je nás víc. Údajně se jedná o to, že ta guma je měkčí, než by mohla být a rozpínavostí v té rychlostí prostě tak nějak hopsá. Mě se to vysvětlení moc nezdá, protože když jedu ustálenou rychlostí, tak je ta pneumatika odstředivou silou "napnutá/nafouklá" stále stejně, ale hold je možné, že natolik ztrácí tuhost, že to pak dělá binec.
No ve 160 jsem to měl už jen stěží ovladatelný, ale tam je nutno připočíst k projevu, že moje zadní (poháněná) náprava by zasloužila nějaký ten díl a práci.
Nějaké Nankangy měl kámoš na S80 D5 120kw a lítal s tím na mokru opravdu nadmíru dravě. Já jsem bohužel seděl na místě spolujezdce, ale nehlo se to ani o fous. Ani přesto bych si to na auto ale nedal.
Starší gumu nikdy. Ale to si musí vyzkoušet každý sám. A spálit se sám.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#15 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
To by musela být naprosto dokonale kulatá což není. Musela by mít naprosto dokonale homogení směs, což nemá. A jet po dokonale hladké silnici... A píše se holt.
Ad starší guma naprostej souhlas, tímhle jsem si prošel jako študák a když jsem brzdil i očima z kopce do novýho eSkovýho merglu, málem jsem se posral... 70km/h mírny kopec, VLHKO a už to bylo jak na bruslých. Za sucha 100km/h nebyl vůbec problém na stejném místě ubrzdit na pána.
Ad starší guma naprostej souhlas, tímhle jsem si prošel jako študák a když jsem brzdil i očima z kopce do novýho eSkovýho merglu, málem jsem se posral... 70km/h mírny kopec, VLHKO a už to bylo jak na bruslých. Za sucha 100km/h nebyl vůbec problém na stejném místě ubrzdit na pána.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4936
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#16 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Jj, každý vyzkoušet sám.
Ale jezdit na doraz je podle mě poněkud nerozumné. Na devadesátce jezdím celoročně na zimních dunlopech výroba 2009 (8mm, nasazeny loni, do té doby nejeté a rozumně skladované)
Vůbec neubývají. Když je mokro, tak to klouže jako kráva. Na suchu dobrý. Hrubý vzorek, ve sněhu jede jak dráha. A podle toho jedu. Mokrá silnice - noha z plynu. Co je na tom k nepochopení.
Nikomu to nepučuju a já se chovám pobožně. Jasně kvůli prachům, ušetřil jsem 15 litrů a podle toho se chovám.
Ale jezdit na doraz je podle mě poněkud nerozumné. Na devadesátce jezdím celoročně na zimních dunlopech výroba 2009 (8mm, nasazeny loni, do té doby nejeté a rozumně skladované)
Vůbec neubývají. Když je mokro, tak to klouže jako kráva. Na suchu dobrý. Hrubý vzorek, ve sněhu jede jak dráha. A podle toho jedu. Mokrá silnice - noha z plynu. Co je na tom k nepochopení.
Nikomu to nepučuju a já se chovám pobožně. Jasně kvůli prachům, ušetřil jsem 15 litrů a podle toho se chovám.
#17 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Otázka je, odkud je ten vývoj. Ona je taky otázka, na kolik jsou si ty "lepší" gumy rozdílné. Na sedmdesátce má teď právě něco to "lepší" (nevím co - vzal sem si to ze služební ovce), a zlatá čína. A to myslím smrtelně vážně. Ono to vážně záleží asi na výrobci - pamatuji si, když jsem kdysi "pokusně" kupoval první nějaký ten "třetí svět", a všem jsem byl k smíchu. Přesně do okamžiku, kdy jsem jim byl schopen dokázat na silnici, že to není nic zákeřného. Blbnuli jsme na letišti, a bylo to docela zábavné odpoledne. Nicméně - na mokru to opravdu bylo znát, a především - po dvaceti tisících byly sežrané. Dnes jezdím asi jen čínu, a nějak už nad tím ani nepřemýšlím. A opravdu v tom technicky nevidím žádné peklo.python.p píše: ↑31 led 2022 10:54Ber to tak, že oni platí vývoj a ten něco stojí. Číňan to vezme, okopíruje vzorek, směs a třeba se trefí a nebo taky ne. Potom je cena jaká je.
To jestli jsou ti gumy kulatý je taky věc druhá... spousta z nich sežere milion závaží a stejně to není úplně ono.
Za mě buď premiovka a nebo na tomket, barum, vraník a nečekat od toho zázraky.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#18 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Zajímavá debata.
@Romulusw: to znám v rodině Příbuzný koupil pěkné elektrony spolu s pneumatikami. Na foto krásné, šel jsem se na ně podívat fyzicky. Taky to vypadalo dobře, sáhnu na pneu a bylo to tvrdý jak kdysi moje 11 let staré Klebr (jezdil jsem výjimečně a jen za dobrého počasí po Praze). Tak kouknu na DOT a vidím stáří 12 let. Samozřejmě na mokru je to hodně znát. Člověk s tím musí počítat a předvídat
Na Volvo dám asi Nokian SeasonProof. Samozřejmě celoroční jsou jistý kompromis. Byť mě to trochu mrzí, nejsem milovník a znalec zimních sportů, takže jezdím hlavně Praha a střední Čechy + sem tam nějaké delší trasy. Sníh se tak moc nekoná, hlavně mokro a hnusně. Teď jsem najezdil na Continentalech přes 20 000 km a to i v létě při 37 °C do Maďarska a bez problémů. Důvod je chata, kdy ocením hrubší vzorek i v létě. Navíc za 2 500,- Kč je to velmi příjemná cena a paradoxně i pod cenou zimních Barumek. Přilnavost za mokra třída „B“ a i pán ze pneuservisu mi konkrétně tyhle doporučoval s tím, že je lidé chválí (není to dealer).
S těmi krizovými situacemi je to těžké. Aby se z těch nejlepších pneu vytěžilo maximum, tak:
a) musí být se slušným vzorkem a rozumného stáří (resp. stavu)
b) musí být v super stavu i zbytek auta (nejen brzdy, ale i tlumiče) a přiznejme si, že u 10 let starých aut to není pravidlem
c) SUV stejně není dělané na nějaké divoké manévry
Jak píše Romulusw, jízdu je nutné tomu přizpůsobit okolnostem a být opatrný a předvídavý.
Pro zajímavost odkaz zde:
https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm
Je vidět, že celoroční pneumatiky urazily velký kus cesty a zdatně sekundují zimním / letním.
Čínských pneu je hodně, ale třeba zmíněný Tracmax s přilnavostí za mokra „B“ je teoreticky lepší než Barum, Matador, Kormoran … Proto mne zajímala reálná nezprostředkovaná zkušenost.
@Romulusw: to znám v rodině Příbuzný koupil pěkné elektrony spolu s pneumatikami. Na foto krásné, šel jsem se na ně podívat fyzicky. Taky to vypadalo dobře, sáhnu na pneu a bylo to tvrdý jak kdysi moje 11 let staré Klebr (jezdil jsem výjimečně a jen za dobrého počasí po Praze). Tak kouknu na DOT a vidím stáří 12 let. Samozřejmě na mokru je to hodně znát. Člověk s tím musí počítat a předvídat
Na Volvo dám asi Nokian SeasonProof. Samozřejmě celoroční jsou jistý kompromis. Byť mě to trochu mrzí, nejsem milovník a znalec zimních sportů, takže jezdím hlavně Praha a střední Čechy + sem tam nějaké delší trasy. Sníh se tak moc nekoná, hlavně mokro a hnusně. Teď jsem najezdil na Continentalech přes 20 000 km a to i v létě při 37 °C do Maďarska a bez problémů. Důvod je chata, kdy ocením hrubší vzorek i v létě. Navíc za 2 500,- Kč je to velmi příjemná cena a paradoxně i pod cenou zimních Barumek. Přilnavost za mokra třída „B“ a i pán ze pneuservisu mi konkrétně tyhle doporučoval s tím, že je lidé chválí (není to dealer).
S těmi krizovými situacemi je to těžké. Aby se z těch nejlepších pneu vytěžilo maximum, tak:
a) musí být se slušným vzorkem a rozumného stáří (resp. stavu)
b) musí být v super stavu i zbytek auta (nejen brzdy, ale i tlumiče) a přiznejme si, že u 10 let starých aut to není pravidlem
c) SUV stejně není dělané na nějaké divoké manévry
Jak píše Romulusw, jízdu je nutné tomu přizpůsobit okolnostem a být opatrný a předvídavý.
Pro zajímavost odkaz zde:
https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm
Je vidět, že celoroční pneumatiky urazily velký kus cesty a zdatně sekundují zimním / letním.
Čínských pneu je hodně, ale třeba zmíněný Tracmax s přilnavostí za mokra „B“ je teoreticky lepší než Barum, Matador, Kormoran … Proto mne zajímala reálná nezprostředkovaná zkušenost.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 221
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'
#19 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Mel sem nejake cinske pneu a krome jiz zminovane vyssi hlucnosti sem nepoznal rozdil. Asi sem nikdy nejezdil tak, abych se dostal do situace, kdy bude rozdil mezi nehodou a nenehodou pouze v pneumatikach. Vidim to asi trosku jinak. Kdyz se treba na jistem motorkarskem foru zminite, ze na enduro davate pneu Mitas, taxe vsichni muzou zblaznit, ze se na tom neda jezdit. No a ja mam na nich najeto hodne pres 100k km a Vojta Vlasak na nich jel solo do Japonska a zpet (43k km) a jezdi na nich taky spousty let. Nebal bych se toho, ne nadarmo je nejhorsi smrt z vydeseni.
_________________
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#20 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Rozumim Přistupuju k tomu obdobně. I kdybych u mého auta na to hodil nejlepší pneu co je, zbytek auta tomu neodpovídá.
Jezdím hodně na pohodu. Nechci tam úplně to nejhorší, ale nějaké rozumné pneu mi stačí.
Jinak v testech výše třeba Tchajwanský Maxxis dopadl velmi slušně. Číňané se učí rychle. Viz VIDA z Číny
Jezdím hodně na pohodu. Nechci tam úplně to nejhorší, ale nějaké rozumné pneu mi stačí.
Jinak v testech výše třeba Tchajwanský Maxxis dopadl velmi slušně. Číňané se učí rychle. Viz VIDA z Číny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#21 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Jsem rád, že tady je Tyre Reviews, mám je rád a docela dost jsem na to dřív koukal a tak prostě a jednoduše:
Mr1: Jako jo, vemte si co za auta se vyráběla v číně 5, 10 let zpět a kde jsou dneska. To stejný bude s gumama. Ale tak nějak mě hlava nebere, proč bych měl kupovat gumu z druhé strany světa, když tady v evropě se jich dělá dost a s celkem slušným cenovým rozpětím.
Tomas78: Jop o tom přesně píšu. Znám lidi co jezdí na obyčejných autech, levný gumy v daném rozměru, mění co 3 roky a neřeší jestli je to čína, sava, nebo Barum. Ale na autech na víkend a blbnutí, řeší úplně všechno a na imprezu mají specialní dvou směsové gumy z USA...
Mr1: Jako jo, vemte si co za auta se vyráběla v číně 5, 10 let zpět a kde jsou dneska. To stejný bude s gumama. Ale tak nějak mě hlava nebere, proč bych měl kupovat gumu z druhé strany světa, když tady v evropě se jich dělá dost a s celkem slušným cenovým rozpětím.
Tomas78: Jop o tom přesně píšu. Znám lidi co jezdí na obyčejných autech, levný gumy v daném rozměru, mění co 3 roky a neřeší jestli je to čína, sava, nebo Barum. Ale na autech na víkend a blbnutí, řeší úplně všechno a na imprezu mají specialní dvou směsové gumy z USA...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 92
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
#22 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Bohužel když se do těch testů trochu ponoříš, tak zjistíš, že vlastně vůbec... Nebo teda jak se to vezme Autobild (a spousta ostatních) testuje celoroční pneu jenom při teplotách 20+, což podle mě nedává smysl a je to dost zavádějící. Test kde by někdo porovnal chování při nižších i vyšších teplotách vychází zřídka, letos třeba Auto Zeitung (zde). V tomhle testu falkeny nebo hankooky při nižších teplotách na mokru naprosto propadly, přitom v autobildu na mokru dopadly výborně. Je to (a nejspíš i nadále bude) kompromis, buď takovej lepší zimák (Nokian, Continental), nebo v horším případě letňák s prořezaným vzorkem (Falken). Nemám proti tomu nic, sám si dokážu představit situaci, kdybych to na auto s klidnou duší nazul. Jenom je potřeba si uvědomovat, kde to má limity...
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#23 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
BTW: i prémioví výrobci (někteří) vyrábějí pneu v Číně - vyplatí se to i s tím, že se ty pneu tahají takovou dílku
@Kyjaq: určitě je to kompromis. Mne jízda ni zimních v létě nevadí - viz výše vyzkoušeno Pokud někdo jezdí hodně na hory apod., tak se bez diskusí vyplatí KVALITNÍ zimní pneu. Ono i "ekonomické" zimní pneu např. Barum, Matador nejsou žádná sláva - pravda už je to skoro 10 let, co jsem je měl. Dost možná "premiová" celoroční bude lepší.
A hlavně je třeba přizpůsobit jízdu a trochu předvídat. Na vánoce jsem byl v Ú/L. Klasické sídlištní parkoviště, ale průjezdné. Někteří "experti" tam klidně jedou fakt snad 50-60 km/h. Když tam vlítne z řady aut dítě, nemají šanci zabrzdit, není kam uhnout. Můžeš mít klidně super gumy, a je to prd platný. Když pojede 20-30, tak i na slupkách to v klidu ubrzdí.
@Kyjaq: určitě je to kompromis. Mne jízda ni zimních v létě nevadí - viz výše vyzkoušeno Pokud někdo jezdí hodně na hory apod., tak se bez diskusí vyplatí KVALITNÍ zimní pneu. Ono i "ekonomické" zimní pneu např. Barum, Matador nejsou žádná sláva - pravda už je to skoro 10 let, co jsem je měl. Dost možná "premiová" celoroční bude lepší.
A hlavně je třeba přizpůsobit jízdu a trochu předvídat. Na vánoce jsem byl v Ú/L. Klasické sídlištní parkoviště, ale průjezdné. Někteří "experti" tam klidně jedou fakt snad 50-60 km/h. Když tam vlítne z řady aut dítě, nemají šanci zabrzdit, není kam uhnout. Můžeš mít klidně super gumy, a je to prd platný. Když pojede 20-30, tak i na slupkách to v klidu ubrzdí.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
#24 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
UPDATE:
hodil jsem na Volvouše Nokian SeasonProof. Přes Oponeo.cz velmi slušná cena, dodání za necelé 3 dny. DOT 4621. Zatím najeto pár km, kolem 60-80 km/h slyším (opravdu) velmi jemné hučení. Na dálnici klid. Jízdní vlastnosti kultivované. Uvidíme po nějaké době. Každopádně má přijít na trh Nokian One, kde výrobce uvádí životnost až 120 000 km (!).
hodil jsem na Volvouše Nokian SeasonProof. Přes Oponeo.cz velmi slušná cena, dodání za necelé 3 dny. DOT 4621. Zatím najeto pár km, kolem 60-80 km/h slyším (opravdu) velmi jemné hučení. Na dálnici klid. Jízdní vlastnosti kultivované. Uvidíme po nějaké době. Každopádně má přijít na trh Nokian One, kde výrobce uvádí životnost až 120 000 km (!).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 1 rok 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S80 D5244T4 D5 II
#25 "Čínské" pneu ZKUŠENOSTI
Když hodíš špatnou gumu na prémiový sedan nebo kombík tak z něj uděláš valník. Hluk, špatná ovladatelnost, nepřesné řízení, aquaplaning... Tady veškerá čína selhává a nakonec se může pěkně prodražit. Kdo jezdí často měl by sáhnout po Michelinu, Continentalu, Pirelli. Na druhou stranu u auta co stojí v garáži a vyjedu s ním jen abych protočil motor nebo s ním za pěkného počasí vyrazil do marketu si klidně čínské pneušky dám. Po pravdě, sami čínské pneumatiky prodáváme a tohle radíme i ostatním a stojíme si za tím . Je to tak asi s každým laciným funkčním zbožím - pro určitý druh použití. Když si koupíš vrtačku za pár stovek, nečekáš, že s jednou provrtáš tlustou traverzu. Spotřebuješ jich asi 5 a bude to trvat 3 dny. Pro občasné vyvrtání díry do dřeva bude perfektní.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 251 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od python.p
-
- 5 Odpovědi
- 520 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od LUBOŠ
-
- 6 Odpovědi
- 710 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Nosound89
-
- 40 Odpovědi
- 5651 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od yoby
-
- 5 Odpovědi
- 1268 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Teflon_490