D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min - SNAD VYŘEŠENO
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#1 D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min - SNAD VYŘEŠENO
Dámy a pánové, naleštěte křišťálové koule, rozhoďte kůstky, nevylévejte lógr a pojďte, prosím, věštit. Už jsem totiž v koncích a nevím si rady...
Vůz: V60 CrossCountry D4 AWD, motor D5244T21, MY17, automat, najeto 85.000 km. SW Polestar, výkon 162 kW, 440 Nm. V 35.000 km měněna převodovka. Vůz známe od nového, bylo ve vlastnictví šéfa servisu jednoho autorizovaného dealerství. Poslední servis s výměnou všech filtrů proběhl v 79.000 km. Průměrná dlouhodobá spotřeba 7,7 litrů na 100 km.
Problém: pokud jedu po dálnici rychlostí +/- 125 km/h a motor točí 2100 - 2200 ot/min, plynový pedál je jen tak lehce stlačen, tak auto začne škubat. Škubání je rychlé, jak kdyby auto bylo na gumě a trvá to zhruba 10 až 15 vteřin. Pokud přidám plyn, přestane to okamžitě. Pokud sundám nohu z plynu, přestane to. V žádné jiné situaci, než v té výše popsané to neudělá, ve všech jiných režimech jede auto moc hezky. Aby ke škubání došlo, musí být motor minimálně 20 minut zahřátý. Nejčastěji tato situace nastane, když pojedu po dálnici s lehkou nohou, dojedu auto přede mnou, zrychlím na cca 140 km/h a víc, předjedu, zařadím se zpět, uvolním plynový pedál tak, že ho nohou jen tak lechtám, nechám rychlost klesnout na 125 km/h. A po několika vteřinách začne auto škubat. Je jedno, jestli je převodovka v automatickém nebo manuálním režimu. Pokud ale nastavím tempomat na 125 km/h, auto neškube.
Co jsme udělali/testovali?
Hned po koupi auta jsme vyčetli na pátém válci chybu ECM-P02AC00 - chyba vstřiku. Následně test komprese - o.k. Vstřik jsme přepinovali včetně nového konektoru, dali nový paliv. filtr. Spíš si myslím, že nás tato chyba na delší dobu svedla na špatnou cestu při hledání příčiny problému, že s tím nijak nesouvisela. Od jejího smazání do teď, což je cca 2.000 ujetých km bez jediné chyby. Vyměněna obě čidla tlaku sání, vyměněn elektromagnet. ventil ovládání obtokové klapky EGR chladiče.
Protože závada se tím neodstranila, proběhly VIDA testy za jízdy...
Test funkce EGR ventilu - o.k. - otevírá a zavírá jak má
Test paliv. čerpadla v nádrži - tlak o.k.
Test lock-upu převodovky - o.k.
Test vstřiků - o.k.
Funkce DPF je o.k.
Termostat o.k.
Alternátor včetně volnoběžky o.k.
Evidentně to musí způsobovat něco, co není pokryto diagnostikou. Ani ve chvíli škubání diagnostika nezaznamená žádné anomálie.
Jak jsem psal, pokud NEPOJEDU 125 km/h a motor nebude točit 2100 - 2200 ot/min, škubání, cukání se konat NEBUDE.
Máte, prosím, někdo nějaký nápad nebo nesetkal jste se někdo s něčím podobným?
Díky moc.
Vůz: V60 CrossCountry D4 AWD, motor D5244T21, MY17, automat, najeto 85.000 km. SW Polestar, výkon 162 kW, 440 Nm. V 35.000 km měněna převodovka. Vůz známe od nového, bylo ve vlastnictví šéfa servisu jednoho autorizovaného dealerství. Poslední servis s výměnou všech filtrů proběhl v 79.000 km. Průměrná dlouhodobá spotřeba 7,7 litrů na 100 km.
Problém: pokud jedu po dálnici rychlostí +/- 125 km/h a motor točí 2100 - 2200 ot/min, plynový pedál je jen tak lehce stlačen, tak auto začne škubat. Škubání je rychlé, jak kdyby auto bylo na gumě a trvá to zhruba 10 až 15 vteřin. Pokud přidám plyn, přestane to okamžitě. Pokud sundám nohu z plynu, přestane to. V žádné jiné situaci, než v té výše popsané to neudělá, ve všech jiných režimech jede auto moc hezky. Aby ke škubání došlo, musí být motor minimálně 20 minut zahřátý. Nejčastěji tato situace nastane, když pojedu po dálnici s lehkou nohou, dojedu auto přede mnou, zrychlím na cca 140 km/h a víc, předjedu, zařadím se zpět, uvolním plynový pedál tak, že ho nohou jen tak lechtám, nechám rychlost klesnout na 125 km/h. A po několika vteřinách začne auto škubat. Je jedno, jestli je převodovka v automatickém nebo manuálním režimu. Pokud ale nastavím tempomat na 125 km/h, auto neškube.
Co jsme udělali/testovali?
Hned po koupi auta jsme vyčetli na pátém válci chybu ECM-P02AC00 - chyba vstřiku. Následně test komprese - o.k. Vstřik jsme přepinovali včetně nového konektoru, dali nový paliv. filtr. Spíš si myslím, že nás tato chyba na delší dobu svedla na špatnou cestu při hledání příčiny problému, že s tím nijak nesouvisela. Od jejího smazání do teď, což je cca 2.000 ujetých km bez jediné chyby. Vyměněna obě čidla tlaku sání, vyměněn elektromagnet. ventil ovládání obtokové klapky EGR chladiče.
Protože závada se tím neodstranila, proběhly VIDA testy za jízdy...
Test funkce EGR ventilu - o.k. - otevírá a zavírá jak má
Test paliv. čerpadla v nádrži - tlak o.k.
Test lock-upu převodovky - o.k.
Test vstřiků - o.k.
Funkce DPF je o.k.
Termostat o.k.
Alternátor včetně volnoběžky o.k.
Evidentně to musí způsobovat něco, co není pokryto diagnostikou. Ani ve chvíli škubání diagnostika nezaznamená žádné anomálie.
Jak jsem psal, pokud NEPOJEDU 125 km/h a motor nebude točit 2100 - 2200 ot/min, škubání, cukání se konat NEBUDE.
Máte, prosím, někdo nějaký nápad nebo nesetkal jste se někdo s něčím podobným?
Díky moc.
Naposledy upravil(a) Fíla dne 25 lis 2021 13:53, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 94
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo V60 D3 MY11
#2 D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min
A čo plynový pedál?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5119
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#3 D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min
Co treba prefukovani mezi turby, tvoje zmineme otacky by tomu odpovidali. Takze klapka mezi turby či problem v malem turbu? Čidlo tlaku na IC?
#4 D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min
Tohle jsem řešil na D5244T10 a dělal to vstřikovač, mechanická závada.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#5 D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min
Plynový pedál je podle Vidy o.k., myslím si, že kdyby byl špatný, dělalo by to i v jiných jízdních režimech a asi hlavně by byl špatný volnoběh. Nicméně můžu ho zkusit prohodit z druhého auta.
Obě čidla tlaku, jak u IC, tak nahoře na sání jsem dával nové. Beze změny.
Vstřiky půjdou ven na kontrolu na stolici. Chtěl jsem se tomu vyhnout, ale evidentně mě to nemine. Podle Vidy jsou ale dávky i korekce o.k. a auto má moc málo najeto. Proč ale dělají, pokud jsou to vstřiky, problém jen v tom jednom jediném režimu a stačí, aby se dosáhlo +/- 2300 ot/min nebo naopak směrem dolů na 2 tisíce a škubání zmizí?
Moc děkuju za rady.
Obě čidla tlaku, jak u IC, tak nahoře na sání jsem dával nové. Beze změny.
Vstřiky půjdou ven na kontrolu na stolici. Chtěl jsem se tomu vyhnout, ale evidentně mě to nemine. Podle Vidy jsou ale dávky i korekce o.k. a auto má moc málo najeto. Proč ale dělají, pokud jsou to vstřiky, problém jen v tom jednom jediném režimu a stačí, aby se dosáhlo +/- 2300 ot/min nebo naopak směrem dolů na 2 tisíce a škubání zmizí?
Moc děkuju za rady.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#6 D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min
A pak mám taky podezření na SW Polestar jako takový, resp. na nějakou chybu vzniklou při zápisu do ECU.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#7 D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min
Tak se zatím, po najetých cca 300 km zdá, že problém je vyřešen. Aneb, to že řídící jednotka neuloží žádnou chybu MAF senzoru ještě neznamená, že váha je v pořádku...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5119
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#8 D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min - SNAD VYŘEŠENO
Takze vymena ci vycisteni?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#9 D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min - SNAD VYŘEŠENO
Nejdřív test prohozením váhy z XC70, následně po zjištění, že motor neškube, tak výměna za nový díl. Čištění váhy nemá podle mě absolutně žádný smysl, ještě jsem se nesetkal s tím, že by to z dlouhodobého hlediska něčemu pomohlo.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5119
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#10 D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min - SNAD VYŘEŠENO
Váha je hned za filtr boxem, ze? Tak to je fakt, ze nejde nic cistit.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 10
- Registrován: 1 rok
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V60 CC 2.4 D4 POLESTAR
#11 D5244T21 - cukání, škubání při 2100 ot/min - SNAD VYŘEŠENO
Ahoj, připojuji se, že se mi děje něco podobného.
Stejné auto, motor i Polestar - váha to teda vyřešila?
Mě v podstatě od 3tí rychlosti až po 6tou při ustálené rychlosti a otáčkách kolem 2 tis. se děje to stejné.
Vibrace, dunění a cukání - když přidám nebo uberu, tak to přejde. Pocit přidušení nebo nepravidelného chodu motoru. Táhne bez problémů, v jiných jízdních režimech nepozoruji problém. Díky za zprávu
Stejné auto, motor i Polestar - váha to teda vyřešila?
Mě v podstatě od 3tí rychlosti až po 6tou při ustálené rychlosti a otáčkách kolem 2 tis. se děje to stejné.
Vibrace, dunění a cukání - když přidám nebo uberu, tak to přejde. Pocit přidušení nebo nepravidelného chodu motoru. Táhne bez problémů, v jiných jízdních režimech nepozoruji problém. Díky za zprávu
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 10 Odpovědi
- 1813 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 208 Odpovědi
- 30263 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od M4jky
-
- 7 Odpovědi
- 1105 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od passport5
-
- 3 Odpovědi
- 638 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jiri.T
-
- 4 Odpovědi
- 476 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Warcz