Ztráta výkonu S60 D5 2008

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
marco
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 D5

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od marco »

Dobrý den kolegové,

jsem tu nový a potřeboval bych poradit, přišel první zimní den a auto mě překvapilo ve smyslu, že na dálnici nechtělo táhnout více jak 120 km/h
Moje Volvo má již celkem velký nájezd( cca 350000 km) a plyn byl skoro na podlaze a otáčky stále šly nahoru, ale rychlost ne, četl jsem na foŕech, že by to muže být palivový filtr, že jak se říká je "zasraný" a že by měla stačit výměna, někde zase píšou, že to může být podtlak, tak by mě zajímalo, zda s tím někdo máte zkušenosti popřípadě jak jste vyřešili? Okamžitě jsem zastavil, prohlédl motor a viditelně tam nic nebylo, a když jsem opět nastartoval auto, tak se rozjelo, chvilku mu to trvalo, ale jelo pak normálně.

díky předem

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13194
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od raolsa »

Vítej na fóru.
Na tohle není jednoznačná odpověď. Může to být spousta věcí. Prvně by asi chtělo zajet k někomu s origo diagnostikou, aby se vyčetly chyby a pak auto třeba projelo a sledovaly se hodnoty.
Výměnou filtru nic nezkazíš, určitě ho chce měnit minimálně jednou ročně.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

marco
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 D5

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od marco »

děkuji moc, zítra bych měl mít k dispozici tu diagnostiku, tak se podívám ,ale myslíš, že by to mohlo mít něco dočinění s palivovým filtrem nebo to muže být jenom "blbá shoda náhod"

díky

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3022
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od Tod2 »

to by ale spíš spadlo do nouzáku a k tomu výstraha..., nicméně filtr bych vyměnil
úplně nerozumím tvrzení "otáčky stále šly nahoru, ale rychlost ne"
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

marco
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 D5

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od marco »

no, abych to lépe popsal, plyn jsem měl na podlaze, a otáčky stále stoupaly ale rychlost byla stále stejná

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5276
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od Warcz »

To by znamenalo prokluz automatu ne ? Když ti rostou otáčky a ne rychlost tak nemáš spojen motor pevně s koly.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

marco
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 D5

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od marco »

a to přesně znamená co? nebo jak to mohu ověřit?

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5276
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od Warcz »

Je to automat ? Rozjedu se a dám 5Tku. Když následně dám plyn skoro na podlahu tak auto má postupně zrychlovat jako u manuálu. Pokud vystřelí otáčky není rychlost uzamčena a je to chyba automatu. Něco jako když prokluzuje spojka.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

marco
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 D5

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od marco »

je to automat ano, tohle zrychlení co uvidíš/te normálně jde, zrychlím například z 90km/h podřadí si a normálně rychlost jede nahoru, ale zastaví se to na 120km/h, převodovku jsem nechával kontrolovat cca 14 dní zpět, včetně výměny oleje a tam se nezdálo nic špatného, ale nevím jak moc hraje roli 14 dní

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5276
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od Warcz »

hmm asi bude nejlepší udělat video. Ideálně v tom sekvenčním režimu.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

marco
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 D5

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od marco »

pokusím se :) díky moc všem

marco
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 D5

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od marco »

ještě jedna taková teoretická, mluvil jsem s pánem co má stejné volvo jako já a tento problém se mu stal taky a v servisu mu řekli, že to bylo nekvalitní naftou? Nevím zda se tomu dá věřit

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3022
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od Tod2 »

No, nekvalitní nafta může ucpat filtr, který pak nepustí dostatek paliva a motor spadne do nouze. Ale určitě špatná nafta nezpůsobuje prokluz na převodovce.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvky: 522
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od Jarda.JM »

Stalo se mi párkrát něco podobného.
Mám kousek od baráku takový testovací úsek. Je to cca 350-400m stoupání s převýšením cca 60m. Dole křižovatka se "70". Tady "protahuju" motor a vyháním pavouky, když přijíždím domů.
Pod kopcem nechám rychlost padnout na cca 60, převolím na manuální řazení a dám "trojku". Pak postupně plyn až na podlahu a řadím až když ručička otáčkoměru jde do "červeného".

Několikrát se mi stalo, že před koncem stoupání s vytočeným motorem najednou přestal táhnout a objevil se oranžový trojúhelník s hláškou, že motor požaduje servis. Po sundání nohy z plynu zmizel trojúhelním i hláška a vše jelo normálně.
Řešil jsem to u mého dvorního mechanika. Vida nenašla nic, co by stálo za hovor. Řešil to nějakým BG-čističem vstřiků.
Nějakou dobu jsem "vyhánění pavouků" přestal aplikovat, neb jsem neměl zrovna chuť na nějaké poškození motoru a pod. Auto ve všech režimech jezdilo naprosto normálně. Ovšem k červenému poli jsem se neodvážil.
Nezávisle na tomto mi odešlo za nějakou dobu turbo. Po výměně jsem byl zvědavý jak turbí na hranici omezovače. Několik zkoušek na testovacím úseku proběhlo od té doby bez problému.
Jelikož nejsem až tak znalý procesů probíhajících v D5 nemohu říct 100%, jestli to bylo zrovna turbem, ale myslím, že bylo.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

marco
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S60 D5

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od marco »

no, třeba dnes ráno jsem jel do práce a auto táhlo normálně, jel jsem tím po dálnici 150 a úplně v pořádku, a když se mi stala poprvé tahle chyba, že auto přestalo táhnout, tak žádný trojúhelník se nerozsvítil.
Ani na diagnostice nic nevyjelo žádná chyba, po hovoru s mechanikem přímo z volva, tak podle něj a toho popisu to bude kombinace palivového filtru a nekvalitní nafty nebo nějakého bordelu v ní, takže se nechá vyměnit filtr a uvidí se co bude dále. Ještě jednou moc děkuji všem za pohotovou reakci :)

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3022
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od Tod2 »

podle mne tu mícháš dvě nesouvisející věci...
protože ucpaný filtr nezpůsobí vytočení motoru bez zrychlování, tedy prokluz na převodovce
takže chybu bych hledal spíš v převodovce než v naftě
ale výměnou filtru samozřejmě nic nezkazíš a je dobré ho řekněme jednou ročně vyměnit
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

mayo251
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 44
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Malý Slavkov
Vůz: Volvo XC 60 D5
Bydliště: Malý Slavkov High Tatras

Ztráta výkonu S60 D5 2008

Příspěvek od mayo251 »

Je to podľa mňa preklz na automate. Mám niečo podobné na XC90 147 kw a od 130 do 140 zrýchlenie ako slimák. Do 130 to zrýchľuje vzhladom k hmotnosti a výkonu autá typu xc90 v pohode. Kick Down ale pri tejto rýchlosti slabucky. Motor točí ale rýchlosť len pomaly pribúda. Prevodovka radi hladko ale idem urobiť preplach a dúfam že to pomôže. Ale aj tak sa to nedá zrovnať s BMW X3 šesť valcom rovnaký ročník to je proste raketa oproti XC90 síce je X3 ľahšia. XC60 čo som mal v manuálne bola najlepšia čo čom od volva vlastnil. Pardon aj S60 136 je je super motoricky ale podvozok je KO. U XC 60 s podvozkom ani po 330.000 km žiadny problém ani so silentblokmi na motore.
_________________
Je: Volvo XC90 D5 EXECUTIVE 147 kW MY 2012 AT6
Volvo S60 D5 SUMMUM 136 kW MY 2008 AT6
Bolo: Volvo S80 2,4i MOMMENTUM 125 kW 2004 AT5
Volvo XC60 D5 SUMMUM 136 kW 2009 M6
Volvo V40 1,9 TD 66 kW 1998 M5

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Joemilionare