Ztráta výkonu S60 D5 2008
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo S60 D5
Ztráta výkonu S60 D5 2008
Dobrý den kolegové,
jsem tu nový a potřeboval bych poradit, přišel první zimní den a auto mě překvapilo ve smyslu, že na dálnici nechtělo táhnout více jak 120 km/h
Moje Volvo má již celkem velký nájezd( cca 350000 km) a plyn byl skoro na podlaze a otáčky stále šly nahoru, ale rychlost ne, četl jsem na foŕech, že by to muže být palivový filtr, že jak se říká je "zasraný" a že by měla stačit výměna, někde zase píšou, že to může být podtlak, tak by mě zajímalo, zda s tím někdo máte zkušenosti popřípadě jak jste vyřešili? Okamžitě jsem zastavil, prohlédl motor a viditelně tam nic nebylo, a když jsem opět nastartoval auto, tak se rozjelo, chvilku mu to trvalo, ale jelo pak normálně.
díky předem
jsem tu nový a potřeboval bych poradit, přišel první zimní den a auto mě překvapilo ve smyslu, že na dálnici nechtělo táhnout více jak 120 km/h
Moje Volvo má již celkem velký nájezd( cca 350000 km) a plyn byl skoro na podlaze a otáčky stále šly nahoru, ale rychlost ne, četl jsem na foŕech, že by to muže být palivový filtr, že jak se říká je "zasraný" a že by měla stačit výměna, někde zase píšou, že to může být podtlak, tak by mě zajímalo, zda s tím někdo máte zkušenosti popřípadě jak jste vyřešili? Okamžitě jsem zastavil, prohlédl motor a viditelně tam nic nebylo, a když jsem opět nastartoval auto, tak se rozjelo, chvilku mu to trvalo, ale jelo pak normálně.
díky předem
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13194
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
x 1
Ztráta výkonu S60 D5 2008
Vítej na fóru.
Na tohle není jednoznačná odpověď. Může to být spousta věcí. Prvně by asi chtělo zajet k někomu s origo diagnostikou, aby se vyčetly chyby a pak auto třeba projelo a sledovaly se hodnoty.
Výměnou filtru nic nezkazíš, určitě ho chce měnit minimálně jednou ročně.
Na tohle není jednoznačná odpověď. Může to být spousta věcí. Prvně by asi chtělo zajet k někomu s origo diagnostikou, aby se vyčetly chyby a pak auto třeba projelo a sledovaly se hodnoty.
Výměnou filtru nic nezkazíš, určitě ho chce měnit minimálně jednou ročně.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo S60 D5
Ztráta výkonu S60 D5 2008
děkuji moc, zítra bych měl mít k dispozici tu diagnostiku, tak se podívám ,ale myslíš, že by to mohlo mít něco dočinění s palivovým filtrem nebo to muže být jenom "blbá shoda náhod"
díky
díky
-
Offline
- Příspěvky: 3022
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Ztráta výkonu S60 D5 2008
to by ale spíš spadlo do nouzáku a k tomu výstraha..., nicméně filtr bych vyměnil
úplně nerozumím tvrzení "otáčky stále šly nahoru, ale rychlost ne"
úplně nerozumím tvrzení "otáčky stále šly nahoru, ale rychlost ne"
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo S60 D5
Ztráta výkonu S60 D5 2008
no, abych to lépe popsal, plyn jsem měl na podlaze, a otáčky stále stoupaly ale rychlost byla stále stejná
-
Offline
- Příspěvky: 5276
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Ztráta výkonu S60 D5 2008
To by znamenalo prokluz automatu ne ? Když ti rostou otáčky a ne rychlost tak nemáš spojen motor pevně s koly.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo S60 D5
Ztráta výkonu S60 D5 2008
a to přesně znamená co? nebo jak to mohu ověřit?
-
Offline
- Příspěvky: 5276
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Ztráta výkonu S60 D5 2008
Je to automat ? Rozjedu se a dám 5Tku. Když následně dám plyn skoro na podlahu tak auto má postupně zrychlovat jako u manuálu. Pokud vystřelí otáčky není rychlost uzamčena a je to chyba automatu. Něco jako když prokluzuje spojka.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo S60 D5
Ztráta výkonu S60 D5 2008
je to automat ano, tohle zrychlení co uvidíš/te normálně jde, zrychlím například z 90km/h podřadí si a normálně rychlost jede nahoru, ale zastaví se to na 120km/h, převodovku jsem nechával kontrolovat cca 14 dní zpět, včetně výměny oleje a tam se nezdálo nic špatného, ale nevím jak moc hraje roli 14 dní
-
Offline
- Příspěvky: 5276
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Ztráta výkonu S60 D5 2008
hmm asi bude nejlepší udělat video. Ideálně v tom sekvenčním režimu.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo S60 D5
Ztráta výkonu S60 D5 2008
pokusím se
díky moc všem
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo S60 D5
Ztráta výkonu S60 D5 2008
ještě jedna taková teoretická, mluvil jsem s pánem co má stejné volvo jako já a tento problém se mu stal taky a v servisu mu řekli, že to bylo nekvalitní naftou? Nevím zda se tomu dá věřit
-
Offline
- Příspěvky: 3022
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Ztráta výkonu S60 D5 2008
No, nekvalitní nafta může ucpat filtr, který pak nepustí dostatek paliva a motor spadne do nouze. Ale určitě špatná nafta nezpůsobuje prokluz na převodovce.
-
Offline
- Příspěvky: 522
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Ztráta výkonu S60 D5 2008
Stalo se mi párkrát něco podobného.
Mám kousek od baráku takový testovací úsek. Je to cca 350-400m stoupání s převýšením cca 60m. Dole křižovatka se "70". Tady "protahuju" motor a vyháním pavouky, když přijíždím domů.
Pod kopcem nechám rychlost padnout na cca 60, převolím na manuální řazení a dám "trojku". Pak postupně plyn až na podlahu a řadím až když ručička otáčkoměru jde do "červeného".
Několikrát se mi stalo, že před koncem stoupání s vytočeným motorem najednou přestal táhnout a objevil se oranžový trojúhelník s hláškou, že motor požaduje servis. Po sundání nohy z plynu zmizel trojúhelním i hláška a vše jelo normálně.
Řešil jsem to u mého dvorního mechanika. Vida nenašla nic, co by stálo za hovor. Řešil to nějakým BG-čističem vstřiků.
Nějakou dobu jsem "vyhánění pavouků" přestal aplikovat, neb jsem neměl zrovna chuť na nějaké poškození motoru a pod. Auto ve všech režimech jezdilo naprosto normálně. Ovšem k červenému poli jsem se neodvážil.
Nezávisle na tomto mi odešlo za nějakou dobu turbo. Po výměně jsem byl zvědavý jak turbí na hranici omezovače. Několik zkoušek na testovacím úseku proběhlo od té doby bez problému.
Jelikož nejsem až tak znalý procesů probíhajících v D5 nemohu říct 100%, jestli to bylo zrovna turbem, ale myslím, že bylo.
Mám kousek od baráku takový testovací úsek. Je to cca 350-400m stoupání s převýšením cca 60m. Dole křižovatka se "70". Tady "protahuju" motor a vyháním pavouky, když přijíždím domů.
Pod kopcem nechám rychlost padnout na cca 60, převolím na manuální řazení a dám "trojku". Pak postupně plyn až na podlahu a řadím až když ručička otáčkoměru jde do "červeného".
Několikrát se mi stalo, že před koncem stoupání s vytočeným motorem najednou přestal táhnout a objevil se oranžový trojúhelník s hláškou, že motor požaduje servis. Po sundání nohy z plynu zmizel trojúhelním i hláška a vše jelo normálně.
Řešil jsem to u mého dvorního mechanika. Vida nenašla nic, co by stálo za hovor. Řešil to nějakým BG-čističem vstřiků.
Nějakou dobu jsem "vyhánění pavouků" přestal aplikovat, neb jsem neměl zrovna chuť na nějaké poškození motoru a pod. Auto ve všech režimech jezdilo naprosto normálně. Ovšem k červenému poli jsem se neodvážil.
Nezávisle na tomto mi odešlo za nějakou dobu turbo. Po výměně jsem byl zvědavý jak turbí na hranici omezovače. Několik zkoušek na testovacím úseku proběhlo od té doby bez problému.
Jelikož nejsem až tak znalý procesů probíhajících v D5 nemohu říct 100%, jestli to bylo zrovna turbem, ale myslím, že bylo.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo S60 D5
Ztráta výkonu S60 D5 2008
no, třeba dnes ráno jsem jel do práce a auto táhlo normálně, jel jsem tím po dálnici 150 a úplně v pořádku, a když se mi stala poprvé tahle chyba, že auto přestalo táhnout, tak žádný trojúhelník se nerozsvítil.
Ani na diagnostice nic nevyjelo žádná chyba, po hovoru s mechanikem přímo z volva, tak podle něj a toho popisu to bude kombinace palivového filtru a nekvalitní nafty nebo nějakého bordelu v ní, takže se nechá vyměnit filtr a uvidí se co bude dále. Ještě jednou moc děkuji všem za pohotovou reakci![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Ani na diagnostice nic nevyjelo žádná chyba, po hovoru s mechanikem přímo z volva, tak podle něj a toho popisu to bude kombinace palivového filtru a nekvalitní nafty nebo nějakého bordelu v ní, takže se nechá vyměnit filtr a uvidí se co bude dále. Ještě jednou moc děkuji všem za pohotovou reakci
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
-
Offline
- Příspěvky: 3022
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Ztráta výkonu S60 D5 2008
podle mne tu mícháš dvě nesouvisející věci...
protože ucpaný filtr nezpůsobí vytočení motoru bez zrychlování, tedy prokluz na převodovce
takže chybu bych hledal spíš v převodovce než v naftě
ale výměnou filtru samozřejmě nic nezkazíš a je dobré ho řekněme jednou ročně vyměnit
protože ucpaný filtr nezpůsobí vytočení motoru bez zrychlování, tedy prokluz na převodovce
takže chybu bych hledal spíš v převodovce než v naftě
ale výměnou filtru samozřejmě nic nezkazíš a je dobré ho řekněme jednou ročně vyměnit
-
Offline
- Příspěvky: 44
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Malý Slavkov
- Vůz: Volvo XC 60 D5
- Bydliště: Malý Slavkov High Tatras
Ztráta výkonu S60 D5 2008
Je to podľa mňa preklz na automate. Mám niečo podobné na XC90 147 kw a od 130 do 140 zrýchlenie ako slimák. Do 130 to zrýchľuje vzhladom k hmotnosti a výkonu autá typu xc90 v pohode. Kick Down ale pri tejto rýchlosti slabucky. Motor točí ale rýchlosť len pomaly pribúda. Prevodovka radi hladko ale idem urobiť preplach a dúfam že to pomôže. Ale aj tak sa to nedá zrovnať s BMW X3 šesť valcom rovnaký ročník to je proste raketa oproti XC90 síce je X3 ľahšia. XC60 čo som mal v manuálne bola najlepšia čo čom od volva vlastnil. Pardon aj S60 136 je je super motoricky ale podvozok je KO. U XC 60 s podvozkom ani po 330.000 km žiadny problém ani so silentblokmi na motore.
_________________
Je: Volvo XC90 D5 EXECUTIVE 147 kW MY 2012 AT6
Volvo S60 D5 SUMMUM 136 kW MY 2008 AT6
Bolo: Volvo S80 2,4i MOMMENTUM 125 kW 2004 AT5
Volvo XC60 D5 SUMMUM 136 kW 2009 M6
Volvo V40 1,9 TD 66 kW 1998 M5
Je: Volvo XC90 D5 EXECUTIVE 147 kW MY 2012 AT6
Volvo S60 D5 SUMMUM 136 kW MY 2008 AT6
Bolo: Volvo S80 2,4i MOMMENTUM 125 kW 2004 AT5
Volvo XC60 D5 SUMMUM 136 kW 2009 M6
Volvo V40 1,9 TD 66 kW 1998 M5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé