[S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
Odpovědět
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 62
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Žatec
Vůz: S60 D5244T2 136kw EGR OFF

#1 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od butters »

Ahoj Volvo komunito,

po dlouhém čekání a pátrání jsem včera zakoupil své první Volvo. Jedná se o starší kousek, proto na něm plánuju pár věcí vyladit. Byl bych rád aby toto vlákno sloužilo jako taková má "servisní knížka" kam budu házet co a kdy se s tím autem dělalo. Budu rád za jakékoliv vaše podněty, komentáře a doporučení (na co dát třeba pozor apod.), poněvadž se ve Volvech zatím orientuju jen velmi málo.

O mně
Jmenuji se Pavel, je mi 23 let a momentálně studuji vysokou školu v Praze. Léto teď trávím s tátou v rodinném autoservisu u Žatce. Volva táta ovšem moc nedělá, takže se složitějšími a specifickými věcmi mi moc neporadí. Osobně se trochu zajímám o detailing a chtěl bych se teď přes léto víc ponořit do strojního leštění laku a světlometů.

Mé očekávání od auta
Komfort, bezpečnost, nafta. Mám v úmyslu si tohle nechat tak 3-4 roky a chci si ho prostě vymazlit. Doufám že technicky mě nezklame, plánuju o něj pečovat s nejvyšším nasazením :D

Historie vozu
Rok výroby a první registrace je 2003. Země původu je ČR a vůz byl údajně (a dle techničáku) předáván jen v rodině. Hlavním "řidičem" byla prý starší paní ročník 1940. Já jsem ho zakoupil včera (to je 28.5.2020) v autobazaru Štěpánek v Kladně. Auto tam stálo prý týden, čemuž se dalo věřit (soudím dle kotoučů). Vykoupili ho (mým odhadem) za 50 tisíc korun. Přiznali mi že v roce 2006 byla nějaká havárka na pravé straně ve výši asi 20 000 Kč. Když člověk koukne hodně detailně, je vidět, že pravý zadní blatník nelícuje úplně perfektně s dveřma, ale je to fakt nepatrný.

Technický stav
Vůz má prý najeto 108tkm (těžko tomu věřit, ale i kdyby měl 180tkm, tak je to furt v pohodě a vypadá na ty roky podle mě dost zachovale) - příběh se stařenkou zněl uvěřitelně. Ve 107 tisících byly dělaný rozvody, ramena, přední tlumiče a olej. Olej v převodovce byl měněn při 70tkm. Nic netluče, neklepe a interiér je v opravdu skvělém stavu. Jen mě děsí ty zvláštní potahy, který plánuju sundat. Snad mě pod nimi nečeká nějaký překvápko. Teď s tím tedy plánuju chvilku pojezdit a tak po 10 tisících udělat olej jak v motoru, tak převodovce a všechny filtry. Veškeré funkce (tempomat, rádio, ovládání na volantu, senzory) fungují perfektně a dokonce je tam dodělanej modul na připojení AUX, flashky nebo karty (musím říct že rádio hraje pěkně). Byly k tomu i zimáky na zpuchřelích elektronech. Koukněte na google disk, snažil jsem se jim trochu pomoct než je uložím do sklepa.

Jediná věc, kterou nejsem schopen posoudit je pro mě zvláštní chování posilovače. Když jedu do prudké zatáčky, připadá mi, jak kdyby v určitou chvíli měl volant tendenci jít proti mě. Chová se to jak nějakej zvláštní asistent. Těžko se to popisuje. Prostě točím, poměrně lehce a najednou jakoby sám chtěl jít zpět. Setkal jste se s tím někdo?

Kosmetické vady
- Vlásečnice z myčky na fólii. Zkusím rozleštit, mělo by to jít.
- Přední nárazník úplně nelícuje u levého světla.
- Plastové lišty jsou vybledlé.
- Plastová lišta na dveřích spolujezdce na kraji odstává.
- Fólie je na pár místech lehce potrhaná, zejména na dveřích spolujezdce.
- Chybí logo na kufru, zřejmě sundáno kvůli fólii.
- Lišta vedoucí podél zadního skla je odlepená.
- Popraskané těsnění na stranách čelního skla (co s tím? plánuju to seříznout).

Zajímavosti
- Auto je tmavě modré (viz sloupky na fotkách), ale je celé potažené v černé fólii.
- V kufru je zvláštní oranžové tlačítko (viz fotky na Google disku).

Závěrem
V příštích týdnech se plánuji zaměřit především na kosmetiku a trochu to auto v tomhle směru rozmazlit. Technicky to vypadá teď více než dobře, takže nějakej větší servis zfouknu až po těch zhruba 9 tisících km. Zde házím odkaz na google drive kam budu házet veškerý fotky (momentálně fotky reflektují to, jak jsem to koupil) --> https://drive.google.com/drive/folders/1dA-ibClg1MfXlyR5fkbxfyqrYw9cRMZz?usp=sharing

Otázky
- Vyplatí se nechat přehrát software na 120kW? Nejsem žádný závodník, takže si myslím, že by mi těch 96kW bohatě stačilo, ale pokud by to např. prodloužilo životnost automatické převodovky, asi bych do toho šel.
- Netuší někdo k čemu by mohlo být to oranžové tlačítko v kufru? :D
- Zvláštní chování posilovače řízení? (viz popis chování výše)
- Na co si dát pozor? Co nezanedbat?
20200529_082719.jpg
20200529_082706.jpg
20200529_082913.jpg
20200529_082932.jpg
20200529_082846.jpg
20200529_082827.jpg

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#2 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od hajnej »

butters píše: 29 kvě 2020 15:28
- Vyplatí se nechat přehrát software na 120kW? Nejsem žádný závodník, takže si myslím, že by mi těch 96kW bohatě stačilo, ale pokud by to např. prodloužilo životnost automatické převodovky, asi bych do toho šel.
Ahoj a vítej. Toho bych se vůbec nebál. Ty motory jsou fabricky dělané na 120kw. Jsou jen softwarově podladěné kvůli omezením na určitých trzích.
Nezmiňuješ se, jestli má auto bufík. Mohlo by mít tak se ohni pod nárazník a případně si rovnou nechat nalejt software na nez. topení.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#3 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od 3m3 »

Poprosím moderátory o přesun do sekce galerie....
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 5183
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#4 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od Warcz »

Ahoj vitej na foru. Volant. Pokud to je nejvice citit při 30km/h a řizeni jde lehce, ztuha, lehce, ztuha, tak to bude kloub řízeni. Měnil jsem ho taky https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=66594&start=125

Edit: tlačitko v kufru. Kam vede drát ? tam je akorát podsvícení SPZ a zámek kufru.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 11
Registrován: 5 roků
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: S60 2.4T

#5 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od mantaman 461 »

V kufru je zvláštní oranžové tlačítko
tak ten vypínač mám v kufru taky, a dráty vedou do pravého rohu a pak se nějak rozdvojují, něco jde ke světlu a pak je tam nějaká zelená krabička tak nevím

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 5183
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#6 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od Warcz »

Zkušenější možná poradí, ale ve Vidě jsem našel vypínač 9204909 pod Park assist rear. Nicméně u tebe couvací čidla nevidím :o/

EDIT: a jo už je vidim. tak zkus mělo by to vypinat couvací čidla.
Přílohy
2020-05-29_2118.png
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 11
Registrován: 5 roků
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: S60 2.4T

#7 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od mantaman 461 »

že by to mělo vypínaní v kufru? Já je mám. A ten kousek co je od číslem 8 tam na tom vedení mám taky.
Zajímavý systém. Zítra to zkusím vyfotit a třeba to dáme dokupy :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 62
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Žatec
Vůz: S60 D5244T2 136kw EGR OFF

#8 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od butters »

Jenom rychle odepíšu na to tlačítko a později hodím nějakou obsáhlejší odpověď ohledne dalších zjištění za 1. den vlastnictví. Ano, měli jste pravdu, vypnu tím zadní senzory. Jsou pod tou fólii, takže to není vidět. Lepili to asi nějací odborníci a nevyrizli na to otvory.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 13057
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od raolsa »

Senzory mají být v barvě auta, tak třeba to byl záměr.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 62
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Žatec
Vůz: S60 D5244T2 136kw EGR OFF

#10 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od butters »

Good point, ale tak když tomu ta vrstva fólie nevadí, mohli si s tím pohrát nějak víc. Ale byla by to piplačka no.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 62
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Žatec
Vůz: S60 D5244T2 136kw EGR OFF

#11 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od butters »

Díky všem za včerejší odpovědi. Na disk jsem přihodil fotky ze zvedáku. Spodek vypadá více než dobře a z toho mám radost! Byl tam trochu ohnutej držák výfuku a tlačilo to na něj tak, že se ty vibrace přenášely do karosérie, narovnali jsme ho a teď je to úplná paráda. Soudě dle pavučin by to skutečně mohlo mít malej nájezd (spíš to stálo). Tlumiče vepředu jsou vidět nový (TRW). Naftovej filtr je asi ještě origo, takže ten se bude muset udělat. Kosmeticky jsem včera fixnul ty střešní lišty na zadním skle (jedna odstávala, protože tam chyběla taková ta plastová sponka).

Sedačky jsou všechny rozpáraný ve švech. Znám tu kluka, kterej si s tím umí pohrát, takže to nechám udělat a ty potahy půjdou pak pryč. Hezkej víkend.

P.S.: Bufík tam je. Nevíte na kolik to přehrání softwaru zhruba vyjde a kde si to teda nechat udělat? Chtěl bych to hodit na 120 kW + zaktivovat to nezávislé topení.

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#12 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od gigy »

naftovej filtr původní asi nebude, to by ani nejelo si myslím :D mění se jen vnitřek, to co je vidět ne
že to má bufíka je super, najdi si dealera tady: https://d5t5.com/dealers/
tam ti udělají oboje, ale něco to stát bude, idkyž je to "jenom" soft
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 5183
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#13 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od Warcz »

Docela zajímavý, že tam dají bufíka a nepřidají časování. On je tam jenom na příhřev po nastartování ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#14 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od gigy »

na P2 je to takhle běžný, možná v době výroby časovač dát ani nešel ? nevím, ale spoutu lidí pak ani netuší že to tam mají, takže to chvíli netuší ani kupec a pak je to příjemné překvápko :D
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#15 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od hajnej »

Warcz píše: 30 kvě 2020 14:13 Docela zajímavý, že tam dají bufíka a nepřidají časování. On je tam jenom na příhřev po nastartování ?
Většinou jen jako prihrev po startu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2967
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#16 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od Tod2 »

Soft na bufík cca 4000.
Já měnil origo tlumiče v 260 000 a to ještě nebyly úplně v háji.
Sedačky teď v 290 000 nemám potrhané vůbec, ale mám kůži...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 5183
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#17 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od Warcz »

Jestli se nepletu, měl by jit bufik pustit ve Vidě ne ? At nenahraje soft a nezjisti, že je bufik mrtvy :)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 62
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Žatec
Vůz: S60 D5244T2 136kw EGR OFF

#18 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od butters »

No, koukal jsem, že nejblíž to mám do D5T5 v Mostě. Po víkendu tam budu mít cestu, tak jim zkusím předtím zavolat.

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2967
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#19 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od Tod2 »

Jakoukoliv diagnostikou...
Nebo mraženým hráškem... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 62
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Žatec
Vůz: S60 D5244T2 136kw EGR OFF

#20 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od butters »

I Delphinou? Kdyby ne, tak mám kamose na emisich, kterej by to pichnul na nějakej Bosch.

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2967
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#21 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od Tod2 »

Asi jo, možná bude mít nějaké trochu nesmyslné pojmenování částí bufíku, ale mělo by.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#22 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od Jasko »

Daj tam rovno 147kw a egr off zistiš že maš nove auto mam to tak na 2ks na S80 a parada

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 5183
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#23 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od Warcz »

"Klukovi" je 23 a radite mu 147KW. Mohl by se taky trochu vyjezdit, nez z toho udela raketu :)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#24 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od gigy »

mně je 22 a mám 147 kw :D tohle o tom vůbec není, můžeš tam ten výkon mít a použít ho v nouzi při předjíždění a pak je to naopak užitečný, takhle to mám já
a nebo můžeš jezdit jak debil a to se můžeš zabít úplně stejně v 96 jako ve 120 nebo 147kw, ale věřím že kdyby to měl borec na machrování, tak si koupí nějaký bmw/audi atd, s tímhle se mu vysmějí, aspoň to tak bylo mě :lol: ale já o nic ani nestál, tohle mě nějak minulo, navíc si myslím že kdyby na to přišlo tak jim ukážu stejně záda já a né naopak :)
navíc ten automat k nějaký sportovní jízdě zrovna dvakrát nevybízí, spíš naopak
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 62
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Žatec
Vůz: S60 D5244T2 136kw EGR OFF

#25 [S60 96kW 2003 automat] aneb mé první Volvo

Příspěvek od butters »

Hehe, no uvidíme. Přesně jak říká gigy, na machrování to nemám, to auto se mi prostě zalíbilo a je jedno, kdo co řekne. Vybíral jsem vozy i ve vyšší cenový hladině, ale tohle mě prostě úplně chytlo "za srdíčko" a zatím vůbec nelituju. Nenastal u mě ten ponákupní šok a pocit že "aha, tak už mám tohle a vlastně nemůžu mít tamto". Jen jsem prostě sháněl ten 120kW motor, tak to vidím tak, že to nechám hodit na 120 a budu mít "klid". Z čistě pragmatického hlediska je ale na mou pohodovou jízdu i těch 96kW dostatečných.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“