13g misto 16g

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 549
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#1 13g misto 16g

Příspěvek od drewid »

Mam turbo dotaz - nove mam 13g turbinu v domecku pro 16g, nekde jsem se docetl ze i ta 13g umi 166kW - jede to pekne (bodejt by ne kdyz puvodni se jen vezlo), ale na valcich jsem nebyl, je mozne ze mam plnotucnou T5 nebo jsem ji transformoval na LPT? Elektronika zustala puvodni, tak nevim jestli pousti psi odpovidajici T5ce, nebo je limitovana ventilem 13gecka, ktery je nastaven nevim jak. A nemuze dojit k pretoceni turba, pokud spravne rozumim, to by musel byt domecek naopak mensi, je tak?
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 13g misto 16g

Příspěvek od Urvanej »

Pokud domečkem myslíš housing, tzn. ten hliníkovej xindl, tak se ti tam turbína točí jako magor a efekt nic moc. Ztráta účinnosti a výkonu. Ale pojede a pokud si předtim turbínu "neměl" tak to nemusíš poznat, páč 1mm na poloměru je pro oko prd, kor když výstup je stejnej.
Pokud honíš koně, tak to vyměň, pokud chceš jen v klidu jezdit, tak to neřeš.
Obr. ukraden >>>ZDE<<<.
Obrázek
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 549
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#3 13g misto 16g

Příspěvek od drewid »

Myslim ten litinovej, tam co se napojuje vyfuk, ten hlunikovej je origo k tomu.
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 13g misto 16g

Příspěvek od Urvanej »

Tak ta vrtulka v litinový části je tušim u všech miší v seriovejch volvech rozměrově stejná.
Jen tam byla nějaká změna v počtu lopatek 11/13 a materiál inconel a ocel, ale to nevim, mě ty FWD moc nejdou.
Každopádně bych to teda už tuplem neřešil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 357
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#5 13g misto 16g

Příspěvek od majty »

16G neexistuje o jakym aute mluvis ? 850 ? V70 ?
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#6 13g misto 16g

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Je to nějakej hybrid :
http://shopping.kinugawaturbo.com/kinugawabilletturbotd04hl-big16g-hybrid6cmt25externalgate280hp-monster.aspx
Někdo to tu prodával a drewid to asi koupil
Mitsubishi TD04 / TD04H / TD04HL / TD04L Turbo

Convert to TD05-16G GTX Billet Compressor Housing

and wheel Hybrid Turbo
APPLICATION
- Mitsubishi TD04 Series turbo Convert to Turbo with

TD05-16G GTX Billet Compressor wheel and

TD05-16G 3" anti surge Housing to become a Hybrid

Turbo
- The Overall height of Compressor wheel is higher

than normal TD04 series compressor wheel, please

make sure if your turbine Shaft length enough.
WHEEL SPEC
- Inducer Dia. : 48.30 mm
- Exducer Dia. : 68.00 mm
- Extend Tapered Tip Exducer Dia. : 72.17 mm
- Tip Height: 4.61 mm
- Super Back Height: 1.90 mm
- Overall Height: 32.30 mm
- Bore Size : 5.00 mm
- Racing or Non-racing : Racing
- Blade : 11+0
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 549
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#7 13g misto 16g

Příspěvek od drewid »

Ne, ja prave koupil 13ku na ebayi protoze v popisu bylo ze je to pro meho bileho jezdce (v70 2.0 t5 - 1998) a pak mi servisak rekl ze tam patri 16ka, nebyl jsem schopny dohledat co tam patri. U 16tek bylo vsude ze jsou pro 2.3T5 a o 2.0 ani carka, navic ta 13ka se montuje do nejakych placatych japoncu a tam tech 166kW umi. Jen jsem chtel vedet kolik kobylek asi mam a co za soucastku urcuje kolik turbo tlaci - zda elektronika ventilu v aute, nebo ventil primo na turbu (takova ta plechovka s tyckou).
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#8 13g misto 16g

Příspěvek od Petr.Chrpa »

drewid píše:Ne, ja prave koupil 13ku na ebayi protoze v popisu bylo ze je to pro meho bileho jezdce (v70 2.0 t5 - 1998) a pak mi servisak rekl ze tam patri 16ka, nebyl jsem schopny dohledat co tam patri. U 16tek bylo vsude ze jsou pro 2.3T5 a o 2.0 ani carka, navic ta 13ka se montuje do nejakych placatych japoncu a tam tech 166kW umi. Jen jsem chtel vedet kolik kobylek asi mam a co za soucastku urcuje kolik turbo tlaci - zda elektronika ventilu v aute, nebo ventil primo na turbu (takova ta plechovka s tyckou).
Pardon četl jsem je majtyho to výš už ne :D
Ty bys tam měl mít asi 16T ne G ,13G není špatné je dokonce v nižších ot.lepší než 15G ,ale ve vyšších je už nevyhovující,jinak kolik tlačí je na ECU a správné seřízení tý tyčky na plechovce :D plechovka je aktuator a tyčka otevírá ventil (wastegate) ,tlak se dá posílit ,ale bez upravy ecu raději ne malinko ano ,ale nesmí to zjistit ECU takže někteří co nemají čidlo tlaku sání montují MBC ventil ,mohou i ti co ho mají (tam se musí upravit ECU) ,bez úpravy ECU a špatně seřízeného ventilu může dojít k poškození motoru takže bych to neriskoval.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 549
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#9 13g misto 16g

Příspěvek od drewid »

Tak to asi sedí, od cca 4500 ot už je to celkem mrtvé, ale na takové to domácí ježdění to stačí. Většinou mám stejně aktivovaný akustický omezovač rychlosti na sedadle spolujezdce.
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#10 13g misto 16g

Příspěvek od Krystof P. »

Když to má velkej kompresorovej housing a malej vejfukovej, tak to bude tuplem víc tlačit v nízkejch otáčkách, nein ? Když jsem se zajímal o varianty na krabici, tak na fórech to takhle dělali, aby dostali plnící tlak do menších otáček.

python.p
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4997
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#11 13g misto 16g

Příspěvek od python.p »

drewid píše:Většinou mám stejně aktivovaný akustický omezovač rychlosti na sedadle spolujezdce.

To je dobrý ! :D
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 357
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#12 13g misto 16g

Příspěvek od majty »

chapu to tak ze mas 13g s housingem pro vyfukovou cast z puvodni 16T ktera je origo na B5204T3 - mechanik to asi prehodil kvuli tomu ze nesedel downpipe...
Ecu je naladena na 16T, takze to nepojede tak jak ma... muzes zkusit postelovat wastegate, ale jinak s tim nic moc nevymyslis. Jestli chces puvodni vykon tak si sezen 16T nebo pak 18T,19T
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 549
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#13 13g misto 16g

Příspěvek od drewid »

A jakpak lze wastegate štelovat? Takže o tom rozhoduje ten vehement? Ale pokud chápu dobře - nemám tlak jaký by mohl být, ale nic by se pokazit nemělo?
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 357
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#14 13g misto 16g

Příspěvek od majty »

tak pokud ti to bude tlacit vic nez s cim pocita ecu tak se to rozbit klidne muze... mas tam proste jiny turbo nez s kterym ECU pocita... na druhou stranu je mensi :D takze to je asi ta lepsi varianta.

Mrkni na tohle videjko, na konci je i nastaveni wastegate... nejlepe si porid budik na tlak pak muzes pripadne poladit WG.. bez budiku nezjistis na cem jsi.

"
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 549
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#15 13g misto 16g

Příspěvek od drewid »

Díky za radu, ale se svým mechanickým skillem do toho nejdu. Počkám až to umře a upgraduju na Volvo V70 T12 ale asi to bude chtít nový ramena.

https://auto.bazos.cz/inzerat/110996520/Motor-Tatra-815.php
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“