440 turbo -kolisa volnobeh
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
440 turbo -kolisa volnobeh
Dobry den,
na 440 1.7 turbo dost vyrazne kolisaju volnobezne otacky, obcas sa stane ze vyletia az na 1600 rpm a tam nejaku dobu ostanu, potom zase padnu a kolisaju.
Porucha sa prejavuje kratko po nastartovani, zhruba po par minutach jazdy.
Auto uz bolo vo volvo servise v bratislave aj vo zvolene, ale nespravili s tym nic..ale to najskor preto, lebo sa im nechcelo dokladnejsie hrabat v tak starom aute...
prestavu, kde by mohla byt chyba mam:
sajrajt na skrtiacej klapke
vaha vzduchu
lamda
volnobezny ventil
volake cidla
netesnost
Inak auto jazdi dobre, nestraca vykon, taha plynule, najeto je 180 tkm.
Vdaka za vase rady
na 440 1.7 turbo dost vyrazne kolisaju volnobezne otacky, obcas sa stane ze vyletia az na 1600 rpm a tam nejaku dobu ostanu, potom zase padnu a kolisaju.
Porucha sa prejavuje kratko po nastartovani, zhruba po par minutach jazdy.
Auto uz bolo vo volvo servise v bratislave aj vo zvolene, ale nespravili s tym nic..ale to najskor preto, lebo sa im nechcelo dokladnejsie hrabat v tak starom aute...
prestavu, kde by mohla byt chyba mam:
sajrajt na skrtiacej klapke
vaha vzduchu
lamda
volnobezny ventil
volake cidla
netesnost
Inak auto jazdi dobre, nestraca vykon, taha plynule, najeto je 180 tkm.
Vdaka za vase rady
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvky: 3661
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
prva vec na ktoru by som sa pozrel je volnobezny ventil - to by sa presne tak prejavovalo. rozobrat, vycistit, pripadne vymenit.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
takze update:
auto bolo na diagnostike- verdikt: zla lambda a vaha vzduchu
lambda je uz kupena a vymeni sa v sobotu, k tomu pojde novy benzinovy filter + nalial som volake cistiace aditivum do benzinu (placebo
)
ak toto nepomoze tak este pride na rad pokus vycistit vahu vzduchu, klapku a volnobezny ventil.
auto bolo na diagnostike- verdikt: zla lambda a vaha vzduchu
lambda je uz kupena a vymeni sa v sobotu, k tomu pojde novy benzinovy filter + nalial som volake cistiace aditivum do benzinu (placebo

ak toto nepomoze tak este pride na rad pokus vycistit vahu vzduchu, klapku a volnobezny ventil.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvky: 340
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Pardubice
klapku a volnobezny ventil rozhodne, hlaven ten volnbeh. mel jsem ho taky zasr..... , ale vahu? ma samocistici rezim teda ta platinka. A ze by byl tak zasr.... difuzor?
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
-
Offline
- Příspěvky: 1021
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
:? mě to dělá na tom 2.0 taky právě sem to začal řešit. Jenže já ještě ani nestačil zjistit kde se ukrývá palivový filtr natož nějaká klapka a volnoběžák 

_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
Offline
- Příspěvky: 1451
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Pokud budu vycházet z podoby s mojí (naší) 460, tak filtr pod vozem vpravo po směru jízdy pod zadní sedačkou, klapka za motorem pod předním sklem (vypadá jako karburátor) a volnoběžný ventil tam tuším není, je tam motorek klapky. Kritický je ten motorek co pootevírá klapku a prostor kolem klapky, má přesně definovanej tvar a bývá zanesen šmírem. Potom nedokáže ten motorek uregulovat volnoběh.Sibr píše::? mě to dělá na tom 2.0 taky právě sem to začal řešit. Jenže já ještě ani nestačil zjistit kde se ukrývá palivový filtr natož nějaká klapka a volnoběžák
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
tak, a je "vymalovano"
Boli sme dat vymenit lambda sondu, po vymene volnobeh kolisal dalej.
Potom sme s cistiacim sprejom cistili vahu vzduchu a volnobezny ventil. Po vycisteni a namontovani obidvoch dielov neslo motor nastartovat( starter tocil, kontrolky ok)
Mechanik hovoril nieco v tom zmysle ze nejde benzinove cerpadlo.
Je tu taka sci-fi moznost, ze je tam niekde imobilizer, ktory nieco zablokoval, najskor to cerpadlo, problem je, ze 4 roky som o existencii imobilizeru nevedel, iba pod volantom blika cervena led, o ktorej som predpokladal, ze je to fake-alarm.
Manipulovalo sa aj s rozdelovacom, predpokladam ale, ze ho namontoval naspat spravne.
Ako bonus sme tiez objavili, ze 1 sviecka (original volvo
) bola zlomena(iskru este davala), vymenili sme ju za bosch.
Ma niekto nejaky napad?
Ako poslednu moznost sme na noc vybrali baterku, nech sa resetuje riadiaca jednotka.
Inak je to dost blby pocit dojst do servisu na aute a odist na lane

Boli sme dat vymenit lambda sondu, po vymene volnobeh kolisal dalej.
Potom sme s cistiacim sprejom cistili vahu vzduchu a volnobezny ventil. Po vycisteni a namontovani obidvoch dielov neslo motor nastartovat( starter tocil, kontrolky ok)
Mechanik hovoril nieco v tom zmysle ze nejde benzinove cerpadlo.
Je tu taka sci-fi moznost, ze je tam niekde imobilizer, ktory nieco zablokoval, najskor to cerpadlo, problem je, ze 4 roky som o existencii imobilizeru nevedel, iba pod volantom blika cervena led, o ktorej som predpokladal, ze je to fake-alarm.
Manipulovalo sa aj s rozdelovacom, predpokladam ale, ze ho namontoval naspat spravne.
Ako bonus sme tiez objavili, ze 1 sviecka (original volvo

Ma niekto nejaky napad?
Ako poslednu moznost sme na noc vybrali baterku, nech sa resetuje riadiaca jednotka.
Inak je to dost blby pocit dojst do servisu na aute a odist na lane

_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
Ať se servis stará ne???Když jsi tam dojel tak ať dají auto do původního stavu.berzerker píše:tak, a je "vymalovano"![]()
Boli sme dat vymenit lambda sondu, po vymene volnobeh kolisal dalej.
Potom sme s cistiacim sprejom cistili vahu vzduchu a volnobezny ventil. Po vycisteni a namontovani obidvoch dielov neslo motor nastartovat( starter tocil, kontrolky ok)
Mechanik hovoril nieco v tom zmysle ze nejde benzinove cerpadlo.
Je tu taka sci-fi moznost, ze je tam niekde imobilizer, ktory nieco zablokoval, najskor to cerpadlo, problem je, ze 4 roky som o existencii imobilizeru nevedel, iba pod volantom blika cervena led, o ktorej som predpokladal, ze je to fake-alarm.
Manipulovalo sa aj s rozdelovacom, predpokladam ale, ze ho namontoval naspat spravne.
Ako bonus sme tiez objavili, ze 1 sviecka (original volvo) bola zlomena(iskru este davala), vymenili sme ju za bosch.
Ma niekto nejaky napad?
Ako poslednu moznost sme na noc vybrali baterku, nech sa resetuje riadiaca jednotka.
Inak je to dost blby pocit dojst do servisu na aute a odist na lane
-
Offline
- Příspěvky: 1021
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
Jednu svíčku? když už jednu, tak všechny stejný ne?
Jinak teď sem si měnil svíčky, v sobotu sem jel do servisu asi ve 3 hodiny a poprosil majitele jestly by mi mohl vyměnit třmen a když už to bylo nahoře tak ještě palivovej filtr
no tak vše bylo hotovo a to co vyteklo z toho paliváku
chtěl jsem zvracet.
Než sem odjel tak říkám kolik to bude?
Třista pade...
Prostě super
Jinak teď sem si měnil svíčky, v sobotu sem jel do servisu asi ve 3 hodiny a poprosil majitele jestly by mi mohl vyměnit třmen a když už to bylo nahoře tak ještě palivovej filtr


Než sem odjel tak říkám kolik to bude?
Třista pade...

Prostě super

_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
no sviecky sa doriesiA ked bude auto startovat. Reset nepomohol.
Dost mozne, ze ten "opravar" nieco zle spravil s rozdelovacom a stale tu existuje moznost s tym tajnym imobilizerom.
Maju 440tky seriovo imobilizer? Pocas startovania blika ta cervena led-ka.
Dost mozne, ze ten "opravar" nieco zle spravil s rozdelovacom a stale tu existuje moznost s tym tajnym imobilizerom.
Maju 440tky seriovo imobilizer? Pocas startovania blika ta cervena led-ka.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvky: 1451
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
A proverili ti funkcnost palivoveho cerpadla?
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
-
Offline
- Příspěvky: 1451
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Ano, kontrolka je tam i s takovou miskou, do které vkládám ten "čudlík! (kolečko asi 15mm široké) a potom to cvakne a kontrolka zhasn a mohu startovat. Jinak je blokovanej startér (tuším, nejezdím s ní moc). Prostě první generace imobilizérů.berzerker píše:Kde je ten cudlik? A ta kontrolka je vlavo pod volantom?Jarda S40 píše: V naší 460 imobilizér máme, ale musíme ho vždy odblokovat takovým čudlíkem. Potom přestane kontrolka blikat.
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
takze dalsi update:
auto mam uz doma, bolo v normalnom servise za ucelom spojazdnenia.
Zistilo sa, ze ten "kutil" co sa v tom rypal predtym zle nasadil rozdelovac (ako som aj predpokladal) a okrem toho zrejme pri hladani padnuteho srobika rozlamal zapalovacie kable, ktore boli uz zrejme pred smrtou.
Takze vymena rozdelovaca, zapalovacich kablov, menilo sa este jedno rele, poistka a volaka izolacia, vraj este jeden kabel nebol uzemneny...
Tiez sa vymenil palivovy filter, ktory zrejme este nebol meneny nikdy, lebo ho museli odtial rozne vystrihovat, hlavne ze to ma servisnu knizku :?
Co sa tyka situacie s volnobehom, tak teraz mi stale drzi 1500 rpm
Je mozne ze by nova lambda pomohla a teraz uz treba len znizit volnobeh na normal hodnotu? ? ?
auto mam uz doma, bolo v normalnom servise za ucelom spojazdnenia.
Zistilo sa, ze ten "kutil" co sa v tom rypal predtym zle nasadil rozdelovac (ako som aj predpokladal) a okrem toho zrejme pri hladani padnuteho srobika rozlamal zapalovacie kable, ktore boli uz zrejme pred smrtou.
Takze vymena rozdelovaca, zapalovacich kablov, menilo sa este jedno rele, poistka a volaka izolacia, vraj este jeden kabel nebol uzemneny...
Tiez sa vymenil palivovy filter, ktory zrejme este nebol meneny nikdy, lebo ho museli odtial rozne vystrihovat, hlavne ze to ma servisnu knizku :?
Co sa tyka situacie s volnobehom, tak teraz mi stale drzi 1500 rpm

Je mozne ze by nova lambda pomohla a teraz uz treba len znizit volnobeh na normal hodnotu? ? ?
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvky: 52
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: Žilina, SR
Ak to má tie vysoké otáčky aj za studena, to ešte lambda sonda do toho "nekecá", ( teda aspoň myslím ), takže by som pozrel ešte raz ten voľnobežný ventil. Ak za studena ide motor "rozumne" a až za tepla lezie do vyšších otáčok, potom by som šiel po lambda sonde. V takomto prípade je tu ale aj možnosť nejakého zlého kontaktu, takže by som v najprv pozrel všetky konektory od lambda sondy až k riadiacej jednotke ( vyčistiť a niečím vystriekať ) a potom aj káble. Originál Lambda sonda na tento motor je vo Volve za nejakých 7000,- Skberzerker píše:.......
Co sa tyka situacie s volnobehom, tak teraz mi stale drzi 1500 rpm![]()
Je mozne ze by nova lambda pomohla a teraz uz treba len znizit volnobeh na normal hodnotu? ? ?


Mimochodom máte niekto odskúšaný postup nastavenia voľnobežných otáčok na tomto motore ( B18FT) ? Ja som niečo našiel na WEB-e, ale je to akési domotané :? . Riešia tam niečo s uzemnením bieleho kábla niekde v blízkosti toho ventilu, potom by sa to malo dať nastaviť skrutkou na "throttle housing" ( je utopená v "tom" kovovom, čo na tom končí plynové lanko

_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
tak novu lambdu tam uz mam, je to univerzalna od boscha za nejakych 3000.
Tych 1500 rpm nastavi chvilu po nastartovani, hned po starte sa chvilu drzia normalne otacky.
Inak staru lambdu sme doma testovali podla nejakeho navodu stiahnuteho z netu a to tak, ze sme ju nahrievali nad plynovym horakom a sucasne merali odpor - a zda sa, ze je dead.
Tych 1500 rpm nastavi chvilu po nastartovani, hned po starte sa chvilu drzia normalne otacky.
Inak staru lambdu sme doma testovali podla nejakeho navodu stiahnuteho z netu a to tak, ze sme ju nahrievali nad plynovym horakom a sucasne merali odpor - a zda sa, ze je dead.
ano, aj haynes nieco take pise, ale tiez dost nezrozumitelne...ale pomocou toho srobika sa podarilo znizit volnobeh na zhruba 1200 rpm.Mimochodom máte niekto odskúšaný postup nastavenia voľnobežných otáčok na tomto motore ( B18FT) ? Ja som niečo našiel na WEB-e, ale je to akési domotané . Riešia tam niečo s uzemnením bieleho kábla niekde v blízkosti toho ventilu, potom by sa to malo dať nastaviť skrutkou na "throttle housing" ( je utopená v "tom" kovovom, čo na tom končí plynové lanko ) , ale ja som v mojom motore ten káblik proste nenašiel, a bez toho uzemnenia nenaštelujete nič (elektronika to vaše nastavenie mení na "pôvodné").
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvky: 52
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: Žilina, SR
Hmm, ale ono to stále vyzerá na problém toho volnobežného valca. Viz.berzerker píše: ...
Tych 1500 rpm nastavi chvilu po nastartovani, hned po starte sa chvilu drzia normalne otacky. ...
ano, aj haynes nieco take pise, ale tiez dost nezrozumitelne...ale pomocou toho srobika sa podarilo znizit volnobeh na zhruba 1200 rpm.
Čím si to čistil ? Niečim ako toto ? http://www.valvoline.com/pages/products/product_detail.asp?product=47
Prípadne, keď to vypadá na zblbnutú elektroniku prejdi zemnenie motora ( t.j. rozober, vyčisti, a daj nazad, nestačí len prestriekať, utiahnuť ).
Mimochodom, je to verzia s Katalyzátorom alebo bez ?
Alebo sa popozeraj tu: http://volvo480.northernscum.org.uk/forum/viewforum.php?f=11&sid=c68421775b615e68ca63f9f47f5709a7
No a nakoniec z Trnavy nie je ďaleko do Zvolena ( Unicom - aut. servis VOLVO, Pod dráhami 16, tel. 045 532 17 21 ). Tam s týmito staršími volvami majú asi najviac skúsenosti v SR.
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
ano, podobnym sprejom na karburatory len od ineho vyrobcu, volaka zmes roznych rozpustadiel, rychle sa vyparuje...Čím si to čistil ? Niečim ako toto ? http://www.valvoline.com/pages/products ... product=47
s katMimochodom, je to verzia s Katalyzátorom alebo bez ?
zemnenie motora ani neviem, kde hladat

tam sme boli, nevymysleli nic, skusenosti mozno maju, ale hrabat sa v tom podrobne zrejme ochotni nie suNo a nakoniec z Trnavy nie je ďaleko do Zvolena ( Unicom - aut. servis VOLVO, Pod dráhami 16, tel. 045 532 17 21 ). Tam s týmito staršími volvami majú asi najviac skúsenosti v SR.
S tym ventilom este treba pospekulovat, tvari sa ze funguje, pri premerani ma aj spravny odpor ale asi funguje zle, nikto tu uz mal podobny problem na 300 ovke...
Uspech je zatial, ze to uz nekolise
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvky: 52
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: Žilina, SR
v priestore pod batériouberzerker píše:... zemnenie motora ani neviem, kde hladat ...
Hmm, tak už aj tam sa pokaziliberzerker píše:...tam sme boli, nevymysleli nic, skusenosti mozno maju, ale hrabat sa v tom podrobne zrejme ochotni nie su

Som predsa len čosi objavil a pre Teba narýchlo nahral na WEB:
Nastavenie voľnobehu pre B18F/B18FT
http://volvo.ic.cz/volvo400_idle/adjusting_idle.pdf
Možno sa Ti podarí pomocou toho návodu voľnobeh "skrotiť", tak či tak, určite napíš ako si dopadol.
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Praha
hm, a kam jezdíš ?Sibr píše:Jednu svíčku? když už jednu, tak všechny stejný ne?
Jinak teď sem si měnil svíčky, v sobotu sem jel do servisu asi ve 3 hodiny a poprosil majitele jestly by mi mohl vyměnit třmen a když už to bylo nahoře tak ještě palivovej filtrno tak vše bylo hotovo a to co vyteklo z toho paliváku
chtěl jsem zvracet.
Než sem odjel tak říkám kolik to bude?
Třista pade...
![]()
Prostě super

_________________
Volvo 480 ES, dvacetilety
Volvo 480 Turbo - minulost
Volvo 480 ES, dvacetilety

Volvo 480 Turbo - minulost

-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
-
Offline
- Příspěvky: 407
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: sk- trnava
440 turbo -kolisa volnobeh
takze update: samozrejme ta samooprava bol len prechodny jav a prejavuje sa to znova, momentalne sa to vystupnovalo a bud mam volnobeh vysoky - 1600 rpm, nizky - tesne pred skapanim alebo skace alebo je normalny ( vynimocne) , dokonca mi to zvykne pri podradovani aj niekedy skapat co je uz dost zle.
Jirrka pisal ze vymenil senzor teploty a pomohlo mu to... ja stale tipujem volnobezny ventil..neviete kolko stoji novy?
Jirrka pisal ze vymenil senzor teploty a pomohlo mu to... ja stale tipujem volnobezny ventil..neviete kolko stoji novy?
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé