Velká radost s "malým, autem Volvo V40 D3, s BSR je lepší..
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1307
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
Velká radost s "malým, autem Volvo V40 D3, s BSR je lepší..
Ahoj Kluci a Holky, Chlapci a Děvčata,
musím se podělit o zážitky s V40 D3. Jsem chronický měnič aut - někteří možná vědí. Zkusil jsem cca. 40 různých aut, většinou to bylo Volvo, ale také Audi, BMW. U Volva jsem měl většinou S80, XC60, XC90 v různých motorizacích (V8, T6,T5, D4,D5), většinou automat.
Při posledním servisu mi u Kurtze půjčili malé, slabé V40 T2 s manuálním řazením. Shodou okolností byla zavřená D10 do Liberce a mě nenapadlo nic lepšího než D1, sjezd Divišov, Sázava, Kolín, Liberec. Už na dálnici jsem se usmíval, auto moc nejelo, ale když se rozpumprlíkovala 1,6 od Fordu nebyla to žádná ostuda. Po sjezdu na okresky okolo Sázavy jsem se chechtal, jak malý kluk. I přes malý výkon jsem byl hodně svižný, kontakt s vozovkou a prožitek z jízdy mě doslova okouzlil. Najednou me řízení ZAČALO ZASE BAVIT a já chtěl jet dál a dál...
Ihned jsem se rozhodl a jakmile jsem zjistil, že Kurtz aktuálně nemá žádnou V40 s manuálem, našel jsem požadované auto v Dejvicích. V40 D3 manuál, Momentum + doplňky, rok 17, přivezeno ze Švédska. Oželel jsem kožené sedačky na úkor manuálu, LED svícení a muziky H/K (ta nic moc).
A teď proč to celé píši. Za jízdy je BAVÍM. Výkon motoru 110 kW je na hraně, ihned jsem uvažoval o BSR (Polestar není a asi nebude- prý emise NOx), ale nakonec s tím nebudu dělat nic. Ono to není potřeba.. Ano, předjede Vás A6 3,0TDI i chiplá Oktávka, ale co se týká celkové efektivity a celkového rychlostního průměru jízdy ... proti předchozí XC60 D4 Polestar 162 kW... nebe a dudy. Dalším pro mě neuvěřitelným faktem je spotřeba. I na dálnici (např. Liberec - Praha - Břeclav) 130 - 160 km/hod, omezení 80 - 90 km/hod po dotankování průměr 5,6 l/100 km, okresky 5,1 - 5,3 a přitom se stále musím usmívat. Skutečnost, že to má ruční brzdu a umí to hodit zadkem do zatáčky je jen drobnou perličkou.
Takže, i přes malý výkon, chudší vývavu, menší rozměry a ano- o něco nižší komfort jsem našel auto, které baví. Pokud někomu nevadí malé auto, nebude si připadat s D3 (2litry / 4 válce) méněcenný, tak za mě velké překvapení a zatím nejzábavnější Volvo svezení mezi novými auty se znakem Volvo. Když připočtu nízkou spotřebu a nekonfliktní design pro mě velké překvapení. Malé, skromné auto, pro někoho spotřebák bez charakteru, umí potěšit. A na cestování sólo, ve 2, nebo s menšími dětmi v pohodě stačí..
Tak mnoho šťastných kilometrů.
Dan
musím se podělit o zážitky s V40 D3. Jsem chronický měnič aut - někteří možná vědí. Zkusil jsem cca. 40 různých aut, většinou to bylo Volvo, ale také Audi, BMW. U Volva jsem měl většinou S80, XC60, XC90 v různých motorizacích (V8, T6,T5, D4,D5), většinou automat.
Při posledním servisu mi u Kurtze půjčili malé, slabé V40 T2 s manuálním řazením. Shodou okolností byla zavřená D10 do Liberce a mě nenapadlo nic lepšího než D1, sjezd Divišov, Sázava, Kolín, Liberec. Už na dálnici jsem se usmíval, auto moc nejelo, ale když se rozpumprlíkovala 1,6 od Fordu nebyla to žádná ostuda. Po sjezdu na okresky okolo Sázavy jsem se chechtal, jak malý kluk. I přes malý výkon jsem byl hodně svižný, kontakt s vozovkou a prožitek z jízdy mě doslova okouzlil. Najednou me řízení ZAČALO ZASE BAVIT a já chtěl jet dál a dál...
Ihned jsem se rozhodl a jakmile jsem zjistil, že Kurtz aktuálně nemá žádnou V40 s manuálem, našel jsem požadované auto v Dejvicích. V40 D3 manuál, Momentum + doplňky, rok 17, přivezeno ze Švédska. Oželel jsem kožené sedačky na úkor manuálu, LED svícení a muziky H/K (ta nic moc).
A teď proč to celé píši. Za jízdy je BAVÍM. Výkon motoru 110 kW je na hraně, ihned jsem uvažoval o BSR (Polestar není a asi nebude- prý emise NOx), ale nakonec s tím nebudu dělat nic. Ono to není potřeba.. Ano, předjede Vás A6 3,0TDI i chiplá Oktávka, ale co se týká celkové efektivity a celkového rychlostního průměru jízdy ... proti předchozí XC60 D4 Polestar 162 kW... nebe a dudy. Dalším pro mě neuvěřitelným faktem je spotřeba. I na dálnici (např. Liberec - Praha - Břeclav) 130 - 160 km/hod, omezení 80 - 90 km/hod po dotankování průměr 5,6 l/100 km, okresky 5,1 - 5,3 a přitom se stále musím usmívat. Skutečnost, že to má ruční brzdu a umí to hodit zadkem do zatáčky je jen drobnou perličkou.
Takže, i přes malý výkon, chudší vývavu, menší rozměry a ano- o něco nižší komfort jsem našel auto, které baví. Pokud někomu nevadí malé auto, nebude si připadat s D3 (2litry / 4 válce) méněcenný, tak za mě velké překvapení a zatím nejzábavnější Volvo svezení mezi novými auty se znakem Volvo. Když připočtu nízkou spotřebu a nekonfliktní design pro mě velké překvapení. Malé, skromné auto, pro někoho spotřebák bez charakteru, umí potěšit. A na cestování sólo, ve 2, nebo s menšími dětmi v pohodě stačí..
Tak mnoho šťastných kilometrů.
Dan
Naposledy upravil(a) Daniel Kout dne 11 zář 2019 12:42, celkem upraveno 3 x.
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvky: 1307
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Pokud budete mít zájem o další uživatelské postřehy pište, můžeme to k tomuto modelu v příslušné sekci trochu rozjet. 
P.s.: Doplním, v autě se sedí poměrně nízko, manuální převodovka s krátkými dráhami a zadrhnutím okolo středové polohy skvělá. Při parkování se hodí malý rejd. Za jízdy je slyšet hluk od odhalování pneumatik - víc než se mi líbí (abych pouze nechválil).

P.s.: Doplním, v autě se sedí poměrně nízko, manuální převodovka s krátkými dráhami a zadrhnutím okolo středové polohy skvělá. Při parkování se hodí malý rejd. Za jízdy je slyšet hluk od odhalování pneumatik - víc než se mi líbí (abych pouze nechválil).
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Měl jsem tu čest v D5 2016 a úplně chápu tvé pocity, je to opravdu povedené autíčko.
-
Offline
- Příspěvky: 6087
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Ono uz kdyz jsem kdysi zkousel v60 s D5, tak me jizdne toto auto potesilo. Takze mensi V40 muze byt jeste zajimavejsi a treba s takovou T3 by to bylo jeste vice zabavne jak s D3.
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Kdo to nevyzkoušel, tak tomu nechce věřit. Nicméně ty menší auta opravdu jezdí zábavněji a manuální řazení k tomu prostě patří a baví. Pokud nepotřebuješ využívat zadní sedačky a extra velký kufr, není důvod nad malým autem ohrnovat nos.
Když jsem během let porovnával jízdní vlastnosti Volvo platforem P1, P2, P3 i P80, tak u mne řidičsky suverénně zvítězila P1. Neříkám jako zarytý majitel P1, že auto nemá své chyby, ale jízdní projev a chování auta na silnici mezi ně rozhodně nepatří.
Když jsem během let porovnával jízdní vlastnosti Volvo platforem P1, P2, P3 i P80, tak u mne řidičsky suverénně zvítězila P1. Neříkám jako zarytý majitel P1, že auto nemá své chyby, ale jízdní projev a chování auta na silnici mezi ně rozhodně nepatří.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 1307
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Jediné co mohu opravdu vytknout je příliš lehké řízení bez mechanického odporu. Jinak podvozek snese opravdu hodně a svižnost je na Volvo opravdu udivující.
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Na SK byla možná ještě je v40 t5
-
Offline
- Příspěvky: 1307
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
T5 bych rozuměl. Ale upřímně si myslím, že vůbec není potřeba. I ta podladěná D3 sice asfalt netrhá, je třeba točit, ale jede moc příjemně. Snad bych tam ani víc nedával.... není proč.PINĎABC píše:Na SK byla možná ještě je v40 t5
Dan
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Jo jo, také se spousta lidí diví, proč velký kluk nemá velké auto. No, protože je stále hravý.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvky: 1307
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
Velká radost s
Ano, je to o hravosti a potěšení. I ta "dálnice" Černý Most - Liberec proběhla velmi příjemně, rychle a zábavně.ttoommaasseekk píše:Jo jo, také se spousta lidí diví, proč velký kluk nemá velké auto. No, protože je stále hravý.
Dan
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvky: 1163
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Ono je to jednoduché, největší zábava je řídit rychle pomalé auto. Takže naprosto souhlasím.
Dneska bohužel většina řidičů řídí pomalu rychlé auto a jejich největším úspěchem je cihla na plynu a 200km/h na dálnici.
Dneska bohužel většina řidičů řídí pomalu rychlé auto a jejich největším úspěchem je cihla na plynu a 200km/h na dálnici.
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 1997 S70R 2,3 T5 (B5234T4); 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 1997 S70R 2,3 T5 (B5234T4); 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
-
Offline
- Příspěvky: 5736
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Já myslím, že člověk v životě nechce mít pořád stejné auto. Pro mě bylo hravé, mrštné, pomalé polo 1.9 SDI. Naučilo mě předjíždět ( 47KW ) a pracovat naplno s motorem. Dneska si užívám tu pohodu automatu a velkého korábu. Třeba za několik let mě to přestane bavit a taky se vrátím do něčeho malého co se musí opravdu řídit. Dneska jsem v Cardionu koukal na XC40. S tím autem to může byt taky docela sranda.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 589
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Ano V40 je taky moje dost velká favoritka, pokud nebudu přítelkyní a jejími choutky na množení donucen do alespoň V60 
Škoda, že jsi nenašel ještě D3 v "původním stavu" 2,0 pětiválec. Do V40 se dávaly i 2,5 R5 a 2,0 R5 benzínové. Stále to je Focus mk3 k němu se vážou kvalitní jízdní vlastnosti
Hluk od kol se mi nezdál nějak zvlášť velký. Hučí i SPA platformy, na jejich obranu mají o dost větší gumy.

Škoda, že jsi nenašel ještě D3 v "původním stavu" 2,0 pětiválec. Do V40 se dávaly i 2,5 R5 a 2,0 R5 benzínové. Stále to je Focus mk3 k němu se vážou kvalitní jízdní vlastnosti

-
Offline
- Příspěvky: 165
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V90CC D5 AWD Polestar 177kw, 2017
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Warcz píše:Já myslím, že člověk v životě nechce mít pořád stejné auto. Pro mě bylo hravé, mrštné, pomalé polo 1.9 SDI. Naučilo mě předjíždět ( 47KW ) a pracovat naplno s motorem. Dneska si užívám tu pohodu automatu a velkého korábu. Třeba za několik let mě to přestane bavit a taky se vrátím do něčeho malého co se musí opravdu řídit. Dneska jsem v Cardionu koukal na XC40. S tím autem to může byt taky docela sranda.
Johooo, úplně jsem si vybavil své první auto, což byl ovšem Maluch, tedy polski Fiat 126p 650E. To byla škola ježdění, ba života.

A abych se neodchyloval od tématu - rodičové silně dumají nad V40 v benzínu, jako optimálním vozítku na důchod místo šestiválcového Audi A4 Avant TDi, takže Dannyho recenzi jsem opravdu ocenil.
-
Offline
- Příspěvky: 55
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 6
- Vůz: S40 2.0D '04
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Pokud se nepletu, tak citlivost řízení si můžeš nastavit. Alespoň u mé V40 to jde:Danniel74 píše:Jediné co mohu opravdu vytknout je příliš lehké řízení bez mechanického odporu. Jinak podvozek snese opravdu hodně a svižnost je na Volvo opravdu udivující.
MY CAR - nastavení vozidla - úroveň posilování řízení - nízký, střední, vysoký.
Jinak s tebou souhlasím, V40 mě taky baví

_________________
S40 2,0D, 100kW, 2004, model 2005, man.
V40 D4, 140kW, 2015, man
S40 2,0D, 100kW, 2004, model 2005, man.
V40 D4, 140kW, 2015, man
-
Offline
- Příspěvky: 1307
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Ahoj, musím stále chválit, nestačím se divit.
Liberec - Malí Lošinj, 950 km, 2 osoby, rychlostní limity +10km, průměrná spotřeba 4,9 l/100km. Posledních 40 km jsme stíhali trajekt, kolega s X3 190 kW po klikatých stezkách nestačil.
Stále mě baví...
D.
Liberec - Malí Lošinj, 950 km, 2 osoby, rychlostní limity +10km, průměrná spotřeba 4,9 l/100km. Posledních 40 km jsme stíhali trajekt, kolega s X3 190 kW po klikatých stezkách nestačil.
Stále mě baví...
D.
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Já teď s V50 T5 AWD Istrie a zpět se spotřebou 11 L/100 km (s D2 jsem jezdil za půl).Jinak ale velká radost z jízdy i ovládání auta. Jede to fakt jak bestie 

_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Ty jo, tos mě na tu dálku překvapil.Michl píše:Já teď s V50 T5 AWD Istrie a zpět se spotřebou 11 L/100 km (s D2 jsem jezdil za půl).Jinak ale velká radost z jízdy i ovládání auta. Jede to fakt jak bestie
Já loni jel Rumunsko, Bulharsko a byl jsem do desíti. A to rozhodně jsem nebyl brzdou provozu, ba naopak v Rumunsku se jezdí vesele.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvky: 1307
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
Velká radost s "malým, slabým" autem Volvo V40 D3
Ahoj, aktualizuji: Včera v ADUSUM nahrání BSR. Auto nesmírně ožilo. Na rychlosti 1 a 2, kde v originál SW bylo nejisté, motor měl tendenci chcípat na křižovatce, velké jistota (rozjezdy, křižovatky apod.). Kroutící moment je k dispozici mnohem dřív, s výraznou gradací výkonu ve vysokých otáčkách. Jízda je mnohem svižnější, motor pružný, elastický již od nízkých otáček. Subjektivně ve známých pasážích jede auto jistě (cca. + 20km/hod), předjíždění je otázkou chvilky a velké dávky jistoty .... možná až příliš a řidič má tendenci trochu se na to spoléhat.
Spotřeba: normální jízda stejná, na radost cca. 0,5 - 1,0 litru+.
Závěr: jednoznačné doporučení.
Pozn.: Padla mi záruka "Volvista", nahrazeno zárukou (tedy pouze motor + převodovka) BSR.
Dan
Spotřeba: normální jízda stejná, na radost cca. 0,5 - 1,0 litru+.
Závěr: jednoznačné doporučení.
Pozn.: Padla mi záruka "Volvista", nahrazeno zárukou (tedy pouze motor + převodovka) BSR.
Dan
_________________
S90 B5
S90 B5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé