kompresor klimy xc70III D5 136KW

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
mirass80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klentnice(Palava) Mikulov
Vůz: XC70 136kw 2008

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od mirass80 »

ahojte,

mate někdo prosim zkušenost ze zadřenym kompresorem klimy?
po sundaní mikrořemenu se netočí řemenice kompresoru. Předpokladam že by se měla točit volně a po sepnuti el. magnetem se sepne i klima.
prosim o potvrzeni meho nazoru.

PS:zbytky mikrořemenu se dostaly k rozvodum a asi přeskočily(auto nestartuje) :cry:

Diky
_________________
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5843
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ano, tvé tvrzení je správné. Řemenice klimakompresoru se musí točit volně, po sepnutí spojky se točí i s kompresorem.
To, že ti praskl řemen se stalo, protože se s největší pravděpodobností zadřelo ložisko na řemenici klimakompresoru.
Pokud ti vletěl řemen do rozvoů, tak se mrkni sem co tě asi čeká a nemine. Každopádně to nechej zkontrolovat v servisu, víko ventilu dolů !!!
Jo a všichni doporučují používat origo řemeny, protože ty jako jediné prasknou na šířku (první odkaz) a neorigo mají tendenci je třepit po délce a namotat do řemenice či rozvodů. (druhý odkaz)

https://www.drive2.ru/l/479959916342149561

https://www.drive2.ru/l/506488932897128587/

No každopádně doporučuji následně rovnou nový viz. odkaz. Já sám jsem si ho včera objednal, jako preventivní výměna aby se nestalo to co tobě.

https://mlparts.cz/kompresor-klimatizace-valeo-813140
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Pišta...
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 700
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Bydliště: Tam někde u Budějc.

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Pišta... »

Další smutný příběh, Martina-SuGi to taky potkalo
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6211
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od python.p »

Pokud jenom "nestartuje" může to být ještě dobré, třeba se to nepotkalo. ;)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Michl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Michl »

Jakub Svoboda píše: No každopádně doporučuji následně rovnou nový viz. odkaz. Já sám jsem si ho včera objednal, jako preventivní výměna aby se nestalo to co tobě.

https://mlparts.cz/kompresor-klimatizace-valeo-813140
Jak poznám, že tento kompresor pasuje 100% na i moje auto? Jak je na tom prosím tohle Valeo s kvalitou v náhradě za OEM?
A jak je to s případnou náhradou čidla kvality vzduchu, které taky částo odchází do věčných lovišť, resp. jeho kompatibilitou s takovýmto kompresorem?
Naposledy upravil(a) Michl dne 02 dub 2019 07:08, celkem upraveno 2 x.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3332
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Vapik »

Pokud se zadřelo ložisko řemenice dá se celkem obstojně vyměnit. Netřeba hned nový kompresor. Asi před rokem jsem ho měnil na tátově Peugeotu a stačilo si vyrobit stahovák z hydraulických fitinek. Ložisko je potřeba změřit a trošku pohledat, ale jde to:
https://www.mateza.cz/e-shop/loziska/loziska-automobilova/loziska-automobilova-kompresory-klimatizace
Samotná oprava je vidět zde:
https://www.autoklimatizace.cz/opravy-kompresoru/spojky-kompresoru

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14308
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od raolsa »

Pokud by se zadřelo ložisko řemenice, tak se zase tam moc neděje, prostě by se kompresor točil pořád, ale jestli se to netočí vůbec, tak je to zadřené celé.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5843
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Michl píše: Jak poznám, že tento kompresor pasuje 100% na i moje auto? Jak je na tom prosím tohle Valeo s kvalitou v náhradě za OEM?
A jak je to s případnou náhradou čidla kvality vzduchu, které taky částo odchází do věčných lovišť, resp. jeho kompatibilitou s takovýmto kompresorem?
No poznáš to podle OEM čísla co je na kompresoru a porovnáš s tím co nabízí prodejci. To asi víš no.
Jinak tento konkrétní kompresor se vyrábí ve Valeu v Humpolci a jelikož já sám ve VALEU pracuji, takže není pro mě problém si ověřit pravost kompresoru podle výrobního čísla atd. A hlavně tento konkrétní typ pasuje na všechny P3 - XC60, XC70 atd....... protože základ je typové označení DCS-17EC, který je schodný i mnoha jinými automobilkami. Jen podle konkrétní objednávky je nalepí odpovídající štítek automobilky.
Co se týká kvality, tak Valeo je samozřejmě OEM výrobce do prvovýroby, takže kvalita je OK.


Jo a jak se rozebírá zde.

https://www.drive2.ru/o/b/499582900363067498/
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

mirass80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klentnice(Palava) Mikulov
Vůz: XC70 136kw 2008

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od mirass80 »

Tak kompresor je KO. to ted neřeším.Ale potřebuji poradit.
Rozvody byly přeskočeny.Dnes jsme je nastavily,kliku podle značek za řemenici.Ta se pootočit nemohla,je tam tisicihran.Na hlavě se zdemontovala vakuum pumpa a vyfukova vačka se nastavila podle otvoru v hlavě.Takže nastaveni by mělo být,ale auto nestartuje.Motor točí ,ale nechytne(ma snahu,zvuk je dobry).Je možne že řidici jednotka blokuje natartovani??? neni potřeba to odblokovat přes diagnostiku???
Moje teorie:Když se to stalo tak auto jelo a naraz se rozsvitily kontrolky a zhaslo(žedné rany z motoru).Mohly byt rozdily mezi čidlem polohy vačky a čidlem na setrváku a kvuli ochraně to jednotka vypla??
Zitra zkusim kluka s diagnostikou,ale nebude to VIDA Dice

Diky za nápady(jsem na prášky)
_________________
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5843
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Sundej víko ventilů a podívej se na zdvihátka ventilů, zda jsou OK. Tipuji to na vylomený(é) hydroštely a tak to profukuje a netěsní. Viz. odkaz výše co jsem dával. Oni tam i Rusáci popisují, že se žádné rány nekonají, prostě motor chcípne a je konec.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

mirass80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klentnice(Palava) Mikulov
Vůz: XC70 136kw 2008

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od mirass80 »

OK zitra to zkusim

DIky
_________________
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw

mirass80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klentnice(Palava) Mikulov
Vůz: XC70 136kw 2008

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od mirass80 »

Tak hlava je KO,všechny hydroštely jsou vylomené.

Jdu zhánět druhou hlavu
_________________
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5843
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Napiš, lépe zavolej Davidu Patočkovi, má několik skladem po opravě nebo ti opraví tu tvoji.
Kontakt najdeš zde na fóru nebo na BAZOSI podle jména.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

mirass80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klentnice(Palava) Mikulov
Vůz: XC70 136kw 2008

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od mirass80 »

Ok diky už jsem nad tim přemyšlel včera.
_________________
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw

mirass80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klentnice(Palava) Mikulov
Vůz: XC70 136kw 2008

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od mirass80 »

tak po zadřeni kompresoru šla hlava dolu.Na hlavě bylo všech 20 uloženi vylámanych,vačka pootočena(KO) a pulka ventilu KO.

A pak nasledovala cesta do Prahy za p.Patočkou pro repasovanou hlavu. :good:

Ted to tam už jenom naházet :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5843
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Sice už jsem ti to psal do SZ, ale raději to písnu i sem.
Abys měl 100% jistotu, že vše bude OK a nebudeš v blízké době dělat těsnění pod hlavou. Nechej srovnat i blok motoru metodou zaškrábávání. Natuty bude blok zkroucený. Viz foto z mého auta.

Před rovnáním

Obrázek

Po rovnání

Obrázek
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5600
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Romulusw »

Jen takový dotaz, ty ojniční lágry, to potkání přežily bez následků?

mirass80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klentnice(Palava) Mikulov
Vůz: XC70 136kw 2008

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od mirass80 »

ojniční lágry jsou asi ojnični šálky(sorry ten vyraz slyším poprvé) to přežily v pohodě.Vačka se pootočila v ozubenem kole.
Dnes už asi budu startovat.
PS:nasazeni mikrořemene na kompresor bez přípravku je pěkná drbačka.Ale je tam.
_________________
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5843
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak ať první start se vydaří. A vše je Ok.

PS: řemen jsi nasazoval s přišroubovanym
Klimakompresorem nebo uvolněným?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

mirass80
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klentnice(Palava) Mikulov
Vůz: XC70 136kw 2008

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od mirass80 »

Tak už jezdím,
Kompresor jsem nahnul a nasadil řemen.Pak jsem chytl na závit zadni šroub a mirnym pajsrováním jsem posunul předek kompresoru nad diry pro zbyvajíci dva šrouby. Tedˇ už jenom vívěvu a 134 chladivo
_________________
Bylo S80 2.5 TDI (13roků)
Je XC70 2008 136kw

*dědek*
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 258
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od *dědek* »

Jakub Svoboda píše:Ano, tvé tvrzení je správné. Řemenice klimakompresoru se musí točit volně, po sepnutí spojky se točí i s kompresorem.
To, že ti praskl řemen se stalo, protože se s největší pravděpodobností zadřelo ložisko na řemenici klimakompresoru.
Pokud ti vletěl řemen do rozvoů, tak se mrkni sem co tě asi čeká a nemine. Každopádně to nechej zkontrolovat v servisu, víko ventilu dolů !!!
Jo a všichni doporučují používat origo řemeny, protože ty jako jediné prasknou na šířku (první odkaz) a neorigo mají tendenci je třepit po délce a namotat do řemenice či rozvodů. (druhý odkaz)

https://www.drive2.ru/l/479959916342149561

https://www.drive2.ru/l/506488932897128587/

No každopádně doporučuji následně rovnou nový viz. odkaz. Já sám jsem si ho včera objednal, jako preventivní výměna aby se nestalo to co tobě.

https://mlparts.cz/kompresor-klimatizace-valeo-813140
Ahoj, myslíš že bude pasovat i mě na S80II stejnej motor? Když zapnu klimu, tak hučí :o(
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od SuGi »

Vyvázl jsi z toho maléru ještě docela dobře :) mě se stalo to samé, ale jak se to kouslo, tak to ještě vyrvalo jednu kladku z bloku i s kusem bloku, takže celý motor na výměnu.
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5843
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Jakub Svoboda »

*dědek* píše:
https://mlparts.cz/kompresor-klimatizace-valeo-813140

Ahoj, myslíš že bude pasovat i mě na S80II stejnej motor? Když zapnu klimu, tak hučí :o(
Ahoj,

zajisté ano, protože ŽELEZO jako takové je stejné, pouze jsou jiné štítky. Ale pro jistotu se mrkni na štítek a kdyžtak mi ho pošli, případně vyfoť celý zespodu.
Jen před měsícem stál kompresor pouhých 6200Kč
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 30 dub 2019 09:22, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

*dědek*
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 258
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od *dědek* »

Díky. Uprimne byl bych radši kdyby to nebylo na celej kompresor. Huči jen když ho zapnu, tak nevim.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5843
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

kompresor klimy xc70III D5 136KW

Příspěvek od Jakub Svoboda »

TAk to bude nejspíše na odchodu. Smidcze-mu taky hučel a byl KO. Ale takhle od stolu těžko soudit jak moc to hučí.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé