Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4733
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#1 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Jednoho dne jsem se rozhodl že se mi na mojí V70 P2 nelíbí podsvětlení klimapanelu, které z větší části nesvítí. Klimapanel jsem tedy z auta vyndal a jal se kompletní výměny žároviček.
Měl jsem v garáži žárovičky s drátovýma vývodama, zhruba takový https://www.gme.cz/data/product/480_480/pctdetail.510-026.1.jpg?ts=1503699053 který se hezky daly namotat do původních patic.
Po připojení klimapanelu do auta se z něj dost zásadně zakouřilo a od tý doby nesvítí. Reguluje správně, ale nesvítí.
První co mi napadlo, že jak jsem protahoval žárovičky patičkama, zůstala mi někde na drátcích smyčka a podsvětlení šlo do zkratu.
Dneska jsem panel rozebral a zkrat jsem nepotvrdil. Proměřil jsem patičky všech žároviček a dávají cca 32 Ohm. V klimapanelu jsem našel odkouřenou tuhle součástku tranzistor??? Mám tu i druhý klimapanel (který se mi do auta dávat nechce, nevím jestli není nutné ho do auta přes vidu naučit) a tam originální žárovičky mají 8 nebo 12 Ohmů (dva typy podle barvy patice). Měřeno za beznapěťového stavu multimetrem.
A teď co se stalo? Dle mých výpočtů (ze školy jsem teprve 12 let a pokud se mýlím, měl bych vrátit maturitní vysvědčení) jsem použil žárovky s nižší wattáží, čili přes ně musel téct menší proud, vycházím ze vztahů (snad jsem nesplet vzorečky) P=UxI a I= U/R
Já vím U (můžu uvažovat 12V???) R, čili P=Ux(U/R), takže jsem použil dokonce nižší wattáž, teklo míň proudu a proto nechápu, že se součástka v panelu odpálila.
Další varianta mi napadá, že žárovičky, co jsem měl v šuplíku byly na nižší nebo vyšší napětí. Pokud byli na nižší, asi by se prvně přepálilo vlákno, pokud na vyšší (nechápu ale kde bych je vzal) tak by svítily slabě, popř vůbec.
Kde dělám chybu a jak z toho ven?
Měl jsem v garáži žárovičky s drátovýma vývodama, zhruba takový https://www.gme.cz/data/product/480_480/pctdetail.510-026.1.jpg?ts=1503699053 který se hezky daly namotat do původních patic.
Po připojení klimapanelu do auta se z něj dost zásadně zakouřilo a od tý doby nesvítí. Reguluje správně, ale nesvítí.
První co mi napadlo, že jak jsem protahoval žárovičky patičkama, zůstala mi někde na drátcích smyčka a podsvětlení šlo do zkratu.
Dneska jsem panel rozebral a zkrat jsem nepotvrdil. Proměřil jsem patičky všech žároviček a dávají cca 32 Ohm. V klimapanelu jsem našel odkouřenou tuhle součástku tranzistor??? Mám tu i druhý klimapanel (který se mi do auta dávat nechce, nevím jestli není nutné ho do auta přes vidu naučit) a tam originální žárovičky mají 8 nebo 12 Ohmů (dva typy podle barvy patice). Měřeno za beznapěťového stavu multimetrem.
A teď co se stalo? Dle mých výpočtů (ze školy jsem teprve 12 let a pokud se mýlím, měl bych vrátit maturitní vysvědčení) jsem použil žárovky s nižší wattáží, čili přes ně musel téct menší proud, vycházím ze vztahů (snad jsem nesplet vzorečky) P=UxI a I= U/R
Já vím U (můžu uvažovat 12V???) R, čili P=Ux(U/R), takže jsem použil dokonce nižší wattáž, teklo míň proudu a proto nechápu, že se součástka v panelu odpálila.
Další varianta mi napadá, že žárovičky, co jsem měl v šuplíku byly na nižší nebo vyšší napětí. Pokud byli na nižší, asi by se prvně přepálilo vlákno, pokud na vyšší (nechápu ale kde bych je vzal) tak by svítily slabě, popř vůbec.
Kde dělám chybu a jak z toho ven?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4733
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#2 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
tady je ještě fotka zdravé součástky, možná na tom někdo vyčte typ... to by mě moc pomohlo
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#3 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Co je na něm napsané? Z fotky to nejde moc poznat, až na 04B .. 55L
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4733
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#4 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
to je právě problém protože je to přemázlý, zkusim to vyčistit lihemimrija píše:Co je na něm napsané? Z fotky to nejde moc poznat, až na 04B .. 55L
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#5 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
To bude nějaký -istor ne? Tranzistor, tyristor apod. Podle označení součástky TR17.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12079
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Osobně tipuju, že se ti někde chloupky z žárovky dotkly a odpálilo to ten tranzistor.
Zkus sem postnout lepší fotku tý součástky, mělo by to z ní jít rozkódovat. S podobnym problémem bych prudil Belgičana, páč byl schopnej opravit ECU na LH2.2, když mu jí Coubal odpálil.
Vysvědčení si nech, blbosti dělá sem tam každej, a to zrovna mě můžeš věřit, že se jich dá udělat i několik za den
Zkus sem postnout lepší fotku tý součástky, mělo by to z ní jít rozkódovat. S podobnym problémem bych prudil Belgičana, páč byl schopnej opravit ECU na LH2.2, když mu jí Coubal odpálil.
Vysvědčení si nech, blbosti dělá sem tam každej, a to zrovna mě můžeš věřit, že se jich dá udělat i několik za den
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5169
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#7 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Nemohl to být nějaký šváb co měl dávat konstantní proud a tím, že jsi tam dal jiný odpor žároviček tak to tam nemohl natlačit a teplo se ztratilo v něm ? Chtělo by to to číslo švůbu, ale ne všechno je napětí.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12079
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#8 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Hele běžně tam lidi cpou LEDky, takže tam proudovej zdroj asi nebyl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4733
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#9 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
ty mi spíš pověz, vidíš nějakou zásadní chybu v mým uvažování nad el. veličinama v prvním příspěvku?Urvanej píše: Vysvědčení si nech, blbosti dělá sem tam každej, a to zrovna mě můžeš věřit, že se jich dá udělat i několik za den
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#10 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Huh, nehledejte za tím žádné zázraky - taky tipuji na nějaký zkrat těmi drátky. Tohle není žádná hrůza - zavolej do AV, kup si stejné číslo panelu (tlačítka dole stejná být nemusí - přeskládáš). A kdyby neseděl SW, tak tohle se dá srovnat (je ale důležité stejné - nebo kompatibliní železo - t.j. ideálně ze stejného modelového roku).
Těch dílů jsou tuny, můžu se podívat i po něčem tady doma - když mi třeba do SZ pošleš čísla z nálepek, nebo možná mi stačí i jen VIN.
/PL
Těch dílů jsou tuny, můžu se podívat i po něčem tady doma - když mi třeba do SZ pošleš čísla z nálepek, nebo možná mi stačí i jen VIN.
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4733
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#11 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
poškozený je MY2001 TDI, mám tu z vraku (o kterým jsme spolu komunikovali) to je MY2001 2,4i, takže možná záměnný funkční kus mám doma, ale k tomu z toho vraku mám mírnou averzi, tak zvlášťně to topilo, chvíli dobře, po chvilce začalo nesmyslně chladitok2ucx píše:Huh, nehledejte za tím žádné zázraky - taky tipuji na nějaký zkrat těmi drátky. Tohle není žádná hrůza - zavolej do AV, kup si stejné číslo panelu (tlačítka dole stejná být nemusí - přeskládáš). A kdyby neseděl SW, tak tohle se dá srovnat (je ale důležité stejné - nebo kompatibliní železo - t.j. ideálně ze stejného modelového roku).
Těch dílů jsou tuny, můžu se podívat i po něčem tady doma - když mi třeba do SZ pošleš čísla z nálepek, nebo možná mi stačí i jen VIN.
/PL
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#12 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Môže to byť MOSFET, ktorý má na starosti reguláciu jasu žiaroviek. Tie žiarovky v paneli nejdú na 12 V ale sú aj kvôli farbe aj kvôli životnosti a teplu poddimenzované na nižšie napätie. Navyše ich jas je riadený z CEM podľa nastavenia jasu podsvietenia, takže sa to môže uskutočňovať týmito tranzistormi spínanými ako PWM regulátor. Takže len taká rýchla úvaha.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#13 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
A co přepájet tu ohořelou součástku z toho druhého panelu ?Ondra. píše:poškozený je MY2001 TDI, mám tu z vraku (o kterým jsme spolu komunikovali) to je MY2001 2,4i, takže možná záměnný funkční kus mám doma, ale k tomu z toho vraku mám mírnou averzi, tak zvlášťně to topilo, chvíli dobře, po chvilce začalo nesmyslně chladitok2ucx píše:Huh, nehledejte za tím žádné zázraky - taky tipuji na nějaký zkrat těmi drátky. Tohle není žádná hrůza - zavolej do AV, kup si stejné číslo panelu (tlačítka dole stejná být nemusí - přeskládáš). A kdyby neseděl SW, tak tohle se dá srovnat (je ale důležité stejné - nebo kompatibliní železo - t.j. ideálně ze stejného modelového roku).
Těch dílů jsou tuny, můžu se podívat i po něčem tady doma - když mi třeba do SZ pošleš čísla z nálepek, nebo možná mi stačí i jen VIN.
/PL
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4733
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#14 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
přemýšlím o tom ale nechci tu mít dva mrtvý jinak na součástce jsem vyčet F 948 (nebo 048) 3055L. Teď je otázkou jaké žárovičky v případě opravy použít protože origo za 8 euro kus je hovadina.... Jak se určuje voltáž žárovky? Dle odporu vlákna?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#15 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Doporučil by som ti, keď sa s tým už takto zaoberáš a máš to rozobraté, prerobiť to komplet na LED. To je ultimátne riešenie, až po ktorom nastáva pokoj, so stále sa vypaľujúcimi, drahými žiarovčičkami, ich korodujúcimi kontaktami atď. Píšem z vlastnej skúsenosti bojovať s tým nešťastným prehistorickým žiarovkovým podsvietením. Odvtedy o ňom neviem https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=61044#p715898
Naposledy upravil(a) IgorS dne 17 led 2019 17:14, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#16 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Tipuju tohle, MOSFET, nejspíš na ovládání jasu ?Ondra. píše:přemýšlím o tom ale nechci tu mít dva mrtvý jinak na součástce jsem vyčet F 948 (nebo 048) 3055L. Teď je otázkou jaké žárovičky v případě opravy použít protože origo za 8 euro kus je hovadina.... Jak se určuje voltáž žárovky? Dle odporu vlákna?
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4733
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#17 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Honzo díka za datasheet, už jsem ho viděl ale 3055L je spoustu druhů a žádnýmu neodpovídá to první číslo
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4733
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#18 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
a co to obnášelo? Iba toto? https://www.aliexpress.com/item/WLJH-10x-Neo-Wedge-Led-3030-SMD-Instrument-Panel-Light-A-C-and-Heater-Control-Panel/32931534042.html?spm=2114.search0104.3.1.40d97211O9fPaX&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10065_10068_319_317_10696_453_10084_454_10083_10618_431_10304_10307_10820_10821_537_10302_536_5736111_5736011_10059_10884_10887_100031_321_322_10103,searchweb201603_56,ppcSwitch_0&algo_expid=472a7f54-03c1-49df-abee-777a50009d96-0&algo_pvid=472a7f54-03c1-49df-abee-777a50009d96&transAbTest=ae803_5IgorS píše:Doporučil by som ti, keď sa s tým už takto zaoberáš a máš to rozobraté, prerobiť to komplet na LED. To je ultimátne riešenie, až po ktorom nastáva pokoj, so stále sa vypaľujúcimi, drahými žiarovčičkami, ich korodujúcimi kontaktami atď. Píšem z vlastnej skúsenosti bojovať s tým nešťastným prehistorickým žiarovkovým podsvietením. Odvtedy o ňom neviem https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=61044#p715898
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#19 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Ondra. píše:Honzo díka za datasheet, už jsem ho viděl ale 3055L je spoustu druhů a žádnýmu neodpovídá to první číslo
Myslím že to první číslo bude jen označení výrobce / šarže. Strčil bych tam libovolný 3055L, který má správné pouzdro. Pokud jich je více na výběr, tak bych asi vybral takový, který zvládne větší proudy. Jestli je to opravdu jen na regulaci podsvícení, tak konkrétné parametry toho tranzistoru nejsou zas tak důležité.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#20 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
To nie, to je blbosť, potom radšej originálne žiarovky. Normálne som na pôvodné kontaktné plôšky pre žiarovky prispájkoval LEDku s odporom do série.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#21 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Posli foto v plnom rozliseni.Ondra. píše:tady je ještě fotka zdravé součástky, možná na tom někdo vyčte typ... to by mě moc pomohlo
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#22 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Pokud je to stejný MY, mohlo by to chodit i tak. To nepravidelné topení/chlazení má na svědomí nejspíše senzor teploty - ta malá zaprášená kapka, co je schovaná za mřížkou - po rozborce v té plastové trubce. Stačí když tak přehodit jen tu a nechat nepoškozený panel.Ondra. píše:poškozený je MY2001 TDI, mám tu z vraku (o kterým jsme spolu komunikovali) to je MY2001 2,4i, takže možná záměnný funkční kus mám doma, ale k tomu z toho vraku mám mírnou averzi, tak zvlášťně to topilo, chvíli dobře, po chvilce začalo nesmyslně chladit
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4733
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#23 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
na původním jsou čísla 9452368, 00 W40E, M6E40F0-0185ok2ucx píše:Huh, nehledejte za tím žádné zázraky - taky tipuji na nějaký zkrat těmi drátky. Tohle není žádná hrůza - zavolej do AV, kup si stejné číslo panelu (tlačítka dole stejná být nemusí - přeskládáš). A kdyby neseděl SW, tak tohle se dá srovnat (je ale důležité stejné - nebo kompatibliní železo - t.j. ideálně ze stejného modelového roku).
Těch dílů jsou tuny, můžu se podívat i po něčem tady doma - když mi třeba do SZ pošleš čísla z nálepek, nebo možná mi stačí i jen VIN.
/PL
na náhradním mám: 9452368, 00 W21E, M6E2120-0059
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 4733
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#24 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
ok?
- Přílohy
-
- IMG_20190117_175917_crop_218x190.jpg (13.02 KiB) Zobrazeno 669 x
-
- IMG_20190117_175856_crop_167x126.jpg (7.58 KiB) Zobrazeno 669 x
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#25 Odpálené podsvětlení klimapanelu- mám vrátit vysvědčení?
Fairchild semiconductors.Ondra. píše:ok?
ON semi by mel byt kompatibilni vyrobce.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 269 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od minzz
-
- 7 Odpovědi
- 728 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od quaero
-
- 24 Odpovědi
- 1749 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 2 Odpovědi
- 122 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 4 Odpovědi
- 264 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ferdikf