Oleje Mobil1

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#1 Oleje Mobil1

Příspěvek od Michl »

Už se to probíralo vícekráte v jiných příležitostech, ale přesto budu rád za odpověď.
Jak moc jsou pro benzínový 5-ti válcový motor Volvo vhodné následující oleje:

1. Mobil1 Fuel Economy 0W-30 ACEA A5/B5, který se ale přestává vyrábět a bude nahrazen Mobil1 ESP LV 0W-30 ACEA A5/B5, C2
2. Mobil1 ESP 0W-40 ACEA C3
3. Mobil1 FS 0W-40 ACEA A3/B4
4. Mobil1 New Life 0W-40 ACEA A3/B3, A3/B4

V manuálu k vozu uvedeno pro Evropu olej specifikace SAE 0W-30, A5/B5 s doporučením Castrol.

Jak moc mnohokrát vychvalovaný hustý olej Peak Life 5W-50 je použitelný i v zimních měsících?
Naposledy upravil(a) Michl dne 31 pro 2018 12:51, celkem upraveno 2 x.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Oleje Mobil1

Příspěvek od raolsa »

Jak jsi přišel na to, že Peak life je hustý olej? Ano je hustší než 0w oleje, ale zase o tolik ne.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 399
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

#3 Oleje Mobil1

Příspěvek od Drak3n »

Ja lejem 5w50 uz par rokov a motor ide ako hodinky a nic nenasvedcuje tomu, ze by v pohode neprezil 20 rokov. Co viac od vozidla chciet ? BTW 5w50 ma rozsah od -30C do +50C, obidva extremy vzhladom na nase podnebne pasmo. Ina otazka su aditiva, kvoli DPF atd.
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2211
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#4 Oleje Mobil1

Příspěvek od Zajsoft »

Pomalu bych za zakladani novych vlaken(potazmo i prispevku) o olejich, pomalu do cehokoliv (mozna tak s vyjimkou do kuchyne) zakazal... Furt to samy dokola... :-(
(Brat cele s malou(velmi malou) nadsazkou, ale jo...)
A jinak UTFG... To je tak tezky si vyGooglit technickou specifikace oleje s podivat se do ni?
A co dal? Je tezsi kilo peri, nebo zeleza? Jakou barvu ma modry kun? Kam to lidstvo speje...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2211
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#5 Oleje Mobil1

Příspěvek od Zajsoft »

Drak3n píše:Ina otazka su aditiva, kvoli DPF atd.
Lety a mnoho KM overeno, ze i kdyz to neni C3 a podobne, tak DPFku nevadi...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4997
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#6 Oleje Mobil1

Příspěvek od python.p »

Hustej olej...

Jinak se bavíme o benzínovém motoru ne?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#7 Oleje Mobil1

Příspěvek od Michl »

Ano, vybírám použitelný olej do benzínového motoru a chci mu dát jen od Mobil1.
Ve specifikaci SAE 0W-30 (jak je uvedeno v manuálu k autu) je dostupný jenom jeden, který se přestává vyrábět a hledám tedy i alternativu v např. 0W-40, pokud by to bylo schůdné a pro auto ještě vhodné.
Rád si nechám poradit, ale zrovna chválený 5w-50 zatím asi není to pravé ořechové pro motor s nájezdem 140.000 km a hlavně chci něco i pro studené starty a jízdu na krátší vzdálenosti kdy se motor pořádně neprohřeje.

Každý to má asi jinak. Ale mi přijde spíše kontraproduktivní vyhledávat stará vlákna s trochu podobným tématem a něco tam vpisovat a dotazovat než založit nový a čerstvý příspěvek s konkrétní specifikací :-)
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5001
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#8 Oleje Mobil1

Příspěvek od PINĎABC »

5w50 formula nebo peak life jsem lil do 2,4t 147kw i do obou současných 3,2. Ničeho se neboj a nalij ho tam.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2211
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#9 Oleje Mobil1

Příspěvek od Zajsoft »

Michl píše:Ano, vybírám použitelný olej do benzínového motoru a chci mu dát jen od Mobil1.
Ve specifikaci SAE 0W-30 (jak je uvedeno v manuálu k autu) je dostupný jenom jeden, který se přestává vyrábět a hledám tedy i alternativu v např. 0W-40, pokud by to bylo schůdné a pro auto ještě vhodné.
Rád si nechám poradit, ale zrovna chválený 5w-50 zatím asi není to pravé ořechové pro motor s nájezdem 140.000 km a hlavně chci něco i pro studené starty a jízdu na krátší vzdálenosti kdy se motor pořádně neprohřeje.

Každý to má asi jinak. Ale mi přijde spíše kontraproduktivní vyhledávat stará vlákna s trochu podobným tématem a něco tam vpisovat a dotazovat než založit nový a čerstvý příspěvek s konkrétní specifikací :-)
Ono do manualu se pise v danou chvili ledasco... Povidej se treba, co se puvodle dle vyrobce ma lejt treba do 60let staryho parezu... Dle manualu, z doby vyroby...
Ano, sveho casu Volvo vlastnil Ford a kazal lejte Kastrol... Dalsi veci jsou LongLife oleje...
A nejvesi pruser je, ze dost lidi zije furt v 80/90letech, kdy automaticky/samozrejme 5W je syntetika, 10W je polosyntetika a 15W je mineral a nic jinyho neexistuje(nebo se spis v CR nedalo sehnat...).
Proste 5W-50 je teplotni rozsah oleje, nic vic, nic min... Vubec to nevypovida o viskozite a mrte dalsich parametru oleje...
Takze si tam spokojene lejte Longlajfy, lehkobezne oleje, at to zere o 0,1L/100KM min paliva.
Namisto aby jste se zajimali o to podstatne :-D
A jeste mi tu chybi, nejsem zadnej zavodnik, nemam tezkou nohu, nepotrebuju olej pro zavodniky a podobne... A dle toho zvolit vysledek, kterej vetsinou je, ze si tam dotycnej naleje horsi a drazsi olej, ale ma dobry pocit... :ROFL:
Naposledy upravil(a) Zajsoft dne 01 led 2019 20:48, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 305
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#10 Oleje Mobil1

Příspěvek od ivanvanata »

Zajsoft píše:
Michl píše:Ano, vybírám použitelný olej do benzínového motoru a chci mu dát jen od Mobil1.
Ve specifikaci SAE 0W-30 (jak je uvedeno v manuálu k autu) je dostupný jenom jeden, který se přestává vyrábět a hledám tedy i alternativu v např. 0W-40, pokud by to bylo schůdné a pro auto ještě vhodné.
Rád si nechám poradit, ale zrovna chválený 5w-50 zatím asi není to pravé ořechové pro motor s nájezdem 140.000 km a hlavně chci něco i pro studené starty a jízdu na krátší vzdálenosti kdy se motor pořádně neprohřeje.

Každý to má asi jinak. Ale mi přijde spíše kontraproduktivní vyhledávat stará vlákna s trochu podobným tématem a něco tam vpisovat a dotazovat než založit nový a čerstvý příspěvek s konkrétní specifikací :-)
Ono do manualu se pise v danou chvili ledasco... Povidej se treba, co se puvodle dle vyrobce ma lejt treba do 60let staryho parezu... Dle manualu, ze doby...
Ano, sveho casu Volvo vlastnil Ford a kazal lejte Kastrol... Dalsi veci jsou LongLife oleje...
A nejvesi pruser je, ze dost lidi zije furt v 80/90letech, kdy automaticky/samozrejme 5W je syntetika, 10W je polosyntetika a 15W je mineral a nic jinyho neexistuje(nebo se spis v CR nedalo sehnat...).
Proste 5W-50 je teplotni rozsah oleje, nic vic, nic min... Vubec to nevypovida o viskozite a mrte dalsich parametru oleje...
Takze si tam spokojene lejte Longlajfy, lehkobezne oleje, at to zere o 0,1L/100KM min paliva.
Namisto aby jste se zajimali o to podstatne :-D
A jeste mi tu chybi, nejsem zadnej zavodnik, nemam tezkou nohu, nepotrebuju olej pro zavodniky a podobne... A dle toho zvolit vysledek, kterej vetsinou je, ze si tam dotycnej naleje horsi a drazsi olej, ale ma dobry pocit... :ROFL:

pod to bych se mohl podepsat...lejt do benzínu 0w-30 obecně považuju za zhovadilost a pokud je to spojeno s výměnami po více než 15tkm (např po 30tkm) je to pro motor akorát smrt, protože je teplotně špatně odolný a karbonuje.

já osobně mobil peak life nepoužívám protože je to olej zbytečně výkonnej do mýho auta, ale obecně je to oil s vynikající viskozitou , pevným filmem, výbornou stabilitou a perfektními střihovými vlastnostmi a proto trošku vyšší spotřebou. sám leju 5w 40 C3 od millers oils ale do ropy...taky se 140km. možná dám 5w30 ale do benzínu s turbem je potřeba olej s teplotní odolností, s 0w se tam akorát vyrábí karbon.

za sebe můžu říct že už jsem na řeči o normách výrobce alergickej protože výrobce má dnes jedinou starost, a to tu aby motor odešel co nejdřív po záruce...můžu doporučit leda to aby každý sledoval výkonnostní třídu (acea a pozor a3/b3 fakt není horší než a5/b5)), složení konkrétních olejů, střihové vastnosti, stabilitu atd...a hlavně měnili max po 15tkm. pokud jde o rozdíl mezi 0W a 5W ten se reálně projeví až pod -15C

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 580
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#11 Oleje Mobil1

Příspěvek od hefaistos »

Se vzrůstající rychlostí vzájemného pohybu mazaných ploch se olej dostává obtížněji do mazacího prostoru a je z něj rychleji vytlačován. Čím je vzájemná rychlost pohybujících se ploch vyšší, tím musí být viskozita použitého oleje nižší. Proto například vysokootáčkové motory a převodovky vyžadují oleje s nižší viskozitou než nízkootáčkové.

Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.

https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-sesty---Viskozitni-vlastnosti-motorovych-oleju

https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-automobilovych-motorovych-oleju

...aby rec nestala :D

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#12 Oleje Mobil1

Příspěvek od simons93 »

ivanvanata píše: ...možná dám 5w30 ale do benzínu s turbem je potřeba olej s teplotní odolností, s 0w se tam akorát vyrábí karbon.
Tohle je akorát jeden z olejářských mýtů. To 0W akorát udává čerpatelnost za studena a s vlastnostmi oleje, které ovlivňují tvorbu karbonu to nemá společnýho vůbec nic.

Rozhodně neplatí, že 5W30 je teplotně odolnější, než 0W30. Že cokoliv s 0W vyrábí karbon je prostě kravina. Tady odkážu třeba na Mobil 1 0W40 FS/New Life, který je braný za jeden s top olejů i pro více namáhané benzíny.

edit: Až teď jsem si všiml, že v příspěvku nade mnou je odkaz na tenhle mazivářský mýtus. Tam je to vysvětlený suprově.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 305
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#13 Oleje Mobil1

Příspěvek od ivanvanata »

simons93 píše:
ivanvanata píše: ...možná dám 5w30 ale do benzínu s turbem je potřeba olej s teplotní odolností, s 0w se tam akorát vyrábí karbon.
Tohle je akorát jeden z olejářských mýtů. To 0W akorát udává čerpatelnost za studena a s vlastnostmi oleje, které ovlivňují tvorbu karbonu to nemá společnýho vůbec nic.

Rozhodně neplatí, že 5W30 je teplotně odolnější, než 0W30. Že cokoliv s 0W vyrábí karbon je prostě kravina. Tady odkážu třeba na Mobil 1 0W40 FS/New Life, který je braný za jeden s top olejů i pro více namáhané benzíny.

edit: Až teď jsem si všiml, že v příspěvku nade mnou je odkaz na tenhle mazivářský mýtus. Tam je to vysvětlený suprově.

sorry jen jsem to nenapsal celé myslel jsem to takže ...oleje 0W30 nejsou dobře tepelně odolné, pokud jde o 0W40 je papírově teplotně stejně odolný jako 5w40...

moje zkušenost je ale prakticky i taková, že dokud jsem měl v motoru koncern 1,8T 165kw 5w30 (benzín s turbem) byly ohromné problémy s karbonizací, poklesy výkonu při ostré jízdě atd. musel jsem kvůli tomu dokonce 2x sundávat vanu. pak jsem dal peak life a odjel s tím 180tkm bez problému...na bmw 540 jsem lil jen peak life a jelo to jak pila 6 let :)

mimochodem zároveň s eu "mazivářských mýtů" někde píše že pokud se dá olej A3/B3 s normál viskozitou do auta kam oficiálně patří A5/B5 s nízkou viskozitou, nemůže se nic stát...myslíte si to samé? - když se zároveň píše že menší viskozita se dostane i tam kam vyšší ne? :)

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#14 Oleje Mobil1

Příspěvek od simons93 »

Já mám ve 3.2 předepsanej 0W30 A5/B5, leju 0W40 A3/B3 nebo B4. Spíš si myslim, že to tomu motoru akorát prospěje. Spousta lidí tam lije i 5W50 A3/B4. Navíc často (nejen u Volva) když se podíváte do příruček pro země mimo EU, tak tam u úplně stejné motorizace místo A5/B5 olejů najdete normální nelehkoběžné oleje s tím, že mají akorát kratší interval výměny.

Takže já se toho nebojím a A5/B5 bych si dobrovolně do auta nedal. Všude dávám A3/B3 a interval výměny ideálně 10-15k km. Pro mě je A5/B5 akorát ekospecifikace za účelem snížení spotřeby za cenu horší ochrany motoru hlavně pod vysokou zátěží.

PS.: U tý 5W30 se karbonizaci v 1.8T motoru vůbec nedivím :D Jsme se blbě pochopili, jak jsi to rozepsal, tak s tím taky souhlas.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 322
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#15 Oleje Mobil1

Příspěvek od papaya »

něco jsem si půjčil z netu:
Viskozitní index.
Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.

Za mě ať si každý lije co chce. Já do V8 to a5/b5 dobrovolně liju.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 881
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#16 Oleje Mobil1

Příspěvek od vityjan »

Asi stejnej zdroj, ale opakování je přece matka moudrost :)
63miro píše: Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#17 Oleje Mobil1

Příspěvek od berzerker »

Michl píše:

1. Mobil1 Fuel Economy 0W-30 ACEA A5/B5, který se ale přestává vyrábět a bude nahrazen Mobil1 ESP LV 0W-30 ACEA A5/B5, C2
2. Mobil1 ESP 0W-40 ACEA C3
3. Mobil1 FS 0W-40 ACEA A3/B4
4. Mobil1 New Life 0W-40 ACEA A3/B3, A3/B4

V manuálu k vozu uvedeno pro Evropu olej specifikace SAE 0W-30, A5/B5 s doporučením Castrol.

Jak moc mnohokrát vychvalovaný hustý olej Peak Life 5W-50 je použitelný i v zimních měsících?
Z tvojho vyberu urcite tie posledne dva. Aj Peak Life je uplne ok, hlavne ak motor viac zatazujes.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2211
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#18 Oleje Mobil1

Příspěvek od Zajsoft »

Jako teorie z clanku pekna, ale kdyz nevim, co si radeji nechat poradit z praxe, ze...
Nejlepsi je kdyz tu dost lidi ma CHIPnuto, tlak turba treba na dvojnasobek a tak podobne, ale dat slusnejsi olej je zbytecne...
Ono se staci uz jen zamyslet na zapekani oleje v turbu a tak dale...

Fridex si taky michate na -5C az -10C, ktere tu standartne jsou? Nebo svepravne na -20 az -30 treba, aby mel clovek jistotu.

Ono tohle je furt dokola... Proc davat slusne brzdove desky, kdyz dotycny neni zavodnik - protoze az nastane krizovka, za kterou ani nemusi clovek moct, tak se to hodi...

Pripomina mi to lidi, kteri pri rekonstrukci, nechtej dat (minimalne) na zasuvky chranice, pripadne daj tak 1 na celou koupelnu,
takze, az strojek/fen, ci neco vyhodi chranic, vcetne svetla a bude zrovna tma/nebo tam nebude okno, tak si dotycny zaslouzi, ze po tme zabrkne/uklouzne a rozbije si hlavu o vanu...
To same, az mu decko strci treba kovovou osicku od napravy z hracky, treba trakturku (jeden z mych vlastnich pripadu, kdyz mi byly 3-4) do zasuvky(ja jen vyhodil jistic, nastesti, nastesti sem to drzel za plastove kolo) a zrani ho to, nebo zabije, tak si o to proste dotycnej koledoval...

A ano, s 5W-50 bude spotreba treba paliva treba o 3% vyssi, prece jenom lehkobezne oleje jsou primarne kvuli firmam a jejich flotilach, u desitek, stovek kusu je to znat,
ale pokud Vas to nekoho trapi u 1-2 aut v rodine, tak doporucim radeji kolo/MHD...
Naposledy upravil(a) Zajsoft dne 02 led 2019 15:36, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 305
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#19 Oleje Mobil1

Příspěvek od ivanvanata »

Zajsoft píše:...ale pokud Vas to nekoho trapi u 1-2 aut v rodine, tak doporucim radeji kolo/MHD...
tak to je zabijácká hláška :) ALE JE TO TAK

do svý D5 136kw dám příště místo C3 taky A3/B3 olej a hotovo. do DPF poleze rozhodně míň než doporučovaná řídká B5 a mazat bude ještě lépe...a pokud bych měl turbobenzín kterýmu bych občas naložil o jiným oleji než A3/B3 (5W-40+) bych ani neuvažoval.

PS ...když jsem měl teď na pár dní půjčená náhradní auta - V40 D4 (novou s cca 5 nebo 7 tkm na hrbu) motor zněl příšerně jak chrastítko s tím olejem 0w-20, a to samé zvuk u XC90 II která měla už víc na hrbu - hrozný až příšerný, dunění, hluk ...a výrobce se vesele zaklíná že jen 0W-20 a nic jinýho...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 580
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#20 Oleje Mobil1

Příspěvek od hefaistos »

Tak kdyz je rec o tom co je v manualu, v manualu pro ameriku do r. nejak kolem 2006 (pak uz je v manualech jen 0w-30 a5/b5) se napr. doporucuje A1/B1 5w-30 a je tam jeste poznamka ze pri vysi zatezi, napr. dalnice, tahani privesu a pod. se doporucuje vymena za 0w-30 (co je vacsinou nizsi viskozita).
Ze by az tak sel vyrobce proti uzivatelum, nevim teda.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 91
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Šluknovsko
Vůz: V70XC, I a II.gen

#21 Oleje Mobil1

Příspěvek od tirika »

Rozdíl v rychlosti zaolejování motoru olejem 0W a 5W je v našich klimatických podmínkách malý.. viz připojený graf od autorů publikace Šetrná jízda(https://docplayer.cz/4367710-Setrna-jizda-mgr-rostislav-juricka-ing-dagmar-kubenova-ing-radek-sedlacik-ing-petr-uncovsky-v-ramci-projektu.html.
Letní číslo 50 sice nějakou tu kapku benzínu navíc vžaduje,na druhou stranu ale u motorů s vyšším nájezdem lépe dotěsní vůle v motoru...
Olej se specifikací A3/B3 do motorů vyžadujících A1/B1,A5/B5 použít lze,obráceně nikoli!
Takže já bych tak jako většina zde koupil 5W50 a hotovo..
Přílohy
náběh mazání.jpg
náběh mazání.jpg (38.72 KiB) Zobrazeno 1876 x
_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 20
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Žatec
Vůz: V70 D5 MY2009

#22 Oleje Mobil1

Příspěvek od homola.pav »

tirika píše: Olej se specifikací A3/B3 do motorů vyžadujících A1/B1,A5/B5 použít lze,obráceně nikoli!
A toto se dá prosím najít kde?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 91
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Šluknovsko
Vůz: V70XC, I a II.gen

#23 Oleje Mobil1

Příspěvek od tirika »

příručka pro V70tku(2001) uvádí - předepsaný olej je A1/B1, v případě vyššího zatížení doporučujeme olej specifikace A3/B3...

a tady je něco od tribologa Ing. Černého z VŠCHT..
Citace:
"Motorové oleje s normální HTHS nad 3,5 mPa.s lze použít kdykoliv a nemohou uškodit žádnému motoru, oleje se sníženou HTHS viskozitou lze použít pouze u motorů, kde to výrobce povoluje. Je třeba říci, že nyní je takových motorů mnohem více než před několika málo roky (většina motorů v novějších automobilech VW, Ford, Renault, Peugeot, Opel, japonské a korejské automobily). "

Z toho logicky vplývá,že naopak to z bezpečnostních důvodů nelze,běžný motor na to prostě není stavěný... :o
tady o tom také mluví - http://www.auto.cz/ctyri-rady-spravny-vyber-motoroveho-oleje-66670, bod č.4

Spousta počtení je i na fóru oleje.cz :)
_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#24 Oleje Mobil1

Příspěvek od Romulusw »

Koukal jsem na ten graf a výraz "zaolejování" :-)

Jestli drží zpětný ventil za čerpadlem, tak olej i ten nejhustší je v lágrech do pár vteřin. Těch 60 mi přijde teda zu moc.
Jak to kropí stěny válců, to nevím, asi to nebude žádná sláva, ale minuta to podle mě není.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 Oleje Mobil1

Příspěvek od Urvanej »

No člověče on ten hustej olej má totiž problém. Jak je hustej, tak se trhá a čepradlo nečerpá olej, ale "páry". Takže opravdu to klidně k tej minutě dolézt může. Kor ještě u motoru, kterej už má něco naběháno a čerpadlo už neni uplně top.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“