Řazení

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Řazení

Příspěvek od wickey »

nasel jsem pri studiu Users manualu zajimavou vec - Volvo doporucuje radit vzdy podle nakresleny schemy - 2-3-4-5, bo pry razeni napr. 2-5 prilis opotrebovava prevodovku.. :shock: slysim to poprve - delam to tak dost casto, tak me zajima, jak to vlastne s tim opotrebovavanim je...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2056
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

převodovka se opotřebovává vždy - někdy hodně a někdy ještě víc.

divím se, že nám výrobci aut milostivě dovolili řadit...

...vlastně někdy si myslím, že výrobci aut nepředpokládají, že se s autem bude jezdit :D

mohl bys prosím přesně popsat to řazení z dvojky na pětku? :shock:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

No taky by mne zajímalo jak to Wiki řadí , nebo spíš řádí :wink:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

honzAK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 357
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: byla v70 a 740gle
Bydliště: Budejice

Příspěvek od honzAK »

standa píše:mohl bys prosím přesně popsat to řazení z dvojky na pětku? :shock:
No ja bych to videl ze vytoci dvojku do 110 a pak tak foukne 5ku :wink: Ale mozna je tomu jinak.
_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

honzAK píše:
standa píše:mohl bys prosím přesně popsat to řazení z dvojky na pětku? :shock:
No ja bych to videl ze vytoci dvojku do 110 a pak tak foukne 5ku :wink: Ale mozna je tomu jinak.
tak, kdyz je potreba trochu rychleho vyjeti - treba jak jedu domu je tam takovej kopecek a kratkej pripajeci pruh - ze zatzacky an dvojce, vytocit tak za 4500, pak jsem hezky zarazen - pak 5 - cca 1500...
takze tak :) - nikdy me nenapadlo, ze bych tim mohl nejako skodit prevodvce, proto se ptam ;) a razeni s vynechanim jednoho stupne je u mne naprosto bezne - 3-5, 2-4-5 atd..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2559
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Hmm, tak az se parkrat netrefis a zacne v tom chrastit, tak to opotrebeni bude znacne :twisted:
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

LADA11
Offline
Příspěvky: 825
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: C 70

Příspěvek od LADA11 »

u automatu to nepoznam ale u sluzebaku Renault Clio to taky delam bezne
2-4 3-5 5-2..... :?
_________________
Volv

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 5307
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Příspěvek od Ondra. »

dolů přes neutrál si to dovedu představit, ale nahoru fakt ne :?:
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

FTN
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 14 roků
Vůz: SAAB 9000
Bydliště: Praha 4
It’s my birthday

Příspěvek od FTN »

:shock: :shock: :shock:

To je síla! Z 2 na 5 ??? Budu to muset někdy zkusit... nebo radši ne! :idea:

Zatim jsem navrhoval jen třístupňovou převodovku, ale každopádně jí to asi dobře nedělá... :twisted:
_________________
Je: Saab 9000CS, 2,3T, 1996
Bylo: V480ES, 1987

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

nevím jak v osobáku, ale v nákladním automat běžně řadí přes kvalty. když se jede jen s tahačem, nebo je malý zatížení a rozjezd třeba z kopce, tak rozhodně neřadí po jednom kvaltu. myslím že u osobáku by to mělo být to samý a vadit by to nemělo ani manuální převodovce.
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Převodovka něco vydrží ( pokud to není francouz ), jen synchrony dostávají na prdel, pokud se řadí z té 2 na 5 hodně rychle.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

no neni to az tak rychle, ja vseobecne radim docela pres neutral - teda pokud to neni na rychlej rozjezd - pak to tam poada rychle :D - z ty 2 na 5 to jede na neutral a na 5 tak v prumehu 1-2 vterin..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Mno, nevím. Tohle praktikoval táta u Š 120 než mi ji věnoval, řadil 1-3. Když jsem s tím začal jezdit, bylo docela peklo dostat tam dvojku....
Pak jsem si na to zvykl. Mám v manuálu ke svojí 850 psané to samé co ty.
Nevím nejsem strojař, ale myslím že řadit ob stupně asi nebude úplně košer.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

A já bych řek, že je to uplně jedno :wink:


Osobně řadím občas ob jeden stupeň.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

LADA11
Offline
Příspěvky: 825
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: C 70

Příspěvek od LADA11 »

tak jsem to vyzkousel a pokud nechas chvilku pauzu na "N" tak se otacky sklidnej a ta 5 tam padne uplne v klidu a autak jede dal jako by nic... :)
_________________
Volv

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

LADA11 píše:tak jsem to vyzkousel a pokud nechas chvilku pauzu na "N" tak se otacky sklidnej a ta 5 tam padne uplne v klidu a autak jede dal jako by nic... :)
prosimte, ty to s automatem nezkousej :D :D :D (ja vim, ze to asi bylo s man. :) )
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

myslim, ze pokud nechas padnout otacky zhruba na volnobeh a az pak das 4 nebo 5, tak nemuze bejt problem
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

FTN
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 14 roků
Vůz: SAAB 9000
Bydliště: Praha 4
It’s my birthday

Příspěvek od FTN »

jarek.krizan píše:Převodovka něco vydrží ( pokud to není francouz ), jen synchrony dostávají na prdel, pokud se řadí z té 2 na 5 hodně rychle.
Héj, nebyla to náhodou provokace? :evil:
_________________
Je: Saab 9000CS, 2,3T, 1996
Bylo: V480ES, 1987

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2056
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Marek Vild píše:Mno, nevím. Tohle praktikoval táta u Š 120 než mi ji věnoval, řadil 1-3. Když jsem s tím začal jezdit, bylo docela peklo dostat tam dvojku....
Stodváca je peklo tak nějak celá... :D

Převodovku si hejčká ten, kdo zařadí libovolnou rychlost právě tehdy, když jsou obvodové rychlosti ozubených kol, které se mají spojit, stejné.
V praxi to znamená při řazení nahoru nepospíchat a při řazení dolů použít meziplyn.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

FTN píše:
jarek.krizan píše:Převodovka něco vydrží ( pokud to není francouz ), jen synchrony dostávají na prdel, pokud se řadí z té 2 na 5 hodně rychle.
Héj, nebyla to náhodou provokace? :evil:
Žádná provokace, já nejsem z těch co tvrdí, že zrovna jeho model je ten nejlepší. Jen že vloni jsem dělal 2 skříně ( francouze ) a byly to sinchrony na 3 a zadní ložiska oboje + na jedné 5 soukolí, takže asi tak.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

FTN
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 14 roků
Vůz: SAAB 9000
Bydliště: Praha 4
It’s my birthday

Příspěvek od FTN »

jarek.krizan píše:
FTN píše:
Héj, nebyla to náhodou provokace? :evil:
Žádná provokace, já nejsem z těch co tvrdí, že zrovna jeho model je ten nejlepší. Jen že vloni jsem dělal 2 skříně ( francouze ) a byly to sinchrony na 3 a zadní ložiska oboje + na jedné 5 soukolí, takže asi tak.
Ok, myslel jsem narážíš na původ některých dílů na V480... :twisted:
_________________
Je: Saab 9000CS, 2,3T, 1996
Bylo: V480ES, 1987

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 306
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od veetec »

[/quote]
Převodovku si hejčká ten, kdo zařadí libovolnou rychlost právě tehdy, když jsou obvodové rychlosti ozubených kol, které se mají spojit, stejné.
V praxi to znamená při řazení nahoru nepospíchat a při řazení dolů použít meziplyn.[/quote]

tak to bych se chtěl někdy naučit ;o) dvojka a trojka mi docela drchnou, resp většinou dvojka tam jde dost těžko, ale zkusím řadit pomaleji, třeba se to spraví...
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2879
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

veetec píše:
Převodovku si hejčká ten, kdo zařadí libovolnou rychlost právě tehdy, když jsou obvodové rychlosti ozubených kol, které se mají spojit, stejné.
V praxi to znamená při řazení nahoru nepospíchat a při řazení dolů použít meziplyn.[/quote]

tak to bych se chtěl někdy naučit ;o) dvojka a trojka mi docela drchnou, resp většinou dvojka tam jde dost těžko, ale zkusím řadit pomaleji, třeba se to spraví...[/quote]Vidíš, to dědeček nezlobí! :lol:

Zpět na „o všem možném:-)“