Klepání v převodovce
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín
- Vůz: S80 2.4 D5 2002
Klepání v převodovce
Zdravím pánové.Mám problém s hlučností převodovky na S 80 2.4 D5 120kw už na volnoběh se ozývá rychlé klepání či cvakání,po sešlápnutí spojkového pedálu ustane.Za jízdy ale klepe a klepání se s otáčkami souměrně zrychluje.Neráchotí to vůbec jako spojkové ložisko.Spojka jinak chodí tak jak má,rychlosti jdou řadit zlehka.Je to opravdu hlučný.Co je ještě zvláštnost,pokud sešlápnu spojkul,motor si jakoby uleví a jde tiše krásně a rychle lineárně do otáček,když pedál spojky pustím zpátky nahoru,už je to znát,jakoby motor musel táhnout ještě převodovku.Olej v převodovce vyměněn,ale beze změny.Je pravda že před výměnou tam byla už nějaká stará zvodnatělá emulze a občas škrtlo přeřazení z dvojky na trojku,tedˇbez škrtání ale hlučnost stejná.Při startu a chcípnutí je setrvačník potichu.Váhám jestli výměna spojky vůbec pomůže,protože nevím že by spojkové ložisko cvakalo při zařazené rychlosti.Díky za každý názor.
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín
- Vůz: S80 2.4 D5 2002
Klepání v převodovce
No pěkný.Takže to nevypadá na převodovku,ale na dvouhmotu.Může s tím mít i souvislost,že když chcípnu motor,tak zhasne strašně rychle úplně natvrdo??
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Klepání v převodovce
Jojo, zvuk při chcípnutí jakoby když se vypne stará lednice?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 3415
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Klepání v převodovce
Nech si vyměnit spojkovi ložisko. Nic jiného to nebude... A když už to budeš mít rozpuleny tak ať ti udělají i lamelu a pritlacak. Dvojhmotu nech zkontrolovat.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín
- Vůz: S80 2.4 D5 2002
Klepání v převodovce
hajnej píše:Jojo, zvuk při chcípnutí jakoby když se vypne stará lednice?
Něco podobnýho ale rychleji,vůbec žádné dotočení motoru.
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín
- Vůz: S80 2.4 D5 2002
Klepání v převodovce
To Ekky:Stalo se ti něco podobnýho?
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín
- Vůz: S80 2.4 D5 2002
Klepání v převodovce
Dneska se k tý převodovce přidaly další zvuky
Je slyšet takový houkání a klektání jako od poloos,ložiska kol jsou měněný.Budˇje to náhoda že se ozvala nějaká poloosa,nebo fakt převodovka,vůle v uložení poloos? Kára má namotáno přes 400 000km.

-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Klepání v převodovce
To prostě musí někdo rozebrat a zjistit, co s tím je a řešit dále. Nejde od stolu říct, co tomu všechno je.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12931
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Klepání v převodovce
Rozhodně je špatně něco u spojky, tak se to rozhodit musí stejně ať je to ložisko nebo setrvák...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín
- Vůz: S80 2.4 D5 2002
Klepání v převodovce
Pravda,převodovka musí tak i tak dolů,zkusíme přitom zjistit jak jsou na tom poloosy a co je vlastně vevnitř za paseku.
-
Offline
- Příspěvky: 5592
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Klepání v převodovce
To je pětikvalt?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Klepání v převodovce
UrčitěRomulusw píše:To je pětikvalt?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín
- Vůz: S80 2.4 D5 2002
Klepání v převodovce
Jj 5 ti kvalt.
-
Offline
- Příspěvky: 5592
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Klepání v převodovce
Psal jsi, že byl měněn olej ve skříni. Jak je to dlouho a viděl jsi co z toho vyteklo?
Můj odhad je ložisko na vstupní hřideli.
Můj odhad je ložisko na vstupní hřideli.
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín
- Vůz: S80 2.4 D5 2002
Klepání v převodovce
Je to asi měsíc co jsem měnil olej.Vytekla z toho emulze-hnědá plus šedá,do toho jakoby jemná stříbřenka,vypadalo to jakoby hliníkovej prášek rozmíchanej v oleji.Nic moc co 

-
Offline
- Příspěvky: 5592
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Klepání v převodovce
Tak ta stříbřenka znamená, že je tam něco rozemleté. Už tehdy se to mělo rozebrat a udělat generálku. Kdyby to byla zlatá metalíza, tak jsou to rozedřené synchrony, takhle to vypadá na ložisko, pokud to už nevydírá materiál skříně. Podle toho co jsi psal - při vymáčklé spojce spojce nic, na neutrál za stojata hluk, je to ložisko na vstupní hřídeli (zřejmě přední), protože ta jediná se při neutrálu točí (za stojata).
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín
- Vůz: S80 2.4 D5 2002
Klepání v převodovce
Takže jsme se rozhodli že vyndáme tu převodovku a zkontrolujeme jak spojku tak převodovku,nic jiného opravdu nezbyde.
-
Offline
- Příspěvky: 5592
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Klepání v převodovce
Nějaký posun?
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín
- Vůz: S80 2.4 D5 2002
Klepání v převodovce
Takže konečně výsledky,jedná se o nějaká ložiska předlohy a ložisko spojky,vzhledem k tomu že jsou prý vůle v mechanismech celkově,bude lepší převodovku vyměnit.Cena za jetou z AV Díly 5000,- což není zas takové peklo.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Klepání v převodovce
Nakonec to nebyla dvouhmota. 5tis je pohoda.Joss píše:Takže konečně výsledky,jedná se o nějaká ložiska předlohy a ložisko spojky,vzhledem k tomu že jsou prý vůle v mechanismech celkově,bude lepší převodovku vyměnit.Cena za jetou z AV Díly 5000,- což není zas takové peklo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12931
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Klepání v převodovce
To je skoro lepčí jak dvouhmota, co se financí týče, práce stejná, materiál levnější 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Klepání v převodovce
To rozhodně. Tady se ukazuje, že naše křišťálové koule opravdu nefungují. Ale nejblíže byl rozhodně Romulus.Urvanej píše:To je skoro lepčí jak dvouhmota, co se financí týče, práce stejná, materiál levnější
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
Klepání v převodovce
Když bude dole převodovka,určitě bych udělal zátku v motoru a zkontroloval dvouhmotu.
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín
- Vůz: S80 2.4 D5 2002
Klepání v převodovce
martinopel píše:Když bude dole převodovka,určitě bych udělal zátku v motoru a zkontroloval dvouhmotu.
Prosím o info kde se ta zátka nachází,k čemu je a co se na ní upravuje,opravuje.Pokud je to rozebraný,určitě uvítám všechno kolem kontroly,atˇse to za chvíli nemusí dělit znova,protože nic moc tenhle úkon.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: spy