pokud jsem náhodou založil duplicitní téma, omlouvám se, asi neumím hledat

K věci u mé V50 se projevuje velice nepříjemný neduh a už nevím co mám dělat a proto prosím o radu starších a zkušenějších Volvistů. Jezdím autem do práce, každý den stejná trasa, ovšem jeden den se spotřebou na jednom úseku 6.0 l/100km (dle ukazatele) a druhý den ten stejný úsek a na budíku svítí +9.0 l/100km. Jiný úsek do táhlého kopce, jeden den tam jedu za 9.0 l/100km, druhý den +14.0 l/100km a takto bych mohl pokračovat dokola. Vím, že ukazatel je pouze orientační záležitost, ale rozdíly se mi zdají obrovské. Ostatně viz moje poslední jízda, na plnou nádrž jsem ujel 550 km. Ze začátku se zdálo, že problém zmizel, ujel jsem 200 km a na ukazateli svítili "normální" čísla spotřeby a na ukazateli paliva ubyli 2 dílky. Poté se vše zvrhlo, objevili se nesmyslné hodnoty spotřeby a na zbylých 7-8 dílků ukazatele paliva jsem ujel 350 km

Nevím, zda jsem vše dobře popsal, ale třeba Modří už vědí kde bude problém.
opravy od koupě vozu:
Výměna startéru
Jednou se mi podařilo zavzdušnit motor, kvůli dojezdu až na krev

Byl jsem na "garanční" prohlídce u T6R kde jsem stručně problém popsal. Dostalo se mi odpovědí, vyměníme škrtící klapku a je prasklá hadice intercooleru (souvisela s jiným problémem a naštěstí hadice IC se dala opravit) oprava za 25k. Problém se škrtící klapkou a IC jsem si chtěl nechat ověřit u mého mechanika, který není specialista na Volvo. Vše zkontroloval, zrcátkem zkontroloval funkci klapky a nikde žádný problém nezaznamenal (třeba náhoda, ale trochu to otřáslo mojí důvěrou v tento servis).
Snad jsem na nic nezapomněl.
Mohlo by pomoct?
EGR ventil:
- Vyčistitdle návodu zde:
Škrtící klapka:
- Vyčistitdle návodu zde:
Prosím o rady a doporučení jak z tohoto začarovaného kruhu ven. Díky