...dementní úvahy ...

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků
Vůz: V 70, D5, 03
Bydliště: Mělník

#1 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od spunge »

... pokud zatížím plynový pedál a motor pojede na plnej na volnoběh - jak dlouho to vydrží? co se stane?
... jak rychle se dá couvat? a kolik to žere?
... když místo fridexu naleju olej ?
... když budu řadit jen sudá čísla?
... když budu řadit jen lichá čísla?
... když nebudu používat spojku?
... když budu vždy jen brzdit na prudko na podlahu?

:pardon:
_________________
V70 D5 2003 manual červená 612
S40 1.8 2000 manual stříbrná metla
Bylo: Saab 9000 CS 2.0 i 1992, 9000 CSE 2.0 LPT 1995

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3675
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#2 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od yoby »

zkus to a pak dej vědět jak to dopadlo :-) jen by to chtělo poladit pořadí zkoušení :-D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků
Vůz: V 70, D5, 03
Bydliště: Mělník

#3 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od spunge »

vobčas mám cukání ...chtělo by to pokusný auto :)
_________________
V70 D5 2003 manual červená 612
S40 1.8 2000 manual stříbrná metla
Bylo: Saab 9000 CS 2.0 i 1992, 9000 CSE 2.0 LPT 1995

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#4 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od metju »

No pokud vezmu v potaz tvojí první otázku, je toho plnej jůtůb... Ale pěkný je třeba tohle video. Akce s Koncem začíná 9:50

_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7490
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#5 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od Petr Marek »

Hodně dementní úvahy. A taková videa, jako je toto přímo nesnáším. :evil:
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#6 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od metju »

Zase klid... jsou to jenom auta. Ano viděl jsem jak takhle zkoušeli co vydrží V70R v Saffronu, to už se mi otvírala kudla v kapse, ale takovýhle auto, co 3 roky stojí zarostlý za stodolou. Prodat to ? Jezdit s tim ? Asi těžko... 14 dní s tim blbnout na poli ? Proč ne 8)
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#7 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od Ekky »

Tady máš odpověď na první otázku...



a na poslední otázku... bud sežereš volant nebo přídeš o zuby... :ROFL: a to dvakrát po sobě pač hamtneš na brzdu,zakousneš se do volantu jak zastavíš ten za tebou to nestihne dobrzdit a napalí tě. to bude mít za nasledek vytržení volantu z huby ale zuby na něm asi nejspíš zustanou ty si dáš o opěrku a ta tě katapultuje zpatky k volantu... :ROFL: :ROFL: :ROFL:
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7490
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#8 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od Petr Marek »

metju píše:Zase klid... jsou to jenom auta. Ano viděl jsem jak takhle zkoušeli co vydrží V70R v Saffronu, to už se mi otvírala kudla v kapse, ale takovýhle auto, co 3 roky stojí zarostlý za stodolou. Prodat to ? Jezdit s tim ? Asi těžko... 14 dní s tim blbnout na poli ? Proč ne 8)
Prostě si jen myslím, že i toto sedmikilo se dalo využít smysluplněji.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků
Vůz: V 70, D5, 03
Bydliště: Mělník

#9 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od spunge »

je, neberte to tak vážně, jen prostě dementní úvahy , nic víc, co si kdo udělá se svým majetkem je jeho věc ne? :)
_________________
V70 D5 2003 manual červená 612
S40 1.8 2000 manual stříbrná metla
Bylo: Saab 9000 CS 2.0 i 1992, 9000 CSE 2.0 LPT 1995

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5098
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#10 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od Lachtan »

spunge píše:... pokud zatížím plynový pedál a motor pojede na plnej na volnoběh - jak dlouho to vydrží? co se stane?
... jak rychle se dá couvat? a kolik to žere?
... když místo fridexu naleju olej ?
... když budu řadit jen sudá čísla?
... když budu řadit jen lichá čísla?
... když nebudu používat spojku?
... když budu vždy jen brzdit na prudko na podlahu?

:pardon:
1- již bylo zodpovězeno - youtube :twisted:
2- to je různé auto od auta, kdysi jsem to zkoušel s AR a bylo to cca 60km/h
3- netuším, ale předpokládám, že to "utavíš" z důvodu rozdílné viskozity
4- jde to. Dostane trošku více zabrat spojka při rozjezdech, jinak je to pouze o větším vytočením daného kvaltu před přeřazením na vyšší.
5- jde to. Je to pouze o větším vytočením daného kvaltu před přeřazením na vyšší.
6- Pokud jí nemíníš používat ani při rozjezdu, tak chcípnout motor, zařadit "1" a vzít za startér, jakmile se rozjedeš a startér už vyšší rychlost nevytvoří, tak pustit startér a šlápnout na plyn. Přeřazování dalších kvaltů je možné bez spojky s meziplynem, ale předpokládá to dokonalou znalost kolik jaký kvalt točí při různých rychlostech a samozřejmě i určitou "šikovnost" (kdysi jsem takhle dokázal odjet několik desítek km, z toho půlku po městě. Odjel jsem i s náklaďákem u kterého nefungovala spojka a ani brzdy - pouze ruční vzduchová...)
7- hodně brzo se ti někdo podívá do kufru a mimo to pravděpodobně odrovnáš/zkroutíš kotouče. Ale to tě trápit nemusí - něčí návštěva kufru bude daleko dříve.

No, snad to ukojilo tvojí zvědavost :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4927
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#11 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od Romulusw »

Vidím to velmi podobně jako lachtan-
1. to považuji za slaboduchost
2. když to budeš chvíli trénovat, tak docela dost a bude to žrát taky dost
3 kdyby se s tím nešlo moc po výkonu, tak by se podle mne nic nestalo, jen je třeba vzít v úvahu, že měrná tepelná kapacita fridexu je dvonásobná proti oleji, takže ten přenos bude poloviční
4 nestane se nic, když budeš motor patřičně více vytáčet a nahoru budeš "dvakrát šlapat" spojku a dolu s meziplynem, aby se šetřily synchrony (jako u vejtřasky, tam synchrony nebyly)
5 to samé jako 4
6 ať budeš sebešikovnější, tak ty synchrony brzy odpravíš, jel jsem takhle z Davle do Jesenice a naprosto v pohodě, ale ta skříň byla po smrti, takže jsem neměl výčitky svědomí, rozjezd na startér s jedničkou a pak už se jen řadilo
7 půjdou do hajzlu gumy a až bude trochu víc kluzko, tak si nabiješ hubu, pokud ti ji nenabijou ti co pojedou za tebou

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

#12 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od DejFe »

spunge píše: ... jak rychle se dá couvat? a kolik to žere?
Zpátečka = 1. rychlostní stupeň s vloženým reverzním ozubeným kolečkem.
Takže co dáš na jedničku si taky můžeš odcouvat.
Tohle platí pro manual, nevím jak přesně automat couvá :)
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12076
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od Urvanej »

Zpátečka má i na manuálu jinej poměr, bývá to většinou o kousek rychlejší než jednička. Takže to žere cca totéž co jízda na jedničku, protože jsou tam zase vyšší ztráty v převodovce.
Jinak zajímavé otázky. :-)
Pokud místo fridexu dáš olej, tak to v zimě uvaříš, protože než to čerpadlo někam natlačí, tak jinde budeš na 200°C. Voda se používá mimo jiné také kvůli poměrně stálý viskozitě (tekutosti) za všech použitelných teplot. A podle toho je i navržena geometrie lopatek pumpy. Jinak existujou kapaliny, který se používají namísto vody, cena kolem 4tis za náplň. Výhody to má v nižší viskozitě, a hlavně to nikdy nezkoroduje.
řazení jinak než postupně odkouří synchrony a spojku.
Řazení bez spojky odkouří synchrony a pak převodovku.
Brždění naprudko asi nic neudělá kromě toho, že se budeš divit, až to jednou nedobrzdíš. Doporučuju vyzkoušet si brzdnou sílu na suchu, na mokru a za situace, kdy dlouho nepršelo a pak spadlo pár kapek (kašička z prachu na cestě). Ale rozhodně se tohle jako tréning hodí, protože málokdo má představu, jak moc na to musí hamtnout, aby to na suchu fakt "zašlápnul".
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5098
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#14 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od Lachtan »

S to zpátečkou mě na padlo ještě toto :wink:
Přílohy
top_speed_112_km_h.jpg
top_speed_112_km_h.jpg (28.53 KiB) Zobrazeno 1229 x
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4927
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#15 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od Romulusw »

Urvanej píše: Pokud místo fridexu dáš olej, tak to v zimě uvaříš, protože než to čerpadlo někam natlačí, tak jinde budeš na 200°C. Voda se používá mimo jiné také kvůli poměrně stálý viskozitě (tekutosti) za všech použitelných teplot. A podle toho je i navržena geometrie lopatek pumpy. Jinak existujou kapaliny, který se používají namísto vody, cena kolem 4tis za náplň. Výhody to má v nižší viskozitě, a hlavně to nikdy nezkoroduje.
Já bych ten olej hned tak nepodceňoval, je jasné že PP80 by to neuchladila :) , ale třeba hydraulické oleje s nízkou viskozitu, nebo transformátorové oleje se zaručenou viskozitou (tečou skoro jako nafta, takže někteří borci na to se svýma petrolejkama jezdí) při extrémních teplotách by to asi zvládly.
Možná to by byl zrovna vhodný test pro motor bez budoucnosti a ne jen jeho bezduché zničení.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12076
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od Urvanej »

Problém oleje neni jen v tej viskozitě. Obrovskou roli hraje mizerná tepelná kapacita (kolik tepla to pobere než se to ohřeje o 1°C) oleje.
Dál je to hořlavý, když ti vyteče z jakýhokoliv důvodu nemrkza na vejfuk, tak to maximálně smrdí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4927
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#17 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od Romulusw »

:D a krásný dýmový efekt :D jj hořlavost je silný argument proti a ten přenos tepla je poloviční. Tak bych to raději nezkoušel. :no:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 104
Registrován: 12 roků
Vůz: V 70, D5, 03
Bydliště: Mělník

#18 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od spunge »

sem rad, ze se diskuze plodne rozjela :)

nemam v umyslu nic z toho zkouset, jen me tak obcas napada, jak by to asi bylo kdyby...
_________________
V70 D5 2003 manual červená 612
S40 1.8 2000 manual stříbrná metla
Bylo: Saab 9000 CS 2.0 i 1992, 9000 CSE 2.0 LPT 1995

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1676
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#19 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Ad otázka číslo 2:

Kdysi jsme na letišti zkoušeli s Audi A8L (r.v. 2000) couvat slalom v 80km/h a asi by šla ještě více, ikdyž na zmíněné Lambo by neměla. A ad převodový stupeň zpátečky, není to ani 1ka ani 2ka, spíš 1,25ka. Ikdyž jak kde.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 59
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 940 B200FT 1998

#20 ...dementní úvahy ...

Příspěvek od pepa559 »

S Favoritem jsem jednou musel couvat par kilometru do mirneho kopce po louce (bylo mokro a na jednicku dopredu to klouzalo). Voda v chladici se docela prehrivala. Naporove chlazeni nefunguje, kdyz se couva a vrtule nestiha dostatecne chladit.
_________________
Bylo: Chrysler New Yorker, 3,3L, 1990; Volvo 340 DL, 1,6 diesel, 1985; Toyota Carina E, 1995
Je: Volvo 940 B200FT, 1998
Odpovědět

Zpět na „o všem možném :-)“