Olej pro 480

Malé, ale Volvo...

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2501
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Olej pro 480

Příspěvek od LukášM »

Pánové rád bych Vás požádal radu: záleží mi na tom aby mé 480 ES chutnal olejíček a to jak motorový, tak převodový.
Máte nějaké doporučení?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Honza
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7936
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Olej pro 480

Příspěvek od Honza »

LukášM píše:Pánové rád bych Vás požádal radu: záleží mi na tom aby mé 480 ES chutnal olejíček a to jak motorový, tak převodový.
Máte nějaké doporučení?
Lej tam pořád to samý co tam je. Tím mu prospěješ nejvíc.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2501
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

To bych rád, ale nevím co tam je. Rád bych to ale vyměnil, no četl jsem, že změna značky oleje není důležitá a při použití lepšího oleje snad taky nic nezkazím.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Honza
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7936
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

LukášM píše:To bych rád, ale nevím co tam je. Rád bych to ale vyměnil, no četl jsem, že změna značky oleje není důležitá a při použití lepšího oleje snad taky nic nezkazím.
Právě že jo. Čím lepší olej tím líp rozpouští usazeniny a ty ucpou kanálky a pak se to pos...e. Zkus vypátrat co tam je. ale lepší olej nikdy , jen po GO.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2501
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

To máš pravdu, kámoš přešel na plnou syntetiku a začala mu všude téct z motoru. Já bych samozřejmě starý vypustil, nalil čistící směs - vypustil a teprve potom doplnil nový olej. To by snad mohlo klapnout? ;)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Honza
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7936
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

LukášM píše:To máš pravdu, kámoš přešel na plnou syntetiku a začala mu všude téct z motoru. Já bych samozřejmě starý vypustil, nalil čistící směs - vypustil a teprve potom doplnil nový olej. To by snad mohlo klapnout? ;)
Ale určitě ne plnou syntetiku max. polo. A to čištění bych taky vynechal. Dyť je to benzín tak to nemůže bejt tolik zasr....ný.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

nalej tam olej, kterej splnuje specifikaci udanou vyrobcem motoru, predpokladam, ze to bude nejaka polosyntetika, mozna i mineral
proplachovym olejem nicemu neublizis, spis jen vyhodis prachy
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2501
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Extreme driving 15w - 40, 20w - 40
Normal 10W- 40

Oil quality CCMC G2, G3
API SF

semi synt or full syn.

Takže se dá nalít buď polo nebo plnosyntetický a viděl bych to na 10W - 40
Proč je tam sakra při výměně filtru 5,3 litru? :shock:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

LukášM píše:Extreme driving 15w - 40, 20w - 40
Normal 10W- 40

Oil quality CCMC G2, G3
API SF
semi synt or full syn.

Takže se dá nalít buď polo nebo plnosyntetický a viděl bych to na 10W - 40
Proč je tam sakra při výměně filtru 5,3 litru? :shock:
Tento údaj je pro tebe důležitý. Ten určuje kvalitu oleje (zátěžovou třídu) a není to po pravdě nic moc, skoro jako Super Mogul. Raději vyber něco s API SG nebo SH a viskozitu viz výše. A přestaňte už blbnout s těmi pojmy "polosyntetika " a "plná syntetika". To o kvalitě oleje nic neříká, je to jen obchodní trik.
P.S. kdysi se tu o kvalitě olejů a jejich značení dost psalo, nemohl by to někdo hodit do článku na Web?

Jo a Lukáši, zkus si hodit do podpisu typ motoru. Asi to bude nepřeplňovaná 1,8 Renault, jaký výkon?

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2501
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

nejlepší informace http://www.oleje.cz
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

LukášM píše:nejlepší informace http://www.oleje.cz
Nevím, jestli nejlepší, ale velice dobré :-D . Hlavně mě zaujaly ty "mazivářské mýty" a to mýtus III. http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3 kde je hezky rozebráno to, co se kde na internetu tlachá o olejích. Ale chce to přečíst komplet. Ono mě třeba vždycky udiví konstatování, že po přejití na plnou syntetiku začal téct motor. Nedovedu si představit, že by třeba plocha mezi hlavou a blokem byla utěsněna usazeninami, které se vecpaly mezi kov a těsnění a poté se vlivem "plné syntetiky" (vyrobené z minerálu) rozpustily a olej tudy začal unikat. Spíše se asi vlivem nižší viskozity (větší tekutosti) vysokorozsahových olejů třídy 0W či 5W více projeví netěsnosti, které již motor má. Jako když do převodovky nalejete místo PP90 olej PP80. No a o utěsnění třeba pístních kroužků karbonem v moderních motorech mám taky své mínění. Ale určitě zde tomu někdo rozumí natolik, aby stvořil článek na Web a předešel takovýmto diskusím.

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2501
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

to Jarda S40: kamarád má Nissan Sunny GTi a při přechodu na full synt. mu opravdu na některých místech začal olej prolínat, je to přesně tak jak píšeš, použil nízkou viskozitu. Myslím, že 0W-30...............a 2000Kč v trapu.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

T440
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 108
Registrován: 18 lis 2003 15:50
Bydliště: Žilina, SR

Příspěvek od T440 »

Olejovali sme o oleji aj na tejto "lajne"
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=1430

:)

Olej kup čo najlacnejší, čo ešte vyhovuje triede oleja pre tvoj motor. Shell a Castrol zbytočne preplatíš ( platíš za tradíciu a reklamu ). Pokiaľ v tom nemieniš závodiť, je to v pohode. Vyhni sa ale úplným "No name" značkám.
Radšej ho zavčasu vymieňaj.... 8)
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
This topic is 14 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „300 / 400 - opravy“