Zeb píše:.... ale neni tam nikde napsáno, že by byl vhodnej pro turbomotory, nebo že by prošel turbo testem. Nemůžu to turbo zadřít? Nemám v úmyslu ho tam nechat dýl než 5000km.
Chcel som si urobiť v tých olejoch aspoň trochu jasno, tak som trochu behal po WEB-e

a teda Ti skúsim odpovedať, aj keď si napísal len viskozitu (15W40) toho oleja a že je minerál ( čo je jasné aj z viskozity ). Písal si, že je pre benzín aj diesel motory. To nasvedčuje, že jeho vykonostná trieda bude asi ACEA A3/B3 , ako olej pre TD motor navrhnutý v osedemsiatych rokoch minulého storočia je to v pohode

. To naštartuješ aj pri -15°C ... -20°C (teda s dobrou baterkou

). Takže ak máš obavy, vymeň ho do vianoc

.
P.S.
Pre ten tvoj motor T19D je doporučený olej: SAE - 10W30, 15W40,CCMC - G5, API - CD, MIL-L-2104 C. celkový objem s olej. filtrom 5 litrov.
To je staré značenie, po novom asi: SAE - 10W30, 15W40, ACEA - B2/B3, VW 505.00.
Ja by som tam v lete dal mineral 15W40 a v zime polosyntetiku 10W30, prípadne jedno alebo druhé aj celoročne. Značka pre "Renault" asi Total alebo Elf. Ale, ako som si všade možne prečítal, hocičo trochu značkovejšie za rozumnú cenu pokiaľ to bude mať na obale patričnú viskozitu a výkonovú triedu vhodnú pre tvoj motor. Ak jazdíš často "prískoky" skráť interval na výmenu na 3/4 bežnej doby.
Teda som sa tu rozbehol s "rozumami", pritom som pred pár dňami sám pýtal radu, to sú paradoxy :rolleyes: :yawinkle: :rolleyes: